Pakket in container

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:48

Of jij moet duidelijker zijn Nikass. Maargoed. :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:06

Gewoon even goed lezen voorkomt misverstanden. Maar maakt niet uit, overkomt iedereen ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:21

Haha is goed. :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:26

zoals reeds gezegd; Verzender moet de klachtenprocedure openen. Je kan postnl wel proberen te contacteren (succes daar mee trouwens) maar die gaan je door sturen naar de verzender. :)

Handig is het niet maar als ik zie wat ze hier al allemaal uit gevreten hebben met pakketten verbaast het me ook weer niet. :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 13:32

upendo schreef:
Tsja, niet in dit geval. Uiteindelijk was het gelukkig via Bol.com dus via daar kregen we vrij moeiteloos alsnog een telefoon geleverd.

Maar je zal maar een kleine webshop zijn die dit om de haverklap heeft. Loop je gewoon op leeg.

Nikass schreef:
Dan moet je betere afspraken maken met je leverancier denk ik

Bedrijven als post nl roepen al heel snel dan had je het maar verzekerd moeten verzenden, ook al ligt de fout bij hun.
Of ze geven de fout toe, maar krijg dan nog maar eens je geld terug.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:09

Dus goede afspraken, of met een andere leverancier in zee gaan ;)
Maar daar gaat dit topic niet over.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:43

DHL en DPD zijn nog beroerder helaas

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 10:52

Ik ben heel tevreden met mijn DHL bezorgers, DPD weinig ervaring ermee.
Mijn postnl bezorger echter _-:(
Heb altijd ruzie met die gozer.

Ik woon 2 hoog, hij laat me nooit uitpraten aan de intercom. Toen ik ooit een opmerking maakte met dat er geen briefje in de bus zat (contact via postnl) kwam hij de dag erna razend aan de deur waarom ik een klacht had ingediend.

Ben toen echt een tijd bang voor hem geweest.

Tegenwoordig laat hij het in het portaal op de brievenbussen achter.

Terwijl DHL en DPD dus wel naar boven komen. Zelfs met kattenvoer of kattengrit, ook al zeg ik dat ze het mogen laten staan.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:58

Wij hadden een paar jaar lang dezelfde bezorger in ons oude huis, was een Turkse man en we maakten altijd eventjes een praatje en bij warm weer kreeg hij een flesje koud drinken en met de feestdagen een kleinigheid.
Was zo’n vriendelijke man, als hij mij een keer had gemist en hij zag me op mijn Tmos dan toeterde en stopte hij.
We vonden het allemaal erg dat hij ermee ophield en daarna is het met sprongen achteruit gegaan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:43

DHL bezorgd hier bij de Hema maar ook thuis nooit problemen mee gehad en de DPD bezorgd bij de Hubo verderop.
Ik vind dat echt ideaal. Nooit gedonder met bezorging.
post.nl. Bezorgd hier bij de Hoogvliet en de Primera.
En dan is dit gewoon een dorp ( Woudenberg)
Ik kan mij niet voorstellen er in andere plaatsen geen mogelijkheden zijn je pakket te laten bezorgen als je het thuis zo een gedoe vind!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:56

En daarom mogen bezorgers hier pakketten niet in containers achterlaten, zelfs niet als de klant dat als gewenste afleverplek invult. Ze kregen te vaak klachten dat de containers geleegd waren en het pakket verdwenen was denk ik :j

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:29

Popstra schreef:
DHL bezorgd hier bij de Hema maar ook thuis nooit problemen mee gehad en de DPD bezorgd bij de Hubo verderop.
Ik kan mij niet voorstellen er in andere plaatsen geen mogelijkheden zijn je pakket te laten bezorgen als je het thuis zo een gedoe vind!

Wel een dorp met ± 14.000 inwoners, dat maakt nogal verschil. Ik ben opgegroeid in een dorp met 800 inwoners (waar de enige winkel zo'n 30 jaar terug sloot omdat er te weinig klanten waren) en woon nu in een dorp met 1.700 inwoners. Simpelweg niet iedere pakketdienst heeft in dat soort dorpjes een ophaalpunt. Als ik kijk naar PostNL / DHL / DPD / GLS / UPS kan ik hier enkel voor PostNL terecht, voor de rest moet ik een dorp verderop zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:44

Nikass schreef:
Dus goede afspraken

Ik dacht dat de standaard overeenkomst is 'bezorg dit pakketje bij de klant, tenzij klant iets anders aangeeft' en niet 'flikker maar ergens neer in de buurt van de woning van de klant'. :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:54

Exitium schreef:
Popstra schreef:

Wel een dorp met ± 14.000 inwoners, dat maakt nogal verschil. Ik ben opgegroeid in een dorp met 800 inwoners (waar de enige winkel zo'n 30 jaar terug sloot omdat er te weinig klanten waren) en woon nu in een dorp met 1.700 inwoners. Simpelweg niet iedere pakketdienst heeft in dat soort dorpjes een ophaalpunt. Als ik kijk naar PostNL / DHL / DPD / GLS / UPS kan ik hier enkel voor PostNL terecht, voor de rest moet ik een dorp verderop zijn.

Hier ook.. postnl is 8km verderop en gaat om 17:30 dicht.
DHL is dichterbij, maar is alleen 2á3 uurtjes 's middags geopend.
Hebben ca 450 inwoners :+
Daarom heel blij dat ze alles in de schuur/huis leggen bij afwezig zijn.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:45

Ik heb in de postapp mijn aflevervoorkeur aangegeven, dat bij niet thuis het naar het afhaalpunt gaat. (Nu hebben wij bijna alles hier wel in het dorp) Dat wordt hier altijd wel netjes gedaan. Dan moet alsnog de postbezorger wel meewerken, maar gaat hier gelukkig altijd wel goed.

