Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Re: Wat heb jij nog nooit gedaan, wat je eigenlijk niet durf toe te geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:32

Ik heb een takkehekel aan Disney en Disneyland Parijs. Niet dat ik er ooit geweest ben, maar je zou me moeten betalen om erheen te gaan :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 17:38

Suliko schreef:
Ik denk wat ik niet snel durf toe te geven is dat ik nog niet buiten Europa ben geweest. In Europa een hele hoop afgereisd, samen en alleen. Maar in mijn omgeving is het toch erg normaal om in verschillende continenten een maand of langer te vertoeven en rond te reizen. Het voelt dan alsof ik een gebrek heb aan bepaalde levenservaring, terwijl er natuurlijk genoeg te beleven en te zien is in Europa zelf, toch voel ik dat oordeel wel. Mijn plan was wel om de transsibirië express te nemen naar Ulaanbaatar, maar dat heb ik maar even in de vriezer gestopt voor de komende uh 10 jaar ofzo

Je wordt echt niet boeiend veel ervaring rijker door te gaan backpacken in Thailand of andere Laos hoor. Het is leuk, begrijp me niet verkeerd, net zoals elke vakantie leuk kan zijn ;) en een 18 jarige kan er waarschijnlijk wat zelfstandigheid van leren zoals je eigen oliebol op orde hebben := maar zolang je van die standaard toeristendingen doet zit er niet super veel uitdaging in. Meeste backpackers weten dan ook maar nauwelijks in wat voor land ze nou precies zitten en hoe het eigenlijk in elkaar steekt qua cultuur, eten, taal, religie etc. want alle hostels en lokale reisbureau's creeren en veilige westerse bubbel voor je.

Rusland is wel erg vet! En niet zo op westerse toeristen gericht, dus dat kan soms nog wel aardig spannend zijn :P

Ik ben juist nog nooit veel verder in West-Europa geweest dan Nederland :+ het is net wat je referentiekader is denk ik. Voor Nederlanders is een weekje Zuid-Frankrijk of Spanje juist burgerlijk en saai, en ik ben nog nooit in een van die landen geweest ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 20:26

Fly_high schreef:
Suliko schreef:
Ik denk wat ik niet snel durf toe te geven is dat ik nog niet buiten Europa ben geweest. In Europa een hele hoop afgereisd, samen en alleen. Maar in mijn omgeving is het toch erg normaal om in verschillende continenten een maand of langer te vertoeven en rond te reizen. Het voelt dan alsof ik een gebrek heb aan bepaalde levenservaring, terwijl er natuurlijk genoeg te beleven en te zien is in Europa zelf, toch voel ik dat oordeel wel. Mijn plan was wel om de transsibirië express te nemen naar Ulaanbaatar, maar dat heb ik maar even in de vriezer gestopt voor de komende uh 10 jaar ofzo

Je wordt echt niet boeiend veel ervaring rijker door te gaan backpacken in Thailand of andere Laos hoor. Het is leuk, begrijp me niet verkeerd, net zoals elke vakantie leuk kan zijn ;) en een 18 jarige kan er waarschijnlijk wat zelfstandigheid van leren zoals je eigen oliebol op orde hebben := maar zolang je van die standaard toeristendingen doet zit er niet super veel uitdaging in. Meeste backpackers weten dan ook maar nauwelijks in wat voor land ze nou precies zitten en hoe het eigenlijk in elkaar steekt qua cultuur, eten, taal, religie etc. want alle hostels en lokale reisbureau's creeren en veilige westerse bubbel voor je.

Rusland is wel erg vet! En niet zo op westerse toeristen gericht, dus dat kan soms nog wel aardig spannend zijn :P

Ik ben juist nog nooit veel verder in West-Europa geweest dan Nederland :+ het is net wat je referentiekader is denk ik. Voor Nederlanders is een weekje Zuid-Frankrijk of Spanje juist burgerlijk en saai, en ik ben nog nooit in een van die landen geweest ;)

ja helemaal mee eens. Half jaar in Australië gebackpackt op mn 19e. In de praktijk kwam ik meer Nederlanders dan Aussies tegen.

Spannend was het wel. Veel gebruik moeten maken van de reisverzekering :+
Maar het romantische avontuurlijke beeld dat mensen hebben is wat overtrokken, hoewel ik mss wat meer mijn eigen pad daar had moeten bewandelen. Achteraf gezien was ik echt wel te jong (net klaar met middelbare school en thuiswonend).

