Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Telpeva schreef:Ouder topic I know, maar nog redelijk recent om er geen nieuwe voor te openen.
Laatst heb ik een dekbed met vaste hoes gekocht van Sleeptime (Wehkamp) maar deze vind ik erg tegenvallen, hij is nu 2x gewassen en de vulling zit niet meer waar die moet zitten, die is dus wat los gekomen, gaan klonteren en aan de wandel gegaan met als resultaat: koude plekken. Echt een miskoop...
Ik zoek dus wat beters, welk merk zijn jullie blij mee, welke voldoen wel aan de geadverteerde omschrijving dat je ze gewoon wekelijks in zijn geheel in de wasmachine kan gooien? Want ik heb mooie gezien bij https://dekbedzonderovertrek.nl/ , daar claimen ze ook dat de vulling uit één geheel bestaat en dus goed blijft met regelmatig wassen. Maar daar is online bestellen dus niet mogelijk, ook via de mail heb ik ze niet zo gek kunnen krijgen om een dekbed aan mij te verkopenen ik wil toch echt zo'n type dekbed hebben. Welke merken zijn nog meer goed?
Telpeva schreef:Ouder topic I know, maar nog redelijk recent om er geen nieuwe voor te openen.
Laatst heb ik een dekbed met vaste hoes gekocht van Sleeptime (Wehkamp) maar deze vind ik erg tegenvallen, hij is nu 2x gewassen en de vulling zit niet meer waar die moet zitten, die is dus wat los gekomen, gaan klonteren en aan de wandel gegaan met als resultaat: koude plekken. Echt een miskoop...
Ik zoek dus wat beters, welk merk zijn jullie blij mee, welke voldoen wel aan de geadverteerde omschrijving dat je ze gewoon wekelijks in zijn geheel in de wasmachine kan gooien? Want ik heb mooie gezien bij https://dekbedzonderovertrek.nl/ , daar claimen ze ook dat de vulling uit één geheel bestaat en dus goed blijft met regelmatig wassen. Maar daar is online bestellen dus niet mogelijk, ook via de mail heb ik ze niet zo gek kunnen krijgen om een dekbed aan mij te verkopenen ik wil toch echt zo'n type dekbed hebben. Welke merken zijn nog meer goed?
Suzanne F. schreef:Ik gebruik zo’n bedrukt dekbed als sprei. Voor in de winter bovenop mijn normale dekbed.
Ik zou hem niet willen gebruiken direct op mijzelf. Daarvoor wil ik echt een katoenen dekbedhoes hebben. Ik heb nooit het probleem dat hij verschuift of zelfs eruit gaat. Je stopt hem toch in? Onder je matras?
Ik heb altijd dekbedhoezen met een dubbele instopstrook dus hij ligt gewoon klem aan het voeteneind.
haffiefreak schreef:En als je er tennisballen of die speciale wasballen erbij in doet?
MarijeR schreef:Ik gebruik ze nu een half jaar en ben er wel blij mee.
Kreeg zelf fysiek geen hoeslaken meer om een dekbed en was dat zat.
Nu gooi ik hem gewoon in de wasmachine en met mooi weer droogt ie buiten en met slecht weer in de droger.
Was hem zeker 1x per week (honden slapen op het bed) en zie geen slijtage.
Heb voor op bed 2 verschillende diktes en ook op de bank ligt er eentje.
Heb zelf ook wel het idee dat het minder zweet dan een gewoon dekbed.
In het begin vond ik het wel een beetje aanvoelen als een slaapzak qua stof maar dat was zo gewend.
Minder zweten en zo makkelijk in de was gooien is mij veel meer waard