Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 21:37

Tweedehands vind ik ook geen probleem! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:06

Mkango schreef:
Ik heb momenteel een krat met boeken en een tas, dus ik zal ook mijn Goodreads account wel doorgeven. :)) Ik lees eigenlijk van alles, alleen chicklits niet en ik ben ook niet heel groot op de (auto)biografieën. Crime, science fiction, fantasy, historische fictie zijn echter wel mijn drie hoofdgenres en ik vind het ook altijd leuk om boeken te lezen van auteurs die niet uit Nederland of België, het VK of de VS komen. Qua talen lees ik Nederlands, Engels, Duits, Frans en Afrikaans.

Is het trouwens, net als bij de grote SSS, een idee om aan te geven of je wel of geen tweedehands boek(en) wilt? Ik heb er iig geen problemen mee! :D
O, trouwens, binnen dit kader (of erbuiten :D ) laat ik me graag verrassen, dus bijvoorbeeld het beste boek dat mijn Santa in het laatste jaar gelezen heeft, of het lievelingsboek uit je jeugd o.i.d. :)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-22 22:07

Maartje_M schreef:
Geen ik-boeken is niet altijd makkelijk te bepalen op de beschrijving denk ik of valt dat mee Marjo?

Nee daar ben ik mij zeker bewust van, vandaar ook dat ik een boek niet gelijk afwijst als het wel een ik-boek is :D

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:13

Ik lees ook bij voorkeur in het engels. Zeker als het boek origineel in het engels is geschreven. Ik lees graag historische fictie, boeken zoals de Outlander reeks of gewoon een simpel iets wat makkelijk weg leest. Fantasy ook bij tijd en wijlen. Dingen die ik echt niet lees zijn thrillers of horror.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-22 22:17

Ik lees graag fantasy, romantiek, maar ook over het menselijk lichaam. Liefst dus in het Nederlands. :)
Heb niet veel met historische boeken, kook/eet boeken, of heel diepgaande boeken. Boek moet vooral lekker wegwezen en makkelijk zijn om voor het slapen gaan te lezen. Uitzondering op mensenlijk lichaam boeken dan, dat is altijd wel diepgaander en dan is hoe diepgaander hoe interessanter hoe beter :’)
Heb bijvoorbeeld het boek liggen over je darmen als tweede brein, ook alles al van Erik Schrerder.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 08:34

Afbeelding

Dit is momenteel mijn TBR rijtje. Mijn Green Rider boeken hebben een mooi plekje in de woonkamer dus die staan hier niet tussen. De boeken die ik momenteel lees ook niet trouwens, dat zijn The Drowned Woods, Sweet Persuasion en Half Broke :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:01

Ik lees momenteel graag (auto)biografiën, en dan vooral van vrouwen die het leven net iets anders aanpakken dan andere 'normale' mensen. Boeken als 'Fulltime avonturier' van Tamar Valkenier of 'Call me Red' van Hannah Jackson. Andere non-fictie als over de WOII vind ik ook interessant.
Ook boeken als 'The Boy, the mole, the fox and the horse' en 'Houden van dingen die niet perfect zijn', die je wellicht een andere kijk op de wereld geven, kan ik waarderen. Zowel Engelse als Nederlandse boeken.

Fantasy heb ik niets mee.

En wat sommigen hier aangeven; anders een favoriet boek, misschien wel een boek uit eigen boekenkast die al gelezen is en die goed bevalt.

Tweedehands heb ik geen probleem mee :)

Een foto van mijn boekenplank laat nu vooral bovengenoemde boeken zien en ontzettend veel boeken over (moes)tuinieren, snijbloemen kweken en boeketten maken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 10:10

Tweedehands hoeft geen probleem te zijn, maar denk er wel aan dat je nog wel aan het minimum bedrag komt. Ik zou het jammer vinden als iemand zich er 'makkelijk vanaf brengt' met een tweedehands boek van 2,50 bij de kringloop :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 10:11

Marjo schreef:
[ [url=m/yhgtqH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is momenteel mijn TBR rijtje. Mijn Green Rider boeken hebben een mooi plekje in de woonkamer dus die staan hier niet tussen. De boeken die ik momenteel lees ook niet trouwens, dat zijn The Drowned Woods, Sweet Persuasion en Half Broke :)

Klopt trouwens niet helemaal wat ik hier zeg :')

The Great Alone, Sporen Liegen Niet en De Wereld van de Witte Pakken heb ik al wel gelezen :j

