Wanneer begint de lente van 2023?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Wanneer begint de lente van 2023?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 08:58

Heel veel warmer hoeft niet eens per se van mij in de lente hoor, mag prima tussen 15 en 20 graden blijven maar vooral wat droger of de regen beter verdeeld zou fijn zijn.
Elke keer als het weer een beetje opgedroogd is, regent het weer mega veel en is alles weer een modderpoel.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:00

Vreselijk! De paarden hebben 2 weken op de wei gekunnen, maar door de vele neerslag in combi met zware klei, genoodzaakt weer in hun winterstuk… we wonen hier 15j en nog nooit zo laat de paarden niet op de wei gehad…. Zo genoeg van… en de volgende 2 weken zien er niet veel beter uit…

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:05

Beemsterkaas schreef:
Hier worden jaarlijks de weilanden begin april bemest, dan zijn ze droog genoeg om er een tractor op te laten. Dan paar weken dicht en rond 21 april kan het feest beginnen.

Nu, 24 april, nog steeds natte grond we hoeven niet eens aan een tractor te denken :7

Maar zoals iemand zei het is wel fijn voor de natuur dat er veel water is. Er zijn lange periodes van droogte geweest.

Hier hebben we gelukkig kunnen bemesten begin april, wonen in het oosten van het land. En land ligt iets hoger gelegen.

Met droogte een nadeel, met regen een voordeel :D

Maar ik vind dit heerlijk weer. Af en toe zou er wel iets meer zon mogen zijn. Maar het gras groeit super *\o/*

Koeien gaan deze week al naar buiten, normaal pas halverwege mei.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:12

Ik wil ook zon :(
Al met al gisteren wel naar de camping vetrokken, nu schijnt er een zonnetje, maar warm zal het niet worden
Lang leve de kachels...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:14

Had niks moeten typen over de zon, bericht net verstuurd, REGEN

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:12

Van mij mag de lente ook beginnen, maar dan vooral omdat m'n positiekleding allemaal 's zomers is en ik nu noodgedwongen nog in m'n jeans rondloop. Thank god veel thuis, dus huispak aan. Maarja, je moet soms naar de winkel of gaan werken he :7
Hier geven ze komende nacht nog rond 0 graden 's nachts.. 8)7

Ik herinner me uit m'n jeugd dat het dikwijls overdag mooi weer was, 15 graden. En dan 's avonds en 's nachts regen. Dat was ideaal voor mens en natuur.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 10:35

Rebel_Jits schreef:
Van mij mag de lente ook beginnen, maar dan vooral omdat m'n positiekleding allemaal 's zomers is en ik nu noodgedwongen nog in m'n jeans rondloop. Thank god veel thuis, dus huispak aan. Maarja, je moet soms naar de winkel of gaan werken he :7
Hier geven ze komende nacht nog rond 0 graden 's nachts.. 8)7

Ik herinner me uit m'n jeugd dat het dikwijls overdag mooi weer was, 15 graden. En dan 's avonds en 's nachts regen. Dat was ideaal voor mens en natuur.

Dat lijkt nu inderdaad omgekeerd. In de late avond klaart het wat op.

Mkango schreef:
Hoe chagrijnig ik ook word van kou en zeikende regen, ik ben al lang blij dat we na de laatste jaren weer regen hebben. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zorgwekkend die laatste paar droge lentes en zomers geweest zijn (aangezien mensen nog doodleuk water verspilden aan hun gazon of hun kinderbadjes). := In het gebied waar ik woon was twee maanden geleden na zowel de herfst als de winter nog officieel “droogte” met de rest van het land ook slechts “herstellend,” dus dat geeft wel aan hoe hard we het nodig hebben.

Ik vind het prima: we hebben dagen met zon en dagen met regen, alleen zou het van mij wel ieeeeets warmer mogen zijn.

