Buurheksen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:18

Wel opvallend dat iedereen die het afkeurt geweldige en fijne buren heeft.

Als je buren hebt die je leven zuur maken kan dat heel lastig zijn. Vooral als ze dingen doen waar je net niet genoeg mee kan. Ieder mens heeft een grens en zolang niemand die bij jou bereikt heeft is het lastig oordelen hoe je zelf zou reageren in zo’n situatie.

Ik heb zowel leuke buren gehad als leven zuur makende buren en buurt terroristen die ook het nieuws hebben gehaald…. En ik kan je uit ervaring vertellen dat dit een enorme impact op je leven kan hebben. Vooral als je eigen dieren er nadeel aan ondervinden.

Ik denk dat de situatie niet zo zwart-wit is. Dat buuf van ts dossiers heeft zegt genoeg hoor… het is al duidelijk dat die vrouw hulp nodig heeft, maar blijkbaar is er niemand verantwoordelijk of moet er eerst iets escaleren voordat instanties in actie (kunnen) komen. Overigens denk ik niet dat ts verantwoordelijk is om hulp voor haar buurvrouw te regelen. En vaak willen ze dit ook niet accepteren. Helemaal als ze weten waar het vandaan komt.

Wat mij betreft zou er geen taboe moeten zitten op het bespreken van dit onderwerp. Er zijn veel mensen die al dan niet in stilte lijden onder de aanwezigheid van buren.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:20

Shadow0 schreef:
quartel schreef:
Aangiftes liggen er maar ze kunnen pas ingrijpen als ik echt gewond raak.

Dus je bent nu welbewust aan het uitlokken tot het punt dat zij door het lint gaat?
Je kunt hem ook omdraaien. Wellicht was buuf al tijden TS aan het uitlokken, waardoor TS nu doorslaat.

Er staat duidelijk dat TS buuf meermaals heeft aangesproken. Nu hebben de dieren van TS pijn ondervonden door buuf van TS. Ik zou dan ook woest zijn.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:20

Stephanie schreef:
Ik heb zowel leuke buren gehad als leven zuur makende buren en buurt terroristen die ook het nieuws hebben gehaald…. En ik kan je uit ervaring vertellen dat dit een enorme impact op je leven kan hebben.

Het is de reden dat ik begin vorig jaar verhuisd ben. Heb het geprobeerd op te lossen via de woningbouw, buurtbemiddeling, etc, maar daar kwam ook niets van terecht / stonden ze niet open voor. In de periode (± jaar) erna ben ik ook echt niet meer netjes tegen ze geweest, het houdt een keer op :x

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:22

Stephanie schreef:
Wel opvallend dat iedereen die het afkeurt geweldige en fijne buren heeft.

Welnee, ik heb een aantal jaar terug hele vervelende buren gehad. Ondanks het blik aan hulpverleners dat open getrokken werd (buurtbemiddeling, wijkagent, leerplichtambtenaar, opvoedondersteuning, schuldhulpverlening) veranderde er niets. Uiteindelijk ben ik verhuisd. Terugpesten heb ik nooit gedaan. Daar wordt het nooit beter van.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:23

quartel schreef:
Shadow0 schreef:
Ze reed me bijna bewust aan een paar weken terug vanwege een tuinslang.
Het is wel een keertje klaar he?!

Dan doe je aangifte - daar heb ik niets op tegen. Maar op zo'n laffe manier terugpesten, die niets oplevert maar echt alleen maar pesten is, en daar dan ook nog een hele show omheen maken... da's middeleeuws niveau. Dat gaat de situatie niet beter maken, dat is pesten en wraak.

De situatie wordt niet beter als elke poging afgeslagen wordt.
Dat is de andere kant van dit verhaal.
Aangiftes liggen er maar ze kunnen pas ingrijpen als ik echt gewond raak.
De woningbouw is een dossier aan het aanleggen tegen haar en dat heeft niet alleen net mij te maken.
Klachten zijn ook ingedient.......en ze blijft etteren.

Dus ff niet zo snel oordelen allemaal, dat is niet netjes.[/quote]

Het lijkt wel alsof je aandacht wil!

Je begint 1 of ander wazig verhaal, die je populair aan de man/vrouw wil brengen.
Later beschrijf je wat er allemaal al aan vooraf is gegaan en je denkt dus nog steeds dat je met terug treiteren de boel gaat winnen.