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:31

Ik denk er nog even over na of ik definitief mee wil doen. Helaas moet mijn auto vanaf maandag uit logeren bij de garage -O- afhankelijk wat ze dan vinden kan ik mee doen of is t budget op -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:43

Marjo schreef:
Tweedehands hoeft geen probleem te zijn, maar denk er wel aan dat je nog wel aan het minimum bedrag komt. Ik zou het jammer vinden als iemand zich er 'makkelijk vanaf brengt' met een tweedehands boek van 2,50 bij de kringloop :P

Tweedehands boeken kan je wel meer boeken cadeau geven *\o/*

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:45

Ik heb me ook net aangemeld. Helaas geen Good Reads account, maar ik heb wel een foto van mijn boekenkast. De inhoud wijzigt nog wel eens omdat ik dan wat weggeef of uitleen.

Ik lees graag thrillers, biografieën, non-fictie en af en toe stiekem ook wel een chicklit. Fantasy of De Zeven Zussen vind ik helemaal niks. Het boek mag in het Nederlands of Engels zijn.
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 10:48

Zertab schreef:
Marjo schreef:

Tweedehands boeken kan je wel meer boeken cadeau geven *\o/*

Jaa dat wel :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:48

Ik vind het wel fijn als het boek gewoon nieuw is. Lees graag iets als eerste :o

En Nederlandstalig.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 10:49

Ik lees heel veel fantasy. Ik heb mijn GR gelinkt op de pagina. Diepzinnige serieuze boeken maak je mij niet blij mee. Ik lees voor te ontsnappen aan deze wereld. Verstand op 0 en gaaaan. :D

Pshychologische thrillers vond ik ook erg tof! Ben alleen niet bekend in die wereld dus op dat gebied mag je me verrassen als een goede weet en hij staat niet op mijn GR pagina.

Romance is nog een no-go. Vooral als het om relaties betreft waar alles perfect lief en schattig is. Maar ik hou ook niet van toxic-relaties. Romance in fantasy mag dan weer wel. :') Dat komt omdat romance meestal niet het hoofd genre is van het boek.

Als het boek is geschreven door een Engelse auteur lees ik het altijd in het Engels. Is het door een Nederlander geschreven dan Nederlands. 99% van de boeken die ik heb gelezen is Engels.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 10:59

Citaat:
De Lijst
1. Marjo
2. Autumnn
3. Suliko
4. Spruit
5. Maartje_M
6. Neverland
7. Renee1991
8. MarloesHJ
9. Moonlight91
10. topsylover
11. Zertab
12. Selina
13. Mkango
14. Sterrendief
15. EvaC

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 12:41

Ik doe niets met GR... ben ook niet een super fanatieke lezer.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:17

Dames, een beetje gekke vraag misschien. Het lijkt me superleuk om mee te doen maar ik zie een aantal genres voorbij komen waar ik zelf niet in thuis ben. Is het toegestaan om achter de schermen bij een andere Bokker te checken of ik een boek gekozen heb die bij de wensen past van het lootje welke ik dan (hypothetisch) getrokken heb? :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 13:59

Dat vind ik een goeie, want ik zie ook al wat dingen langs komen waarbij ik stiekem hoop die persoon niet te krijgen :')

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:02

Ik vind het dan juist leuk om me daar in te verdiepen. :D Of naar een boekenwinkel gaan en vragen voor aanraders?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-22 14:13

Neverland schreef:
Ik vind het dan juist leuk om me daar in te verdiepen. :D Of naar een boekenwinkel gaan en vragen voor aanraders?

Dat is een hele goede! Die mensen hebben vaak echt wel verstand van de boeken en kunnen vast een mooi boek vinden :j
Plus dat je dan weer een lokale winkel support :D

Zou dan dus niet naar een Bruna gaan ofzo :')

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:17

Ik zie ook genres voorbij komen die ik niet ken. Maar helaas ook geen echte boekenwinkels in de buurt dus als ik een andere hulplijn kan krijgen zou dat fijn zijn ;)
De dichtsbijzijnde is een primera op 15 minuten rijden en dat noem ik geen boekenwinkel :+

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:22

Ik wil best met mensen meekijken als dat fijn is :j

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:33

Oh een echte boekenwinkel is natuurlijk wel een goed idee, goede tip Neverland!

Dan doe ik ook graag mee :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-22 14:38

Ik ga gewoon lekker naar de boekenwinkel als ik er niet uit kom. Is maar 10 minuten rijden met de auto :)