Niks zo vervelend als pakketjes die kwijt zijn!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:04

Hadden wij ook ingesteld, maakt geen bal uit. :=

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 19:30

Hier heb ik voorkeur ingesteld bij de gamma. De bezorger brengt het echter naar een ander punt wat ´s avonds dicht is. Niet handig als je hele dagen werkt.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 06:45

Dank aan dit topic. Ik verwachtte deze week een klein pakketje. Bleek brievenbus pakket te zijn die niet door mijn te kleine brievenbus past. Dus geen briefje in de bus.
Ik heb gelukkig wel een postnl account, dus ik kijk en zie dat het pakketje eergisteren al bezorgd is. Waar dan? Niet in de containers. Wel ergens onder de carport op een scooter (van de buren). Pfff.
Ik moet eens kijken of ik dit niet kan verbeteren want er zijn serieus al meerdere brievenbus pakketjes kwijt omdat ze het gewoon voor de deur zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 07:14

upendo schreef:
Hadden wij ook ingesteld, maakt geen bal uit. :=

Klopt inderdaad. Daarom laat ik alles vanuit de webshop al naar een postpunt sturen. Geen zin meer in gezeik.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 07:37

Nikass schreef:
Dus goede afspraken, of met een andere leverancier in zee gaan ;)
Maar daar gaat dit topic niet over.

Dat vind ik dan weer een beetje verzender-blaming :P
Want welke andere leverancier moet je dan nemen, om dit soort fratsen te verkomen?

Hoe je pakje wordt bezorgd ligt nauwelijks aan de bezorgmaatschappij, het is vooral afhankelijk van de bezorger die bij je langs komt en bij de ene klant is die van PostNL een eikel en van DHL (ofzo) een fijne persoon, en bij de andere klant andersom.... en dan heb je ook nog dat er ineens een ander langs kan komen dan je vertrouwde bezorger, die het niet zo nauw neemt :=

Het is gewoon ontzettend balen als er een levering kwijtraakt.
Ik snap overigens ook prima dat het voor de pakkettendiensten-kantoren zelf ook vervelend is als er een situatie is waar bezorger aangegeven heeft dat pakket bezorgd is, terwijl klant aangeeft dat het er niet is.

Want ze kunnen allebei wel of niet de waarheid vertellen en hoe weet je wat het in elk specifiek geval is :(:)

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 07:59

Ik had enige tijd geleden een beeldscherm besteld. Deze werd in de originele doos geleverd waar dus duidelijk opstond dat er een beeldscherm in zat. De postbode het pakket in de regen voor ons hek gezet (dus niet eens binnen het hek maar er voor) Ik woon in het bos dus iedereen had het ongezien kunnen meenemen.
Maar gelukkig stond het er nog weliswaar door weekt....

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 05:51

KimD schreef:
Beste tip die ik kan geven, koop een pakketbus, ben je van alle gezeik af. Heb je nu niks meer aan maar wel in de toekomst. Dan ben je niemand tot last en van niemand afhankelijk, plus de bezorgers kunnen het pakket droppen en vertrekken. Dat is voor hun ook veel fijner.

Echt niet. Wij hebben een aanhanger bij de brievenbus staan. Onze oprit is 100 meter zandpad en om te voorkomen dat ze alles aan gort tijden, staat er een aanhanger met koeienletters "pakketten". En dan nog pakketten niet leveren, op de oprit zetten (in de regen), mar een pakket punt brengen (in een dorp waar ik nooit kom).
Geef altijd neerzet toestemming, met omschrijving waar neer te zetten en nog maken ze er zooi van.
Geldt voor postnl, DHL, dpd.
Laat tegenwoordig alles bij m'n ouders afleveren, die zijn bijna altijd thuis

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:30

Rivendell ben je niet bang dat iemand anders het uit de aanhanger haalt?
Ik zou hier zoiets niet hoeven te doen :n

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:36

Hiermee zou ik zeker een klacht neerleggen bij postnl, zeker als het vaker gebeurt. Hun gaan je waarschijnlijk doorsturen naar de verzender en het op de verzekering gooien.
Dan kan je via je verzender een nieuw product krijgen of geld terug. Die regelen het dan zelf met postnl.
De vraag is of dat ook zo werkt met buitenlandse bedrijven.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 14:38

Dank jullie wel voor alle reacties, superfijne tips. Ik pik er even wat dingen uit.
Veldbloem dit ga ik zeker doen, contact opnemen met de verzender en ook deze brief sturen.
Ik heb inderdaad vermeld staat bij postnl dat het onder de overkapping of bij de buren (in goed overleg) mag worden bezorgd. Daarom vind ik een pakketpunt ook niet nodig, buren zijn bijna altijd thuis en overkapping vind de vaste bezorger ook prima. Die belt ook niet meer aan, als ik dan boven bezig ben is hij sneller bij de overkapping. En het is hier met parkeren altijd rot op die bezorgpunten.
Miranda, zelfde verhaal dus, gelukkig bij jou goed opgelost!
Davinci 2411 ik verwacht niet dat dit onze vaste bezorger is geweest, die doet dit nooit namelijk.
Amyjames, nee die was nog niet binnen.
Dorien, deur op een kier lijkt mij gezien ik in een middelgrote stad woon met mega veel inbraken in de buurt ook niet echt een puik plan nee. :')

Wel duidelijk dat zoveel mensen de irritatie herkennen gezien de reacties. In ieder geval bedankt, we gaan ermee verder.