Nu is Aus gewoon Westers natuurlijk, maar wel héúl ver weg. En om nou te zeggen dat het me heel erg gevormd heeft, mwah.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:24

Menino schreef:
ja helemaal mee eens. Half jaar in Australië gebackpackt op mn 19e. In de praktijk kwam ik meer Nederlanders dan Aussies tegen.

Spannend was het wel. Veel gebruik moeten maken van de reisverzekering :+
Maar het romantische avontuurlijke beeld dat mensen hebben is wat overtrokken, hoewel ik mss wat meer mijn eigen pad daar had moeten bewandelen. Achteraf gezien was ik echt wel te jong (net klaar met middelbare school en thuiswonend).

Nu is Aus gewoon Westers natuurlijk, maar wel héúl ver weg. En om nou te zeggen dat het me heel erg gevormd heeft, mwah.

In de zin van ongelukken en seks, drugs en wilde feestjes kan zo'n reis altijd net zo spannend zijn als je het zelf maakt uiteraard :D en als je 19 bent is het al rete spannend om gewoon al die dagelijkse zaken zelfstandig te moeten regelen. Maar ik betwijfel dus ook of het vanwege het Verweggistan gebeuren ineens wel zo'n unieke, horizonten verbredende ervaring is. Voor de meeste mensen levert het waarschijnlijk niet veel meer levenswijsheid op dan op dezelfde leeftijd gewoon iets in Europa ondernemen. Die blanke reizigers bubbel in Zuidoost Azië is enorm steriel, het meeste wat je van het land om je heen krijgt is van andere blanke backpackers en al tig keer voor je voorgekauwd.

Ik vond het wel heel gaaf zo'n maandje backpacken :) maar voor het grootste deel inderdaad alleen westerlingen gesproken en het voelde niet veel meer confronterend ofzo dan hoe ik dezelfde westerlingen in Nederland of ergens in een willekeurig Europees vakantieland zou hebben ervaren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:47

Nog nooit de staart van een paard gewassen. Inmiddels heb ik al best wat jaren verzorgpaarden gehad maar die hadden allemaal een donkere staart waar je geen vuil op ziet. Wanneer anderen met een bonte, schimmel, of wat voor kleur paard ook met een lichte staart met emmers in de weer gingen om de poep en urinevlekken eruit te wassen dan dacht ik altijd: ohja, wat goed! Dat moet ik ook eens doen!
Maar ik vergat het dan altijd meteen weer

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-22 23:56

Met de tram gereisd.. Überhaupt met het OV in grote steden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:15

Ik ben nog nooit in Friesland geweest. :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 00:16

Daar mag je trots op zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 01:16

Urbanus schreef:

Eens :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 01:23

*Schrapt Friesland van haar bucket list*

:')

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 01:30

De laatste 4 berichten doen pijn in mijn hart :')

Ik heb nog nooit een Star Wars film gezien. Is het de moeite waard om het toch eens te proberen? :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 01:37

Ik vind ze fantastisch! Maar ze zijn wel verouderd, ik weet niet of het op 'latere' leeftijd nog zo magisch is.

IT is ook niet leuk voor volwassenen.

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 01:55

Zebrastreep schreef:
Urbanus schreef:

Nog nooit een bokker vermoord, maar zou kunnen zijn dat daar nu verandering in komt :')
En nog nooit met mijn vingers geknipt, om de simpele reden dat ik het gewoon niet kan. Oefen het al jaren, meerdere mensen hebben uitgelegd hoe het moet, het lukt niet!
En nog nooit de ambitie gehad om in het buitenland te studeren, als ik de universiteit en mijn klasgenoten mag geloven is dat echt heel raar

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 08:12

Nog nooit star trek of James bond gezien

Ik gebruik geen bankieren app, dat lijken veel mensen vreemd te vinden

Maar voor allebei schaam ik me eigenlijk niet :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 08:23

Ik kom even niet op iets wat ik niet toe durf te geven, maar ik heb nog nooit iets op tiktok gezien, of zelfs de website geopend. Ik heb ook nog nooit een facebook account gehad.
LOTR heb ik niet gezien, of in iedergeval niet langer dan 10 minuten. Idem voor Harry Potter.

Een stage + reis in Australie heeft me wel gevormd, maar ik denk inderdaad niet dat het concreet uitgemaakt had in welk land. Ik heb mijn stage adres, de financien, mijn onderkomst, verzekeringen en daarna mijn rondreis volledig zelf geregeld. Mijn ouders hadden zelfs nog niet eens een adres van me toen ik op het vliegtuig stapte. Dat was nog in de tijd van de telefoonhokjes ipv mobiel. Ik ben daar juist (bewust) met geen enkele nederlander in contact geweest.

