De loedermoeders!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 08:48

Britta31 schreef:
Toen ze nog geen klok konden kijken zeggen dat het bedtijd was terwijl ze nog een uur hadden.En de paaseieren die s’morgens thuis gevonden waren s”middags weer verstoppen bij opa en oma.

Hihi bij die van ons werkt dat niet, die heeft een een erg goede interne klok en is geen slaper helaas :=

Maar een paar maanden geleden wel een keer gedaan toen hij echt wel slaap tekort kwam.
Hebben toen zelfs de klokken in huis een uur vooruit gezet omdat ik de kans wel aanwezig inschatte dat die roet in het eten zouden gooien. Meneer is nog nooit zó vroeg in slaap gevallen als die dag _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:11

Hahaha wat een heerlijke reacties.
Die vd zeekip ook, hahaha

Ons zoontje heeft een triangelrietje gekregen op het KDV. Heel leuk, maar dat kleddert enorm.

Ons zoontje wilde graag uit het rietje drinken.

Uiteindelijk heb ik maar gezegd dat al het drinken op is, dat we dat eerst in de winkel moeten kopen en er alleen nog water is. :Y)

Hij zit nu heerlijk naast mij te kledderen met zijn rietje.

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:15

Mijn jongste heeft er nogal een kop op zitten.

Dus hij wou een keer niet mee vanuit de voortuin naar de auto lopen (hij was 2,5), ik had een flink aantal tassen mee dus kon hem niet tillen...
Aantal keer lief gevraagd of die meeliep, daarna tot 3 geteld, maar meneer kwam echt niet. Toen ben ik onder het roepen van " mama gaat weg", doorgelopen naar de auto (die stond in het zicht van de voortuin).

Hij was nog niet onder de indruk, dus ik voelde al nattigheid. Dus toen dacht ik " oke, dan zet ik door ook". Dus tassen in de auto, erin gaan zitten en nog zag ik dat die niet onder de indruk was. Dus auto gestart, toen zag ik beweging komen bij hem. Maar hij liep maar een paar passen verder en stopte toen weer. Dus tsja, toen moest ik wel, ben weggereden met de auto....

2 meter verderop was ik uit zijn zicht door een tuinmuur van de buren en hoorde ik hem dus wel heel hard huilend aan komen lopen. Het had duidelijk indruk gemaakt...

Voelde mij vreselijk schuldig, maar sindsdien loopt die altijd als een mak schaap mee naar de auto := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 09:38

Dames moeders en tantes. Jullie zijn geen loedermoeders dat is gewoon opvoeden :+
Overigens mijn mams kreeg mij niet aan de havermout, dr zus zei ohh maar dat krijg ik er wel in.
Iets met een kom havermout door de gang. Heb daarna nooit meer havermout voor mijn neus gekregen.

DonDon

Re: De loedermoeders!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:08

Hahahaha wat een verhalen! Toen mijn eerste zoontje baby was ben ik heel hard met zijn hoofdje tegen de deurklink gelopen. Ik was nog half aan het slapen.

Of zeggen dat als hij valt niks aan de hand is maar vervolgens zien dat hij een dikke blauwe plek heeft. Oeps..

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:18

LaPluche schreef:
Dochter van mijn ex, ze was 6 en kon nog niet zwemmen. Ik had bandjes voor der gehaald en die wilde ze niet om.
Ze wist zeker dat ze kon zwemmen, ik wist zeker van niet.
Ik stond al in het water en mijn ex zei, laat der maar eens springen.
Kind laten springen, ging koppie onder en ik tilde haar er direct weer uit, en of ze de bandjes on wilde.

Mijn dochter vond die bandjes geweldig, wij noemden dat haar 'spierballen'!

Mijn oudste liep heel vaak weg, terwijl ik dan met een buggy met zijn broertje en ook nog zwanger liep. Hij rende zo de weg op. Ik heb hem toen aan een tuigje gedaan. Hij vond het niet erg, maar de hoeveelheid opmerkingen die ik kreeg, dat ik mijn kind zoiets toch niet kon aandoen...
Ik vraag me af hoe ze hadden gereageerd als hij voor een auto terecht was gekomen...

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:46

Geweldig topic dit! Ook herkenbaar haha. Als ik iets meer tijd heb, zal ik wat van mijn acties opschrijven, beloofd.

lonimma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 10:47

Judith_H schreef:

Dus hij wou een keer niet mee vanuit de voortuin naar de auto lopen (hij was 2,5), ik had een flink aantal tassen mee dus kon hem niet tillen...
Aantal keer lief gevraagd of die meeliep, daarna tot 3 geteld, maar meneer kwam echt niet. Toen ben ik onder het roepen van " mama gaat weg", doorgelopen naar de auto (die stond in het zicht van de voortuin).