Als je echt aangifte hebt gedaan, dan zal de politie je ook wel verteld hebben om deze buurvrouw links te laten liggen!

sorry maar ook vanuit deze hoek geen waardering voor je werkwijze

mika11

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:25

Quartel, ik vind dat je groot gelijk hebt wat hebt gedaan!
Zelf zou ik zoiets niet zo gauw durven denk ik, maar als ik lees hoe jou buurvrouw is geweest.
Dan ben je zelfs nog aardig geweest }>

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:33

Zelf ook een paar lastige buren meegemaakt, maar nog niet tot pesten gelukkig. Meer overlast van rare tijdstippen en harde muziek midden in de nacht waarbij aanspreken ook niet echt hielp. Stond op 1 punt buurtbemiddeling in te schakelen, maar toen hadden de andere buren het al opgelost en sindsdien is de muziek installatie eruit en geen last. Hoop voor jou dat er ook iets goeds uitkomt uiteindelijk en in ervaring weet ik ook dat je uit emotie ook anders kunt gaan typen.:)

Verder heb ik nu prima buren. We lopen de deur niet plat met koffie, maar weten dat we elkaar helpen wanneer nodig. Meer dan genoeg voor mij.:)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:35

Wij horen natuurlijk maar een kant van het verhaal, een verhaal heeft altijd twee kanten.

Ik kan begrijpen hoe naar het is om te leven met een vervelende buur, kan echt heel veel spanning geven. Toch ben en blijf ik ook van mening dat terugpesten niet de oplossing is, ook al heb ik me daar zelf ook weleens schuldig aangemaakt. Als niets werkt kan dat soms een heel bevredigend gevoel geven.

Ik heb ook problemen met de buren gehad, voornamelijk vanwege geluidsoverlast van hun regelmatige feestjes en mijn verstoorde nachtrust daardoor. Uiteindelijk met de wijkagent het meest kunnen bereiken..compromissen aan beide kanten, daar gaat het om denk ik. Verstandhouding is daar enorm op vooruit gegaan.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 13:39

Zoals de woningbouw mij omschreef....bestaat haar agenda uit mijn agenda.
Dat noem ik obsessief.
Zij gelooft er in dat mijn dag bestaat uit haar pesten......
Maar de waarheid ligt andersom.
Ik geef haar geen aandacht op vier jaar geleden een prikkertje na.
Zij belt gewoon de politie dat ik gevaarlijke stoffen in mijn schuur houd vanwege een kannetje benzine uit duitsland in slechte tijden.
Politie was vooral nieuwsgierig wat ik daar financieel mee opschoot :')
Zodra ik mijn tuin in loop staat ze vanuit haar zolder raam ons te filmen etc......

Ook hier staat een verhuizing in de planning.
Maar voordat ik vertrek krijgt ze al mijn folders van het afgelopen haar.....als bedankje voor haar hartelijke welkom toen ik hier kwam :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:42

OK dus even zodat ik het begrijp, de tijdlijn:

Vier jaar geleden: quartel komt naast buurvrouw wonen. Buurvrouw klaagt over vogels. Quartel steekt satéprikker in deurbel.
Nu: Quartel maakt topic over dat ze vier jaar geleden satéprikker in deurbel heeft gestoken? Dus al dat pestgedrag wat je verder hebt beschreven, over die tuinslang en dergelijke, dat was daarna pas?

Ik snap er niets meer van :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:44

En dat is het trieste van dit soort verhalen, dat de gepeste uiteindelijk moet gaan verhuizen. Omdat niks werkt en het jaren kan duren voor er eventueel ingegrepen wordt door bijvoorbeeld een woningstichting.
Ik heb nooit ruzie, heb behoorlijk veel geduld, maar als ik 4 jaar getreiterd wordt door een buurvrouw dan garandeer ik niet dat mijn ingrijpen zich beperkt tot een cocktainprikker in de deurbel

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:45

O nee, Q..
Je trekt Heksen aan. Een echt heksenmagneet

Afbeelding

:D :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:46

Foaly schreef:
OK dus even zodat ik het begrijp, de tijdlijn:

Vier jaar geleden: quartel komt naast buurvrouw wonen. Buurvrouw klaagt over vogels. Quartel steekt satéprikker in deurbel.
Nu: Quartel maakt topic over dat ze vier jaar geleden satéprikker in deurbel heeft gestoken? Dus al dat pestgedrag wat je verder hebt beschreven, over die tuinslang en dergelijke, dat was daarna pas?

Ik snap er niets meer van :+

Ik snapte hem direct :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:46

Fijn dat je daar weg kan, maar toch okk doodzonde. Ik heb ook gekeken of ik kan verhuizen, maar dan ga ik er zelf enorm op achteruit qua woning maar ook qua huurprijs. Als ik een budget zou hebben zou ik dat alsnog wel doen, maar nu is het echt niet mogelijk.

