Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Fearn schreef:Hoi,
Ik ben benieuwd of er lotgenoten zijn..
Ik woon al een aantal jaren alleen in een studio maar ik heb erg veel moeite met de eenzaamheid. Ik kan mijzelf erg goed vermaken alleen, ik ben ook niet bang om alleen naar evenementen te gaan en ik probeer regelmatig met vrienden en familie af te spreken. Maar toch bekruipt mij heel vaak een heel rottig en eenzaam gevoel, vooral als het een paar dagen of soms langer niet is gelukt om met iemand af te spreken. En in de avond vind ik het lastiger. Dan mis ik echt wat gezelligheid of zoiets![]()
Soms voel ik me er gewoon heel rot door![]()
Hoe gaan jullie daar mee om?
Lijsken schreef:Ik val even binnen met een tip
Ik lees nu het boek "Sorry dat ik te laat ben, maar ik wilde niet komen" (stomme titel voor waar het over gaat, maar goed) geschreven door Jessica Pan.
Het is een soort van autobiografisch verhaal van een dame van rond de 35 die zich regelmatig eenzaam voelt, maar zich ook geremd voelt om contact te maken met nieuwe mensen door haar introverte inborst.
Naast dat het een vermakelijk verhaal is, gaat het ook in op dingen als hoe je nieuwe vrienden maakt na je studietijd, en hoe je gesprekken wat dieper kan laten gaan dan koetjes en kalfjes (wat zorgt voor een sterker gevoel van verbinding) etc. De schrijfster probeert een aantal strategieën uit, met gemixte resultaten.
Wellicht geeft het iemand uit dit topic wat handvatten, en anders heb je in elk geval een grappig boek gelezen