Te veel betaald bij de Bijenkorf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:07

Janine1990 schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ja want ze had een keuze en wilde perse die tas en wil met terugwerkende kracht haar gelijk halen. Tja dat werkt niet met een kassa aankoop.

Dan is jouw E. toch niet relevant voor je antwoord?

Jawel want ze ging akkoord met dat bedrag en dus prijsverschil en dus met die 70 euro extra. Als ze de gehele tas had laten staan kon ze haar paard nog langer voeren en had ze op zoek kunnen gaan naar een nieuwe tas waarbij ze wel tevreden was over prijs/kwaliteit/fun.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:07

Zonnetje81 schreef:
KB12 schreef:

Het is voor mij niet boeiend wat jij doet als je te veel betaald. Je mist het moraal van het verhaal. Oh en bedankt voor de verbetering van mijn spelfout. Gelukkig was jij me voor, voordat ik het zelf kon verbeteren! Thanks! :knuffel:

Nee jij kan niet leven met een antwoord wat niet in je straatje past. Dus wat verwacht je dan? Dat iedereen je hier gelijk gaat geven.

Ik vind de mails duidelijk en je hebt bij de KASSA betaald. Anders had je bij het online betalen al gezien dat je het verkeerde bedrag moest afrekenen.

Nee zonnetje de mails zijn niet duidelijk. Ze hebben het over een tijdelijk prijsfoutje, en ze hebben het over een foute korting. Als jij bij de kassa te veel betaald, en werkelijk afrekent, mag je dan niet meer terug omdat je al betaald hebt? Ik ben 'akkoord' gaan omdat ik bij andere filialen, de klantenservice en bij andere kopers wilde verifiëren of zij dezelfde prijs gehanteerd hadden. Hieruit bleek dat mijn filiaal niet dezelfde prijs gehanteerd heeft. Hun hebben dus een foute prijs gehanteerd. De klantenservice heeft zelf bevestigd dat elk filiaal evenals de webshop dezelfde prijs moet hanteren.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:09

Tja soms is gelijk hebben nou eenmaal niet hetzelfde als krijgen. Ik kocht deze week online shoenen in Ierland. Ik bestelde 4 paar. Helaas kreeg ik kort erop bericht dat hij maar 1 paar zwarte had. Wel had hij ook nog een paar bruine, of ik die misschien wilde. Die had ik al op de site zien staan en had op dat moment ook gezien dat die 5 euro goedkoper waren dan de zwarte. Omdat deze schoenen elders niet meer te koop zijn ben ik aan de telefoon akkoord gegaan met 1 paar zwarte en 1 paar bruine en de rest van het geld terug. Bij het terugstorten zag ik dat er geen rekening is gehouden met de lagere prijs van het bruine paar. Hier heb ik per mail even naar geinformeerd zo van de bruine zijn op de site 5 euro goedkoper heb je hier in je berekening rekening mee gehouden? En kreeg als antwoord dat ik dat scherp opgemerkt had en dat de bruine verkeerd geprijsd stonden en ook 5 euro duurder hadden moeten zijn. En daar kon ik het mee doen. Heb ik recht op die lagere prijs? Absoluut. Maar als ik er nu stennis over ga schoppen kan de verkoper ook besluiten mij die schoenen maar helemaal niet meer te verkopen, en dat is het me niet waard. Ik snap dat 70 euro een stuk meer is dan 5 euro. Maar je hebt denk ik 3 opties: tas terugbrengen (wil je niet), tas houden met nare herinnering en 70 euro 'teveel betaald' hebbende of optie 3: de spant een rechtzaak aan, als je heel principieel bent en echt denkt dat je kans hebt om het te winnen en daar alle tijd, geld en energie aan wil besteden. Alle normale wegen heb je zonder succes bewandeld, dus of je nu in je recht staat of niet, je gaat het niet zonder slag of stoot krijgen.
Het gaat ergens niet eens om 70 euro, want als hij afgeprijsd was geweest naar 550 ipv 450 had je het waarschijnlijk ook gedaan, je was en bent immers verliefd op die tas. Dus het gaat puur om het idee dat jij meer hebt moeten betalen dan een ander en dat dat oneerlijk voelt. Dat snap ik volledig, maar je bent wel op een punt nu dat het helaas Slikken of Stikken is.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:13

Vanuit gaande dat je gelijk zou hebben: heb je een groot risico genomen door te denken dat je het achteraf kon rechttrekken. Dat bedoel ik met die terugwerkende kracht. Helaas werkt dat zo niet en ik zie de bijenkorf niet als chique maar gewoon een groot warenhuis.

Laatst bleek bij de kassa dat ze het product dubbel hadden aangeslagen. Dan ga ik ook niet terug, is een welles nietes spel. Zuur, ja.

