Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Ik ben getrouwd met een collega.
Aangezien ik verder niet een bijzonder uitgesproken sociaal leven heb zou ik niet weten waar ik vrienden moet maken als het niet op het werk is.
Collegas zijn gewoon mensen die je in je leven leert kennen net als vroeger op school of op de sportclub. Ik zou niet weten waarom het raar zou moeten zijn om met een collega goede vrienden te worden of je partner er te vinden.
Dat staat totaal los van joviaal zijn met collegas waar je verder niets mee hebt.
wilson schreef:Voor mij is dat meer 'werk en privé gescheiden houden' dan mensen krampachtig uit je persoonlijke sfeer houden. Ik was heel close met een trainer voor wie ik werkte in racing. Buiten werk om kwam ik regelmatig daar over de vloer en we hadden ook wel echt diepe gesprekken als we onderweg waren van en naar de races, maar op stal was het gewoon werkmodus aan en waren we werkgever en werknemer. Alleen dat moeten beide partijen wel kunnen.Sizzle schreef:Ik ben getrouwd met een collega.
Aangezien ik verder niet een bijzonder uitgesproken sociaal leven heb zou ik niet weten waar ik vrienden moet maken als het niet op het werk is.
Collegas zijn gewoon mensen die je in je leven leert kennen net als vroeger op school of op de sportclub. Ik zou niet weten waarom het raar zou moeten zijn om met een collega goede vrienden te worden of je partner er te vinden.
Dat staat totaal los van joviaal zijn met collegas waar je verder niets mee hebt.
Ik heb ook getrouwd met een (oud-)collega![]()
Herken het dillema wel een beetje, helemaal nu ik leidinggevende ben. Maar dan andersom zeg maar. Dan is het ook lastig om de scheiding te houden, ik ben snel vriendschappelijk met collega's maar dat is in de rol van leidinggevende niet altijd heel handig
Ibbel schreef:En waarom niet? Je ziet je collega's méér dan je partner.
lletam schreef:Maar stel dat ik die collega vraag buiten werk af te spreken en zij slaat dat af dan zou dat awkward kunnen zijn. Of ik doe het niet terwijl ze er misschien wel openstaat
pinto_1 schreef:Ik heb leuke collega's, maar hou werk en prive ook gescheiden.
Ben daar ooit een keer mee de mist mee in gegaan, door iets vertrouwelijks te vertellen aan een collega/vriendin, wat vervolgens al mijn collega's wisten.![]()
Ik zie het ook bij andere collega's. Eerst zijn ze dikke vrienden/vriendinnen, dan gaat het mis en wordt van alles op de werkvloer gedeeld. Hoe lelijk het huis is, hoe slecht ze met de kinderen omgaan, noem maar op, collega wordt doodleuk onder de bus gegooid.
Dus nee, prima om een keer te lunchen met de collega's of koffie te drinken, maar geen vriendschap.
pinto_1 schreef:Ik heb leuke collega's, maar hou werk en prive ook gescheiden.
Ben daar ooit een keer mee de mist mee in gegaan, door iets vertrouwelijks te vertellen aan een collega/vriendin, wat vervolgens al mijn collega's wisten.![]()
Ik zie het ook bij andere collega's. Eerst zijn ze dikke vrienden/vriendinnen, dan gaat het mis en wordt van alles op de werkvloer gedeeld. Hoe lelijk het huis is, hoe slecht ze met de kinderen omgaan, noem maar op, collega wordt doodleuk onder de bus gegooid.
Dus nee, prima om een keer te lunchen met de collega's of koffie te drinken, maar geen vriendschap.
Tazzey schreef:Ja, volwassenen kunnen zich zo gedragen inderdaad, te kinderachtig voor woorden. Ik heb het wel gezien toen ik nog op een accountantskantoor werkte, wat een ellende. Ik heb me toen voorgenomen nooit bevriend te raken met collega's. Tot ik een trap omhoog liep en iemand tegen het lijf liep die nu mijn man is
Tiggs schreef:pinto_1 schreef:Ik heb leuke collega's, maar hou werk en prive ook gescheiden.
Ik vind dit een beetje puberaal eigenlijk. Doen volwassenen echt zo?
Ik vind het fijn om goed met m'n collega's overweg te kunnen. Vaak blijft het daarbij, soms groeit er een vriendschap uit.
@TS: misschien kun je eens voorstellen om een activiteit samen te ondernemen? Stel dat je allebei naar de Vermeertentoonstelling wilt, zou je dat kunnen voorstellen. Dan merk je vanzelf wel of daar meer uit voortvloeit.
Tiggs schreef:pinto_1 schreef:Ik heb leuke collega's, maar hou werk en prive ook gescheiden.
Ik vind dit een beetje puberaal eigenlijk. Doen volwassenen echt zo?
Ik vind het fijn om goed met m'n collega's overweg te kunnen. Vaak blijft het daarbij, soms groeit er een vriendschap uit.
@TS: misschien kun je eens voorstellen om een activiteit samen te ondernemen? Stel dat je allebei naar de Vermeertentoonstelling wilt, zou je dat kunnen voorstellen. Dan merk je vanzelf wel of daar meer uit voortvloeit.