Dood van een vriendin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 11:19

imaudy schreef:
Ik zou het hondje zo snel mgelijk weg halen daar. Eventueel via een soort taxi.

Het is 300 km verderop....
En ze hebben toegezegd het hondje te brengen als ik er een punt van zou maken dat ze bij mij komt. Kunnen ze meteen de boeken meenemen.

Dank voor de condeolances.

Ik snap wel hoe ze haar heeft laten strikken, want ik viel ook bijna voor hun het hondje heeft het hier goed enzo. Mede dankzij jullie zie ik het nu voor wat het is, gewoon weer manipulatie om het laatste wat ze had nog te krijgen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:57

heb je bewijs dat het hondje nog leeft? en bij hun is, dat kan ook nog dat ze je voor de gek houden om je belangstelling af te wenden.

zou niet te lang wachten met stappen ondernemen mocht je dat traject in willen, want geloof me die zitten niet, die zitten niet stil.

Eleeke

Re: Dood van een vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:36

Als eerste,gecondoleerd met het overlijden van je vriendin.

Dat zij jet hondje helemaal willen komen brengen 300 km, dat is toch super vriendelijk.
Ik vind het heel 'n oraal dat jij er zelf heengaat om het hondje en de boeken op te halen.

Sterkte met alles.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 14:36

Eleeke, een en ander is meteen al in overleg gegaan omdat ik zelf geen vervoer heb en het met openbaar vervoer onmogelijk is om in een dag op en neer te gaan daar de bus én de trein rond vier uur aankomen en die daarvandaan rond drie uur weggaan....
Ik kan niet blijven overnachten omdat ik hier niet zomaar weg kan blijven, ik heb 5 paarden, 4 katten, 3 honden en kippen en woon alleen....
Ik vind het ook supervriendelijk dat ze het willen doen, ik had daar niet echt op gerekend. Ik ga er wel vanuit dat ik de benzine moet betalen, dat lijkt me logish.

speurneusc, omdat ze gezegd hebben dat ze haar zouden brengen als ik er een kwestie van zou maken, ga ik er vanuit dat ze nog leeft.

Ik zal posten over het proces verder zodat jullie ook weten hoe het afloopt.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:07

Ahh sorry, ja dan wordt het lastig om zelf heen en weer te gaan.
Fijn dat ze willen brengen.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:52

Gecondoleerd met het verlies van je vriendin, wat een vervelende situatie is er ontstaan. Ik hoop op een goede afloop voor je. Sterkte en succes.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 16:31

Dank je.

Ik houd jullie op de hoogte. Morgen ga ik eerst maar eens naar de burgelijke stand.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:44

Ik ben benieuwd hoe dit gaat af lopen, ik hoop dat het hondje naar jou toe kan.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 17:48

Lusitana schreef:
Dank je.

Ik houd jullie op de hoogte. Morgen ga ik eerst maar eens naar de burgelijke stand.

Gecondoleerd met je vriendin.
Ik hoop voor je dat het lukt met het hondje..
Kijk wel een beetje uit voor die mensen. Een beetje gezonde argwaan lijkt mij op z'n plaats, gezien het verhaal van je vriendin.
Sterkte.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 21:45

Zeker, ik heb hier nog wat dingen achter gehouden omdat wat jullie weten genoeg is om een plaatje te schetsen, maar vooralsnog zie ik ze alleen als inhalig. Ik hoop dat er geen vuil spel was/is/komt, maar ben op mijn hoede.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 22:18

Ik ben een stille meelezer, ten eerste gecondoleerd met het verlies van je vriendin ts.

Misschien ben ik wat aan het doem denken, maar uit de manier van schrijven haal ik dat je deze mensen niet vertrouwd. Bedenk dan wel even goed, mocht het zo ver komen, of je wilt dat deze mensen weten waar je precies woont, er van uit gaande dat je het hondje bij je thuis laat brengen. Helemaal als ze nu al zo op geld gebrand lijken... Misschien handig om ergens anders af te spreken. Je zult niet de eerste zijn waar ineens mensen ongewild aan de deur staan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 22:51

Het is zo ver weg dat het niet logish is dat ze die rit willen herhalen. Het is verder dan de afstand tussen Den Helder en Maastricht!
Maar ik heb zeker al de gedachte laten passeren om ze in het stadje te ontmoeten om daar met ze te lunchen en dan met een taxi naar mijn huis. Of, om hen tegemoed te komen bv in Lissabon afspreken. Alleen zijn er steeds treinstakingen en als ik met de bus wil, moet de hond in het ruim en wel voor anderhalf uur, dat wil ik haar niet aan doen.
Maar goed, zo ver ben ik nog niet, ik moet eerst achter het testament aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:07

Wanneer het testament er is dan gewoon zorgen dat je aanwezig bent of een afschrift krijgt.
En mooi weer met dat volk spelen , appje sturen voor foto hondje want je bent benieuwd hoe het er nu uitziet !

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 00:34

Gecondoleerd met je vriendin.