Ik blijf erbij dat je meteen had moeten weigeren.

Het zijn twee zaken nu:
1. Prijs
2. Vieze tas.

Beiden had geweigerd kunnen worden. Ik was er niet de deur mee uitgelopen. Ook niet als het om een tas van 50 ging en zekerrrr niet om 500-1000 euro.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:20

Ik had de tas laten staan. Zijn ze nu helemaal besodemieterd? (Maar ja daar heb jij niets aan)
Laat je plezier het winnen van de frustratie.
Wat betreft het feit dat ze de "moeite hebben genomen" je op FB op te zoeken en je vriendin hebben benaderd, gaat absoluut veel te ver. Dat kan en mag echt niet. Ik zou hier serieus een klacht over indienen.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:26

Je wist de prijs en de staat van de tas. Je hebt hem toch gekocht.
Klaar.

Vervelend dat je het gevoel hebt dat je onrecht is aangedaan. Maar je hebt de tas gekocht voor de vooraf aangegevn prijs. Je had ook naar een ander filiaal kunnen gaan.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:38

@zonnetje; even nieuwsgierig: wat voor artikelen stonden dubbel op je bon? Kleding of bij de supermarkt?
De prijskaartjes van kleding hebben doorgaans een uniek volgnummer dus dan is dubbel scannen zo na te gaan…

@TS, ik vind niet dat je netjes behandeld bent. Als je bewijs hebt kunnen overleggen dat anderen in de winkel wel minder hebben betaald had ik als winkel het verschil aan jou als klant uitbetaald. Dan was jij hopelijk tevreden geweest en had je,denk ik, in de toekomst met plezier weer bij de Bijenkorf geshopt. Nu is die kans een stuk minder groot lijkt me…. Overigens is het bij veel winkels zo dat de prijzen online verschillen met die in de winkel, dat ze online en in de winkel dezelfde prijs moeten hanteren is niet zo.
Maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat ze hun beslissing gaan herroepen, dus imo heb je idd twee keuzes. Tas terugbrengen (wat je niet wil las ik) of het loslaten en genieten van je aankoop en dit hele voorval snel vergeten

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:42

Zonnetje81 schreef:
De bijenkorf is niet chique.

Omdat jij zo lekker badinerend TS aan het verbeteren bent na de nagelstudio:

Bijenkorf schrijf je met een hoofdletter en het is ‘chic’ niet ‘chique’.

De Bijenkorf is niet chic, Harrods is wél een chique winkel.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:43

Ik zou hem lekker retourneren en hieronder opnieuw bestellen.

https://www.fashionette.nl/chloe-medium ... hite-brown

Krijg je direct een stuk geld terug en maakt de bijenkorf minder winst aan jou.

Er zit helaas een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ik zou het daarbij laten.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:48

Zonnetje81 schreef:
Vanuit gaande dat je gelijk zou hebben: heb je een groot risico genomen door te denken dat je het achteraf kon rechttrekken. Dat bedoel ik met die terugwerkende kracht. Helaas werkt dat zo niet en ik zie de bijenkorf niet als chique maar gewoon een groot warenhuis.

Laatst bleek bij de kassa dat ze het product dubbel hadden aangeslagen. Dan ga ik ook niet terug, is een welles nietes spel. Zuur, ja.

Ik blijf erbij dat je meteen had moeten weigeren.

Het zijn twee zaken nu:
1. Prijs
2. Vieze tas.

Beiden had geweigerd kunnen worden. Ik was er niet de deur mee uitgelopen. Ook niet als het om een tas van 50 ging en zekerrrr niet om 500-1000 euro.

Ik kan trouwens prima tegen reacties die niet in mijn straatje passen, maar helaas kan niemand zijn reactie juridisch onderbouwen. Ik had gehoopt dat er mensen zijn die feiten of juridische aspecten kunnen toevoegen. Iedereen zegt wat hij of zij gedaan had, en dat het klaar is omdat ik werkelijk betaald heb, maar dit klopt niet. Het maakt niet uit of jij of iemand anders mij verwend of drammerig vindt, of dat ik mijn paarden van die 70 zou voeren. Wilde ik met die vergelijking ook nog even in het bokt thema blijven, vallen er ook nog mensen over |( .

