Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Je kunt hem ook omdraaien. Wellicht was buuf al tijden TS aan het uitlokken, waardoor TS nu doorslaat.quartel schreef:Aangiftes liggen er maar ze kunnen pas ingrijpen als ik echt gewond raak.
Dus je bent nu welbewust aan het uitlokken tot het punt dat zij door het lint gaat?
Stephanie schreef:Ik heb zowel leuke buren gehad als leven zuur makende buren en buurt terroristen die ook het nieuws hebben gehaald…. En ik kan je uit ervaring vertellen dat dit een enorme impact op je leven kan hebben.
Stephanie schreef:Wel opvallend dat iedereen die het afkeurt geweldige en fijne buren heeft.
quartel schreef:Shadow0 schreef:Ze reed me bijna bewust aan een paar weken terug vanwege een tuinslang.
Het is wel een keertje klaar he?!
Dan doe je aangifte - daar heb ik niets op tegen. Maar op zo'n laffe manier terugpesten, die niets oplevert maar echt alleen maar pesten is, en daar dan ook nog een hele show omheen maken... da's middeleeuws niveau. Dat gaat de situatie niet beter maken, dat is pesten en wraak.
Foaly schreef:OK dus even zodat ik het begrijp, de tijdlijn:
Vier jaar geleden: quartel komt naast buurvrouw wonen. Buurvrouw klaagt over vogels. Quartel steekt satéprikker in deurbel.
Nu: Quartel maakt topic over dat ze vier jaar geleden satéprikker in deurbel heeft gestoken? Dus al dat pestgedrag wat je verder hebt beschreven, over die tuinslang en dergelijke, dat was daarna pas?
Ik snap er niets meer van
Elisa2 schreef:Wij horen natuurlijk maar een kant van het verhaal, een verhaal heeft altijd twee kanten.
Ik kan begrijpen hoe naar het is om te leven met een vervelende buur, kan echt heel veel spanning geven. Toch ben en blijf ik ook van mening dat terugpesten niet de oplossing is, ook al heb ik me daar zelf ook weleens schuldig aangemaakt. Als niets werkt kan dat soms een heel bevredigend gevoel geven.
Ik heb ook problemen met de buren gehad, voornamelijk vanwege geluidsoverlast van hun regelmatige feestjes en mijn verstoorde nachtrust daardoor. Uiteindelijk met de wijkagent het meest kunnen bereiken..compromissen aan beide kanten, daar gaat het om denk ik. Verstandhouding is daar enorm op vooruit gegaan.
Kinke schreef:En dat is het trieste van dit soort verhalen, dat de gepeste uiteindelijk moet gaan verhuizen. Omdat niks werkt en het jaren kan duren voor er eventueel ingegrepen wordt door bijvoorbeeld een woningstichting.
Ik heb nooit ruzie, heb behoorlijk veel geduld, maar als ik 4 jaar getreiterd wordt door een buurvrouw dan garandeer ik niet dat mijn ingrijpen zich beperkt tot een cocktainprikker in de deurbel
Jennyj01 schreef:Ik vind het een bijzondere post. Zeker als je die naast je openingspost zet. Leven en laten leven. Deze buurvrouw heeft vermoedelijk een geestelijke aandoening. In plaats van je er even in te verdiepen en te kijken hoe je voor jezelf en voor haar het makkelijks door een duur kan, gooi je gelijk de knuppel in het hoeder hok. Dit verdiend echt geen schoonheidsprijs.quartel schreef:Ik hoor mijn buren ook.
Ik vind dat verder geen probleem.
Leven en laten leven.
Het zou mooi zijn als iedereen dat kon maar het blijkt een aparte gave die niet iedereen heheerst.
Als je die waarheid leeft dan piep je wel anders.
loriene schreef:Kinke schreef:En dat is het trieste van dit soort verhalen, dat de gepeste uiteindelijk moet gaan verhuizen. Omdat niks werkt en het jaren kan duren voor er eventueel ingegrepen wordt door bijvoorbeeld een woningstichting.
Ik heb nooit ruzie, heb behoorlijk veel geduld, maar als ik 4 jaar getreiterd wordt door een buurvrouw dan garandeer ik niet dat mijn ingrijpen zich beperkt tot een cocktainprikker in de deurbel
Hier ben ik het helemaal mee eens.
En al helemaal wanneer je eigen dieren er de dupe van worden!
Had ze aan mij ook echt wel de verkeerde.
Ben benieuwd naar meer verhalen want dat van de sateprikker was ik dus nooit opgekomen