Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
DuoPenotti schreef:Maar denk dat 7;30 niet als TE vroeg word beschouwd.
MyWishMax schreef:DuoPenotti schreef:Maar denk dat 7;30 niet als TE vroeg word beschouwd.
Nee, in veel apv's is het 22 tot 7 de tijd die je stil moet zijn. Kan wel afwijken en verhuurders kunnen extra regels maken. Sommige gemeentes of verhuurders mag je 's ochtends pas later geluid maken.
Maar dan is 23 uur dus zeker wel fout en 7.30 niet. Ook al is het vervelend.
Alleen slaapt niet iedereen aan de achterkant van een huis en zal je het alsnog horen als het voertuig aan de voorkant pas gestart wordt.
Ik heb ook een vreselijk buurman waar ik veel overlast van heb. Maar ik houd wel in de gaten dat dingen die ik opschrijf ook echt niet mogen en ik vooral niet klaag over dingen die wel toegestaan zijn, ook al geven ze overlast.
Koper schreef:DuoPenotti schreef:Maar denk dat 7;30 niet als TE vroeg word beschouwd.
Op een zondag???
TS kan het anders ook gewoon navragen bij de gemeente. Mogelijk gelden er in de gemeente waar ze woont wel tijden voor dit soort herrie.
Cayenne schreef:Cayenne schreef:Huh? Hoezo is dat negatief? Wij doen dat hier ook geregeld voor elkaar.. Als je toch loopt..
Het is hier juist een gebaar van goodwill.
Maar daar kun je toch over communiceren?
Ik zou daar in jouw geval inderdaad ook niet blij mee zijn, en dat is dan zacht uitgedrukt
Needje schreef:Wat is er sneu aan een buurvrouw die je kliko netjes leeg bij je thuis neerzet?
Dat is toch juist super attent?
Koper schreef:Ik vermoed dat iedereen vooralsnog mist dat de kliko van TS in de voortuin wordt geplaatst en van de rest van de buren bij de poort van de achtertuin. Waardoor TS elke keer moet omlopen om alsnog de kliko zelf achter neer te zetten.
Telpeva schreef:Mijn reactie is totaal niet helpend, maar ik ben zo nieuwsgierig naar dat onkruidwant over wat voor hoeveelheid en wat voor hoogte aan onkruid gaat het? voor de beeldvorming, want ik kan het mij niet voorstellen dat iemand erover zou klagen als er elders onkruid zou staan zeg maar. Hoeveel last kunnen je buren nou werkelijk hebben van plantjes op jouw terrein? (Woekerend onkruid als zevenblad en dergelijke even buiten beschouwing dan)
Mijn voor- en achtertuin staan ook allebei vol met onkruid, niet per se hoog want ik heb het vorige maand ergens nog weggehaald, maar je ziet wel plantjes tussen de tegels omhoog komen. Maar... dat is ook echt bij elk huis hier in de straat, want het groeit op het moment nu eenmaal hard?
Ineke2 schreef:Starten en vertrekken is net even anders als 10 minuten stationair laten draaien. Iedere dag.