Burenruzie topic nummer zoveel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:15

Inderdaad, probeer zo veel mogelijk beeldmateriaal te verzamelen. Bij voorbeeld als de buurman op een vroege zondagochtend zijn motor start vlak onder je slaapkamer, film dat dan. Met iets waarop je de datum en tijd kan zien ook in beeld (telefoon, wekker of wat dan ook waarop je kunt zien dat het 's zondagsochtend vroeg is).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Burenruzie topic nummer zoveel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:16

Maar denk dat 7;30 niet als TE vroeg word beschouwd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:20

DuoPenotti schreef:

Nee, in veel apv's is het 22 tot 7 de tijd die je stil moet zijn. Kan wel afwijken en verhuurders kunnen extra regels maken. Sommige gemeentes of verhuurders mag je 's ochtends pas later geluid maken.
Maar dan is 23 uur dus zeker wel fout en 7.30 niet. Ook al is het vervelend.
Alleen slaapt niet iedereen aan de achterkant van een huis en zal je het alsnog horen als het voertuig aan de voorkant pas gestart wordt.

Ik heb ook een vreselijk buurman waar ik veel overlast van heb. Maar ik houd wel in de gaten dat dingen die ik opschrijf ook echt niet mogen en ik vooral niet klaag over dingen die wel toegestaan zijn, ook al geven ze overlast.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:22

MyWishMax schreef:
DuoPenotti schreef:

Nee, in veel apv's is het 22 tot 7 de tijd die je stil moet zijn. Kan wel afwijken en verhuurders kunnen extra regels maken. Sommige gemeentes of verhuurders mag je 's ochtends pas later geluid maken.
Maar dan is 23 uur dus zeker wel fout en 7.30 niet. Ook al is het vervelend.
Alleen slaapt niet iedereen aan de achterkant van een huis en zal je het alsnog horen als het voertuig aan de voorkant pas gestart wordt.

Ik heb ook een vreselijk buurman waar ik veel overlast van heb. Maar ik houd wel in de gaten dat dingen die ik opschrijf ook echt niet mogen en ik vooral niet klaag over dingen die wel toegestaan zijn, ook al geven ze overlast.

ja precies dat
Want ga je daar dan over klagen ben jezelf dadelijk diegene die bij de instanties te boek staat als onterechte klager.
En dan schiet je het doel voorbij.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:24

Nou echt. Als ik nieuwe buren had die mij zouden komen vertellen dat ik mijn tuin zou moeten onderhouden of het onkruid verwijderen en het ook nog uit zichzelf weg zouden gaan branden of de vuilnisbakken voor mij buiten zouden zetten. Ik zou die toch heel snel op een wat minder elegante manier duidelijk maken dat ze zich net hun eigen zaken moeten bemoeien. Dan maar geen vrienden.

In ons vorrige huis hadden we een buurman die vroeg wel eens of die onze groene bak mocht lenen en dan zei die dat hij het daarna zelf aan de weg zette. Dat vond ik heel anders en ook netjes dat hij dat wilde doen.

Ik zou dus vrij snel gewoon heel duidelijk maken dat ze dat soort geintjes bij mij niet hoeven te flikken. En klagen? Ga je gang zou ik dan zeggen ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:26

DuoPenotti schreef:

Op een zondag???

TS kan het anders ook gewoon navragen bij de gemeente. Mogelijk gelden er in de gemeente waar ze woont wel tijden voor dit soort herrie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:30

Koper schreef:
DuoPenotti schreef:

Op een zondag???

TS kan het anders ook gewoon navragen bij de gemeente. Mogelijk gelden er in de gemeente waar ze woont wel tijden voor dit soort herrie.

Ja ook op zondag. Niet iedereen ligt dan nog in bed hoor :D
En het is niet zo dat hij met een drilboor een paar uur aan de gang is natuurlijk
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 12-05-23 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:33

Cayenne schreef:
Cayenne schreef:
Huh? Hoezo is dat negatief? Wij doen dat hier ook geregeld voor elkaar.. Als je toch loopt..
Het is hier juist een gebaar van goodwill.

Maar daar kun je toch over communiceren?
Ik zou daar in jouw geval inderdaad ook niet blij mee zijn, en dat is dan zacht uitgedrukt :D

Wel beetje omgekeerde wereld als je moet gaan communiceren over iets wat van jou is en waar mensen in eerste instantie al niet over gecommuniceerd hebben naar jou. Maar alsnog wel met je eens dat ik er wel over zou communiceren, aangezien ik t probleem belangrijker zou vinden dan de kromheid ervan. Maar in mijn geval was het probleem nog dat we niet eens wisten wie onze kliko bij de tuin zette, want je bent immers niet thuis als dat gebeurd dus dat kon in principe jan en alleman zijn in ons huizenblok, dan zou ik ze allemaal af moeten gaan met de vraag “heb jij mijn kliko buiten gezet” :')

Even terug on-topic, @ts: Ik kan me voorstellen dat als jij kwantitatief veel meer hinder/geluidsoverlast veroorzaakt dat het frustrerend is dat als je zelf 1x een geluid maakt de mensen dan gelijk op je stoep staan, en daarmee blind zijn voor datgene wat ze zelf produceren. Zo komt de situatie van ts een beetje op me over.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 12:37

Wat een vervelende situatie TS :(:) Zoiets geeft veel stress.