En dan zit je vast en loop je al die tijd op eieren. Want owee als jij eens iets doet, dan zijn de rapen gaar. Andersom moet je alles maar pikken.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:47

Quartel schrijft dat er veel meer gebeurd is, dat komt allemaal nog in het topic, verwacht ik.
Quartel schreef:
Over een paar verhalen.....die overigens echt waar zijn.....ga je dit echt begrijpen :)

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:50

Elisa2 schreef:
Wij horen natuurlijk maar een kant van het verhaal, een verhaal heeft altijd twee kanten.

Ik kan begrijpen hoe naar het is om te leven met een vervelende buur, kan echt heel veel spanning geven. Toch ben en blijf ik ook van mening dat terugpesten niet de oplossing is, ook al heb ik me daar zelf ook weleens schuldig aangemaakt. Als niets werkt kan dat soms een heel bevredigend gevoel geven.

Ik heb ook problemen met de buren gehad, voornamelijk vanwege geluidsoverlast van hun regelmatige feestjes en mijn verstoorde nachtrust daardoor. Uiteindelijk met de wijkagent het meest kunnen bereiken..compromissen aan beide kanten, daar gaat het om denk ik. Verstandhouding is daar enorm op vooruit gegaan.

Tja, sommige mensen luisteren niet naar redelijke verzoeken. Die moet je of zo bang maken dat ze niks meer durven of het leven zo zuur maken dat ze ook stoppen.

Moet je dan altijd maar over je heen laten lopen omdat dat netjes is? Terwijl zo'n terrorist alles voor iedereen blijft verzieken? Altijd dat morele gedoe van mensen die niet snappen dat klachten indienen en dossiers opbouwen geen zak doet tegen zulke mensen.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:51

Ik vind dit eveneens een bijzonder topic. Ik stoor me vooral aan de nogal sensatiezoekende manier van opschrijven. Het komt op mij ook over alsof je er van geniet om “heksje” te pesten en hier om bijstand vraagt.
Het verhaal heeft ongetwijfeld een voorgeschiedenis en heeft ook twee kanten.
Ik heb je welkom terug topic ook voor een deel gelezen en daarin wordt door andere bokkers een eerdere manier van schrijven over jouw schoonmoeder, nogal opgehemeld. Dat heeft jou ws aangemoedigd om dit nu weer zo aan te pakken over de buurvrouw. Ben ik geen fan van. Ook al worden er geen namen genoemd. Zo ga je niet met elkaar om. Als zij ook zo over jou zou schrijven, zou mijn reactie ook zo zijn overigens. Het is gewoon niet nodig en eerlijk gezegd niet het niveau van een wel denkend volwassen iemand. Ik weet niet hoe oud je bent ts , maar dit komt op mij puberaal over en van puberleeftijd ben je duidelijk niet, gezien het feit dat je na lange tijd terug bent en er toen al sprake was van een schoonmoeder.
Het zet jou echter nou niet bepaald in een goed daglicht eigenlijk. Jouw buurvrouw pakt dingen niet er volwassen en doordacht aan. Die indruk krijg ik van jou door jouw manier van schrijven eigenlijk ook wel.
De enige oplossing lijkt me inderdaad om zo verstandig te zijn om te verhuizen. Als je er niet mee kan leven en er is geen normale volwassen oplossing mogelijk: leave it en leave.
Laatst bijgewerkt door ikkedus op 22-01-23 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:53

Laatst bijgewerkt door Kuggur op 22-01-23 13:55, in het totaal 2 keer bewerkt

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:53

Kinke schreef:
En dat is het trieste van dit soort verhalen, dat de gepeste uiteindelijk moet gaan verhuizen. Omdat niks werkt en het jaren kan duren voor er eventueel ingegrepen wordt door bijvoorbeeld een woningstichting.
Ik heb nooit ruzie, heb behoorlijk veel geduld, maar als ik 4 jaar getreiterd wordt door een buurvrouw dan garandeer ik niet dat mijn ingrijpen zich beperkt tot een cocktainprikker in de deurbel

Hier ben ik het helemaal mee eens.
En al helemaal wanneer je eigen dieren er de dupe van worden!
Had ze aan mij ook echt wel de verkeerde.
Ben benieuwd naar meer verhalen want dat van de sateprikker was ik dus nooit opgekomen :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 13:54

janouk schreef:
O nee, Q..
Je trekt Heksen aan. Een echt heksenmagneet

[ [url=m/2dnFPk.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D :D

Life is a bitch :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:55

Vervelende buren is heel erg. Ik ben 5 jaar lang gepest door een buurman maar terugpesten daar verlaag ik me niet toe. Bovendien komt jouw eigen positie dan zwak te staan. Ik heb wel aangifte tegen hem gedaan bij de woningbouwvereniging en de politie.Die hebben samen een gesprek met hem gehad en toen werd het pestgedrag minder. Wel ben ik een mooie grote boom in mijn tuin kwijtgeraakt door zijn klaaggedrag daarover. Die zet won hij, maar kort daarop is hij zelf verhuisd.Ik had vantevoren een andere woning aangeboden gekregen maar ik laat me niet wegpesten. Als je geduld hebt raak je zo iemand tenslotte toch wel kwijt.Maar blijf zelf altijd netjes!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:58

