Kan jij thuis vakantie houden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:05

In het gewone weekend doe ik paard, huishouden en tuin (ik werk 40 uur en kom daar door de week minder aan toe), en meestal ergens lunchen, maar een hele dag weg is minder makkelijk (hoewel, afgelopen weekend een nachtje viersterrenhotel op de Veluwe gehad :D), maar in de vakantie doen we dan wel veel meer omdat de verplichtingen een stuk minder zijn.

novita13

Re: Kan jij thuis vakantie houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:18

Een museum jaarkaart aamschaffen en dan museums inplannen. Paar dingen die je leuk vindt zitten er ook bij aangesloten.

Zo moet je dan een planning maken en ga je lekker 1/2 dagen bijv naar Amsterdam de museums bezoeken en lekker lunchen

En kan je je vakantie ook zo invullen als je toch thuis blijft.

Het helpt ook echt als je huis spik en span is en je een planning hebt die je gaat volgen waardoor je geen tijd hebt om aan je werk en zo te denken.

Dit hebben wij namelijk in de mei vakantie gedaan vorige week en hebben het erg leuk gehad.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:24

Ik blijf al 16 jaar thuis tijdens de vakanties :D
Woon alleen, paarden aan huis en nog wat andere viervoetertjes. Van de zorg uit handen geven krijg ik meer stress dan mij lief is :')

De vakanties dienen om achterstallig onderhoud links en rechts wat aan te pakken, koers kijken en veel fietsen door bos en veld.
Ik ben er tot nu toe nog niet slechter van geworden :))

TS, als die trip op de planning stond zou ik gewoon gaan. Slecht weer kan ook een avontuur op zich zijn en is weer een keer wat anders =:)

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:28

Vrij zijn thuis vind ik echt geen vakantie. Vrij zijn en vakantie zijn voor mij twee verschillende dingen.
Op vakantie kan ik prima een dag niks doen. Doe ik het zelfde thuis, voelt het als een verspilling van m'n vakantie uren of weekend dag.

Zelfs een dag voor of na m'n vakantie vind ik het zonde en verspilling om verlof op te nemen. Zo kom ik de volgende vakantie op maandag terug en werk ik dinsdag weer.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:30

Nee, ik kan echt thuis geen vakantie vieren. Ik heb heus weleens een week vrij terwijl ik niet wegga, maar in de praktijk blijkt dat ik die dagen altijd gebruik voor grote of achterstallige (huis)klusjes, met wel wat afspraken met vriendinnen overdags (vnl thuisblijvende mama's). Met een werkweek van 45-50 uur per week is daar doordeweeks gewoon geen tijd voor en in het weekend vind ik 1 dag schoonmaken ook wel weer zat. Er bestaat ook nog zoiets als genieten en leuke dingen doen _O-. Nou is het niet zo dat mijn huis smerig is hoor, want met een poezekind gaat de dyson er sowieso elke dag doorheen, maar dingen als tuin spuiten, keukenkastjes van binnen en buiten, voegen in de badkamer etc, dat lukt gewoon niet met tijd.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:32

kosseh schreef:
Zelfs een dag voor of na m'n vakantie vind ik het zonde en verspilling om verlof op te nemen. Zo kom ik de volgende vakantie op maandag terug en werk ik dinsdag weer. En om het "anders" stofzuigen dan dat ik het doe :'). -> heb altijd iemand die poezekind komt vertroetelen en meestal zorgen ze dat er ook wel een stofzuiger door het huis gaat voordat ik terugkom. Maar het is toch altijd anders dan dat ik het zelf doe.

Ik probeer na mijn vakantie altijd wel nog een extra dag eraan te plakken. Om het grootste gedeelte van de was alvast weg te werken, anders blijf ik er -door intensieve baan met lange dagen- er elke keer achteraan lopen en dat vind ik niet fijn.

Voorafgaand maakt het me niet zoveel uit, ligt eraan hoe het uitkomt. Ben al een paar keer gewoon de avond na een werkdag op vakantie vertrokken. Grootste gedeelte van de koffer al gepakt, na het werk de restjes en hop naar het vakantieadres. Slapen doe ik wel in het vliegtuig, of in de auto.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:37

Op dit moment niet. Heb een eigen winkel, dus als ik dan vakantie heb dan is het weg op vakantie, anders had ik net zo goed kunnen werken. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 13:19

In het weekend maak ik mijn huis schoon. En op zondag wel rustige dag maar vaak ook nog weg. Dus echt uitrusten doe ik niet in het weekend.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 15:15

Moonsparkle,
Ken je de orchideeenhoeve Al?

