Volwassen worden is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:16

Captain schreef:
Ik word steeds meer als mijn moeder maar dat wil ik helemaal niet. :')

Haha echt hoor. Als mensen hier in huis iets kwijt zijn en dan alle laden van de kast open trekken en er doorheen razen met hun handen. HET LIGT DAAR NIET BLIJF UIT DIE KASTEN.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:17

... Iets wat ik nog moet ontdekken.
Bijna 44 en ik lig al de hele middag in bed me een beetje ziek te voelen, terwijl ik dringend moet stofzuigen beneden. Geen huishouden op rolletjes, geen koophuis, geen zegeltjes sparen..

Mijn lijf wordt oud, zit vol artrose, de eerste kunstheup zit er al in en mijn brein is blijven hangen op een onbezonnen begin-twintiger.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-23 22:56

Pikeur schreef:
Captain schreef:
Ik word steeds meer als mijn moeder maar dat wil ik helemaal niet. :')

Haha echt hoor. Als mensen hier in huis iets kwijt zijn en dan alle laden van de kast open trekken en er doorheen razen met hun handen. HET LIGT DAAR NIET BLIJF UIT DIE KASTEN.

Hahaha ja, dat idd ook!
Wat ik ook van thuis uit meegekregen heb, en waar is als tiener sch*t aan had: "de DEUREN hebben KLINKEN"!
En: schoenen uit als je binnen komt!

Mijn bezoek mag hun schoenen wel aanhouden hoor, ik heb een koude vloer. Maar ik heb wel een dweil bij zowel de voor- als achterdeur liggen :')

Hutcherson

Re: Volwassen worden is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 22:58

Volwassen worden is ook beseffen dat je niet meer zomaar, zonder spanning, op je jonkie kunt stappen voor de eerste paar keren. Heb meerdere paarden ingereden en doorgereden maar merk qua spanning in mijn lijf wel echt dat ik geen 18 meer ben. Toen sprong ik er zo op en vertrouwde op mn rijkunsten indien nodig. Nu denk ik: als ik mn poot breek of erger, kan ik niet werken = geen inkomen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:16

Volwassen worden is... Belastingen betalen :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:25

Volwassen worden is een eigen huis hebben en doen en laten wat ik wil, tegenwoordig ook nog eens met genoeg geld om dat te doen.
Ik maak inmiddels wel minder rotzooi in huis? O:) (dat telt vast ook voor iets, toch?)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:35

Ik vond dat volwassenen kinderen hebben.

Ondertussen ben ik 40, heb en krijg ik nooit kinderen en ben ik dus nog steeds niet volwassen :+

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-23 23:42

Ik ben 30 en denk soms ook van ojaa ik ben een volwassen vrouw en geen meisje meer. :+

Ik heb een vriend een huis paard auto etc. Als er wat is dan moet ik dat uitzoeken met mijn vriend en niet meer bij mama of papa aankloppen. Ik mag zelf mijn keuzes en beslissingen maken, dat doen mijn ouders niet meer. Ik verschoon mijn eigen bed maak de rest van mijn huis schoon. En tja als ik op de bank ga liggen midden op de dag is er niemand die daar iets van vind. :+

Tja bizar dat volwassen zijn.... Heel eerlijk? Ik voel mij nog steeds 16!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:21

De planten in leven houden en blij worden als ze extra bladeren of stekkies krijgen :') .

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 00:43

De was waar nooit een einde aan komt |(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 01:28

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van mijn moeder! <3 Maar inderdaad ik realiseer me vaak dat ik ineens dingen zeg en doe die zij ook deed/doet.

Zo was ik pas heel blij toen ik de keuken helemaal uitgesopt had. :') ;(

Ik ga bijna trouwen, we hebben een koophuis, vaste baan, eigen paard..

En toch... WOZ-waarde??? Belastingaangifte??? Gemeentelijke lasten??? Ik Google mezelf overal doorheen. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 01:34

Ik ben 36 en ik heb last van imposter syndroom. Ik heb ergens nog steeds het gevoel dat iemand straks mijn kinderen ophaalt en mij in een studentenhuis dumpt omdat ik daar echt hoor en niet in deze eengezinswoning met man en petsperm. :')

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 02:37

Elke dag bedenken wat we moeten eten... :') nooit van te voren bedacht hoe lastig dat is

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 03:08

Grappig dat veel mensen dingen zeggen die hun moeder ook zei. Ik heb dat niet echt, ben dol op haar maar ben echt anders dan hoe zij is.
Ik hoor juist mn geliefde heel veel dezelfde dingen zeggen als mn moeder. Gewoon eng af en toe.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 08:18

Sommige dingen hier herken ik wel zoals het bedenken wat je gaat eten. Maar ook ben ik bang voor gebreken (moeder jong artrose). Het besef dat het leven heel snel gaat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 08:58

Als volwassen worden betekent dat je het huishouden opeens leuk gaat vinden, ben ik Petra Pan, het zusje van Peter :+

Ik ga uiterlijk steeds meer op m'n moeder lijken, qua gedrag niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:03

Hutcherson schreef:
Volwassen worden is ook beseffen dat je niet meer zomaar, zonder spanning, op je jonkie kunt stappen voor de eerste paar keren. Heb meerdere paarden ingereden en doorgereden maar merk qua spanning in mijn lijf wel echt dat ik geen 18 meer ben. Toen sprong ik er zo op en vertrouwde op mn rijkunsten indien nodig. Nu denk ik: als ik mn poot breek of erger, kan ik niet werken = geen inkomen.