2 jaar terug het zelfde aan de hand gehad. Hondje als erfenis. Het was goed doorgesproken vooraf.
Ook ik zat niet te wachten op een hond erbij maar achteraf toch wel fijn dat ik dit kan doen en het niet het zoveelste asielgeval is geworden.

Wat betreft. De “inhalige “ ik denk dat jezelf al heel goed inziet wat er speelt. Houd ze op afstand zodat je kunt doen wat je denkt dat je moet doen en ze geen verhaal kunnen komen halen.

Sterkte

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:19

Kan je niet een auto huren ofzo, om ze een stuk tegemoet te rijden...?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 10:43

Ik heb geen rijbwijs. Alleen voor mijn scooter en dat is dan wel gehannis met een hond en twee grote dozen boeken. Er kan veel en ik ben net een Aziaat wat mijn sccooter beladen betreft, maar ik denk dat het een brug te ver is. }:0 Maar als het moet, kan er veel.

BigOne, ik heb geen smartphone, daar ben ik te arm voor, dus ik doe niet aan appen. En zij ook niet en ook niet aan foto´s nemen, het is een stel van zeker in de zestig of zeventig. De zoon is ook een ruim volwassen (rond de veertig) grote kerel en hoe meer ik er aan denk, hoe meer ik gedachtes krijg van hoe makkelijk hij haar had kunnen overmeesteren, maar ik probeer niet op die gedachtentrein te springen. Het zijn inhalige mensen, geen monsters en ik kijk gewoon teveel crime op YouTube :+
Maar ergens zou ik wel willen weten hoe ze in het ziekenhuis is beland, met wát. Maar ja geheimhoudingsplicht enzo.

En tot nu toe speel ik mooi weer hor, het contact tussen ons is vriendelijk en beleefd.
Maar ik kan zo omslaan naar haai modus. Onzichtbaar tot de aanval. :Y)
Zij weten niet dat ik achter de schermen bezig ben.

Pareltjes, ja het zal ook wel rust geven in mijn hoofd omdat het is wat ze wilde en je weet gewoon niet hoe het anders gaat. Ze kunnen wel zoveel zeggen. Voor hetzelfde geld zit ze al in een asiel vanaf het moment dat ze naar het ziekenhuis ging. Ik denk dat mijn vriendin bewusteloos of onbekwaam was, anders had ze toen al gezegd dat het hondje naar mij moest. Ze had immers ook als eens in een mail gevraagd of dat kon als ze naar het ziekenhuis moest. Misschien heeft ze dat zelfs ook gezegd, daar zal ik nooit achter komen.
Ik zie het hondje ook als nog een levend aandenken aan mijn vriendin, heb jij dat ook?

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:55

Ja eigenlijk wel. Soms vervloek ik dr ook om... :D Het is niet bepaald een goed opgevoed exemplaar. Maar gaat beter met de jaren.

Ik vind het eigenlijk iets wat je als goede vriendin gewoon doet. Het geeft je idd herinneringen aan iemand die je dierbaar was. Maar dat heb ik ook met de koffiebekers die ik persé moest meenemen. Zodat we nog eens een bakkie leut konden doen..

En terwijl ik het schrijf emotioneert het me

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 12:37

Ja natuurlijk, ze was dierbaar.

Het hondje zelf is niet moeilijk, maar ze is wel eenkennig en heeft, toen ik daar logeerde ook steeds tegen me geblaft. De tweede keer kwam ze uiteindelijk wel bij me zitten, maar ik denk dat het meer was omdat ik op haar stoel zat, dan van affectie. :+ Maar in elk geval is de vredespijp gerookt.
Ik hoop dat ze me herkend. Het is allemaal verwarrend genoeg voor haar.

Ik ben net bij de burgelijke stand geweest, maar ze hadden een robleem met de compuer dus ipv dat e mensen konden helpen stonden ze met z´n allen over de rug mee te kijken met de persoon die het probleem moest oplossen.
Ik weet dat ik me ga ergeren als ik zit te wachten, dus ik ben ondertussen naar een notaris hier geweest, maar die kan niet aan de akte komen als ik niet de volledige naam en geboorteplaats en zo heb en dat weet ik niet. Zij kan niet in deregisters zoeken, dat kan alleen iemand van de burgelijke stand. Verder zei zij dat het meesturen van mijn ID met die overlijdings akte genoeg moest zijn voor de notaris daar.
En nu zit ik even in de bibliotheek met mijn laptop om dingen te downloaden omdat mijn signaal thuis daar niet sterk genoeg voor is en dan ga ik over een uur of zo daar wel kijken of het probleem is opgelost.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 15:05

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO dit stinkt, dit stinkt!
Er is geen dood geregistreerd van haar of enige buitenlander deze maand!
Dus ik de politie daar gebeld, die zeiden dat ik bij de GNR moest zijn, heel vriendelijke mensem die me doorverbonden met de post het dichtste bij haar woonplaats en daar kreeg ik ene heel aardige man die alles aangehoord heeft en het ook heel raar vind, want bij hen ook geen registratie van een overledene, dus die gaat haar telefoon proberen (dat heb ik nog niet gedaan) en van dat stel.

