Alleen wonen en eenzaam?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Alleen wonen en eenzaam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:55

Je kunt een veilige raamcontructie maken zodat deze alsnog naar buiten kan. Te warm kan schadelijk zijn.
Ik zou 2 katten nemen omdat je weinig thuis bent, dan hebben ze elkaar. Uit hetzelfde nest is aan te raden.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:13

Ik heb ook een (binnen)kat die op werkdagen ruim 10 uur alleen thuis is. Dat vindt ze helemaal prima. Beetje eten, slapen, vogeltjes kijken... Daar buiten houd ik er natuurlijk wel rekening mee dat ze voldoende aandacht moet krijgen.

Als het warm is, probeer ik wel eens wat met koelmatjes en ventilatoren maar ze ligt dan het liefst in een donker hoekje van de bank onder de dikke wollen deken. 8)7

Ik heb inmiddels een vaste vakantieoppas uit de buurt, daarvoor heb ik wat wisselende oppassers gehad via pawshake en dergelijke.

Ik vond de asielen hier in de buurt niet zo meedenkend om een goede match te vinden voor mijn situatie. Uiteindelijk via een stichting die wel fijn met mee dacht een katje uit het buitenland geadopteerd. Zij accepteert helaas geen andere katten, anders is een koppeltje inderdaad wel fijn als je vaak weg bent!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 19:11

Ik woon ook alleen met twee katten. Werk fulltime, maar als ik vrij ben vragen mijn katten weinig aandacht. Ze hebben een beetje hun eigen manier van leven. Ze vinden het zeker gezellig om even naast mij te liggen of op bed, dagelijks even spelen. Maar ik heb niet het idee dat ze mij missen als ik aan het werk ben. Ze slapen ook best veel.
Zelf vind ik het heel gezellig dat ze er zijn.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 19:24

Ik werk 4,5 dag en bij mij is ze dus ook ruim 10 uur per dag alleen, maar volgens mij is ze daar ok mee. In het weekend slaapt ze overdag vaak ook gewoon (en ben ik er ook niet altijd). Vanuit het asiel was de vraag naar een huis zonder andere katten, dus ze heeft ook geen maatje.

Het wordt binnen maximaal 28-29 graden en daar heeft ze minder last van dan ik...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 21:31

Ik heb er ook 2. Ze komen niet buiten. Ook niet toen ik mijn warme flatje woonde
Wel had ik tijdens de hitte de badkamer deur op een kier. Dan konden ze lekker op de koele tegels liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:48

Niet aan twijfelen, TS, gewoon doen. Zolang je de kat ,of katten, een gouden mandje kan geven, al dan niet binnen, dan is het maar zo. Zolang jij gek bent met de kat, en ervoor zorgt dat 'ie first-class te eten krijgt, doen.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 19:57

Fearn schreef:
Hoi,

Ik ben benieuwd of er lotgenoten zijn..

Ik woon al een aantal jaren alleen in een studio maar ik heb erg veel moeite met de eenzaamheid. Ik kan mijzelf erg goed vermaken alleen, ik ben ook niet bang om alleen naar evenementen te gaan en ik probeer regelmatig met vrienden en familie af te spreken. Maar toch bekruipt mij heel vaak een heel rottig en eenzaam gevoel, vooral als het een paar dagen of soms langer niet is gelukt om met iemand af te spreken. En in de avond vind ik het lastiger. Dan mis ik echt wat gezelligheid of zoiets -O-

Soms voel ik me er gewoon heel rot door -O-

Hoe gaan jullie daar mee om?

En als je een nieuwe hobby of sport zoekt?
Ik heb dit jaar echt vele leren kennen door de sportschool en door het oppakken van een oude hobby. Erg leuk, spreken elkaar wekelijks en spreken ook regelmatig dingen af.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-23 20:06

Ik val even binnen met een tip :)

Ik lees nu het boek "Sorry dat ik te laat ben, maar ik wilde niet komen" (stomme titel voor waar het over gaat, maar goed) geschreven door Jessica Pan.
Het is een soort van autobiografisch verhaal van een dame van rond de 35 die zich regelmatig eenzaam voelt, maar zich ook geremd voelt om contact te maken met nieuwe mensen door haar introverte inborst.
Naast dat het een vermakelijk verhaal is, gaat het ook in op dingen als hoe je nieuwe vrienden maakt na je studietijd, en hoe je gesprekken wat dieper kan laten gaan dan koetjes en kalfjes (wat zorgt voor een sterker gevoel van verbinding) etc. De schrijfster probeert een aantal strategieën uit, met gemixte resultaten.

Wellicht geeft het iemand uit dit topic wat handvatten, en anders heb je in elk geval een grappig boek gelezen :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 21:17

Lijsken schreef:
Ik val even binnen met een tip :)

Ik lees nu het boek "Sorry dat ik te laat ben, maar ik wilde niet komen" (stomme titel voor waar het over gaat, maar goed) geschreven door Jessica Pan.
Het is een soort van autobiografisch verhaal van een dame van rond de 35 die zich regelmatig eenzaam voelt, maar zich ook geremd voelt om contact te maken met nieuwe mensen door haar introverte inborst.
Naast dat het een vermakelijk verhaal is, gaat het ook in op dingen als hoe je nieuwe vrienden maakt na je studietijd, en hoe je gesprekken wat dieper kan laten gaan dan koetjes en kalfjes (wat zorgt voor een sterker gevoel van verbinding) etc. De schrijfster probeert een aantal strategieën uit, met gemixte resultaten.

Wellicht geeft het iemand uit dit topic wat handvatten, en anders heb je in elk geval een grappig boek gelezen :)

Haha, leuke tip :D

Ik heb trouwens niet zo'n moeite met contacten maken hoor, maar kan me voorstellen dat sommige mensen dit wel lastig vinden.

Ondertussen ben ik nog even aan het nadenken/rondkijken voor een andere woonruimte, als ik iets kan krijgen waar de kat toch gemakkelijker naar buiten kan zou het natuurlijk beter zijn..

Een nieuwe sport leek mij idd leuk maar nu met de zomer eindigen alle verenigingen/cursussen weer voor het jaar.. maar mss ga ik tijdelijk een abonnement bij de sportschool proberen en daar groepscursussen volgen

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:58

Heb je weleens aan roeien gedacht Fearn? Ik weet niet waar je woont, maar mijn ervaring is dat je op een roeivereniging snel nieuwe contacten op doet.