Of burgers bush,arnhem.
Vind ik wel duur,maar met slecht weer Groot genoeg om je een poosje te vermaken.

daantjuhhhJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 16:30

Ik kan thuis wel vakantie vieren. Maar ben de eerste dagen wel van de leg.
Dan zit ik daar en denk ik en nu?
Kan net zo goed werken.
Maar 3 dagen later denk ik; werk? Welk werk?

Mulan000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:06

TS, ik denk dat al goede tips genoemd zijn.

Maar ik deel je gevoel, vooral met dit grauwe weer. Het is ook zeker niet mijn ding.

Goed boek, leuke film/serie (thuis of bios)
Welness (warm zwembad)
Luxe ontbijten/lunchen/avondeten
Fietstocht/wandeltocht/boottocht
Bowlen/karten/lasergamen/curling/escape room
Fotoshoot binnen
Bierproeverij/wijnproeverij/thee of koffieproeverij
workshop koken/bonbons maken/parfum maken/sieraden maken/glasblazen enz.
Hight tea/wine/beer
Lekker uit eten bij je favoriete restaurant (of zoek juist een keer iets uit wat je anders niet durft/kan)
Shoppen in een outlet
Museum bezoeken
Theater bezoeken (musical, commedie enz.)
Dierentuin
Slipcursus met de auto
Vliegen in een vliegtuigsimulator
Indoor skieën/snowboarden

Als je met de auto naar een hotel gaat, kun je deze vaak ook al eerder neerzetten en langer laten staan (kun je daar tijdelijk je spullen in opslaan)

Last minute vakantie naar een andere plek

Maar vooral, laat je pret niet bederven en maak er een leuke tijd van

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:16

Ik vindt dat lastig thuis vakantie. Mede omdat ik afgekeurd ben en dus altijd thuis ben. Tevens wonen we in een klushuis en is nog niet af, dus gaan we snel daarmee verder als mijn man thuis is.
Maar dagjes weg vindt ik wel leuk en rustgevend.

Wij gaan graag wandelen, naar de dierentuin of lekker uiteten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:20

Zeker, mijn laatste vakantie naar een bestemming was in 2010.

Ik vind het juist fijn om in mijn vakantie lekker thuis te kunnen zijn. Quality time met de dieren en mensen die ik graag zie. En vaak wil ik wel een wat grotere klus aanpakken. Verder wordt ik al blij van niet de hele tijd om mijn klok hoeven kijken, lekker lunchen buiten de deur en ijsjes op het terras. Niet naar mijn werk hoeven en daar even niets voor hoeven te doen geeft mij al gevoel van vrijheid en rust.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 17:25

Thuis zijn is voor mij echt geen vakantie. Je laat dingen dan toch minder tot niet los en je zit nog steeds in dezelfde omgeving. Als je echt geen andere keuze hebt dan zou ik lekker elke dag wat leuks plannen. Van uiteten tot bioscoop etc.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-23 17:42

lizard schreef:
Moonsparkle,
Ken je de orchideeenhoeve Al?

Of burgers bush,arnhem.
Vind ik wel duur,maar met slecht weer Groot genoeg om je een poosje te vermaken.

Orchideeën hoeve vind ik een leuk idee :D uit eten ook

Leuk dat er zoveel ideeën komen maar ook meningen over hoe anderen het ervaren

pingu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:48

Wat zou je vinden van vakantie in België?
In Neeroeteren kun je in een bosrijke omgeving logeren: https://www.warredal.be/accommodaties
Qua ontspanning heb je in de buurt een zwembad, bij dit zwembad is ook wellness. Er zijn ook vlakbij enkele welnessadressen.
Verder kun je er bowlen (in zelfde gebouw als zwembad) en op 30 minuten rijden heb je een mario-kart (Genk) https://www.actionvalley.be/p/home.html?m=1 en hierbij is ook een escaperoom.
Ook in de buurt heb je terhills, dit is van center Parcs. Logeren is er duur, maar een drankje doen in de beachbar of iets gaan eten is altijd leuk.
Voor de shoppers is er nog Maasmechelen Village, ook niet ver rijden.
Er is eigenlijk te veel om op te noemen in de omgeving.

liberia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 19:54

Echt ik heb het geprobeerd om jaarlijks op vakantie te gaan. Maar ik vind er niets aan. Eerst de voorbereiding en de stress. Na afloop de was en rommel. Ik ben graag thuis. Alleen het 's ochtends rustig opstaan en een flink stuk met de honden wandelen is al vakantie. Gewoon op het gemak, niets moet. Gewoon een beetje in de tuin, stal en huis rommelen. Soms eens ergens een koffie doen of lekker lunchen. Elke zomer vier weken aan een gesloten vrij en thuis. Heerlijk!
Laatst bijgewerkt door liberia op 11-05-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:19

