Mkango schreef:Ik vind een dresscode helemaal prima, maar dan moet het wel een dresscode zijn. 'Breezy summer,' 'chique,' 'autumn casual' zijn geen dresscodes en dat is waar die onzekerheid vandaan komt. Black tie, morning dress, tenue de ville en business casual zijn voorbeelden van dresscodes en daar bestaat echt geen twijfel over welke kleding er wel of niet gepast is. Dat kun je tegenwoordig ook gewoon zo opzoeken op Google.
En op de vraag of dat al lang zo is dat het normaal is om een dresscode op te geven, is het antwoord simpelweg 'ja.' De huidige dresscodes zijn vastgelegd in de loop van de 20ste eeuw, maar hebben zich ontwikkeld uit formele kleedgewoonten uit de 17de eeuw.
Eens.
Dat komt waarschijnlijk doordat Mkango ook in de UK regelmatig een evenement heeft. Daar is het helder. Je weet wat er bedoelt wordt en iedereen volgt gewoon die dresscode. Daar is geen onduidelijkheid over.
Die onduidelijke dresscodes maken het lastig, dan krijg je onzekerheid bij mensen. Laatst ergens geweest waar de dresscode 'Regal' was. En dan ook nog met 'geen wit, geen zwart en geen harde kleuren'. Geen idee meer wat je aan moet trekken. Doe dan gewoon 'Black Tie' dan ben je van alle problemen af. Eindresultaat was dus dat iedereen dus gewoon maar wat feestelijks had aangetrokken.

Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat niet iedereen schoon en gestreken ten tonele verschijnt. Groot gelijk als je een volgende keer toch een dresscode zou vragen.
) wat dat aangaat en inderdaad ook getuigen van sociale armoede (maar Nederland is sowieso al een vrij armoedig land op sociaal gebied). Je kunt 364 dagen per jaar dragen wat je wilt, maar die ene dag dat iemand - een vriend(in) of familielid, niet zomaar een willekeurige vreemde op straat - je vraagt om je eigenste ikje even op plek twee te zetten en je te schikken naar hún wensen, is de wereld te klein. Het leven is niet
Beide dresscodes pasten ook totaal niet bij wie ik ben, dus voor mij waren dat 2 ongemakkelijke avonden, meer niet. 
Maar daar hoor je dan weer niemand over.
De meeste mensen hebben dat standaard in de kast liggen en zo niet kan het zelfs gehuurd worden.