Je goeie daad van vandaag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:44

Suliko schreef:
Ik vraag vaak aan daklozen of ik iets voor ze kan halen als ik boodschappen doe. Wat ik krijg aan fooi als ik in de horeca werk geef ik altijd weg aan daklozen, straatmuzikanten.

Gister vonden we een mobiel tijdens het wandelen, zat achteraan een kaartje van een persoonsbewijs (geen id), met naam en bij afkomst stond Afghaanse. Dus pokke eind gelopen naar het azc wat daar verderop zit, daar waren ze erg dankbaar voor. Al vind ik dat meer common decency dan een goede daad.

Ik heb ooit een telefoon gevonden in het Centraal station (Antwerpen). Ik ben ermee blijven staan, tot ik een meisje nogal paniekerig zag rondlopen. Gevraagd wat ze kwijt was - ja hoor, de telefoon. Ze was héél blij, ze heeft me zowat plat geknuffeld :j

kiki1976

Re: Je goeie daad van vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 09:45

Ieder jaar maakte mijn moeder en ik samen een pakket voor onze oude buurvrouw. Ze had €50 om in de maand van te leven. Was altijd erg krap maar ze redde het altijd net.
Begin december brachten we dan een pakket met luxere etenswaren ( voor haar luxe). Ook mocht ze graag breien, en kregen van verschillende mensen altijd veel restjes wol. Vaak waren dat toch al snel weer 1 of 2 vuilniszakken.
Ze had zelf ook een enorm goed hart, want van de wol maakte ze dekentjes, vestjes voor arme kindjes in bv Roemenië

Tijdje terug op weg naar stal stond langs de weg een busje. Twee oudere mensen erin en waren van de weg gereden door een trekker. De kanten daar zijn best diep en de beste man kon niet meer terug het asfalt opkomen en de bus zakte steeds verder naar de sloot toe.
Of ik ze wilde helpen. Natuurlijk wil ik dat maar ik heb geen sleepkabel bij me. Maar deze hadden ze zelf wel in de bus.
Dus de beste mensen eruit getrokken met de auto. En als je zag hoeveel mensen er voor mij gewoon doorreden, zelfs toen de meneer gebaarde en om hulp vroeg.

Gisteren voor de stalhouder welke ziek was de boxen gemest met een stalgenoot, hooi gegeven, water gevuld. Andere stalgenoten hadden het binnen en buiten zetten verzorgd en buiten gemest.
Met elkaar is het een kleine moeite om op deze manier de stalhouder te helpen. Normaal vraagt ze het aan haar zwager, maar ook hij was gevloerd door de griep.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:15

Bussen tetris, hoe mooi.

Mensen uit sloten slepen, boodschappen doen, kerstpakketten uitdelen. Ik word er blij van.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:15

Wat een fijn topic en wat een hoop kleine, grote, goede daden van het redden van hamsters tot kinderen uit Syrië blij maken met een fijne bril, fantastisch!!
Mijn goede daden zijn niet zo groot maar ik geef altijd geld aan " bedelaars, zwervers" etc in de stad, het lijkt me verschrikkelijk als je zo moet leven dus volgens mij is ieder vriendelijk woord en een beetje aandacht mee genomen.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:26

Mijn kerstpakket naar de voedselbank gebracht.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:43

Toen ik nog luxe kerstpakketten kreeg, deed ik dat ook: ze gingen bij mij steevast naar de daklozenopvang. :j

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:29

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:42

Een gezin met kerst uitgenodigd, cadeautjes voor de kinderen gekocht, zodat ze een fijne warme kerst hebben.

Ik ga wel een andere keer naar de getver in de stad. Stad loopt niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:48

purny schreef:
Een kat geadopteerd die al op leeftijd is. Ze is 10 jaar en vorige baasje moest naar een zorgcentrum dus die kon haar niet meenemen.

8-)
Pica's van je nieuwe liefde?
Ik heb meegelezen dat je je vorige poes moest laten inslapen, vind het leuk voor je dat je weer een nieuwe metgezel hebt, en sowieso de manier waarop. ( geen kitten, maar echt een ander helpen)
CrazyCatLady hier :o

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 22:05

kiki1976 schreef:
Ieder jaar maakte mijn moeder en ik samen een pakket voor onze oude buurvrouw. Ze had €50 om in de maand van te leven. Was altijd erg krap maar ze redde het altijd net.
Begin december brachten we dan een pakket met luxere etenswaren ( voor haar luxe). Ook mocht ze graag breien, en kregen van verschillende mensen altijd veel restjes wol. Vaak waren dat toch al snel weer 1 of 2 vuilniszakken.
Ze had zelf ook een enorm goed hart, want van de wol maakte ze dekentjes, vestjes voor arme kindjes in bv Roemenië

Tijdje terug op weg naar stal stond langs de weg een busje. Twee oudere mensen erin en waren van de weg gereden door een trekker. De kanten daar zijn best diep en de beste man kon niet meer terug het asfalt opkomen en de bus zakte steeds verder naar de sloot toe.
Of ik ze wilde helpen. Natuurlijk wil ik dat maar ik heb geen sleepkabel bij me. Maar deze hadden ze zelf wel in de bus.
Dus de beste mensen eruit getrokken met de auto. En als je zag hoeveel mensen er voor mij gewoon doorreden, zelfs toen de meneer gebaarde en om hulp vroeg.