Een paar dagen thuis lukt nog wel maar dan heb ik het ook wel weer gehad.
Ik ga graag op reis. Dat heb ik heel lang niet kunnen doen dus nu neem ik het ervan. Heerlijk even een andere omgeving, nieuwe dingen zien en ja ik vind vliegen leuk :D Beetje hangen op het vliegveld en mensen kijken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:30

Wat grappig om dit allemaal zo te lezen, ik ben 2 weken geleden voor het eerst na 5 jaar weer op vakantie geweest, 7 dagen naar New York, en op de 5de dag begon het alweer..

Heimwee...

Vooralsnog had ik NY niet willen missen, maar ik vind thuis ( toentertijd bij mijn ouders, nu mijn eigen huis) zo fijn.

Ik ben ondertussen 48, maar hier al mijn hele leven last van, heimwee.
Ik heb hèt nog net niet na een dag werken, terug naar huis :-)

Mijn vakantie 2 of 3 weken thuis zijn de hemel voor mij.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:31

Ik kan beter thuis vakantie houden dan ergens anders. :') Echt op vakantie gaan vind ik vooral stress en uitrusten kan ik ook niet. Inpakken vind ik al een crime om mee te beginnen, dan op vakantie wil ik zoveel mogelijk doen want ik ga niet zoveel geld betalen om alleen in een hotel te chillen, en eenmaal thuis heb je die enorme berg was. Nee vind er niks aan. :+ Thuis kan ik heerlijk niks doen.

Heb jij dan nog veel klusjes liggen die je gedaan wilt hebben? Omdat je zegt dat je bezig gaat in huis. Ik begin +- 2 weken voor mijn vakantie al een beetje met klusjes in huis en dingen schoonmaken die eens in de zoveel maanden moeten, juist zodat dat in mijn vakantie niet (veel meer) hoeft. :)

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:35

Wat me vooral tegen staat is het reizen zelf. Ik vind het ontzettend leuk om ergens te zijn, maar de reis er naartoe en er weer vandaan vind ik verschrikkelijk. Daar heb ik geen last van als ik thuis blijf :).

De enige reis die ik wel leuk vond was naar Zwitserland met de trein, in mijn prive slaapcoupė met eigen douche en toilet :). Maar al het andere reizen vind ik verschrikkelijk en zonde van de tijd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:48

Nee, thuis heb ik altijd van alles te doen en kom ik niet los van het gewone leven. Ik moet echt even in een andere omgeving zijn, al is het maar twee dagen en dat maakt een enorm verschil.
Maar misschien ben ik verwend met de geweldige plek waar ik woon, echt een plek waar anderen op vakantie komen. Alleen weet ik dan weer wat een werk erbij komt kijken...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 20:53

Absoluut niet. Voor mij is vakantie even geen dieren. We hebben er veel en de zorg neemt dagelijks aardig wat tijd in beslag. Dus dat allemaal even niet hoeven, heerlijk. Ook ga ik thuis automatisch aan de poets en aan de klus.
Zit ik eindelijk eens met een boek op het terras, zie ik vanuit mijn ooghoeken een stuk onkruid tussen de stenen uitsteken en voor ik het weet, sta ik al weer met een schoffel de tuin te doen :')
Nee voor rust, moet ik weg van thuis :D

En in de zomer is het hier druk met toeristen, dus alles is vol en druk, ook even fijn om daar aan te ontsnappen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:11

Ik heb ooit, ruim 20 jaar geleden, eens spontaan in m'n eentje een skivakantie geboekt en zat vervolgens twee dagen later in de sneeuw.
Ik had een week vrij in het vooruitzicht, maar had geen zin om thuis te blijven en vervolgens toch thuis te werken.
Dus: woensdag groepsskivakantie gevonden en geboekt. De volgende dag een skibroek gekocht, en op vrijdag zat ik in de trein naar Oostenrijk. Ik had nog nooit geskied. Het was een fantastische vakantie. De groep was leuk en het skiën vond ik geweldig. Voor mijn gevoel was ik daar vier weken, in plaats van 7 dagen. {:}

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:25

Ik kan geen betere vakantie bedenken dan thuis! Ernstige vorm van heimwee, vorig jaar nog een vakantie na 12 jaar geprobeerd, de vakantie zou 10 dagen duren en na 3 dagen een vlucht naar huis geboekt. Thuis en dan met een goed boek in de tuin, daar word ik echt onwijs blij van.