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:50

“U hebt een product gekocht. Even later ziet u het goedkoper. Krijgt u het prijsverschil terug?
Nee, u hebt geen recht op geld terug. Als u ingaat op een aanbod sluit u een overeenkomst. Als u daarbij een prijs hebt afgesproken, zit u daaraan vast. Een verkoper mag zelf weten of hij zijn producten later afprijst”

https://www.consuwijzer.nl/prijzen-en-k ... f-de-prijs

Denk dat dit aardig het antwoord lijkt te zijn. Vermoed niet dat het uitmaakt dat de mensen voor jou een andere prijs hebben bepaald, aangezien de winkel dus zelf mag weten wanneer ze de prijs aanpassen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:54

lowe schreef:
“U hebt een product gekocht. Even later ziet u het goedkoper. Krijgt u het prijsverschil terug?
Nee, u hebt geen recht op geld terug. Als u ingaat op een aanbod sluit u een overeenkomst. Als u daarbij een prijs hebt afgesproken, zit u daaraan vast. Een verkoper mag zelf weten of hij zijn producten later afprijst”

Denk dat dit aardig het antwoord lijkt te zijn. Vermoed niet dat het uitmaakt dat de mensen voor jou een andere prijs hebben bepaald, aangezien de winkel dus zelf mag weten wanneer ze de prijs aanpassen.

Zoals ik het lees gaat dit om een product dat na aankoop goedkoper is geworden.

Echter stond het product op internet op de website van Bijenkorf voor 950 euro, en heeft de fysieke Bijenkorfwinkel het aan de vriend van TS verkocht voor 1090 euro.
Dus dan is bovenstaande helaas niet van toepassing.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:56

lowe schreef:

Verplicht leveren
Bestelt u iets online? Dan is de webwinkel verplicht om uw bestelling te leveren tegen de afgesproken prijs. Dat is het bedrag dat op de website stond toen u het product bestelde.

Ook bij een prijsfout moet de webwinkel leveren. Bijvoorbeeld als er volgens de verkoper een verkeerde prijs op de website stond, toen u bestelde. De webwinkel moet het product meestal leveren tegen de afgesproken prijs in deze situaties:

Er is een klein verschil tussen de prijs op de website en de prijs die de verkoper later vraagt.

De prijs is ongeveer hetzelfde als de prijs bij andere bedrijven.

De verkoper geeft aan dat het om een stuntprijs of speciale aanbieding gaat

Bron: het juridisch loket

De verkoper zegt dat de prijs niet klopt, wat nu?
U mag ervan uitgaan dat de prijs die de verkoper noemt op een prijskaartje, website of in een advertentie klopt. Behalve als het duidelijk een vergissing is. Dat is zo als de prijs echt niet kan kloppen. Bijvoorbeeld omdat de prijs veel lager is dan wat normaal is. Dan hebt u een reden om te twijfelen of die prijs wel klopt. Er staat bijvoorbeeld een typefout in of een komma verkeerd. Dit wordt ook wel een 'kennelijke fout' of 'kennelijke vergissing' genoemd.

Wat als de verkoper het product niet voor de vermelde prijs wil verkopen?
Had u geen reden om te twijfelen aan de vermelde prijs? En is er geen sprake van een 'kennelijke vergissing'? Dan moet u het product voor die prijs kunnen kopen. De verkoper moet dus leveren voor de prijs die erbij stond. Werkt de verkoper niet mee? Dan kunt u een brief sturen met uw verzoek om het product alsnog voor de aangegeven prijs te verkopen

Bron: de consumentenwijzer

Jou reactie gaat over een product dat later wordt afgeprijsd. Bij mij is dit niet aan de orde. De personen die deze tas ook gekocht hebben, hebben dit voor trouwens voor en na mijn aankoop gedaan en hebbem allemaal hetzelfde betaald. De prijs is dus in de loop van de dag niet hoger geworden.

Zonnetje81

Re: Te veel betaald bij de Bijenkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 20:58

Vliegtickets variëren ook op 1 dag in prijs.

Staat er niet iets in het algemene reglement over prijzen? Vaak staat er nog een sterretje.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 20:59

Janine1990 schreef:
lowe schreef:

Zoals ik het lees gaat dit om een product dat na aankoop goedkoper is geworden.

Echter stond het product op internet op de website van Bijenkorf voor 950 euro, en heeft de fysieke Bijenkorfwinkel het aan de vriend van TS verkocht voor 1090 euro.
Dus dan is bovenstaande helaas niet van toepassing.

Sorry Janine, ik heb jou perongeluk een pb gestuurd. Ik drukte op de verkeerde knop. Dit wilde ik zeggen:

Dit klopt. In de andere fysieke winkels van de bijenkorf was de prijs ook 950 euro. Alleen in mijn filiaal niet. De klantenservice vertelde mij dat de bijenkorf altijd overal dezelfde prijs hanteert, online en in alle filialen.

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:01

Was de online prijs nog €950,- toen je de tas in de winkel kocht?

EDIT; zie nu je laatste reactie.

