Hoeveel schoenen heb je en hoe lang?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Hoeveel schoenen heb je en hoe lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:39

1 paar Ariats voor werk en 1 paar sketchers voor net.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:28

Ik heb 2 paar schoenen voor net (witte en zwarte), deze draag ik dan 1 a 2 jaar en worden nadien gedegradeerd tot 'snel even naar de paarden' of 'fotoshoot' schoenen. Na een jaar in die dienst vallen ze net niet uit elkaar en gaan ze dus weg.

Buiten dat heb ik ook 1 paar stalschoenen, daar doe ik een jaar mee en dan komt de zool los/gaten/kapotte rits.

Verder heb ik nog dr. Martens, sandalen en laarsjes met hakken maar die draag ik echt NOOIT. Maar wegdoen is ook zo zonde haha.

Dus ik heb 8 paar schoenen, waarvan:
- 3 niet gedragen wordt
- 2 enkel voor net: 1 a 2 jaar
- 2 voor 'outdoor' (nette van het jaar ervoor): 1 jaar
- 1 voor stal: 1 jaar

Conclusie: ik ben heel destructief met schoenen :+

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:31

Pff ik durf bijna niet te zeggen hoe veel schoenen. 50 paar?

Buiten/paarden 9
Werklaarzen rubber laarzen wandelschoenen klompen enkellaarsjes met voering sneeuwlaarzen jodphurs rijlaarzen

Gympen 8
Wit dwrs, bruin dwrs, wit sketcher, wit manfield, zwart cruijf, rood manfield, oude gympen

Western laarsjes 13
Zwart laag, zwart hoog, zwart wit, zwart bruin wit, rood, bruin hoog, bruin laag, bruin roze en goud, beige, dwrs goud, nikki franjes, wit laag

Hak 9
Zwart, cognac, wit, suede zwart, veter, kitten heel, zwarte laarzen, bruine laarzen

Sport 2
Gympen school, sportschoenen

Zomer 11

Sleehak 2x, bruin hak, slipper kraal, birkenstok, sandaal zwart, sandaal smal, hak zwart, havanas, pumps zwart, pumps bruin

Overig 2
Zwarte laarsjes, bruin blokhak

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:37

2x gympen, 1x pumps, 2x laarsjes, 2x sandalen, 1x wandelschoenen en 1x jodhpurs

...en meestal paar of 4-5 klimschoenen :=

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 00:40

Jeetje, wat hebben jullie allemaal veel schoenen! Dat zou mij zoveel keuzestress opleveren.
Ik heb 1 paar Ariats, die draag ik 2 jaar intensief en dan zijn ze op. Ik heb een paar zwarte Skechers en een paar zwarte enkellaarsjes. Ik draag het liefst de Skechers, maar nu met het koude weer is dat niet meer zo fijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 13:52

De gemiddelde vrouw heeft 19 paar schoenen las ik vandaag. Ik denk dat ik daar wel overheen zit, zeker nu ik dus wegens een hielspoor wel 7 paar nieuwe schoenen gekocht hebt onlangs. En dan zitten ze goed, maar na 20 minuten echt lopen niet meer. Dus belanden ze weer in de kast.
En van een eerdere hielspoor staan ook nog wel 15 paar schoenen. Ik had voordat ik voor de 2e keer na antibiotica er last van kreeg de regel: 2 paar verslijten is maximaal 1 nieuw paar kopen. En in principe hou ik dat nog steeds aan, maar alleen nu dus even niet. Maar dat komt wel weer zodra ik weer gewoon op meerdere schoenen kan lopen.

Ik heb ook nog rijlaarzen zat, denk wel 5 paar leren, maar draag ze niet meer. Ik draag tegenwoordig 1 van mijn 3 paar westernboots. Eigenlijk ook zonde. Maar ik doe ze niet weg. Het gebruik komt wel weer. Al zou het ook een keer voor netjes zijn, want het zijn ook gewoon mooie laarzen. Maar die tel ik niet mee als schoenen overigens. Dat zijn sportattributen. Ga je skischoenen dan ook meetellen en langlaufschoenen en schaatsen?

