Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BaileyMix schreef:Haha nou, ik zou in dit geval wel gewoon zeggen: goh, ik hoef niet elke dag een verhaal over je ex te horen. En ook niet op álles wat ik zeg hoef je met een verhaal over je ex te komen, hou je gewoon een beetje in. Het boeit me geen reet hoe zij op vakantie is en of zij het druk had en ik hoef er ook niks over te horen.
En als je toch per se zo'n verhaal wil zeggen, dit doe ik wel eens, is dat je het gewoon een beetje verdraait naar "Oh ja, daar ben ik wel eens met een vriend (of vriendin, of iemand) geweest ja." "Iemand die ik kende heeft meegedaan aan Heel Holland Bakt!"
Citaat:En als je toch per se zo'n verhaal wil zeggen, dit doe ik wel eens, is dat je het gewoon een beetje verdraait naar "Oh ja, daar ben ik wel eens met een vriend (of vriendin, of iemand) geweest ja." "Iemand die ik kende heeft meegedaan aan Heel Holland Bakt!"
Cer schreef:Citaat:En als je toch per se zo'n verhaal wil zeggen, dit doe ik wel eens, is dat je het gewoon een beetje verdraait naar "Oh ja, daar ben ik wel eens met een vriend (of vriendin, of iemand) geweest ja." "Iemand die ik kende heeft meegedaan aan Heel Holland Bakt!"
Hm, dat vind ik dan weer liegen eigenlijk..![]()
En als ik er dan later toch achter zou komen dat het zn ex betrof, zou ik me heel er afvragen waarom iemand dat niet gewoon kan vertellen
Cer schreef:Citaat:En als je toch per se zo'n verhaal wil zeggen, dit doe ik wel eens, is dat je het gewoon een beetje verdraait naar "Oh ja, daar ben ik wel eens met een vriend (of vriendin, of iemand) geweest ja." "Iemand die ik kende heeft meegedaan aan Heel Holland Bakt!"
Hm, dat vind ik dan weer liegen eigenlijk..![]()
En als ik er dan later toch achter zou komen dat het zn ex betrof, zou ik me heel er afvragen waarom iemand dat niet gewoon kan vertellen
Lusitana schreef:Het is dingen verbergen op niks af. Je heft niet door hoepetjes te springen om iemand niet te noemen omdat een ander daar misschien iets van denkt.als je niet gewoon je verhaal kunt doen zoals je dat gewend bent, omdat je met iemand bent, dan is er iets mis in die relatie. Als je bij het daten al met kromme tenen zit, om welke reden dan ook, is het gewoon niet logish om dan nog verder te daten met elkaar.
Je moet gewoon jezelf kunnen zijn anders komt het echt niet goed.
Gitana schreef:Sjonge jonge mensenserieus?
Ik denk gewoon even leuk over ervaringen praten
Gitana schreef:Wat een verhalen!![]()
Ik zal vertellen waar het bij mijn date om gaat en wat ik merk. Hij praat niet heel positief over haar, maar ook zeker niet negatief. Dit maakt me verder niet uit. Ik ben niet iemand die jaloers word of me onzeker gaat voelen hierom. Ik denk dat hij haar in elk onderwerp wel benoemd, ook als het totaal niet nodig is naar mijn idee. Ik begrijp echter zeker dat een ex voorkomt in verhalen en dat het deel uitmaakt van je verleden! voorbeelden;
- hij was jarig en we hadden t over taart, ik zei hem dat ik niet van taart hielt. Hij begon direct een verhaal over dat de moeder van zijn ex in heel holland bakt zat en dat hij elke 2 weken taart at met zijn ex.
- ik vertelde hem iets over wat ik fijn vind qua communicatie. Hij zei hierop; “sorry dat dit zo overkwam, zij reageerde hier altijd goed op”. Dus is vroeg, wat bedoel je met zij? Oh ja, je ex natuurlijk![]()
- we hadden het over vakanties. Vervolgens komen er hele verhalen over waar hij wel niet allemaal met zijn ex is geweest, en dat zij ook heel ondernemend was tijdens vakanties.
- ik vertelde hem dat ik het wat druk had de laatste tijd, maar dat ik wel wil doorgaan met mijn opleiding naast mn werk. Hij begon direct een verhaal over zn ervaring met de drukte van zn ex![]()
Dit zijn maar ff een paar voorbeelden die ik nu kan bedenken, om het verhaal wat helderder te maken voor dit topic. Daarnaast voel ik me soms wel erg vergeleken worden. Ik moet wel zeggen dat dit waarschijnlijk geen blijvertje is, maar ik denk nieteens dat het ligt aan dat hij zoveel over zn ex praat
Gitana schreef:Wat een verhalen!![]()
Ik zal vertellen waar het bij mijn date om gaat en wat ik merk. Hij praat niet heel positief over haar, maar ook zeker niet negatief. Dit maakt me verder niet uit. Ik ben niet iemand die jaloers word of me onzeker gaat voelen hierom. Ik denk dat hij haar in elk onderwerp wel benoemd, ook als het totaal niet nodig is naar mijn idee. Ik begrijp echter zeker dat een ex voorkomt in verhalen en dat het deel uitmaakt van je verleden! voorbeelden;
- hij was jarig en we hadden t over taart, ik zei hem dat ik niet van taart hielt. Hij begon direct een verhaal over dat de moeder van zijn ex in heel holland bakt zat en dat hij elke 2 weken taart at met zijn ex.
- ik vertelde hem iets over wat ik fijn vind qua communicatie. Hij zei hierop; “sorry dat dit zo overkwam, zij reageerde hier altijd goed op”. Dus is vroeg, wat bedoel je met zij? Oh ja, je ex natuurlijk![]()
- we hadden het over vakanties. Vervolgens komen er hele verhalen over waar hij wel niet allemaal met zijn ex is geweest, en dat zij ook heel ondernemend was tijdens vakanties.
- ik vertelde hem dat ik het wat druk had de laatste tijd, maar dat ik wel wil doorgaan met mijn opleiding naast mn werk. Hij begon direct een verhaal over zn ervaring met de drukte van zn ex![]()
Dit zijn maar ff een paar voorbeelden die ik nu kan bedenken, om het verhaal wat helderder te maken voor dit topic. Daarnaast voel ik me soms wel erg vergeleken worden. Ik moet wel zeggen dat dit waarschijnlijk geen blijvertje is, maar ik denk nieteens dat het ligt aan dat hij zoveel over zn ex praat
LuffB schreef:Ha, altijd leuk zo'n autobiografische luisteraar. Iemand die bij alles wat hij of zij hoort, alleen maar op zoek is naar hoe diegene het op zichzelf kan betrekken en vervolgens een verhaal over zichzelf (en in dit geval zichzelf en zijn ex) kan vertellen.
Wat je ook nog zou kunnen doen is zelf juist heel empatisch gaan luisteren, dus juist niet terug reageren met een verhaal, maar gaan inzoomen op wat iemand verteld. Voorbeeldvragen zijn dan; ''hoe voelde je je daarbij, wat doet dit met je, hoe kijk je hier op terug etc. Je komt dan in ieder geval tot diepere gesprekken en wie weet kan je ook gelijk aankaarten hoe jij je erbij voelt dat in elk gesprek zijn ex tevoorschijn komt.
(al gebruik ik zelf dit vooral bij collega's, nog niet eerder getest op potentiele liefde relaties haha).