Hij was nog niet onder de indruk, dus ik voelde al nattigheid. Dus toen dacht ik " oke, dan zet ik door ook". Dus tassen in de auto, erin gaan zitten en nog zag ik dat die niet onder de indruk was. Dus auto gestart, toen zag ik beweging komen bij hem. Maar hij liep maar een paar passen verder en stopte toen weer. Dus tsja, toen moest ik wel, ben weggereden met de auto....

2 meter verderop was ik uit zijn zicht door een tuinmuur van de buren en hoorde ik hem dus wel heel hard huilend aan komen lopen. Het had duidelijk indruk gemaakt...

Voelde mij vreselijk schuldig, maar sindsdien loopt die altijd als een mak schaap mee naar de auto := .

Ik heb precies hetzelfde gedaan, met als verschil dat ik uitgezwaaid werd door meneer… toen was ik degene die met hangende pootjes terugkwam ☺️

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:09

Mijn dochter was vrij hard van de bokkende pony gevallen. Ik zeg niks aan de hand hup er weer op. S avonds toch maar naar de eerste hulp.. ze bleef wel klagen... oeps ribben gekneusd. Gelukkig goed gekomen en geen angst meer voor bokkende pony

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:38

Storm schreef:
Deze loedermoeder heeft haar kinderen heel vaak 'zeekip' laten eten. Dat vonden de kinderen heerlijk. Maar ik gaf ze nooit vis hoor, want deze mama wist dat de kinderen dat écht niet lusten
O:)

Mijn moeder noemde vissticks vroeger ook kip :') Ik wilde geen vis eten, puur het idee denk ik want ik vond het verrukkelijke kip die vissticks. Nu gek op vis :o

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 11:47

Ik ben wel een echte loedermoeder.Dochter was een jaar of 10 en sliep met vriendinnen in de tent.Maar nacht 2 wilde ze daar niet meer slapen omdat er een spin in de tent was gezien.Ik moest de spin vangen, dus op zoek in de tent en een beetje gerommeld.Spin gevonden en met gesloten vuist losgelaten in de tuin.Dames gingen slapen,maar de spin zat nog in de tent en ik had een “spin” vrijgelaten.Ik ga toch niet de tent doorzoeken voor een spin.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:33

lonimma schreef:
Judith_H schreef:

Ik heb precies hetzelfde gedaan, met als verschil dat ik uitgezwaaid werd door meneer… toen was ik degene die met hangende pootjes terugkwam ☺️

Hier ook bij de jongste. Bij de oudste was het effectief dus dan pas je het ook toe bij de volgende.

‘Nou, ik ga hoor!’
‘Okee, doei mam!’ :wave:

Paar minuten later was ie nog rustig aan het spelen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 13:53

Oke, hier komt een leuke actie:
Dochterlief (toen rond de 5-6 jaar) wil thuis in een boom klimmen. Prima, maar ik help je niet. Niet om er in te klimmen en niet om er uit te komen. Oke, is goed mama, dan ga ik. Dus hup, daar ging ze. mooi voorzichtig naar boven. En toen wilde weer terug, dus vroeg mij haar er uit te tillen, nope, de deal was dat je dat zelf ging doen. Oke. DUs ze klimt wat naar beneden, maar op een meter hoogte ongeveer zegt ze, mama hoe kom ik er nu uit? Uhm geen idee. Even later rommeldebommel, boem. Kind op de grond. Staat op, en zegt vervolgens droogjes: "zo dus niet". Je kon me opvegen !

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 14:12

Mijn zoon was vroeger een echte driftkikker. Als hem iets niet aan stond, dan liet hij zich vallen(was toen al 4 of 5 jaar). Dit heb ik kunnen oplossen in de periode dat er veel aanslagen waren en er dus overal militairen rond liepen.
Dag 1, zoon vindt ze leuk en wilt er naar toe, ik wilde naar huis en die mannen waren aan het werk. Hupla, tegen de grond. Ik hem gezegd dat als hij zo verder ging dat ze hem mee zouden nemen. Ze stonden daar tenslotte vanwege stoute mensen.
Dag 2 verliep ongeveer hetzelfde.
Dag 3, (waren dezelfde militairen als dag 1, de andere was er alle 3 de dagen) en 1 van de militairen deed teken of ze mochten helpen, indien zoon weer moeilijk zou doen. Ja hoor, graag! Dus riedeltje herhaalt zich en de militairen komen naar ons toe, pakken hem op en lopen om de hoek. Kind volledig overstuur, ik had de slappe lach (hoe erg eigenlijk _O- ).
Uiteindelijk heeft hij zich nooit meer laten vallen, of ander ongewenst gedrag vertoond in het openbaar. Ook geen trauma opgelopen en sindsdien kregen de militairen een flinke high five van hem.

