Zonnepanelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-22 21:52

huricane schreef:
Hier ook zonnepanelen gekocht.
Bij solar concept :)
Zei waren de enige die langs kwamen voor een adviesgesprek.
Alle andere sturen een offerte en of we die even wilde tekenen.
Wij zijn met z’n tweeën en hebben 8 panelen gekocht met Micro omvormers.
Het is even wachten op de panelen want het is erg druk
12 juni komen de panelen, in januari moet eerst de groepenkast nog worden aangepast.
Het voordeel bij Micro omvormers is dat je ook altijd een paneel bij kunt leggen en mocht er eentje er mee ophouden dan ligt niet meteen heel je systeem plat maar gaat de rest gewoon door.
Was inderdaad wat duurder.
Vanaf volgend jaar vervalt de btw op zonnepanelen.

Ik zie net dat dat nog niet definitief is. Het moet nog door de 1e kamer
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... nnepanelen

Slmt9

Re: Zonnepanelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 21:52

Ja ik meen 5 dec uitspraak.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:23

O ja, ik lees het… ik kreeg het zo te horen van de adviseur.
Mijn aanbetaling was ook al ex btw. We gaan het zien ;)

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:34

Ah oke. Had nog even in mn lijstje gekeken. Solarconcept hebben wij ook offerte van. Zijn hier niet geweest. Zitten gemiddeld 2000,- euro qua prijs tegenover andere aanbieders, reageerden niet op mijn mailtjes (allerlei fouten in de offerte, van aantal panelen tot opbrengst aan toe), stalkten me echt met 5-10 telefoontjes per dag (achter elkaar!! Heb het nr geblokkeerd :+) en las op eerlijke review-sites zulke slechte reviews, dat ik daar niet mee in zee wilde.
Überhaupt een aanbetaling doen is voor ons al een dealbreaker geworden omdat we teveel horen dat het mooie praatjes zijn tot de aanbetaling en daarna crap.

Uiteraard hoop ik dat jij die ervaring niet krijgt en ik snap dat je er nu niets meer mee kan. Maar voor een volgende iets om in het achterhoofd te houden.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:42

Hier gelukkig tot nu toe, (afkloppen) nog niks negatiefs te melden.
Ook na ondertekening en aanbetaling steeds snel antwoord op mijn mailtjes.
Ze hebben mij geloof ik 3 keer gebeld tijdens werktijd, kan dan mijn telefoon niet opnemen.
Ze hebben toen gevraagd of ik zelf contact op wilde nemen, toen netjes binnen 4 weken een afspraak kunnen plannen.

Ik heb het stalk probleem met hallo stroom, daar heb ik ook een offerte aangevraagd, maar las daar hele slechte recensies over.
Nu blijven ze bellen en mailen, wordt er gek van.

Ik heb de slechte recensies van solar concept ook gelezen, maar ook goede, ik hoop dat ze de positieve lijn blijven voortzetten _/-\o_
Ze hebben het druk genoeg, dus ergens zullen ze ook wel iets goed doen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 22:52

Ze zullen zeker ook goed werk leveren en een bedrijf zal altijd wel goede en slechte reviews hebben en houden. Mooi dat jouw ervaring helemaal goed is.
Ik word ook al wantrouwig als alles goed lijkt en er kan over twee weken geplaatst worden :D
Ik vind het maar een hoop gedoe en zal blij zijn als het besluit genomen is. Wij wachten nog een offerte af en dan hakken wij de knoop door, dan hebben we keuze uit drie lokale waar we een goed gevoel bij hebben.

Mijn doel was om in elk geval met drie te kunnen vergelijken. Het werd anders. Hebben we in totaal 23 bedrijven benadert en 13 offertes en contactmomenten om te vergelijken gehad :list:

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:15

Slmt9 schreef:
Ze zullen zeker ook goed werk leveren en een bedrijf zal altijd wel goede en slechte reviews hebben en houden. Mooi dat jouw ervaring helemaal goed is.
Ik word ook al wantrouwig als alles goed lijkt en er kan over twee weken geplaatst worden :D
Ik vind het maar een hoop gedoe en zal blij zijn als het besluit genomen is. Wij wachten nog een offerte af en dan hakken wij de knoop door, dan hebben we keuze uit drie lokale waar we een goed gevoel bij hebben.

Mijn doel was om in elk geval met drie te kunnen vergelijken. Het werd anders. Hebben we in totaal 23 bedrijven benadert en 13 offertes en contactmomenten om te vergelijken gehad :list:

23 -O- hahaha, ik zag na 4 offertes door de bomen het bos niet meer _O-
Bedrijven die snel kunnen leggen wordt ik ook wantrouwend van, dan is er toch iets niet goed.
Hopelijk kunnen jullie snel de knoop doorhakken.
Vind het toch ook allemaal wel spannend, en is toch een hele uitgave ( en ik ben al zo’n piekeraar, ben ik klaar met het piekeren over het een, verzin ik weer iets anders, hahahaha). Dit probeer ik maar los te laten.

Succes met het maken van je keuze!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 23:19

Hahaha het was een beetje in paniek op allerlei sites in 1x meerdere offerte aanvragen doen. Toen kwam ik erachter dat ik het ingewikkeld vind en bij elk bedrijf wel op zoek kan gaan naar een addertje. Omdat ik die ook elke keer vond bij die grote partijen zijn we toch nog maar lokaal op gaan vragen. Daar gelukkig drie gevonden die grotendeels aan alle eisen voldoen :D ik pieker er ook onbewust over en wordt er ‘s nachts ook wakker van. Dus ik kijk er ook echt naar uit dat ik dit kan loslaten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 00:11

Slmt9 schreef:
Ah oke. Had nog even in mn lijstje gekeken. Solarconcept hebben wij ook offerte van. Zijn hier niet geweest. Zitten gemiddeld 2000,- euro qua prijs tegenover andere aanbieders, reageerden niet op mijn mailtjes (allerlei fouten in de offerte, van aantal panelen tot opbrengst aan toe), stalkten me echt met 5-10 telefoontjes per dag (achter elkaar!! Heb het nr geblokkeerd :+) en las op eerlijke review-sites zulke slechte reviews, dat ik daar niet mee in zee wilde.
Überhaupt een aanbetaling doen is voor ons al een dealbreaker geworden omdat we teveel horen dat het mooie praatjes zijn tot de aanbetaling en daarna crap.

Uiteraard hoop ik dat jij die ervaring niet krijgt en ik snap dat je er nu niets meer mee kan. Maar voor een volgende iets om in het achterhoofd te houden.

wij hebben ook problemen met solar concept gehad. Gebrekkige communicatie. Ze zouden ook een energiecontract voor ons leveren, maar dat was helemaal mis gegaan met als gevolg dat we duizenden euro's extra moeten betalen. Niet direct hun schuld dat er tussen het accorderen van conract en het moment dat we erachter kwamen dat die niet doorgevoerd was een oorlog uitbrak. Maargoed. Wij zijn er mooi de banketstaaf mee (we komen slecht rond nu), en het had gewoon goed moeten gaan.
Gevraagd of ze als compensatie dan wellicht wat haast konden maken met de zonnepanelen. Niets meer van ze gehoord tot ik zonder tegenbericht een jolig mailtje kreeg "we kunnen je dak op" .
...Een half jaar later dan afgesproken....

Toen heb ik de koopovereenkomst ontbonden en bij een lokale aanbieder aangeklopt, die dezelfde week als solar concept kon leveren (terwijl we daar al maanden op de wachtlijst stonden), voor minder geld en meer opbrengst :') .

Maargoed, Geloof niet dat het per se oplichters zijn en ze hadden er wel veel verstand van. Denk alleen iets teveel animo en te weinig mensen, waardoor de communicatie soms stroef en slordig is. En goedkoop zijn ze dus ook niet echt :)) . En leveringsafspraken komen ze ook niet na :') Maar wellicht dat iemand hier in dit topic nu mijn plekje heeft overgenomen en nu weer wat sneller aan de beurt is :D .

