Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veneri schreef:Hmmm...als er had gestaan dat het om twee hollandse afgetrainde intimiderende knapen ging, had je dan ook zo gereageerd? (Is dat ook een "minderheid" ?)
Ik krijg hier kromme tenen van...sorry.
veneri schreef:Hmmm...als er had gestaan dat het om twee hollandse afgetrainde intimiderende knapen ging, had je dan ook zo gereageerd? (Is dat ook een "minderheid" ?)
pateeke schreef:veneri schreef:Hmmm...als er had gestaan dat het om twee hollandse afgetrainde intimiderende knapen ging, had je dan ook zo gereageerd? (Is dat ook een "minderheid" ?)
Goh, hetzelfde verhaal maar dan met Nederlanders vind ik nog steeds niet pluis klinken eigenlijk. Ik zou daar ook mijn vraagtekens bij zetten… en ja, zulke dingen gebeuren ook met Nederlanders. Ook onder de Nederlanders zijn oplichters te vinden (die vind je vast in iedere cultuur, net zoals je in iedere cultuur ook mensen vindt die het wel goed voor hebben met anderen)
Majabeestje schreef:Als je eerder was opgelicht door een blonde jongen genaamd Klaas was je ook argwanend geweest bij andere blonde jongens? Yeah right.
Helemaal niet racistisch hoor, ben je mal..
Majabeestje schreef:Als je eerder was opgelicht door een blonde jongen genaamd Klaas was je ook argwanend geweest bij andere blonde jongens? Yeah right.
Helemaal niet racistisch hoor, ben je mal..
elmiran schreef:Ik heb nog geen factuur ontvangen. Heb op Google gezien dat hij een oud ijzer handel heeft maar dan mag je toch geen vloeren leggen ?(en hoeft dus ook geen btw te betalen). Er staat dat er maar 1 persoon in dienst is. Ik heb niks betaald. Ik kreeg alleen een foto van de bankpas en dan de onderste regel met naam en bankrekening.
Benzz schreef:chanicha schreef:Je slaat ernstig door hoor Benzz
Nee ik kom op voor een minderheid, dat jij deze mensen het liefst het land uit wil zetten weet ik al uit het plaatsing asielzoekers topic. Je hebt geen benul hoe het is om in Nederland een ander kleurtje te hebben en een slechte naam door mensen zoals jij die bang zijn voor verandering. Een verandering die al 30 jaar bezig is.
We wonen op deze wereld met heel veel mensen. Maar we zijn allemaal mensen, en het is zwaar racistisch om te denken dat wij witte mensen beter zijn dan andere kleurtjes en om gelijk angst te hebben als iemand met een ander kleurtje binnen lopen. Gewoon schandalig. Niets woke aan, niets nieuwe normaal. Meer het oude abnormaal.
Ladyson schreef:Ik snap dat het voor mensen die onbekend zijn met de marketplace/marktplaats praktijken dat het allemaal heel raar klinkt en niet betrouwbaar, maar door het tekort aan personeel is er een 'foute' markt ontstaan. Ik heb zelf zo'n legger over de vloer gehad en die kon me vertellen dat hij veel liever werkte op deze manier dan via Karwei, Praxis etc. Hij kon daar ook voor werken maar hij kreeg minder betaald (lees: niet zwart), moest langer op zn geld wachten (hij mocht het nu na zn klus direct ophalen) en moest anders ook nog allemaal administratieve handelingen doen die hij stom vond.
Prijzen in de advertenties zijn allemaal zwart. Wil je een factuur kan dat, maar dan komt de btw erbij. Is dit wettelijk correct? Nee. Is dit hoe het gaat in de praktijk? Ja.
Ik vind het overigens ook allemaal intimiderende lui, maar na de eerste keer is het een stuk minder spannend.
Nog even over de afkomst/naam. Ze gebruiken vaak een NL naam omdat ze anders worden gediscrimineerd. Kans is groot dat degene waarmee jij contact had ook een andere naam heeft eigenlijk.