Toen hij in groep 3 zat zijn ze eens met de klas naar een binnenspeeltuin geweest. Meneer komt thuis heel enthousiast laten zien dat hij "per ongeluk" een bal uit het ballenbad mee genomen had. Nu is hij van kleins af aan opgevoed met oa het zinnetje "Stelen doen we niet", dus volgende dag balletje in zijn rugzak en aan de hand mee naar de juf. Die vond het minder kwalijk dan ikzelf, maar heeft hem wel duidelijk gemaakt dat dat niet mocht. Eerst volgende zaterdag ben ik met hem naar de binnenspeeltuin gegaan en heb hem daar zijn uitleg laten doen en het balletje op zijn plaats laten leggen. Zowel de school als de binnenspeeltuin vonden mijn reactie overdreven vanwege een plastic balletje, maar stelen is stelen voor mij. Streng? Misschien, maar stelen heeft hij nooit meer gedaan.

Zo zijn er nog (tot op de dag van vandaag) van die acties die mij mezelf toch wel een echte loedermoeder laten voelen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:27

Oh dat zou ik ook gedaan hebben met dat balletje :j Mooie "case" om ze iets goed duidelijk te maken, ook al was het vast niet zo rot bedoeld van die kleine.

Maar zulke dingen vind ik wel lastig soms, waarvoor je streng in moet/mag grijpen en waarvoor niet.
Simpelweg omdat er zoveel verschillende mensen in de wereld zijn. Wat de 1 super vervelend, slecht gedrag vindt, dat vindt de ander onschuldig spelen. Ik vind het dan soms best lastig van waar ben je streng in en wat zie je door de vingers. Je wilt er geen aso tokkie van maken maar wilt zo'n kind ook niet altijd in de weg zitten als zo'n zeikende moeder die het niks gunt zeg maar....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:41

Ik grijp in als het voor mij over de grens gaat. En ja, die grens ligt idd voor iedereen anders.
Daar moeten kinderen ook mee om leren gaan, dus leer ze ook dat ergens anders ms andere regels gelden.

Maar sommige mensen zijn wel echte zeurpieten wat betreft kinderen hoor. En dat leg ik ze ook uit :=

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:43

Mijn broertje had er een handje van in een nanoseconde op de camping weg te zijn.
Dus die zat vast aan een hondenpen, met een tuigje en elastiek. :')
En dan kwam ie vanzelf terug, vond iedereen zielig maar dat abrupte stoppen vonden ze ook zo wat.
Maar meneer was nog geen 3 en wist de weg naar het zwembad en stond gerust met zijn regenlaarzen in het zwembad!
En godzijdank plateaus dus eerste badje 10 cm en de 2e 30 cm, daarna een muur en werd het 60 of 80.
Kind was er ook van overtuigd dat ie alles kon.
Hij is na smeken met 3 op zwemles gegaan te vroeg omdat het gewoon gevaarlijk was.
We hebben zoveel water hier thuis ook.

Met zwemles wilde hij ook geen bandjes om.
Heeft de juf hem het water in gemietert zo van je merkt het vanzelf.
Zwom ie als een hondje keurig naar de kant. :')
Zwemjuf: nou ok hij kan zwemmen dat scheelt, verzuipen doet hij niet 123. :')
Die zwemjuf ook, die keek mijn moeder met stijgende verbazing aan van kijk hem nou, proestend van het lachen bijna.
We hebben het er nog over. _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:50

Romy1234 schreef:
Ja ik vind topic zo leuk!!!!
Remactie heel herkenbaar :)

Ik heb 3 kinderen, de oudste ging toen hij 3 was ofzo heel hard liggen krijsen op de grond van de supermarkt, had hem nog gewaarschuwd dat mama dat ook goed kon }:)
Ben ook op de grond gaan liggen en gaan krijsen, was snel over <<)
Nummer 2 had dat gezien en nooit gedaan, nummer 3 word door de andere 2 verteld dat mama dat ook dan doet ~~}>
Blijkbaar indruk gemaakt

Geniaal!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:50

Mag een onbekende loedermoeder ook?

Ik liep een heel aantal jaren terug in een supermarkt en maakte de blunder te starten met de boodschappen ondanks dat er al geblèr van een jong kind door de winkel galmde. Kind was "vervelend" en de ouders waren euhm, zwaar over de rel (schelden en vloeken en dreigen naar dat kindje en alleen maar gezeik). Kort samengevat, voor niemand leuk.

Op een gegeven moment was ik het meer dan spuugzat en ben naar de moeder gelopen. Heb haar erkend dat het vervelend was hoe het ging en haar gezegd dat ze evt kon proberen om het kind wat opdrachtjes te geven (boter pakken, melk halen whatever). Daarmee het kind uit de situatie halend en hem de kans biedende op een positieve ervaring (fijn dat je dat voor mama kunt pakken, dat is altijd leuker te horen dan wat voor k*tkind je bent dat nooit iets goed doet).