Jennyj01 schreef:
Ik vind het een bijzondere post. Zeker als je die naast je openingspost zet. Leven en laten leven. Deze buurvrouw heeft vermoedelijk een geestelijke aandoening. In plaats van je er even in te verdiepen en te kijken hoe je voor jezelf en voor haar het makkelijks door een duur kan, gooi je gelijk de knuppel in het hoeder hok. Dit verdiend echt geen schoonheidsprijs.

quartel schreef:
Ik hoor mijn buren ook.
Ik vind dat verder geen probleem.
Leven en laten leven.
Het zou mooi zijn als iedereen dat kon maar het blijkt een aparte gave die niet iedereen heheerst.
Als je die waarheid leeft dan piep je wel anders.

Ho. Een geestelijke aandoening is never nooit niet een geldige reden voor je omgeving tot last zijn! Er zit een grens tot hoever je met mensen mee beweegt. Huisdieren van een ander zo volledig over de stang jagen dat bloed vloeit gaat mij absoluut te ver. Daarnaast zijn er ook mensen die steeds een stap verder zullen gaan wanneer jij ze tegemoed komt.

Helaas zelf ervaring met 2 bloedzuigers-collega's, in combinatie met een teamleider die geen beslissingen durfde te nemen. Gevolg: dagelijkse klaag-mails, want wij hadden de tractor gebruikt (zorgboerderij. Collega's waren zwarte kous-vegan, en daar moest de wereld aan aanpassen), wij gingen naar het personeelstoilet welke in de stal bevond waar zij vervolgens hun groepsruimte hadden gemaakt, wij gingen van oud kuilgras een aardewal maken, en zij hadden dus 200 meter verderop last van schimmels... Eindeloos ging dit door, het heeft mij mentaal totaal leeg getrokken, mensen hebben ontslag genomen vanwege hen, en het gehele team buiten hun stond op het punt van vertrekken/ omvallen. Goddank hebben we net op tijd een andere teamleider gekregen welke de een zn contract niet heeft verlengd. De ander is uit zichzelf vertrokken. Hier is teamcoaching en alles op ingezet tijdens de eerste teamleider, en het werd alleen maar erger. Man, wat moet het hel wezen naast zulke mensen te wonen...

Persoonlijk zou ik bij deze buur gewoon mijn deurbel onklaar maken. Haar telefoonnr blokkeren. Volledig nergeren.
TS, veel sterkte.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:01

Huh maar je schrijft nu heel stoer en sensationeel iets over wat vier jaar geleden is gebeurd? Wil je er een soort volgtopic van maken, waarin je stoer kunt vertellen over je guerrilla-acties?

Heel bijzonder dit.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:04

loriene schreef:
Kinke schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.
En al helemaal wanneer je eigen dieren er de dupe van worden!
Had ze aan mij ook echt wel de verkeerde.
Ben benieuwd naar meer verhalen want dat van de sateprikker was ik dus nooit opgekomen :D

Me too… geweldig idee van die sateprikker overigens. Onschuldig maar wel duidelijk dat het moet stoppen met vogels pesten.

Woningbouw en dossiers etc duurt jaren, als het al werkt. En ondertussen ben je steeds de dupe. Bijna belachelijk dat mensen dat steeds adviseren.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ooit eens een buurvrouw ook eens even hard heb teruggenomen toen ze mij begon te pesten en vanalles in de schoenen te schuiven. Dat is niet tot bij een sateprikkertje gebleven maar echt tot een ‘mens, als jij mij wil pesten zal ik eens laten zien wat ik kan’. Is een tijdje hard-tegen-hard gegaan tot ze half huilend na een hysterische bui heeft besloten dat ze het niet ging winnen en mij daarna negeerde. Daarmee was alles opeens rustig en opgelost in mijn ogen. Dus eens je voorbij de redelijke gesprekken bent kan eens goed terugpesten best wel helpen hoor :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 14:06

Oh ja doe doe!! :D
Ik volg, Quartel! Ik hang aan je lippen. :j Vertel over de afgelopen 4 jaar!

Afbeelding