Ik vind regen an zich niet eens zo’n probleem. Maar heel de tijd grijs, koud en die gure wind vind ik vreselijk.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:39

Fijn dat ik blijkbaar niet de enige ben die inmiddels echt naar voorjaars weer snakt :o

Ik hoef echt geen hittegolf.
Maar al die regen/wind ben ik inmiddels wel zat.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:46

Ik kreeg op facebook juist allemaal berichten van voorgaande jaren met juist nog sneeuw.
Maar ik vindt het inderdaad ook wat killig.
Beetje warmer mag wel.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 10:51

Ook ik ben dit weer méér dan zat! Ik HAAT herfst en voor mijn gevoel is het al vanaf september herfst, op één mooi weekend in oktober na dan.

Nog nooit zo laat geweest met kamperen, de verwarming staat iedere dag nog aan en de hond is het óók zat, die wil lekker in de tuin ravotten en dat mag nu niet, want de verwarming staat nog aan en dan ga ik natuurlijk niet de buitendeur open zetten....

Het hoeft echt niet direct 30+ graden te worden. Maar gewoon 19°c + zodat eindelijk die verwarming eens uit kan en alle ramen en deuren even lekker open kunnen.

2021 was een natte koude zomer, met een hele hete juni, precies toen ik op vakantie was in Nederland, dus kwa vakantie wél enorm mazzel gehad. Al was 36+ wél een beetje teveel als je met hond en volle bepakking aan een trektocht bezig bent....

Dit jaar hoop ik op een mooie zomer en anders op een betaalbare Zon vakantie naar Turkije ofzo. Helaas is Egypte knetterduur geworden in één jaar tijd....

Z'n zomer als 2018, die was FANTASTISCH! Zou ik héél graag ieder jaar hebben!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:35

NIET. Het voorjaar was uitverkocht ofzo.
Ik hoop echter wel op een zomer van meer dan 12 maanden.

Hoezo opwarming? niets dus. Maar van mij zou het mogen, Nederland had ooit een subtropisch klimaat, dat mag wel weer terug komen. Dan heb ik wel altijd voor niets het lidmaatschap van de Friesche 11-steden betaald, maar dat heb ik er wel voor over.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:42

We afgelopen zomer het idee om te emigreren naar Frankrijk en als je hoort dat het daar al heerlijk zomers weer geweest is klinkt dat nu weer als een erg goed plan. :')

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:51

Celebi schreef:
We afgelopen zomer het idee om te emigreren naar Frankrijk en als je hoort dat het daar al heerlijk zomers weer geweest is klinkt dat nu weer als een erg goed plan. :')

Gezellig, ik ga mee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 11:58

Beemsterkaas schreef:
@superpony met kleigrond nog lang geen stof helaas

Ow, ja, dat zal anders zijn. We zitten hier op veengrond.

Mkango schreef:
Hoe chagrijnig ik ook word van kou en zeikende regen, ik ben al lang blij dat we na de laatste jaren weer regen hebben. Ik denk dat veel mensen zich niet realiseren hoe zorgwekkend die laatste paar droge lentes en zomers geweest zijn (aangezien mensen nog doodleuk water verspilden aan hun gazon of hun kinderbadjes). := In het gebied waar ik woon was twee maanden geleden na zowel de herfst als de winter nog officieel “droogte” met de rest van het land ook slechts “herstellend,” dus dat geeft wel aan hoe hard we het nodig hebben.

Ik vind het prima: we hebben dagen met zon en dagen met regen, alleen zou het van mij wel ieeeeets warmer mogen zijn.

Heel veel mensen beseffen zich dat echt wel, maar dat neemt niet weg dat we een bepaald idee hebben van de seizoenen en mensen na een winter echt uitkijken naar de lente, lange dagen, meer zon etc. Dat is ook gezond voor de mens.

En dat verspillen valt ook iets over te zeggen natuurlijk. Groen in de tuin is belangrijk, maar je hebt er weinig aan als het dood gaat. Daarbij gaat het water de grond weer in.
En kinderbadjes kunnen ontzettend veel vermaak geven. Niet iedereen kan op vakantie en op echt hete dagen is het soms het enige dat nog leuk en te doen is voor kinderen. Die paar kleine badjes zijn echt het probleem niet. We verspillen veel meer goed water.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:06

Hoewel ik enerzijds blij ben met de regen, mag die van mij zich wel beperken tot de nachten. En dan overdag graag een graadje of 20, max 25 want meer dan dat vind ik al te warm.