Moeder was daar niet van gediend, want haar kind had dit en dat en weet ik wat dies meer zij. Ik heb aangegeven dat dat inderdaad lastig is, dat ik haar enkel een handvat wilde bieden en aan haar om mij een achterlijke bemoeizuchtige trut te vinden of evt na te denken of mijn idee wellicht kon helpen.

Zij koos het eerste, maar na een minuut hoorde ik haar toch het kindje vragen om de boter te halen. Het geschreeuw en gevloek en getier was gestopt, het jongetje liep blij door de winkel om zijn moeder te helpen en ik kreeg veel dankbare reacties van andere mensen, die rustig verder konden om boodschappen te doen.

Totdat,
Het jongetje met blue band aan kwam, ipv becel. Hij kreeg me een scheldkannonade over zich heen dat ie het verkeerde gepakt had.

Als ik dan de acties van de loedermoeders in dit topic lees, dan vind ik jullie geen loeders

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:51

Wij hebben lage stroomdraden rond de wei i.v.m. Shetlanders. Na 2x waarschuwen en 1x weg trekken heb ik het principe "wie niet luisteren wil moet maar voelen" toepast bij m'n peuter. Ze blijft sindsdien netjes bij het stroomdraad uit de buurt :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 16:55

Rocamor schreef:

Ik liep een heel aantal jaren terug in een supermarkt en maakte de blunder te starten met de boodschappen ondanks dat er al geblèr van een jong kind door de winkel galmde. Kind was "vervelend" en de ouders waren euhm, zwaar over de rel (schelden en vloeken en dreigen naar dat kindje en alleen maar gezeik). Kort samengevat, voor niemand leuk.

Op een gegeven moment was ik het meer dan spuugzat en ben naar de moeder gelopen. Heb haar erkend dat het vervelend was hoe het ging en haar gezegd dat ze evt kon proberen om het kind wat opdrachtjes te geven (boter pakken, melk halen whatever). Daarmee het kind uit de situatie halend en hem de kans biedende op een positieve ervaring (fijn dat je dat voor mama kunt pakken, dat is altijd leuker te horen dan wat voor k*tkind je bent dat nooit iets goed doet).

Moeder was daar niet van gediend, want haar kind had dit en dat en weet ik wat dies meer zij. Ik heb aangegeven dat dat inderdaad lastig is, dat ik haar enkel een handvat wilde bieden en aan haar om mij een achterlijke bemoeizuchtige trut te vinden of evt na te denken of mijn idee wellicht kon helpen.

Zij koos het eerste, maar na een minuut hoorde ik haar toch het kindje vragen om de boter te halen. Het geschreeuw en gevloek en getier was gestopt, het jongetje liep blij door de winkel om zijn moeder te helpen en ik kreeg veel dankbare reacties van andere mensen, die rustig verder konden om boodschappen te doen.

Totdat,
Het jongetje met blue band aan kwam, ipv becel. Hij kreeg me een scheldkannonade over zich heen dat ie het verkeerde gepakt had.

Als ik dan de acties van de loedermoeders in dit topic lees, dan vind ik jullie geen loeders

Ik vind loedermoeder ook meer een grappige benaming voor de kleine foutjes en roosjes in het moederbestaan. Die van jou vind ik gewoon incapabel :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:02

Rocamor schreef:

Totdat,

Supergoed gehandeld en respect! Niet iedereen durft dat.

Sneu voor dat kindje..

Je kunt dat beter een "rot"moeder noemen :P

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:27

colleen3 schreef:
Wij hebben lage stroomdraden rond de wei i.v.m. Shetlanders. Na 2x waarschuwen en 1x weg trekken heb ik het principe "wie niet luisteren wil moet maar voelen" toepast bij m'n peuter. Ze blijft sindsdien netjes bij het stroomdraad uit de buurt :D

Hier idem hoor, een keer uitgelegd, nog een keer weggetrokken, niet willen luisteren, prima. Ze hebben het hier beiden proefondervindelijk geleerd dat stroomdraad niet uhm fijn is.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 17:59

Goh wat sneu Rocamor. Ik ben best wat streng maar zou nooit zo’n scheldkanon inzetten, lost toch niks op.
Dochter (2,5) is nogal een kleine draak, heel lief maar ook heel snel van ‘regel ik wel even voor mezelf’.
Ze wilt bijvoorbeeld niet graag in de kinderwagen maar op de drukke parkeerplaats van de Efteling wil ik gewoon dat ze eerst in dat ding zit. Een keer ging ze de discussie aan en heb ik haar terug in de auto gezet en zijn we naar huis gegaan, sindsdien vraagt ze het nog wel eens maar gaat vervolgens braaf in de wagen zitten :').

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-23 18:12

Oh geweldig met de schrikdraad verhalen. Ik zou het precies zo doen xD