Zelfscankassa en diefstal..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:03

Ik vind het bij de zelfscan uitermate vervelend dat ze bij een controle aan al je boodschappen zitten en dat het dan als een rotzooitje in de tas zit.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:05

Ik snap het gezeur over opnieuw inpakken niet.
Ze hoeven maar 3 artikelen te scannen als controle, niet je hele boodschappentas.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:07

Ik gebruik echt regelmatig de zelfscan! Laatst trouwens wel meegemaakt dat ik één actieproduct had gescand die 2+1 gratis was, daarvan het aantal naar 3 aangepast en de twee andere producten (andere geur oid, maar combineren mocht) dus gewoon in de tas gedaan. Werd ik vervolgens gecontroleerd en kwamen die 2 producten dus als niet gescand eruit :+ wat in principe klopt, maar had ik niet over nagedacht want in principe bleef de uitkomst dus hetzelfde :+ voelde me toen ook wel even ongemakkelijk. Maar was uiteraard gelukkig een over het algemeen veelgemaakte fout :))

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:08

prompter schreef:
Het is mij zelfs bij een gewone kassa eens overkomen dat ik een doos eieren niet heb afgerekend, ik had hem in mijn hand om als laatste op de band te zetten, helemaal vergeten en gewoon afgerekend. Kassameisje had ook niks door :D. Maar ik voelde me echt niet prettig toen ik er buiten achter kwam, laat staan dat ik bewust iets niet af zou rekenen en het nog ontdekt werd ook.

Kijk, zou het nou een paar miljoen zijn waardoor ik stilletjes kon verdwijnen *D ! Maar voor een paar Euro je voordeel proberen te halen, echt niet :n

Zulke dingen heb ik ook wel eens gehad inderdaad. Dat ik dan iets vergat op de band te leggen omdat het onder mn tas lag oid. En dan zoooo slecht voelen als je erachter komt. :+

Ik gebruik altijd de zelfscan, bij elke winkel waar het mogelijk is. (Ook Kruidvat bijvoorbeeld) Vind het handig om meteen mijn tassen in te pakken tijdens het boodschappen doen. Controles ervaar ik niet als vervelend. Zou niet weten waarom je die als vervelend zou ervaren? Volgens mij heb je alleen dat gevoel als je ook daadwerkelijk iets te verbergen hebt, maar dat is mijn vooroordeel. :+ Opnieuw inpakken ook nooit last van. Ze leggen het bij mijn filialen 9 van de 10 keer zo terug in de tas als dat het al zat.

Memories

Onali schreef:
Ze hoeven maar 3 artikelen te scannen als controle, niet je hele boodschappentas.

Ik vond dat altijd ook meevallen maar nu het bij de AH recentelijk 10 artikelen scannen is geworden vind ik het wel iets irritanter :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Soms ook 10 artikelen.
Maar hier stoppen ze dat zelf keurig terug.

Las van iemand een foutje met controle.
Hier ook eens gehad. Zij schande ook verkeerd en daardoor moest alles alsnog op de band.
Ja vervelend maar kan gebeuren. Was een nieuwe caissière.
Maar toen kregen we een bosje bloemen voor de overlast.
Dat had zeker niet gehoeven maar was wel heel netjes.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:11

Op de scanner kan ik makkelijk zien hoeveel ik moet betalen en of de korting goed eraf gaat.
Dat vind ik fijn.

Anoniem

Re: Zelfscankassa en diefstal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:14

Grote haat aan die kneusjes die het dan bij de zelfscan nog handmatig gaan lopen scannen..
Dat is niet het concept...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:14

Onali schreef:

Ha nee. Laatst inderdaad 10! artikelen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:15

Dammie schreef:
Op de scanner kan ik makkelijk zien hoeveel ik moet betalen en of de korting goed eraf gaat.
Dat vind ik fijn.

Dit idd. Ik gebruik het liefste altijd de zelfscan, handig om in te gaten te houden of ik binnen budget blijf.

En ja ik ben dus elke keer bang dat ik iets vergeet te scannen en vind het altijd spannend. Ben nog nooit wat vergeten, maar toch zenuwen. Slaat nergens op, juist omdat ik absoluut nooit iets zou stelen ben ik bang wat te vergeten :+

Wel eens dat een barcode niet herkend wordt, maar datvhoud ik dan vast en roep er een medewerker bij. Expres vasthouden zodat ik het niet vergeet.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:17

Onali schreef:

Ik ervaar er zelf ook geen last van, ook omdat ik niet vaak veel boodschappen tegelijk haal.. maar ik zie ze wel vaker meer dan 3 artikelen scannen en heb ook wel meer dan eens gezien dat ze (begrijpelijk) voor artikelen onderin de tas gaan, waarbij ze dus wel echt gaan graven/tas “overhoop” halen :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:18

Ik gebruik in de Nederlandse supermarkt altijd de zelfscan. Geen haar op mijn hoofd (en nee ik ben niet kaal) dat eraan denkt te frauderen. Dat is gewoon not done. De controle vind ik helemaal niet vervelend. In “onze” supermarkt hebben ze er zelfs een gratis product aan gekoppeld nadat je 3x controle hebt gehad.
Wel 1x voorgehad dat we een potje kauwgom van 2 verschillende smaken hadden genomen en 1 smaak 2x hadden gescand. Nemen ze bij de controle de andere smaak, de niet-gescande dus, maar dat was snel verklaard. Het eindbedrag was per slot wel correct.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:18

Hoe vaak krijgen jullie dan een controle (in NL)?
Ik heb dit echt nog nooit gehad en kom toch heus meermaals per week in een supermarkt.
Heb het ook nog nooit zien gebeuren dat iemand het moest laten zien.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:20

Sizzle schreef:
Ik heb dit echt nog nooit gehad en kom toch heus meermaals per week in een supermarkt.

