Wintu schreef:MAVO, geen idee, wij noemen het altijd tentamenweken. 1 week waarin van alle vakken een PTA moet worden afgelegd. Dit zijn 3 weken in het vierde jaar. Hoe noem je dat tegenwoordig dan?
Mijn kind kan prima leren, schrijfvaardigheid Engels is een dingetje. Daar moet je toch voor kunnen oefenen, ook thuis. Dan moet toch lesmateriaal worden aangeboden zonder dat je daar om hoeft te vragen? Waarom gebruikt met op de ene MAVO in de vierde wel boeken en in de andere niet. Bijles heeft ie niet nodig, hij heft het wel op met luister- en taalvaardigheid. Maar als je PTA's schrijfvaardigheid afneemt, verwacht ik toch wel lesmateriaal om thuis mee te oefenen, zonder dat je daar specifiek om hoeft te vragen? Of bijles voor moet nemen?
YouTube gebruik ik niet? Soms gebruikt ie het voor nadere uitleg wiskunde en natuurkunde.
Tentamens heb je op het hoger onderwijs, vandaar mijn verwarring. Op de mavo zijn het gewoon toetsweken.
Als hij onvoldoende voor de schrijfvaardigheid staat dan lijken bijlessen me best op zijn plaats. Blijkbaar zijn de lessen voor hem niet genoeg om die schrijfvaardigheid verder op te halen en te oefenen, daar is juist bijles ideaal voor. Een school hoeft niet alles op een presenteerblaadje aan te reiken, een klein beetje eigen initiatief is wel op zijn plaats. Ik zou dus zeker voor een goede bijles docent kijken. Vaak is het zo dat de kinderen het gewoon een keer goed uitgelegd moeten krijgen waardoor het kwartje valt en ze goed door kunnen met mooie cijfers. Bijles is niet iets wat slecht is, daar hoeft een kind zich ook absoluut niet voor te schamen. Het zegt niets over de intelligentie van het kind, bij het ene kind werkt de uitleg van school prima en de ander moet het net even op een andere manier uitgelegd krijgen.