Nu is er nog een klein kansje dat e alsnog naar het ziekenhuis is gebracht en daaroverleden, dan is er geen politie nodig voor de registratie, maar dan zou je denken dat die dat wel meteen registreren....
Het kan ook zijn dat ze naar mij toe een andere achternaam gebruikte dan de officiële, maar dan nog want er is dus officieel niemand doorgegaan in deze periode.
Ik wil niet meteen slecht denken, maar het is wel heeeeeeeel raar!

Ik word zo door hem teruggebeld.(en moet even wat eten naar binnen werken)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:11

Nou dit wordt als maar interessanter zeg.... ben benieuwd hoe dit verder verloopt :(:)

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 15:34

Jeetje zeg! Wat een verhaal!

Zou de politie niet kunnen gaan informeren bij het betreffende ziekenhuis in de buurt?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 15:41

Ik had trouwens gezegd dat hij maar aan hen moest zeggen dat het me niet was gelukt om de overlijdingsakte hier te halen waarom dat was en dus te vragen hoe of wat omtrent haar overlijden.
(Geen slapende honden wakker maken)

Nou ben al teruggebeld, ze is inderdaad in het ziekenhuis overleden. Hij zei dat ik die mensen maar moest bellen want zij hebben een overlijdingsakte en dat heeft een nummer dus dat kan ik aan hen vragen. Dus geen rare dingen aan de hand.

Ik net een tekst naar hun gestuurd en gelijktijdig kreeg ik bericht van hen dat ze het testament al in handen hebben, maar niet weten hoe ze de overlijdingsakte bij mij kunnen krijgen. (Dus hij had idd gezegd dat het daarom ging)
Ik heb bericht gestuurd dat ik met het nummer ervan dat hier kan trekken en opsturen naar de notaris en of ze konden zeggen bij welke het lag. Kreeg ik alleen een plaatsnaam,dus even googlen en ondertussen nog steeds niet gegeten.

Ik ga straks weer terug naar het bevolkingsregister en dan neem ik aan dat ze het met het nummer wel kunnen vinden, dan stuur ik het meteen met een kopie van mijn paspoort en mijn sofinummer en adres enzo naar de notaris en dan wacht ik weer af. ik stuur het per blauwe post dan is het er dezelfde dag of morgen vroeg.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 15:48

Krijg net bericht dat zijn zoon het wel kan sturen, dus ik schrijf, het wat?
En vervolgens schrijft hij dat ze me geen geld nagelaten heeft.

En ik had om het testament gevraagd vanwege hoe het beschreven was betreffende hondje, dus dat hij met info komt over geld is al raar maar dat er zogenaamd geen geld is achtergelaten helemaal en dat de zoon wel even het etstament stuurt. Ja, hun versie!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 15:53

Ik kreeg meteen bericht met een licht andere versie, nl dat al haar geld in Engeland is, dat ze hier niks meer heeft en dat de rekeningen geblokkeerd zijn.
Ik zei toen: En? Een notaris zal er toch wel bij kunnen? Waaarop hij schreef het niet te weten.
ik zal nog even vragen wat er volgens hen in staat over het hondje.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-23 16:12

O hufter! Hij belde me op en eerst over geen geld enzo en ik vroeg naar hoe het staat betreffende hondje en las op dat die naar mij moest en een bepaald geld bedrag dat de helft was!
Maar omdat er geen geld was of ik dan ook het hondje niet accpeteerde. Nee zeg ik, dat hondje moet naar mij en het geld is voor de verzorging van het hondje en is het dubbele van wat u zegt. Toen krabbelde hij terug en had een verhaal van ja de helft hier en de helft daar en totaal dan dat bedrag. Maar ja, wij hebben dat geld niet dus we kunnen je het ook niet geven.
Lijkt er zo op dat zij dus wel de uitvoerenden zijn.
~Ik heb, half huilend, want ik wordt hier wel moedeloos van, gezegd dat die hond in elk geval naar mij moet en de boeken , maar dat is van minder belang, maar dat ik wel contact opneem met de notaris om te zien of die bij het geld kan, hij dacht van niet....

Maar hij probeert dus echt uit alle macht dat ik niet dat geld krijg, eerst zegt hij dat ik niks krijg, dan begint hij over geen geld hier, vervolgens zegt hij dat maar de helft van wat ik wist naar mij zou gaan en dat heeft hij dan rechtgetrokken, maar nog geprobeerd of dat ik het hondje niet zou accepteren ant dan hoeven ze niet het geld uit te keren!!!!
Niks van ze houden zo van het hondje. Ze willen ALLES!

Nou heb ik nog mazzel dat ze om die engelse rekening hadden gebeld anders had ik nooit geweten dat ze slecht lag en uitendelijk overleden is!!!!!
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-03-23 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt