Welke leuke kerstmarkt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 22:02

x_Rebecca schreef:
Nymphe schreef:
Zijn er ook leuke kerstmarkten in Duitsland die wat meer in het noorden liggen? Volgens mij is de meeste noordelijk die nu genoemd is Bad Bentheim maar dat is vanaf provincie Groningen alsnog een eind rijden.

Wij gaan zaterdag naar Nordhorn, nog iets noordelijker dan Bad Bentheim, schijnt ook heel leuk te zijn. Hoger dan dat houdt mijn kennis op, haha, dan moeten wij zelf te ver rijden.

Daar willen wij ook heen zaterdag. Iemand hier al geweest?

Brainless

Re: Welke leuke kerstmarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 23:51

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:05

Brainless schreef:

Mijn gezin wil ook graag naar een kerstmarkt maar mijn hoofd zegt dan steeds ideale plek voor een aanslag. Stom he, ik ben niet bang. Voor mij hoeft t niet, ik ga liever paardrijden ...
Laatst bijgewerkt door onpaard op 06-12-22 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:06

Antwerpen is vanaf de 9e weet iemand of dat wat is?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 00:20

In deze discussie komen ook diverse tips voorbij:

https://www.viafora.nl/forum/vakantie-e ... w-favoriet

o.a. de Country & Christmas Fair bij kasteel Haarzuilens, maar die is helaas al afgelopen.
Vond het wel leuk, had vrijkaarten. Vond de entree behoorlijk prijzig voor wat er te zien was, maar ik hoorde dat het dit jaar kleiner van opzet was dan voorgaande jaren, vanwege de bezuinigingen.

Paar keer met personeelsreisje naar kerstmarkten in Duitsland geweest, ook erg leuk.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 01:58

Picopico schreef:
Wij zitten eraan te denken om naar Osnabrück of Münster te gaan. Weet iemand of de winkels op zondag ook open zijn?

In Münster in ieder geval niet een Osnabrück zover ik weet ook niet. Maar de kerstmarkt in Münster is echt de moeite waard

Brainless schreef:

Er is uiteindelijk niets gebeurd, maar hetzelfde geintje was vorige week ook al in Berlijn uitgehaald. En aangezien nog niet zo heel lang geleden daadwerkelijk een aanslag is gepleegd op de kerstmarkt in Berlijn, worden die meldingen wel serieus genomen. In Münster is sinds dat aanslagen gedoe ook alles geblokt met beton, palen en grote vrachtwagens zodat inrijden op de markt praktisch onmogelijk is. Best gek hoe dat in een paar jaar allemaal heeft kunnen veranderen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 07:43

Voor diegene die in Nederland nog een leuke zoekt in een oud wit dorpje in midden Limburg :D
Bij mij Thorn is het as zondag kerstmarkt met 70 stands, eetkraampjes en andere activiteiten.

Hier de teaser
https://fb.watch/hezoCnSUKL/

Op fe fb pagina staat alle info

En wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 08:10

Ik was gisteren op de kerstmarkt in Nordhorn. Niet gepland, maar onze tandarts zit in de binnenstad en dan loop je er toch overheen.

Het was in elk geval een stuk groter dan vorig jaar. Toen waren we er ook na de tandarts (wafels eten met de kids, omdat ze goed gepoetst hadden ;-) )

Heel eerlijk: ik zou hier geen uur voor rijden. Het was vooral knobeln (dobbelen om een prijs te winnen) en eetkraampjes. Dan vind ik de kerstmarkt in Tierpark Nordhorn leuker, meer sfeer, lichtjes en veel "ambachten".

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 08:33

marleen_usar schreef:
Antwerpen is vanaf de 9e weet iemand of dat wat is?

Ik ga dit weekend. Daarna kan ik het je vertellen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 09:57

callippo schreef:
Ik was gisteren op de kerstmarkt in Nordhorn. Niet gepland, maar onze tandarts zit in de binnenstad en dan loop je er toch overheen.

Het was in elk geval een stuk groter dan vorig jaar. Toen waren we er ook na de tandarts (wafels eten met de kids, omdat ze goed gepoetst hadden ;-) )

Heel eerlijk: ik zou hier geen uur voor rijden. Het was vooral knobeln (dobbelen om een prijs te winnen) en eetkraampjes. Dan vind ik de kerstmarkt in Tierpark Nordhorn leuker, meer sfeer, lichtjes en veel "ambachten".

Hm dat is jammer. Wil ook wel naar Münster maar dat is toch een stukje verder en ik heb geen winterbanden.. dus mocht het winters weer worden dan kan dat sowieso niet.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:00

Nog iemand er leuke kerstmarkt op max. 100km vanaf Zoetermeer?

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 11:09

Antwerpen vind ik zelf niet zo bijzonder en tegenvallen. Was toentertijd een pleintje met wat kraampjes, maar dat hadden we zo gezien. Vind Oberhausen dan veel magischer, ook omdat het overdekte winkelcentrum zo leuk en gezellig is rond deze periode <3

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:06

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:08

Leuk om te lezen hoeveel verschillende meningen er zijn.

Wij gaan dit jaar naar Keulen, hebben een hotel geboekt, we zijn hier een aantal jaren terug ook geweest en toen goed bevallen.

Vorig jaar naar Düsseldorf en Oberhausen geweest. Düsseldorf vonden we leuk, maar de stad zelf vinden wij verder niet zo fijn om te winkelen. Oberhausen was de kerstmarkt wel leuk, maar het winkelcentrum vinden wij niet zo leuk.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 13:54

Münster is top <|-

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 14:43

Ik ben net in Düsseldorf geweest en vond het heel erg tegenvallen. De markten zijn klein en de kraampjes 90% alleen maar worst en glühwein. Ik ben jaaaaaren geleden ook geweest en had het idee dat er toen veel meer variatie in het aanbod zat. En het was zo druk dat je amper ergens kon staan tussen de kramen in. Voor mij de laatste keer Düsseldorf in ieder geval.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 19:38

Bremen was altijd erg leuk. Ben daar een jaar of 5 terug eens geweest.
Haren en Leer is niet bijzonder.
Maar Bourtange heeft ook een kerstmarkt, dat is gewoon in Nederland. Niet elke dag volgens mij, alleen in het weekend.

Dit weekend was ik in Echtenach (heel erg mini) en Müllerthal (ook klein, maar enorm druk, en Sinterklaas was er ook :D)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-22 23:29

Nymphe schreef:
Zijn er ook leuke kerstmarkten in Duitsland die wat meer in het noorden liggen? Volgens mij is de meeste noordelijk die nu genoemd is Bad Bentheim maar dat is vanaf provincie Groningen alsnog een eind rijden.

Bremen! Bad Bentheim lijkt me niet zo spectaculair, wij zaten daar juist op het vakantiepark om Münster en Osnabrück te bezoeken. Afgelopen zaterdag waren we in laatstgenoemde, was gezellig. In Münster en Bremen hadden ze voor mijn gevoel meer kraampjes met kerstspullen enzo, hier was het vooral eten en drinken :9.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:25

Wij zijn dit weekend in Antwerpen geweest. Moet zeggen dat ik de kerstmarkten zelf niet zo bijzonder vond. Voornamelijk veel eet en drink standjes. Maar de stad zelf is prachtig en echt overal mooi versierd. Dus wat dat aan gaat zou ik het wel echt aanraden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:59

Gent is ook altijd erg gezellig. Een groot deel van het centrum staat elk jaar vol met kraampjes, er is eten en drinken maar er zijn ook altijd wel een boel kraampjes met leuke spulletjes. Daarnaast vind ik Gent zelf persoonlijk een erg leuke stad om in rond te wandelen, gezelliger dan Antwerpen. De winkels zijn hier bovendien standaard tot 18.00 open, de kerstmarkt nog een stuk langer. Op de meeste zondagen zijn de gewone winkels wel dicht, maar rond de feestdagen zijn er altijd een paar uitzonderingen. Ik weet alleen niet uit m’n hoofd wanneer.

Jullie Nederlanders hoeven helemaal niet naar Duitsland, kom gewoon naar Gent! :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 09:10

Antwerpen en Aalst was ik vorig jaar, je weet wel, hier moest alles dicht en daar was het gewoon open. Dus ik ben speciaal vanuit Groningen die kant op gereden.
Maar die grote markten in Duitsland zijn wel wat mooier vind ik. Bremen is tot nu toe mijn favoriet.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:00

België is vast hartstikke leuk, maar Duitsland is hier 10 km vandaan en België is... uhm... iets verder weg :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:00

Picopico schreef:
België is vast hartstikke leuk, maar Duitsland is hier 10 km vandaan en België is... uhm... iets verder weg :')

Hier ook. Maar ja, vorig jaar maakte ik graag een uitzondering. :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 19:38

Ik vind Antwerpen niet zo bijzonder.

Düsseldorf gaan wij elk jaar heen. Ik blijf het een leuke kerstmarkt vinden omdat je veel verschillende pleintjes hebt. Mijn eerste date was hier met mijn verloofde, dus ook wel daarom denk ik.

Oberhausen is ook wel leuk en je kan naar binnen in centro bij slecht weer.

Bocholt was ook wel leuk en klein opgezet!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:35

Iemand toevallig al naar de kerstmarkt in Meppen duitsland geweest?