Gisteren voor de stalhouder welke ziek was de boxen gemest met een stalgenoot, hooi gegeven, water gevuld. Andere stalgenoten hadden het binnen en buiten zetten verzorgd en buiten gemest.
Met elkaar is het een kleine moeite om op deze manier de stalhouder te helpen. Normaal vraagt ze het aan haar zwager, maar ook hij was gevloerd door de griep.

Toen ik net hier woonde (ca 20 jaar geleden) was het een keer spekglad. Op de smalle binnenweg reden ver voor mij twee auto's. Ik zag van ver de voorste auto de sloot in glijden, zo'n steile. De tweede auto stopte, pakte een sleepkabel en trok de eerste eruit. Inmiddels was ik er ook, en het bleek dat ze elkaar helemaal niet kenden. Zulke dingen vind ik geweldig.

Vandaag zelf heel blij gemaakt door een onbekende. Ik loop slecht en was toch even de AH binnen gelopen op zoek naar betaalbare kaas. Die hadden ze niet, maar wel een duivenkater (zoetig brood), iets wat mijn oma altijd met kerst en pasen had toen ik klein was. Omdat dat het enige was liep ik naar de zelfscankassa's, maar daar stond een enorme rij; bij de kassa's was het een complete opstopping. Ik kon niet meer en zag het niet zitten om zo lang te wachten, dus liep ik naar de controlejuffrouw bij de scankassa's en vroeg of ik het brood bij haar mocht achterlaten, anders moest ik de hele winkel weer door en ik kon niet meer. Ik kon de winkel dan gewoon verlaten, want ik had verder niks.

Een andere klant die bijna aan de beurt was zei, 'geef maar, dan scan ik dat brood wel', ik wilde het natuurlijk aan haar betalen, maar daarvan wilde ze niets weten. Nee, het was 'fijne kerst!' en daarmee uit. Echt heel bijzonder. Vond het zo ontzettend aardig en leuk... Fijn dat er zulke mensen zijn!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 19:23

Foto's gemaakt met kerstkrans, en gelijk ook voor een paar stalgenoten gedaan. <3

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:08

- zelfgemaakte kerstkaarten verkocht voor een goed doel
- heel veel kerstkaarten gekocht om met mijn school voor eenzame ouderen te schrijven (deze ga ik rondbrengen)
- peptalk gegeven aan een leerling

Overigens grappig: tijdens het kaarten kopen kwam ik een oudere vrouw tegen die ik vorig jaar ook daar tegenkwam en toen ook een doosje gratis kaarten had gegeven. Ze wist het nog <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:14

Vandaag had ik ruzie met de parkeer betaalautomaat dus heeft iemand mijn parkeerkosten voor mij betaald <3

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:20

Vandaag met de kinderen naar de stad geweest en ze wilden graag voor alle daklozen die zaten te verkleumen van de kou warme chocolademelk kopen om uit te delen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:21

Kimberley_ schreef:
Ik ben met mijn chagerijnige hoofd in huis gebleven.. dat was voor iedereen een goede daad denk ik.

Zelfkennis is een groot goed.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:22

_Nadia_ schreef:
Vandaag met de kinderen naar de stad geweest en ze wilden graag voor alle daklozen die zaten te verkleumen van de kou warme chocolademelk kopen om uit te delen.

Top kinderen !!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 20:29

Urbanus wat lief om mensen uit te nodigen.

Kinderen die chocomelk uitdelen, wat een toppers.

Kaarten uitdelen/verkopen voor een goed doel, top.

Ik heb een auto (die af wilde slaan een straat in) voorrang gegeven zodat de lijnbus door kon rijden.
Chauffeur van de bus zwaaide.
En takken van 2 meter van de weg gehaald.
Is niet leuk om met je auto of motor overheen te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 21:17

Mijn vaste post.nl mannetje vandaag vijfentwintig euro gegeven voor het afgelopen jaar.
Altijd wachten of ik de voordeur open doe, altijd aardig 'rain or shine'.
Hij was zo dankbaar, 2 zoenen, dikke knuffel, Allah die mij alle goeds wenste.
Was er zelf helemaal van ontroerd :o

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:47

Een man erop gewezen dat hij ook gewoon op het prachtige voetgangers pad kon lopen in plaats van midden op het fietspad.

Of telt dat niet?

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:52

Dat is ook een goede daad voor fietsers. Dus ik vind van wel.
Ik heb vandaag het konijn van mijn buurjongetje geholpen. Die zn nagel was afgebroken en het bleef maar bloeden. En buuf weet alles van diertjes :j :')

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:01

Een tijdje terug een schaap uit het gaas bevrijdt. Arme ding zat al een tijdje vast en was helemaal in paniek. Zn schapenvriendjes stonden allemaal bezorgd om hem heen. Moest haar eerst wel even overtuigen dat ik dr wilde helpen, maar uiteindelijk was ze zo vrij gelukkig. :)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:56

Ik weet dat iemand wat minder lekker in zijn vel zit. Dus ik heb een lief kaartje in de bus gedaan :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 23:13

Gisteren bij de supermarkt stonden twee dames spullen in te zamelen voor Oekraïne. Ze hadden een lijstje met spullen die heel erg gewenst zijn. We hebben o.a. tandpasta, kaarsen, pijnstillers en een heleboel houdbaar voedsel voor ze mee gekocht :).

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 20:58

Belgische chauffeur helpen met laden omdat hij niet echt Duits kon en super nerveus was. Terwijl ik al klaar was met werken
Wel wat lekkers gekregen als bedankje... Weet alleen niet wat 't wss _O-
Afbeelding

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:34

Dat is een mattetaartje Y)(^)