Tenue de ville dresscode; help?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Desireeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:07

Amber_anne schreef:
Ik vind dit jurkje juist niet geschikt, veel te casual.

Maar als je twijfelt zou ik het bruidspaar vragen wat zij in gedachten hebben en of ze het geschikt vinden

Hier ben ik het mee eens :)

En lijkt me zeker geen slecht idee om het bruidspaar te vragen! Of als je andere vrouwen kent die gaan die even polsen?

Ellen_ov

Re: Tenue de ville dresscode; help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:22

Evt de ceremonie meester benaderen? Qua schoenen zou je van die Toms eronder kunnen doen? Leuke zomerschoen maar wel plat. Ze hebben vanalles of Idd zoals iemand al zei; espadrilles?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:37

Ik vind hem ook wat te casual ja :o Maar zoals hier gezegd, dan zou ik het de ceremoniemeester of het bruidspaar even voorleggen. Misschien dat zij dit wel prima vinden!

Hij staat in ieder geval wel leuk :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:29

Vanillia schreef:
Tenue de ville is officieel wel met jurk of rok voor de vrouw.

Wat vind je van zoiets?
[ Afbeelding ]
https://www.zalando.nl/vero-moda-vmrosa ... x-m11.html

Is wel een jurk, maar het strakste punt zit bij je taille waardoor hij los om je billen en benen valt en dat dus minder accentueert.

Klopt. Maar een net pak moet volgens mij tegenwoordig ook wel kunnen. Het is denk ik vooral bedoeld om te voorkomen dat mensen "shabby" in spijkerbroek of trainingspak, hoodie, met sneakers, e.d. komen.
Dus gewoon netjes, niet te opvallend qua kleur etc.
https://www.dresscode.nl/dresscodes/tenue-de-ville/

Ik vind zelf Kaffe wel een fijn merk. Ik heb er zelf een paar pakken van die ik graag naar werk draag. In de stof zit altijd wat elasthaan, wat comfortabel draagt. Nette prijs/kwaliteitverhouding.
De maat is universeel, dus als je normaal 40 of 42 draagt geen verrassingen. Ik houd zelf erg van casual in neutrale kleuren en het opleuken doe ik liefst met een leuke sjaal of ketting. Dit seizoen is echt lastig. Er zijn veel schreeuwende kleuren en prints.
https://www.kaffe-clothing.com/nl-nl

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:37

Eens met San87. Denk dat dit jurkje best kan. Maar idd geen Birkenstocks. Met een leuk schoentje oogt het jurkje ook alweer anders.
Tamaris heeft een categorie "brede" schoenen en dan zou dit schoentje met een stevig blokhakje best bij jouw jurkje passen
https://tamaris.com/nl-NL/leren-slingpu ... #color=355

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:43

Myfairytale schreef:
Nu is het natuurlijk niet onze bruiloft, maar wij hebben ook een Tenue de Ville dresscode.
Dat jurkje in de link past daar echt perfect bij TS en ik denk ook dat die je geweldig zal staan! Ik mocht willen dat ik jouw figuur had. :j

Het soort reacties zoals van Germie maakt me dan weer onzeker, moeten we dan écht nog geen spijkerbroek achter de dresscode zetten? :o

Nee hoor, de gemiddelde mens snapt wel wat tenue de ville betekent (of kan het googlen).

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:49

Dames in een pastelkleurig pak zie je tegenwoordig vrij veel op bruiloften. Vind ik ook altijd netjes staan :j

Het jurkje van TS vind ik persoonlijk ook net te casual.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:49

TS ik vind het jurkje al te casual om naar een gewone bruiloft zonder dresscode te gaan. :j

Zou een wat netter jurkje halen die kan je dan deze zomer ook gewoon aan. :j

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:51

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:54

Riempje erom ipv touwtje, nette schoenen, lijkt me helemaal prima :).

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:05

Ik vind het een leuk jurkje die je al hebt, maar ik krijg er iets meer 'summer vibes' van vooral door het wat grovere bloemenpatroon en vind 'm wat dat betreft iets te 'gewoontjes' voor een bruiloft. En zeker als de gasten zo'n dresscode hebben aangegeven, wat minder geschikt voor 'tenue de ville'. Dat jurkje wat je al aangaf mooi te vinden komt op mij wat liefelijker, chiquer en meer tenue de ville over (rustiger, neutralere kleur past volgens mij iets beter in die code).

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:05

Ik denk dat het jurkje prima kan, mits je er nette schoenen onder draagt.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:20

suusantana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:21

Denk dat het jurkje prima optie is. En zeker als je je daar lekker in voelt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:31

Ik vind dat een aantal bokkers hier wel erg veeleisend zijn eerlijk gezegd. :o als ik dan zie wat voor zakken er geplaatst worden in links die "wel kunnen" vind ik het jurkje van TS een stuk mooier. :o

TS: IMO kan dat jurkje prima, en een net plat schoentje er onder kan prima. :) Je hebt nette sandalen zonder hak (of met een hakje van een cm).