Ik denk wel dat dit een verhaal is met twee kanten. Hebben jouw buren de bemiddeling ingeschakeld omdat die ineens voor de deur stonden? Of is dit op jouw verzoek? Zou jouw klachten in ieder geval ook met hen bespreken, wellicht komt het dan binnen bij de buren.

Sterkte, het is heel naar als je geen “klik” hebt met je buren. Wij hadden jaren geleden geluidsoverlast van de puberdochter van de buurman als zij alleen thuis was (ook tijdens zijn nachtdiensten dus…). Maar die buren waren gewoon prima aanspreekbaar en uiteindelijk is het met een goed gesprek ook opgelost en nooit meer gedoe gehad. Hebben nu een prima buren-relatie met ze. Verder zijn alle buren in onze straat heel netjes en vriendelijk, echt heel blij mee. Eentje heeft een enorme onkruid voortuin maar werkelijk niemand stoort zich hier aan. Het zou wat zijn als ik mijn buren ga verplichten te tuinieren haha, ik vind dat echt heel apart.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:00

Ik zou ze heel duidelijk maken dat het jullie tuin is en als ze die niet willen zien dan zetten ze een schutting.
Kliko’s deden wij in onze oude buurt ook, buurvrouw was altijd heel vroeg de deur uit dus die zette ze dan bij de stoep en wij zette ze dan weer in de tuin terug.
Sommige mensen moet je geen vingerkootje geven en wat hiervoor al genoemd werd, bijhouden/filmen wat er voorvalt zodat je bewijs hebt.
Ik zou ook niet blij worden om op zondagochtend wakkergebruld te worden, dat doet hij maar ergens anders.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:08

Needje schreef:
Wat is er sneu aan een buurvrouw die je kliko netjes leeg bij je thuis neerzet?
Dat is toch juist super attent?

Ja super attent of super bemoeizuchtig. Dat doe je met buren waar je heel goed mee bent.
Ik zou dergelijke buren heel kort houden. Die nemen niet je hele hand maar trekken je arm van de romp. Kijk maar eens een paar afleveringen van de rijdende rechter terug. Dan zie je eindeloos veel buren ruzies die zo begonnen zijn. leven en laten leven begint bij het aangeven van je eigen grens.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:08

Ik ben ook al een paar x met de kliko van een ander ongevraagd aan de haal gegaan.bloedirritant vind ik het.
Maar dat is wel wat extremer als uit dit verhaal.
Deze kliko(s)staan as we speak 8 dagen na de ophaaldag..nog aan straat en mensen zijn niet op vakantie.
Ze staan op de stoep en recht voor de ingang van mijn achterom..dus als ik er door wil met mijn fiets of fietskar,moet ik eerst die krengen aan de kant zetten.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:24

Ik merk wel dat alles ook valt of staat met de kennismaking en of je je wel of niet ergert aan de buren.

Wij hebben met 11 stellen/gezinnen een Bouwen in eigen beheer project gedaan. Dus kennen elkaar al vanaf het begin af aan en wonen allemaal in een nieuwbouwwijk.

Echt bijzonder om te zien wat dat met de band met je buren doet. Ik stoor mij aan geen enkele van mijn huidige buren. zelfs niet aan degene die zijn motor voor ons huis op de stoep parkeert en iedere ochtend vroeg van huis gaat en savonds laat thuis komt (is best een lawaaiding, maar doordat ik mijn buren aardig vind, stoor ik me er niet aan maar denk gewoon: Hé, frank (klaas,kees ) gaat weer aan het werk, of komt weer thuis.)
Zelfde met buren die op stap geweest zijn, en wellicht iets luidruchtig thuis komen, dan denk ik: hee, die hebben het leuk gehad.
Of de buurvrouw van 2 huizen verderop die een baby had die flink kon huilen snachts, ik had vooral medelijden met haar, maar geen moment aan geërgerd..

Maar als mensen bij ontmoeting al gelijk moeilijk lopen te doen, of je irriteert je eenmaal aan elkaar, komt deze band zelden nog maar goed (zie maar eens alle voorbeelden van de rijdende rechter).