Vind het trouwens apart dat ze zeggen dat overal dezelfde prijzen geldt, want heb vaak genoeg gehad dat er fysiek wel korting was op bepaalde artikelen, maar online niet.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 21:07

lowe schreef:

Ja, deze prijs was online nog 950 euro toen ik deze tas kocht. De prijs was dagen later nog steeds 950 euro. In elk ander filiaal was deze tas ook gewoon nog 950 euro. En mensen hebben hem toen ook nog steeds afgerekend voor deze prijs min de korting.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:09

Ik zou mijn rechtsbijstand direct inschakelen.
Niet om die verrekte 70 euro, maar omdat ik niet als vuil behandel wil worden terwijl ik in mijn recht sta.

Aan de taal te zien in de mails en het online onderzoekje weet je al meteen wat voor types je mee te maken hebt.
Noem het vervelend gedrag van mij, maar die laat ik niet winnen met hun slechte gedrag.

De bijenkorf gaat qua spullen ook niet echt achteruit, maar qua personeel...hoewel een fatsoenlijk iemand tegenwoordig bijna niet te krijgen is.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 22-01-23 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 21:09

lowe schreef:

EDIT; zie nu je laatste reactie.

Vind het trouwens apart dat ze zeggen dat overal dezelfde prijzen geldt, want heb vaak genoeg gehad dat er fysiek wel korting was op bepaalde artikelen, maar online niet.

Met korting kan dit inderdaad wel zo zijn. Als filiaal A achter ligt met de verkoop van een bepaald product, en filiaal B en C zijn er al doorheen, dan kan het zo zijn dat er in filiaal A korting gegeven wordt. Echter mag de originele prijs van het product dus niet afwijken. Dus de tas mag hier voor 20 procent afgeprijsd zijn, en in filiaal B voor 30, maar de originele prijs van 950 euro mag niet afwijken.

lowe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:22

KB12 schreef:
lowe schreef:

Ja, deze prijs was online nog 950 euro toen ik deze tas kocht. De prijs was dagen later nog steeds 950 euro. In elk ander filiaal was deze tas ook gewoon nog 950 euro. En mensen hebben hem toen ook nog steeds afgerekend voor deze prijs min de korting.

Zat er een prijskaartje aan jouw gekochte tas?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:29

Alhoewel ikzelf totaal niets met designer spullen heb vind ik wel dat de Bijenkorf in dit geval fout zit. Jij bent, omdat je hem zo graag wilde akkoord gegaan maar indien mogelijk zou ik hem terug doen. Puur omdat je elke keer door die tas herinnerd wordt aan dit akkefietje. Dat ze op social media naar je zoeken is achterlijk maar niet verboden, wanneer je niet wil dat mensen dit zien moet je dit afschermen.
Wanneer je toch de strijd aan wil gaan hoop ik dat je rechtsbijstand hebt want een advocaat kost je anders wel een aantal tassen. Succes.

Zie trouwens dat dit een canvas tas is, denk voor jezelf eens heel goed na of je werkelijk gelukkig wordt om voor een stukje stof met twee hengsels vol met chloe zoveel neer wil tellen en dat bedoel ik niet verkeerd.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 21:35

lowe schreef:
KB12 schreef:

Zat er een prijskaartje aan jouw gekochte tas?

Ja de 1090 zit over de 950. In een ander filiaal was dit ook het geval maar werd dit meteen gecorrigeerd, omdat de prijsstijging te vroeg is ingezet. De correctie staat ook duidelijk vermeld op de bon. Hier wordt specifiek vermeld dat 1090 euro de foute prijs is.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:41

Breng hem terug naar het filiaal waar je hen gekocht hebt en haal hem goedkoper bij een ander filiaal.

Maar even tussen haakjes, een tas van €1000?! :wow:
Doet hij ook nog iets bijzonders of is het alleen een naam?

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 21:48

Onali schreef:
Breng hem terug naar het filiaal waar je hen gekocht hebt en haal hem goedkoper bij een ander filiaal.

Ze waren meteen binnen 2 dagen uitverkocht in de webshop en alle filialen. Hij kan nu niet meer geruild worden voor een andere prijs. Ik heb ook maar 1 bijenkorf in de buurt. De rest ligt +- 200km uit de richting. De tas heeft inderdaad speciale functies. Hij kan je spullen goed vervoeren, ruimt op, is een goed mepwapen, zorgt voor gezonde discussies op bokt, is een echte sfeermaker, oh en vlekgevoelig. Al met al een topper voor een zacht prijsje! {:}

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 21:49

Onali schreef:

Voor sommige mensen is dit een beleving waar ze lang voor sparen, hoeven we niet te snappen . Juist daarom zou ik deze mooi retourneren want de magie en blijdschap is er wel af.