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-22 00:51

Wij hebben bij MR solar gekocht, kwam netjes een adviseur langs die een kijkje nam op/bij dak en meterkast en ook wat samples mee had om te latwn zien.
Eind augustus besteld, hij waarschuwde dat we waarschijnlijk in januari pas aan de beurt zouden zijn. Echter kwamen ze in de laatste week van oktober al dus daar waren we heel blij mee!

Tnt heel tevreden ermee

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 10:39

Zo, dat is wel heel snel. 2 maanden dus?

Hier tot nu tot nog steeds maar 2 offertes waarvan eentje maar wat neerkalkt, en de andere er wel goed doordacht uit ziet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 10:41

Ja klopt, maand of 2 :j
Wij waren ook verrast dat het zo snel al kon

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-22 11:07

Misschien dat jullie dit ook weten. Het aantal panelen wat je nodig hebt wordt schijnbaar op jaarbasis verbruik berekend?

Maar zou je niet moeten kijken naar hoeveel stroom je nodig hebt op een piekmoment? Dat zou dus kunnen zijn, een moment waarop je airco aan hebt staan, inductie koken, waterpomp, wasmachine en droger... alles tegelijk bijvoorbeeld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:12

Scum schreef:
Misschien dat jullie dit ook weten. Het aantal panelen wat je nodig hebt wordt schijnbaar op jaarbasis verbruik berekend?

Maar zou je niet moeten kijken naar hoeveel stroom je nodig hebt op een piekmoment? Dat zou dus kunnen zijn, een moment waarop je airco aan hebt staan, inductie koken, waterpomp, wasmachine en droger... alles tegelijk bijvoorbeeld.

Nee, want het gaat over de jaartotalen.

Zelfde met dat je in de zomer veel meer opwekt dan nu (praktisch... 0 momenteel :+ ). De verwerkte energie van de zomer streep ik af tegen de winter in het verbruik. Daarom mochten bedrijven dus ook niet per maand salderen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 11:45

Scum schreef:

Dat ga je niet halen want per dag is het opwekken zo veranderlijk als het weer. Dus dan zou je de pieken op moeten vangen met extreem veel panelen op je dak, voor de grijze/regen dagen.

Als het salderen er af gaat gefaseerd vanaf 2025 is het wel minder gunstig idd. Dus zaken als verbruiken als jet het opwekt, bufferen van warm water en opslag worden steeds belangrijker om in de toekomst rekening mee te houden.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-22 12:12

Bij ons zijn vorige week zonnepanelen geïnstalleerd door een lokale elektricien, die onze verbouwing 3j terug ook gedaan heeft. Hij zat qua prijs +/- een 500€ onder de prijs van de grotere bedrijven in onze buurt.
Wij hebben ingetekend en besteld begin april en onze bestelling was pas begin vorige maand geleverd, omdat de omvormers inderdaad haast niet te verkrijgen waren.
Ons huis is een half open bebouwing ons jaarvebruik is +/- 3500kWh, we zijn gegaan voor 10 panelen van 400wp, omvormer van 4kW en thuisbatterij van 5kWh.
Mijn broer is voor 17 panelen gegaan en een 10kW batterij omdat hij zijn volledige jaarverbruik wilde dekken, maar zonder terugdraaiende teller is dat niet realistisch meer. Met het huidige bewolkte weer leveren de panelen amper iets op (op 2 dagen tijd nog geen 1kWh) en wordt de batterij niet eens opgeladen en in de zomer wek je meer op dan je kan verbruiken...

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 12:08

Hier is alles ingemeten en offerte getekend. Als alles op tijd is met leveren worden 9 feb 9 glaspanelen geplaatst van 410wp.

Ik ben erg blij dat ik lokaal nog ben gaan rondvragen. Een veel vertrouwder gevoel bij de service, scheelde een hoop geld (ook onder de lokale overigens) en een stuk eerder geplaatst.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 13:38

Scum schreef:

Ik ben wellicht geen doorsnee.
Maar 'het aantal panelen dat je nodig hebt' - maak het zo groot mogelijk.
Op mijn dak liggen er acht, elders (oa de plaatselijke sporthal) liggen er veertig.
(En ik doe principeel zonder airco en droger, ik wil mijn voetafdruk zo klein mogelijk houden.)