Friesland is mijn meest favoriete Nederlandse provincie :D

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:00

Ik zit hier op mijn werk tussen mensen die naar de meest exotische bestemmingen op vakantie gaan - mijn leukste collega heeft zelfs een eigen huis op de Filipijnen - en ik ben nog nooit verder gekomen dan Zwitserland :D. Mijn man wil niet vliegen, en eigenlijk vind ik het wel best zo. Maar als men vraagt "en waar ben jij geweest?" en je antwoord dan Duitsland, of Nederland (ik blijf heel graag in Nederland, zat te zien), krijg je altijd zo'n lauwe reactie want het is geloof ik niet speciaal genoeg. Mij boeit het niet, maar ik kan dus helaas niet meepraten over zwarte neushoorns, tempels met apen of ratten en moessonregens :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:04

Nynkex01 schreef:
Zebrastreep schreef:

Nog nooit een bokker vermoord, maar zou kunnen zijn dat daar nu verandering in komt :')
En nog nooit met mijn vingers geknipt, om de simpele reden dat ik het gewoon niet kan. Oefen het al jaren, meerdere mensen hebben uitgelegd hoe het moet, het lukt niet!
En nog nooit de ambitie gehad om in het buitenland te studeren, als ik de universiteit en mijn klasgenoten mag geloven is dat echt heel raar

Nou ja er is wel 1 ding mooi aan Friesland en dat is de trein terug naar Groningen }>

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:06

Ik had tot een jaar 6 geleden echt nog nooit over Tsjernobyl gehoord. Vond mijn vriend echt héél vreemd (en erg). Maar hij was toen 40 jaar en was nog nooit naar de Action geweest, dus we zijn elkaar wel waard :j

Ik kook regelmatig voor vrienden, maar ik heb nog nooit zelf witte saus gemaakt. Het komt uit een zakje, sorry :')

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:19

Zebrastreep schreef:
Zebrastreep schreef:

Nou ja er is wel 1 ding mooi aan Friesland en dat is de trein terug naar Groningen }>

Muhaha dan kom ik op mijn beurt opbiechten dat ik nog nooit in Groningen ben geweest. Zowel niet in de stad als in de provincie. :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:21

Prompter, ik kan je de hand schudden :D
Afgezien van mijn buitenlandstage 22 jaar geleden ben ik daarna nooit meer Europa uitgeweest. Sterker nog ik ben afgezien van familie bezoek in NL al 15 jaar niet meer buiten eigen land op vakantie geweest, maar dat is natuurlijk een beetje vals spelen als je in een vakantieland woont.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:31

Sellyxx schreef:
Zebrastreep schreef:

Muhaha dan kom ik op mijn beurt opbiechten dat ik nog nooit in Groningen ben geweest. Zowel niet in de stad als in de provincie. :))

Wat? Ben je nog nooit in de mooiste stad van Nederland geweest _-:(

ik zeg er maar niet bij dat ik in drenthe woon al zo'n 24 jaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 09:36

Zebrastreep schreef:

Ik ben in mijn 42 jarig bestaan in beide provincies nog nooit geweest en heb er volkomen vrede mee als dat tot aan mijn dood zo blijft eigenlijk :')

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 10:10

Goof schreef:
Zebrastreep schreef:

Ik ben in mijn 42 jarig bestaan in beide provincies nog nooit geweest en heb er volkomen vrede mee als dat tot aan mijn dood zo blijft eigenlijk :')

Wel fijn dat mensen uit het noorden weg willen blijven. t wordt hier al steeds drukker. ..

Ben mn hoofd aan het breken over wat ik nog nooit gedaan heb, maar dat blijkt lastiger dan ik dacht..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:06

Ik heb de tafels nooit geleerd en gebruikte stiekem een rekenmachientje op de basisschool, en nu moet ik nog steeds hoofdrekenen to the max als iemand me vraagt hoeveel 6 x 8 is

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-22 11:21

truus1970 schreef:
Goof schreef:

Wel fijn dat mensen uit het noorden weg willen blijven. t wordt hier al steeds drukker. ..

Ben mn hoofd aan het breken over wat ik nog nooit gedaan heb, maar dat blijkt lastiger dan ik dacht..

Ssst maak mensen nu niet enthousiast over het mooie rustige noorden. Daarin tegen hoef ik niet graag naar de randstad.