Theedoeken die goed drogen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:41

chanicha schreef:
Ik heb die blokjestheedoeken van DDDDD al jaren.
Heb van de Hema geprobeerd, waren niet slecht, maar kom toch steeds weer bij deze terug en je doet er jaren mee want ze zijn onverslijtbaar.

Ja inderdaad, ik gebruik DDDDD theedoeken die zomaar 40 jaar oud zijn. Doen het nog prima al worden sommigen wat dun. Dan valt de Hema kwaliteit toch wat tegen, die zijn na 20 jaar wel zo'n beetje op. :D

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:44

Is goedkoop ook niet een beetje duurkoop in dit geval. Bij de blokker kun je echt goede DDDDD doeken halen. Die zijn echt goed. Maar ze zijn wel prijzig(er) :o.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:23

Marije_jiplover schreef:
Ik heb naast mijn theedoek en keukenhanddoek ook een fydrofiele doek hangen voor brillen.
Ik vind de hydrofiele doek voor handafwas te dun, de doek wordt te snel verzadigd met water en droogt dan niet meer.
Met 2 brillen is die doek niet zeiknat en heb ik dat probleem niet. De hydrofiele doek poetst mijn bril wel streeplozer droog dan een gewone theedoek.

Zelfde hier. Ik gebruik de hydrofiel doeken veel, voor bril maar ook om mijn haar te drogen na het wassen. Maar hij is snel verzadigd dus voor vaat vind ik hem niet geschikt. Tenzij je er 3 pakt, dan wel.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:12

Hier werken die van de Wibra nog het beste!

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 12:41

Roihi schreef:
Ik heb verschillende merken en was ze nooit met wasverzachter en nog drogen die krengen niet af :')
Zal ze eens in azijn laten weken, zoals iemand hier al tipt, hopelijk gaat het dan wel beter.

Heb je al eens getest of ze beter afdrogen als je ze na het wassen strijkt?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 13:03

Dan drogen de theedoeken juist minder.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 14:29

chanicha schreef:
Dan drogen de theedoeken juist minder.

Mijn ervaring is anders. Drogen juist fijner.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:07

Er zijn dus DDDDD die wel en die niet goed drogen. Sommige worden gestreken en andere niet…
Geen wasverzachter is iedereen het over eens. Droger/niet droger…niet duidelijk (voor mij althans).
Zou het dan mss aan het materiaal en / of de kleur liggen? Want ik zie door de bomen het bos niet meer :+

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 16:30

Hydrofiele luiers. De klassieke. Wit zullen ze nooit meer blijven maar drogen super.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:36

paars schreef:
Er zijn dus DDDDD die wel en die niet goed drogen. Sommige worden gestreken en andere niet…
Geen wasverzachter is iedereen het over eens. Droger/niet droger…niet duidelijk (voor mij althans).
Zou het dan mss aan het materiaal en / of de kleur liggen? Want ik zie door de bomen het bos niet meer :+

Ik heb de blauw/wit geblokte en die doen het perfect.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 17:55

chanicha schreef:
paars schreef:

Ik heb de blauw/wit geblokte en die doen het perfect.

Die kleuren zie ik in de horeca ook altijd (of nou ja meestal).
Hydrofiele luiers ook een goeie tip. Heb geen kids maar heten die ook wel wafeldoeken?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 18:15

karijn schreef:
Hydrofiele luiers. De klassieke. Wit zullen ze nooit meer blijven maar drogen super.

Dit dus !
Enige doek die goed droogt. Mooi zijn ze niet. Maar de mooie hangen voor de sier aan het haakje en dan pak ik toch weer de hydrofiel

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:21

Lizz schreef:
Ik heb deze theedoeken van de action, je hebt ze ook in rood en blauw.
https://www.action.com/nl-nl/p/la-sonat ... uct_shared

Doen wat ze moeten doen en ja eerste keren altijd minder. Maar na een paar keer wassen (en ik doe ze in de droger :D) werken ze goed.

Niqui schreef:
Ik zag laatst bij de opticien dat hij hydrofiel luiers gebruikt om de glazen van brillen af te drogen. Dat werkt het beste volgens hem. Dat zal dan wellicht ook voor de vaat gelden.

Ook hier heb je veel verschil in kwaliteit in. De goedkope doeken werken ook voor geen meter.

Oke ik moet hier even op terug komen := twee weken geleden nieuwe gekocht bij de action. Meermaals gewassen… ze zijn gekrompen ofzo, helemaal gekreukeld en krijg ze niet goed -O-

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 13:59

Eleeke schreef:
karijn schreef:

Dit dus !
Enige doek die goed droogt. Mooi zijn ze niet. Maar de mooie hangen voor de sier aan het haakje en dan pak ik toch weer de hydrofiel

Niks droogt beter dan dat!
Nadat ik ze voor de kinderen niet meer nodig had, heb ik er een aantal geverfd, met tie-dye techniek. Zijn hartstikke leuke doeken geworden :-)