Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suliko schreef:Ik denk wat ik niet snel durf toe te geven is dat ik nog niet buiten Europa ben geweest. In Europa een hele hoop afgereisd, samen en alleen. Maar in mijn omgeving is het toch erg normaal om in verschillende continenten een maand of langer te vertoeven en rond te reizen. Het voelt dan alsof ik een gebrek heb aan bepaalde levenservaring, terwijl er natuurlijk genoeg te beleven en te zien is in Europa zelf, toch voel ik dat oordeel wel. Mijn plan was wel om de transsibirië express te nemen naar Ulaanbaatar, maar dat heb ik maar even in de vriezer gestopt voor de komende uh 10 jaar ofzo
Fly_high schreef:Suliko schreef:Ik denk wat ik niet snel durf toe te geven is dat ik nog niet buiten Europa ben geweest. In Europa een hele hoop afgereisd, samen en alleen. Maar in mijn omgeving is het toch erg normaal om in verschillende continenten een maand of langer te vertoeven en rond te reizen. Het voelt dan alsof ik een gebrek heb aan bepaalde levenservaring, terwijl er natuurlijk genoeg te beleven en te zien is in Europa zelf, toch voel ik dat oordeel wel. Mijn plan was wel om de transsibirië express te nemen naar Ulaanbaatar, maar dat heb ik maar even in de vriezer gestopt voor de komende uh 10 jaar ofzo
Je wordt echt niet boeiend veel ervaring rijker door te gaan backpacken in Thailand of andere Laos hoor. Het is leuk, begrijp me niet verkeerd, net zoals elke vakantie leuk kan zijnen een 18 jarige kan er waarschijnlijk wat zelfstandigheid van leren zoals je eigen oliebol op orde hebben
maar zolang je van die standaard toeristendingen doet zit er niet super veel uitdaging in. Meeste backpackers weten dan ook maar nauwelijks in wat voor land ze nou precies zitten en hoe het eigenlijk in elkaar steekt qua cultuur, eten, taal, religie etc. want alle hostels en lokale reisbureau's creeren en veilige westerse bubbel voor je.
Rusland is wel erg vet! En niet zo op westerse toeristen gericht, dus dat kan soms nog wel aardig spannend zijn![]()
Ik ben juist nog nooit veel verder in West-Europa geweest dan Nederlandhet is net wat je referentiekader is denk ik. Voor Nederlanders is een weekje Zuid-Frankrijk of Spanje juist burgerlijk en saai, en ik ben nog nooit in een van die landen geweest
Menino schreef:ja helemaal mee eens. Half jaar in Australië gebackpackt op mn 19e. In de praktijk kwam ik meer Nederlanders dan Aussies tegen.
Spannend was het wel. Veel gebruik moeten maken van de reisverzekering…
Maar het romantische avontuurlijke beeld dat mensen hebben is wat overtrokken, hoewel ik mss wat meer mijn eigen pad daar had moeten bewandelen. Achteraf gezien was ik echt wel te jong (net klaar met middelbare school en thuiswonend).
Nu is Aus gewoon Westers natuurlijk, maar wel héúl ver weg. En om nou te zeggen dat het me heel erg gevormd heeft, mwah.
Zebrastreep schreef:Urbanus schreef:Daar mag je trots op zijn.
Eens
Nynkex01 schreef:Zebrastreep schreef:
Eens
Nog nooit een bokker vermoord, maar zou kunnen zijn dat daar nu verandering in komt
En nog nooit met mijn vingers geknipt, om de simpele reden dat ik het gewoon niet kan. Oefen het al jaren, meerdere mensen hebben uitgelegd hoe het moet, het lukt niet!
En nog nooit de ambitie gehad om in het buitenland te studeren, als ik de universiteit en mijn klasgenoten mag geloven is dat echt heel raar
Sellyxx schreef:Zebrastreep schreef:
Nou ja er is wel 1 ding mooi aan Friesland en dat is de trein terug naar Groningen
Muhaha dan kom ik op mijn beurt opbiechten dat ik nog nooit in Groningen ben geweest. Zowel niet in de stad als in de provincie.
Goof schreef:Zebrastreep schreef:Nou ja er is wel 1 ding mooi aan Friesland en dat is de trein terug naar Groningen
Ik ben in mijn 42 jarig bestaan in beide provincies nog nooit geweest en heb er volkomen vrede mee als dat tot aan mijn dood zo blijft eigenlijk
truus1970 schreef:Goof schreef:
Ik ben in mijn 42 jarig bestaan in beide provincies nog nooit geweest en heb er volkomen vrede mee als dat tot aan mijn dood zo blijft eigenlijk
Wel fijn dat mensen uit het noorden weg willen blijven. t wordt hier al steeds drukker. ..
Ben mn hoofd aan het breken over wat ik nog nooit gedaan heb, maar dat blijkt lastiger dan ik dacht..