Tenue de ville is bij mijn weten gewoon kleding die je draagt als je "naar de stad" gaat. Dus geen poepchique bende zoals sommigen hier lijken te denken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:40

Ayasha schreef:
Ik vind dat een aantal bokkers hier wel erg veeleisend zijn eerlijk gezegd. :o als ik dan zie wat voor zakken er geplaatst worden in links die "wel kunnen" vind ik het jurkje van TS een stuk mooier. :o

TS: IMO kan dat jurkje prima, en een net plat schoentje er onder kan prima. :) Je hebt nette sandalen zonder hak (of met een hakje van een cm).

Tenue de ville is bij mijn weten gewoon kleding die je draagt als je "naar de stad" gaat. Dus geen poepchique bende zoals sommigen hier lijken te denken.

Het is idd stadskleding, maar dan wel echt nette kleding. Geen black/white tie, naar ook echt geen spijkerbroeken, minirokjes, biker jacks en wandelschoenen oid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:49

_San87_ schreef:
Ayasha schreef:

Het is idd stadskleding, maar dan wel echt nette kleding. Geen black/white tie, naar ook echt geen spijkerbroeken, minirokjes, biker jacks en wandelschoenen oid.

Ik zeg nergens dat ze naar de A.S. Adventure moet voor haar kleding. Enkel dat een aantal bokkers hier nogal overdrijven met zeggen dat het jurkje dat ze heeft te casual is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:50

Ayasha schreef:
_San87_ schreef:

Ik zeg nergens dat ze naar de A.S. Adventure moet voor haar kleding. Enkel dat een aantal bokkers hier nogal overdrijven met zeggen dat het jurkje dat ze heeft te casual is.

+:)+.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:56

Ik denk dat het goed is om bij twijfel even de gedachte van het bruidspaar te volgen.

Zijn het mensen die houden van het star volgen van tradities, alles precies "volgens het boekje" willen?
Dan zou ik die jurk niet aandoen, want formeel is hij niet geschikt volgens de precieze dresscode.

Maar als de gedachte van het bruidspaar zou kunnen zijn (en ik denk dat dat 80% van de tijd zo is bij een bruiloft) dat ze gewoon iedereen in nette feestelijke kleding willen en afgetrapte spijkerbroeken en flipflops willen mijden? Dan zit je meer dan prima met deze jurk.

Overigens was dat precies de reden dat wij onze dresscode "ladies, dress in dress" hebben gemaakt om deze discussie te mijden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:58

_San87_ schreef:
Riempje erom ipv touwtje, nette schoenen, lijkt me helemaal prima :).

Dit is wel een goede tip, TO, want het is denk ik inderdaad het touwtje dat het te casual maakt :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:01

Dat jurkje wat je hebt is prima. Niet te casual, tenzij je er slippers of gympen onder aan trekt.

Tenue de ville is geen officiële/formele dresscode maar betekent gewoon casual chique. Niet zo casual als je naar een supermarkt gaat maar wat verzorgder.

Rustige niet al te uitgesproken kleding met zachte lichte kleuren. Kan een jurk zijn, mantelpak of jumpsuit oid.
Over spijkerbroeken verschillen de meningen. Zelf vind ik een lichte/ crème/ witte spijkerbroek met een mooie blouse en jasje erop ook heel passend. Ook wel gezien in het thema tenue de ville.

Er zijn een aantal dresscodes die enorm strikt zijn, TdV is dat niet.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:11

Andere ceintuur idd, liefst eentje die match met je schoenen en je tas. Mss in de kleur van de bloem uit je jurkje. Hals van jurkje vind ik niet zo mooi omdat je de stiksels van de omslag ziet. Maar goed. Leuke ketting erbij of sjaaltje.
Dan kan je met dit jurkje prima voor de dag komen hoor!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:05

verootjoo schreef:
Dat jurkje wat je hebt is prima. Niet te casual, tenzij je er slippers of gympen onder aan trekt.

Tenue de ville is geen officiële/formele dresscode maar betekent gewoon casual chique. Niet zo casual als je naar een supermarkt gaat maar wat verzorgder.

Rustige niet al te uitgesproken kleding met zachte lichte kleuren. Kan een jurk zijn, mantelpak of jumpsuit oid.
Over spijkerbroeken verschillen de meningen. Zelf vind ik een lichte/ crème/ witte spijkerbroek met een mooie blouse en jasje erop ook heel passend. Ook wel gezien in het thema tenue de ville.

Tada, de spijkerbroek kan. Zei ik al.
En anders neem je een stretchjeans, dat is weer heel wat anders dan een spijkerbroek van niet stretch stof.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:08

casual CHIQUE, dat is dus absoluut geen spijkerbroek. Zelfs ik als lompe boerin weet dat, en ik zou het ook niet in m'n hoofd halen om een spijkerbroek te dragen bij zo'n dresscode.
Hoe vaak je het ook gaat herhalen Germie, je zit er echt naast

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 18:09

germie schreef:
verootjoo schreef:

Tada, de spijkerbroek kan. Zei ik al.
En anders neem je een stretchjeans, dat is weer heel wat anders dan een spijkerbroek van niet stretch stof.

Heb je niet in de gaten dat je erover moet ophouden? Prima dat jij in een spijkerbroek of wandelpantalon naar een bruiloft gaat, maar maak er aub geen feit van dat dit netjes is voor een dame.