Ik echt 1 op de 3 keer ofzo :+

MyWishMax

Sizzle schreef:

Volgens medewerkers hier in de winkel gaat het willekeurig per scanner oid. Of misschien om de 20 klanten oid per scanner. Dus soms ben ik 4 keer per week aan de beurt en dan weer weken niet. Maar elke dag zijn er een aantal scanners die om controle vragen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 29-03-23 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Dat heb ik nog nooit meegemaakt, dat mijn hele tas overhoop werd gehaald.

Maar nu doe ik sowieso geen grote boodschappen in een fysieke winkel. Die laat ik bezorgen. Alles waarvoor ik alsnog in een supermarkt kom is ter aanvulling of als ik even iets voor de lunch of zo wil halen als ik ergens anders dan thuis ben. Dat zijn dus nooit veel producten en dan gaan ze hun gang maar hoor.

Jessix

Onali schreef:

Niet dus, sinds een paar weken scannen ze 10 artikelen in de AH waar ik kom. Dat is voor mij vaak mijn hele boodschappentas. En ik word bijna elke keer gecontroleerd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:21

Dreamy schreef:
Sizzle schreef:

Dan kun je net zo goed weer kassa‘s neer zetten denk ik dan :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:22

Soms 3 keer achter elkaar en dan ook vlot weer 15 keer niet.
Ik verwacht dat het ook wel iets zal zijn 1 op de 20 klanten oid.

Hier is ook eens een actie geweest. Als je 10 goede controles had kreeg je een pak koekjes.
Ja moet je wel controle krijgen. :D
Onze kaart was niet vol einde actie.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 29-03-23 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:24

Sizzle schreef:
Dreamy schreef:

Dan kun je net zo goed weer kassa‘s neer zetten denk ik dan :D

Nee, want als ik zelfscan dan gaat er minder fout dan bij een kassa.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:24

DuoPenotti schreef:
Soms 3 keer achter elkaar en dan ook vlot weer 15 keer niet.
Ik verwacht dat het ook wel iets zal zijn 1 op de 20 klanten oid.

Ik kom bijna altijd tussen 18.00 en 19.00 uur en dan is het aan de lopende band. Als ik het niet ben dan is het wel naast me. Maar wat ik al schreef, het is sinds een paar weken aangescherpt vanwege veel diefstal. Ik hoorde de meisjes en jongens die de steekproef doen er ook van balen.

Voor die tijd gebeurde het zo af en toe.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:28

Lieve mensen,

Een paar dingen, bij de meeste winkels staat de steekproef op 1 op 2, dus de kans is groot dat je sowieso aan de beurt bent (in het verleden stond hij vaak 1 op 4). Ook zijn er zat supermarktondernemers die geen miljoenen verdienen aan die hoge prijzen, heb net nog even op onze rekeningen gekeken en helaas O:) Als ik kijk naar onze eigen winkels hebben we nog steeds 3 lijnkassa’s per winkel, dus er zijn echt nog wel kassadames in de winkel te vinden.
Stelen en een grote mond is echt een kentering van de afgelopen tijd en voor de mensen bij de kassa is dat soms echt niet leuk. Het aantal items van de controle hangt samen met de grote van de bon. Inderdaad meestal wordt het dure vlees onder in de tas onder de aardappels gestopt in de hoop dat we het niet zien ~~}>

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:29

Sizzle schreef:
De handscanner die je de winkel in neemt gebruik ik nooit, wel de zelf afreken kassa‘s waar je dan terplekke alles langs de scan haalt. Aangezien daar bijna altijd wel iemand bij staat of in de gaten houdt heb ik werkelijk geen idee hoe veel daarmee gestolen wordt.
Ik doe altijd alles 1 voor 1 daarna gelijk in de tas dus iets missen kan dan haast niet.
Ben nog nooit gecontrolleerd.

Dit doe ik dus ook.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:29

Ik deed altijd zelfscan, vind het altijd erg fijn om in mijn eigen tempo de boodschappen in te pakken. :+

En met maar weinig boodschappen gaat het nog een stuk sneller ook!

Maar sinds deze week is bij onze Lidl, zelfscan alleen nog naar mogelijk tot maximaal 15 producten.
Ook ivm diefstal, erg jammer dat dit voorkomt, ik zou dat zelf nooit doen of durven. :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 20:30

Wat grappig dat het bij ons zo anders is met controle.
Nooit eerder over nagedacht.