Twijfel bij je job, waarom/wanneer op zoek naar iets anders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: Twijfel bij je job, waarom/wanneer op zoek naar iets anders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:19

Ik ken de Belgische regels niet helemaal maar ik zou denken het eeste het ene contact is stopgezet dus vervallen die regels.

Ik ben van 3 jaar weken in Belgie maar via Nl contract op 1 januari naar Belgisch contract overgegaan.
Bij die overgang zijn dingen niet soepel verlopen ( wat zij de regels daar anders zeg!!) en ik kreeg steeds meer last van overbelasting aan mijn slijmbeurs omdat ik veel te veel fysiek werk door personeelstekort deed en daar geen rekening mee gehouden werd ondanks dat ik het aangaf.

Ik hoefde daardoor maar 1 week uit te werken ( korter dan 3 mnd in dienst) maar uit fatsoen ben ik wel een maand gebleven, volgende week is mij laatste werkweek. Ik hoopte dan nog te kunnen helpen nieuw personeel in te werken maar er is nog steeds niemand aangenomen.
Ik ga nu werken i een totaal andere branche, veel minder leuk werk maar de werkomstandigheden zijn beter, mijn loon ook en ht is veel dichterbij. Ook krijg ik de uren beter gecombineerd met de kinderen.
Nadeel zijn echt de werkzaamheden ( van fokkerij manager naar kantoor) maar als ik alle voors en tegens tegen elkaar afstreep heb ik de juiste keuze gemaakt.

gefeliciteerd met je nieuwe baan

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:47

Ik ben van NL, maar ik vind het vooral raar dat je vanwege een wijziging in uren je contract moest beëindigen. Normaliter is dat (hier in ieder geval) gewoon een aangepast contract met een nieuwe handtekening en klaar.

Ik zou ook zeggen dat het oude contract in ieder geval niet meer geldig is. Vier weken klinkt ook veel logischer dan 13. Benieuwd of het in BE zo anders is.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:54

Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Staat er geen opzegtermijn in je contract?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 20:02

Mijn juridische gevoel zegt dat er een doorlopende arbeidsovereenkomst is, waarbij alleen de wijziging van het aantal uren vreemd is verwerkt. Maar ik heb geen Belgisch juridisch gevoel ;)
Wat staat er bijvoorbeeld op je loonstrook bij 'datum indiensttreding'?