Oh ja inderdaad. Deze was ik nog vergeten. Maar dit gaat voor mij samen met het feit dat ik gewoon wat minder zeker over mijn lichaam ben geworden en daardoor wat angstiger. Dat samen met verantwoordelijkheid, voor inkomen, voor kindje in mijn geval, maakt dat je niet meer zo op een jong paard stapt of een wat moeilijker paard.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 10:31

Haha, wat een leuke, herkenbare dingen schrijven jullie neer!

Idd, ik stap ook niet "zomaar" op een paard. Want dan denk ik ook: been breken = 6 weken thuis = heel wat minder inkomen = NEE :')

Elke dag eten op tafel toveren was hier dik 7 jaar geleden heel confronterend :') Ik kon niet koken, en mijn vriend ook niet. Ik heb het toen maar geleerd, en ondertussen gaat het me goed af en doe ik het meestal nog graag ook!

Belastingen - nu gebruik ik TaxOnWeb, maar de allereerste keer heb ik ze echt nog zélf ingevuld. Eerst met potlood natuurlijk. Jongens, echt, ik was ZO trots op mezelf dat ik dat kon haha!

De was - het blijft een struggle! Maar ik zag gisteren de bodem van (de ene) wasmand (de andere moet ik nog tackelen) en da's zo'n overwinning :')

Planten - ik weet nog hoe blij ik anderhalf jaar geleden was. Ik had een tiental planten staan, en die deden het ZO goed! Maar toen nam ik katten in huis, en die vraten al mijn planten op haha. Volwassen worden is nepplanten kopen die er zo echt mogelijk uitzien? :')

Dutjes doen: ik probeer serieus elke dag een dutje te doen. Gewoon, omdat het kan! Ik hoef zelfs geen wekker te zetten, mijn ogen schieten na 20-30min vanzelf weer open *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:40

De bodem van de wasmand is pas het begin. Mijn droge en schone was doet er vaak best lang over om in de kast te komen := ik ben nog steeds op zoek naar kaboutertjes die daar mee kunnen helpen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:43

Het zomaar niet meer op een paard stappen is heel herkenbaar. :j
Van eerst een ruiter die weinig angst kende ben ik nu zo ongeveer het tegenovergestelde.
Oke NAH en klachten die daarbij horen geven natuurlijk ook een extra zet je daarin, maar leeftijd zeer zeker ook.
Dat mis ik wel dat gewoon opstappen en rijden maar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:01

Ik heb oprecht geen idee... Ik denk dat het een soort oneindig proces is, of zo?

Met de koop van ons eerste huis had ik het idee dat ik echt volwassen zou zijn. Maar dat idee had ik ook toen ik mijn rijbewijs haalde en eerste auto kocht, of toen ik afstudeerde en mijn eerste fulltime baan had na mijn studerende leven. Achteraf vroeg ik me nog steeds wel eens af of ik nu volwassen was. En nu een paar weken voor de verhuizing naar ons eerste koophuis samen, vraag ik me nog af of dit volwassen zijn is en of ik het nu ben.

Maar ik voel het nog niet :)).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:08

Misschien is het dat ultieme gevoel wanneer de wasmand leeg is, wanneer je net besluit een wasje te draaien omdat je nu even tijd hebt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:14

Volwassen zijn betekent voor mij dat ik leef zoals ik wil leven: samen met de man die ik ooit zelf uitkoos, we hebben een prachtig huis, paarden aan huis, hebben al veel gereisd (en zijn plannen aan het maken voor een nieuwe reis). Maar we hebben ook genoeg geld voor iedere week een schoonmaakster en een paar keer per jaar de glazenwasser :D
De verbouwingen doen we dan weer wel grotendeels zelf en we maken het precies zoals we het zelf willen. Het advies van mijn schoonvader nemen we mee in de overwegingen, dat wel, maar we doen het zoals we het zelf willen.

Volwassen zijn gaat voor mij echt om het zelf kunnen leven zoals ik wil. Ik bepaal (uiteraard wel samen met mijn man) hoe ik leef en niemand anders.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:28

luuntje schreef:
Zorgen voor (schoon) ouders en een buurman van 80+.
Nadenken om het huis energie zuiniger te maken.

Bij online gegevens invullen voor je geboortejaar steeds meer te moeten scrollen.

:) Tip: scrollen is niet nodig, je kunt (bijna) altijd gewoon typen in pulldowns.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:43

herr_balou schreef:
luuntje schreef:
Zorgen voor (schoon) ouders en een buurman van 80+.
Nadenken om het huis energie zuiniger te maken.

Bij online gegevens invullen voor je geboortejaar steeds meer te moeten scrollen.

:) Tip: scrollen is niet nodig, je kunt (bijna) altijd gewoon typen in pulldowns.

Dat de categorie ook steeds groter is als je leeftijd moet aangeven
16 t/m 18
19 t/m 21
22 t/m 25
26 t/m 30
31 t/m 39
40 t/m 49
50 t/m 65
66 t/m 80