Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Beemsterkaas schreef:Hier worden jaarlijks de weilanden begin april bemest, dan zijn ze droog genoeg om er een tractor op te laten. Dan paar weken dicht en rond 21 april kan het feest beginnen.
Nu, 24 april, nog steeds natte grond we hoeven niet eens aan een tractor te denken![]()
Maar zoals iemand zei het is wel fijn voor de natuur dat er veel water is. Er zijn lange periodes van droogte geweest.
Rebel_Jits schreef:Van mij mag de lente ook beginnen, maar dan vooral omdat m'n positiekleding allemaal 's zomers is en ik nu noodgedwongen nog in m'n jeans rondloop. Thank god veel thuis, dus huispak aan. Maarja, je moet soms naar de winkel of gaan werken he![]()
Hier geven ze komende nacht nog rond 0 graden 's nachts..![]()
Ik herinner me uit m'n jeugd dat het dikwijls overdag mooi weer was, 15 graden. En dan 's avonds en 's nachts regen. Dat was ideaal voor mens en natuur.
Mkango schreef:Hoe chagrijnig ik ook word van kou en zeikende regen, ik ben al lang blij dat we na de laatste jaren weer regen hebben. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zorgwekkend die laatste paar droge lentes en zomers geweest zijn (aangezien mensen nog doodleuk water verspilden aan hun gazon of hun kinderbadjes).In het gebied waar ik woon was twee maanden geleden na zowel de herfst als de winter nog officieel “droogte” met de rest van het land ook slechts “herstellend,” dus dat geeft wel aan hoe hard we het nodig hebben.
Ik vind het prima: we hebben dagen met zon en dagen met regen, alleen zou het van mij wel ieeeeets warmer mogen zijn.
Beemsterkaas schreef:@superpony met kleigrond nog lang geen stof helaas
Mkango schreef:Hoe chagrijnig ik ook word van kou en zeikende regen, ik ben al lang blij dat we na de laatste jaren weer regen hebben. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zorgwekkend die laatste paar droge lentes en zomers geweest zijn (aangezien mensen nog doodleuk water verspilden aan hun gazon of hun kinderbadjes).In het gebied waar ik woon was twee maanden geleden na zowel de herfst als de winter nog officieel “droogte” met de rest van het land ook slechts “herstellend,” dus dat geeft wel aan hoe hard we het nodig hebben.
Ik vind het prima: we hebben dagen met zon en dagen met regen, alleen zou het van mij wel ieeeeets warmer mogen zijn.
superpony schreef:Goed verhaal, maar je onderschrijft met jouw reactie precies wat ik zeg, dat mensen dus écht geen besef hebben van wat droogte inhoudt en wat voor gevolgen dat heeft. Als je je nog druk kunt maken om luxe (een gazon, kinderbadjes, je auto wassen), is het duidelijk niet droog genoeg geweest bij je ('je' algemeen).Beemsterkaas schreef:@superpony met kleigrond nog lang geen stof helaas
Ow, ja, dat zal anders zijn. We zitten hier op veengrond.Mkango schreef:Hoe chagrijnig ik ook word van kou en zeikende regen, ik ben al lang blij dat we na de laatste jaren weer regen hebben. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zorgwekkend die laatste paar droge lentes en zomers geweest zijn (aangezien mensen nog doodleuk water verspilden aan hun gazon of hun kinderbadjes).In het gebied waar ik woon was twee maanden geleden na zowel de herfst als de winter nog officieel “droogte” met de rest van het land ook slechts “herstellend,” dus dat geeft wel aan hoe hard we het nodig hebben.
Heel veel mensen beseffen zich dat echt wel, maar dat neemt niet weg dat we een bepaald idee hebben van de seizoenen en mensen na een winter echt uitkijken naar de lente, lange dagen, meer zon etc. Dat is ook gezond voor de mens.
En dat verspillen valt ook iets over te zeggen natuurlijk. Groen in de tuin is belangrijk, maar je hebt er weinig aan als het dood gaat. Daarbij gaat het water de grond weer in.
En kinderbadjes kunnen ontzettend veel vermaak geven. Niet iedereen kan op vakantie en op echt hete dagen is het soms het enige dat nog leuk en te doen is voor kinderen. Die paar kleine badjes zijn echt het probleem niet. We verspillen veel meer goed water.
Mkango schreef:Goed verhaal, maar je onderschrijft met jouw reactie precies wat ik zeg, dat mensen dus écht geen besef hebben van wat droogte inhoudt en wat voor gevolgen dat heeft. Als je je nog druk kunt maken om luxe (een gazon, kinderbadjes, je auto wassen), is het duidelijk niet droog genoeg geweest bij je ('je' algemeen).