Normaal begin ik in maart al de tuin te maaien, maar dit jaar heb ik nog maar 1 persoon horen maaien, en zelf zal ik ook moeten wachten tot het wat droger wordt. Mijn grasveld wat doorgezaaid moet worden begint nu steeds meer een onkruid- of groenveld te worden :roll:

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:11

En dan hebben ze het over opwarming van de aarde, weinig van te merken :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:13

superpony schreef:
Beemsterkaas schreef:
@superpony met kleigrond nog lang geen stof helaas

Ow, ja, dat zal anders zijn. We zitten hier op veengrond.

Mkango schreef:

Heel veel mensen beseffen zich dat echt wel, maar dat neemt niet weg dat we een bepaald idee hebben van de seizoenen en mensen na een winter echt uitkijken naar de lente, lange dagen, meer zon etc. Dat is ook gezond voor de mens.

En dat verspillen valt ook iets over te zeggen natuurlijk. Groen in de tuin is belangrijk, maar je hebt er weinig aan als het dood gaat. Daarbij gaat het water de grond weer in.
En kinderbadjes kunnen ontzettend veel vermaak geven. Niet iedereen kan op vakantie en op echt hete dagen is het soms het enige dat nog leuk en te doen is voor kinderen. Die paar kleine badjes zijn echt het probleem niet. We verspillen veel meer goed water.
Goed verhaal, maar je onderschrijft met jouw reactie precies wat ik zeg, dat mensen dus écht geen besef hebben van wat droogte inhoudt en wat voor gevolgen dat heeft. Als je je nog druk kunt maken om luxe (een gazon, kinderbadjes, je auto wassen), is het duidelijk niet droog genoeg geweest bij je ('je' algemeen). :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:35

Ben een simpele meid.

Ben eigenlijk al lang blij dat de zon af en toe weer schijnt :') . Deze winter was mijn persoonlijke hel. Dus ik ben vooral blij dat dat achter ons ligt.

Meer zon is altijd beter natuurlijk :D .

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:42

Ik ben het echt spuugzat en heb een pesthumeur van hier tot tokyo.

Het hoeft niet meteen korte broeken weer te zijn hoor, maar als die regen en wind gewoon even weg kunnen blijven of zich in wat mindere mate willen voordoen, zou het al een stuk beter zijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:25

Mkango schreef:
Goed verhaal, maar je onderschrijft met jouw reactie precies wat ik zeg, dat mensen dus écht geen besef hebben van wat droogte inhoudt en wat voor gevolgen dat heeft. Als je je nog druk kunt maken om luxe (een gazon, kinderbadjes, je auto wassen), is het duidelijk niet droog genoeg geweest bij je ('je' algemeen). :=

Het is in Nederland overal wel droog genoeg geweest. Maar ook nat genoeg, erg veel wateroverlast!!, dus zo een kinderachtige opmerking is niet nodig.

Wij hebben een poel op grondwaterniveau, dus ik weet hoe hier de stand is van het grondwater. Die zakt en stijgt, dus goed om te zien.

Als het nieuws iets roept en mensen nemen dat klakkeloos over, snap ik het wel ja.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 14:34

Ik ben daarnet van pure armoe naar de zonnebank gegaan. Ik was er zo klaar mee en vrijdag ga ik weer ik vind het wel goed. Ik wil warmte op mijn lijf, lichttherapie, zon.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:58

Ik zou wel zo'n zonnedouche willen. Lijkt me heerlijk wakker worden. Alleen zo'n domper als je dan je warme zonnige badkamer uitkomt en buiten naar koud, grijs en druilerig weer ziet. :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 22:27

Dit is dan wel het tegenovergestelde

Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 03:11

Hebben jullie ook zo genoten van deze zaterdag en zondag? Eindelijk even proeven aan de lente. Was gelijk ook weer even het laatste weekend zon zo te zien want voor komend weekend komt er weer een hoop regen aan. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 06:37

Mja, hoe graag ik ook zon wil... Die regen hebben we echt wel nodig. Dus ik zeg, laat maar komen.

Ben alleen wel klaar met die noordooster wind :').