Ik zou de buren overigens ook kort houden, gewoon duidelijk zijn in wat je wel of niet accepteert. Zijn ze het er niet mee eens, succes met het er iets aan doen. Ze moeten van hun probleem ook niet jouw probleem gaan maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:28

Mijn reactie is totaal niet helpend, maar ik ben zo nieuwsgierig naar dat onkruid :+ want over wat voor hoeveelheid en wat voor hoogte aan onkruid gaat het? voor de beeldvorming, want ik kan het mij niet voorstellen dat iemand erover zou klagen als er elders onkruid zou staan zeg maar. Hoeveel last kunnen je buren nou werkelijk hebben van plantjes op jouw terrein? (Woekerend onkruid als zevenblad en dergelijke even buiten beschouwing dan)
Mijn voor- en achtertuin staan ook allebei vol met onkruid, niet per se hoog want ik heb het vorige maand ergens nog weggehaald, maar je ziet wel plantjes tussen de tegels omhoog komen. Maar... dat is ook echt bij elk huis hier in de straat, want het groeit op het moment nu eenmaal hard?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:47

Ik heb niet alles gelezen, maar ik sleep ook de klikos van de buren mee als ik die van mij op haal, ik dacht dat scheelt hun weer lopen :') nooit over nagedacht dat iemand het niet zou waarderen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 16:55

Ik vermoed dat iedereen vooralsnog mist dat de kliko van TS in de voortuin wordt geplaatst en van de rest van de buren bij de poort van de achtertuin. Waardoor TS elke keer moet omlopen om alsnog de kliko zelf achter neer te zetten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:15

Koper schreef:
Ik vermoed dat iedereen vooralsnog mist dat de kliko van TS in de voortuin wordt geplaatst en van de rest van de buren bij de poort van de achtertuin. Waardoor TS elke keer moet omlopen om alsnog de kliko zelf achter neer te zetten.

Eens, ik zie dat ook als een soort commanderen dat ts het onkruid moet gaan opruimen.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:16

Telpeva schreef:
Mijn reactie is totaal niet helpend, maar ik ben zo nieuwsgierig naar dat onkruid :+ want over wat voor hoeveelheid en wat voor hoogte aan onkruid gaat het? voor de beeldvorming, want ik kan het mij niet voorstellen dat iemand erover zou klagen als er elders onkruid zou staan zeg maar. Hoeveel last kunnen je buren nou werkelijk hebben van plantjes op jouw terrein? (Woekerend onkruid als zevenblad en dergelijke even buiten beschouwing dan)
Mijn voor- en achtertuin staan ook allebei vol met onkruid, niet per se hoog want ik heb het vorige maand ergens nog weggehaald, maar je ziet wel plantjes tussen de tegels omhoog komen. Maar... dat is ook echt bij elk huis hier in de straat, want het groeit op het moment nu eenmaal hard?

Ik vermoed dat het dan gaat over zaad wat zich gaat kunnen verspreiden (en mss wat overhangend en -kruipend onkruid wat zich op hun stek wil nestelen)

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 17:24

Maar wat is lang voordraaien met een motor. Toen ik mijn oldtimer kocht, moest ik die elke dag dat ik naar me werk ging 10 min laten voordraaien anders kwam ik niet weg (deed ik niet vervelend continue gas erop, maar ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor de buren). Ik moet om 6 uur weg dus 10 voor 6 draaide de motor al, auto had ik niet dus sorry maar anders kom ik niet op me werk. Nu hadden mijn buren er geen last van, maar een motor voordraaien is echt niet altijd "expres" maar een noodzakelijk kwaad bij oudere typen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:32

Als jij dat elke ochtend om 5:50 uur onder mijn slaapkamerraam zou doen met een motor dan had ik toch komen klagen. Of je nou met dat ding naar je werk moet of niet. Dan zorg je er maar voor dat je op zijn minst je motor laat draaien buiten de tuinen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:40

Maar dan hebben er misschien juist andere mensen last van die bijvoorbeeld voor slapen.

Ik hoor altijd de overburen vertrekken s ochtends ergens tussen 5 en 6. Jammer voor mij, zij moeten naar het werk. Dan moet ik oordopjes in doen, want zij kunnen niks anders als starten en vertrekken om die tijd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 18:45

Starten en vertrekken is net even anders als 10 minuten stationair laten draaien. Iedere dag.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:01

Ineke2 schreef:
Starten en vertrekken is net even anders als 10 minuten stationair laten draaien. Iedere dag.

Heb het terug gezocht, maar tot 15 minuten schijn je dat dus te mogen doen. Overigens hadden mijn buren zelf een oude motor en stonden we vaak naast elkaar. Stationair draaien is een groot woord, ik moet steeds doseren zodat dat ding aan bleef. Stationair draaien deed ik niet, is ook niet goed voor de motor. Blijft erbij dat het er een is uit de jaren 50 en ik niet weg kwam. Deze buurman doet het om half 8 dus tja tijdens de tijden die het mag en we weten niet de reden waarom, dat was meer de bedoeling van me opmerking. Is het pesten of valt de motor uit?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:03

Hier vertrekken ze niet direct hoor. Wordt ook eerst gestart en pas later weg,met nog deuren open doen enzovoorts. Dus zowel het starten als het vertrekken kunnen ze niks aan doen, ook aan het laten draaien niet, is helaas gewoon nodig.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 19:09

Om half 8 is net even anders dan om 5:50 uur, vind ik dan. Hoewel ik het elke zondag ook niet zo zou waarderen. Maargoed half 8 mag het dus kan je niet over klagen, wel ( vriendelijk ) aangeven dat je er last van hebt. Maar ts staat al niet meer op goede voet met de buren dus dat wordt lastig.

Ik ben toch wel blij dat ik hier geen buren met een motor heb. Het geluid daarvan is echt zo vreselijk. De horror :+