Schoenen met hakken heb ik echt 0 van, daar kan ik niet op lopen. Wandelschoenen nu wel iets van 5 paar ofzo. Maar ik tel ze niet echt. Ik trek af en toe wat uit de kast wat ik weer eens wil proberen en verder staan er beneden 6 paar om af te wisselen.

Deze week 1 paar weggegooid. De zool was nog goed, maar 1 klein stukje slijtage in de schoen waardoor ik het voelde en het schuurde. Een ander zou het misschien niet voelen, maar ik kan nog geen naad in een sok hebben.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 14:40

In het kader van 'er is niet zoiets als teveel schoenen', zou ik niet weten hoeveel paar ik heb. Veel in ieder geval :+ Ik doe wel lang met mijn schoenen en ga er zuinig mee om. Sommige draag ik natuurlijk meer dan anderen, maar elk paar heb ik over het algemeen minimaal 5 jaar.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:19

Ik heb wel teveel schoenen en vooral sneakers en laarsjes. Maar zoals met stalschoenen die ik dagelijks draag, doe ik vaak alleen de nieuwste aan. Elke keer koop ik erbij om af te wisselen, maar als ik dan de nieuwe heb ingelopen zitten de oude me vaak niet lekker meer.

Had laatst even mn oudere adidasjes aan en vond die ook niet lekker meer zitten terwijl ze nog goed eruit zien verder.

Sloffen heb ik crocs met wollen voering en woon ik binnen echt in. Maar weet zeker als ik nu na 2,5jr nieuwe koop, deze op de hoop verdwijnen, want dan ga je de "dingetjes" wel voelen.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 15:35

Hakken:
Zwarte hoge, zwarte lage, bruine, taupe, zomerhak
Laarsjes:
Cowboy, dr martens, Sacha's en afgetrapte die ik aan doe als ik op stap ga
Sneakers:
4x allstars, waarvan 2paar al 10 jaar oud zijn, new balance voor werk, afgetrapte witte voor op stap
Overig:
Clarks, sandalen, slippers

De meerderheid van mijn schoenen heb ik minimaal al 5 jaar, omdat ik toch het meest loop op mijn sneakers in de zomer, en gewone zwarte laarsjes in de winter. Al het andere gaat met 'speciale' gelegenheden aan, of als ik er een keer zin in heb. Maar meestal trek ik gewoon iets simpels aan :Y)
Ik tel hier 18 paar dus val nog onder het gemiddelde, tenzij ik een paar schoenen vergeten ben :')

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:41

germie schreef:
De gemiddelde vrouw heeft 19 paar schoenen las ik vandaag.

Maar dat is voor niet-paarden mensen toch :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:17

Coentjuh schreef:
germie schreef:
De gemiddelde vrouw heeft 19 paar schoenen las ik vandaag.

Maar dat is voor niet-paarden mensen toch :D

Ik kwam het vandaag tegen op panorama op facebook. Dus dat zal over de gemiddelde vrouw gaan, niet de gemiddelde bokker. :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 21:32

Ik heb 1 paar Mountain Horse stalschoenen. Deze doe ik ongeveer 9 maanden mee. Ik loop er dagelijks op, op werk en buiten werk. Overal behalve in huis.

1 paar allstars, voor als ik even goede schoenen aanmoet. Heb ik al een paar jaar

1 paar beige schoenen. Heb ik nu ruim in jaar, alleen aan als ik goede schoenen aan moet.

1 paar hoge hakken, heb ik ongeveer 4 jaar. Amper aan, als ik kan zitten op een feest of een thuisfeest.

