huis aankopen en eerlijkheid makelaar/verkoper

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 12:09

Achterom schreef:
Verkoopmakelaars willen verkopen en niets anders. Sowieso ontbreekt het vaak aan kennis, veel dingen weten ze gewoon niet terwijl je dat wel zou moeten kunnen verwachten.
Degene die het hier het meest bont heeft gemaakt heeft een huis in de verkoop genomen, waarbij uiteindelijk bleek dat hij niet gecontroleerd heeft of alle percelen wel van degene waren die de boel wilde verkopen (en dat bleek dus ook niet het geval te zijn, daar kwam onze notaris dus achter bij de voorbereidingen voor de overdracht). Dus tja, geen hoge pet op van makelaars :n
Ik heb werkelijk nog nooit een kundige makelaar getroffen, alhoewel ze er ongetwijfeld wel zijn.

Hier zagen wij per toeval dat een aangetrouwd familielid huis te koop had gezet... ware het niet dat door eerder overlijden van de partner, wij al een stukje van dat huis geërfd hadden. Mijn broer gelijk bellen met de makelaar, dat wij nergens van wisten maar bleef mooi te koop staan.

Schapenwol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 19:19

wouterpaard schreef:
meggiemeg schreef:
Bijzonder, de makelaar heeft misschien navraag gedaan bij de eigenaren en besloten om het niet aan te passen in de hoop dat er mensen zijn die niet op onderzoek uitgaan en kopen.

Ik weet bijna wel zeker dat de eigenaar doet alsof die van niks weet (ken hem persoonlijk en wijkt vaker af van de regels). Ik was echter in de veronderstelling dat de makelaar de kopers een eerlijk beeld wil geven, kom er hier wel achter dat het niet zo is.

Citaat:
Terwijl ik dan als koper wel geneigd zou zijn daar de rechtsbijstandverzekering eens naar te laten kijken welke schade er verhaald kan worden en welke klacht er in te dienen is over de makelaar.

Goeie! Zal dit in mijn achterhoofd houden als tip voor de kopers.

Als je je informatie over dat dakterras per mail naar die makelaar stuurt, dan kan je de nieuwe eigenaren ook nog bewijs overhandigen sat de makelaar het wist.