Marije_jiplover schreef:In bebouwde kommen en woonwijken waar 50 of 30 geldt, kan er ook elk moment iets of iemand de weg op stuiteren (kind, bal, hond), waarbij gas loslaten wel de minste eerste reflex is.
Bij zoveel snelheidswisselingen als hierboven wordt vermeld, moet je ook die cruise control steeds bij stellen, want met de cc op 50 word je bij 30 toch nog steeds geflitst?
Dan zou ik eerder de limit control aanzetten, kun je in ieder geval niet harder dan wat je instelt, maar blijft de auto niet zelfstandig rijden.
Ik rijd met een automaat want elektrisch (afin, hybride).
Dus niks gas lossen. Voet op rem = vertragen, voet optillen = auto bolt vanzelf
Wat die zware voet betreft: die heb ik niet. Het is een realiteit dat je op een hoofdweg in zone 30 zonder zebrapaden echt in no time te snel rijdt, zeker elektrisch. Dit is geen woonerf hier in het dorp, maar de hoofdbaan langs de kerk.
De CC bijstellen is maar 1 actie en dan zit ik qua max snelheid al safe. Limit control zat op mijn volvo v40, maar niet bij de MG.
Ik ben zo benieuwd naar de herstelde MG van collega. Hopelijk is het nu beter want zijn wagen had nog veel meer kuren en storingen dan de mijne. Hij had nu de EHS van de dealer als vervangwagen en hij vond hem heerlijk rijden. Dat kan ik alleen beamen, het is dat plotse stoppen dat echt een domper op de feestvreugde is (plus al die kuren en nukken qua foutmeldingen en eigenaardigheden, maar ik heb een vosse merrie overleefd, dan is een rode EHS appeltje eitje toch?