En 1 paar crocks die ik in huis draag, al zeker 6 jaar.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:14

- 2 paar MH rijschoenen, heel oude (lees: ze zijn volwassen) en één paar dat nu een jaar of 10 is, toen de oude wat stuk dreigde te gaan en de andere in de aanbieding waren. Die oude doen het overigens nog steeds :))
- 3 paar hakken
- 1 paar lage wandelschoenen
- 1 paar hoge wandelschoenen
- uit elkaar vallende espadrilles, maar ze zitten zo lekker
- leren kabouterslofjes die zitten alsof ik op blote voeten loop maar niet voor
- tennisschoenen
- sneakers
- lage reservehakken

Schoenen gaan zelden weg, vaak nog bruikbaar als klusschoenen of zo. De oude MH's staan nu wel op de nominatie... de binnenkant is nu echt losgescheurd.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:26

Ik heb niet zo enorm veel schoenen maar wel te veel schoenen die ik niet draag.

2 paar sandalen voor in de zomer
2 paar (zomer)slippers (die ik ook gebruik in huis)
2 paar Vans (plateau en hoge)
3 paar Dr Martens (paar 1 is compleet afgedragen, paar 2 zijn nog niet echt goed ingelopen waardoor ik ze nooit pak en de ander staan te verstoffen)
2 paar Nikes (waar ook hiervan 1 paar niet gedragen wordt, te klein)
1 paar Converse (waarmee ik sport)
1 paar Skechers (die ik nooit draag want vind ze eigenlijk heel lelijk)
1 paar witte sneakers met paars accent (veel gedragen maar laatste tijd niet meer)
1 paar Reebok witte sneakers
1 paar hakken (draag ik ook nooit)
1 paar wandelschoenen

Paardrijden doe ik al een hele tijd niet meer dus daar heb ik eigenlijk geen schoenen meer van.

Een totaal van 17 paar schoenen waarvan ik er 4 a 5 regelmatig gebruik… Ik gooi nooit kleding weg, als het weggaat verkoop ik het of geef ik het aan iemand anders. Ook koop ik niet zo snel iets nieuws maar vaak via Vinted. Heb daar echt goeie deals gescoord, meerdere paren gloednieuwe schoenen voor onder de €10 incl. verzenden gekocht.
Mijn vriend heeft 3 paar schoenen (+ sloffen). Nette (werk/zaken)schoenen, 1 paar sneakers en sportschoenen ;(. Soms wil ik dat hij meer schoenen heeft _O-.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-22 22:33

Eigenlijk heb je dus wel veel schoenen :P

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 22:37

moonsparkle schreef:
Eigenlijk heb je dus wel veel schoenen :P

Dat valt eigenlijk wel mee toch als er ook mensen zijn met 50+ schoenen :)) (Ja eigenlijk wel)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 00:30

germie schreef:
Ik kwam het vandaag tegen op panorama op facebook. Dus dat zal over de gemiddelde vrouw gaan, niet de gemiddelde bokker. :D

Dus wij bokkers mogen er gemiddeld zo n 3 meer :Y)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 01:15

- 3 paar overknee laarzen, twee zwarte met en zonder hak, 1 paar taupe, Kennel & Schmenger (zijn 4 tot 2 jaar oud)

- 2 paar Dr Martens, Sinclair en Jadon (Jadons zijn een jaar oud, Sinclairs zijn nieuw)

- 2 paar zomergympen, Kennel en SVNTY (4 jaar oud)

- 1 paar motorlaarsjes van Twinset (5 jaar oud)

- 1 paar Lita's van Jeffrey Campbell (8 jaar oud := )

- 1 paar Allstars (oud)

Ik loop het meest op m'n Jadons of overknee laarzen. De rest staat stof te vangen op de gang :=

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-22 08:08

Phoe ik ga ook niet tellen.
Beetje uit mijn hoofd

3 paar outdoor laarzen
3 paar wandelschoenen
6 paar cowboylaarzen ( oudste paar is 23 jaar oud)
3 paar nette hoge laarzen
5 paar sneakers
4 paar pumps
5 paar sandalen
4 paar slippers
3 paar uggs
2 paar enkellaarsjes

En dan ben ik vast nog wat vergeten.

Omdat ik zo veel heb en dus vaak afwissel gaat er bijna nooit wat stuk en doe ik er heel lang mee.