Mode van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:56

Ik kan als eind twintiger ook niks met de mode van het moment.
Als je geen lange slanke den bent, dan zien die vormloze dingen er toch niet uit.

Ik kan mijn buikje toch niet met die croptop dingen laten zien. die miniskirts passen niet eens om mijn bovenbenen/billen. De hoge taille broeken vind ik niet zo erg, blijven tenminste aan mijn kont zitten zonder dat ik een riem nodig heb. Veel been/billen en een relatief dunne taille. Alles oversized laat me nog kleiner of dikker lijken. Nou zijn ze niet super streng bij ons op kantoor, maar in een joggingsbroek komen kan echt niet. Flared/wijde pijpen vind ik verschrikkelijk vanwege de wind die eronder kan slaan en ik heb het al zo snel koud. En nee ik heb relatief gewone kleding maten.

Dus voor mij kunnen ze niet snel genoeg terug naar een beetje meer kleding met vorm en normale formaten zodat ik ook weer iets aan kan. Mijn kledingkast is namelijk wel toe aan vervanging.

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:56

Ik was ook op zoek naar een nieuwe trui, maar het is idd allemaal of oversized 'hang' trui of croptops... Ik wil gewoon een normale trui, waarom is dit zo moeilijk? :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:58

Ik vind het allemaal juist geweldig :D brede broekpijpen, high waists, crop tops, veel asymmetrisch en oversized, foute jaren 80 prints, eindelijk kleding waar ik me op mijn gemak in voel :j in afgelopen 10 jaar nooit zoveel kleding gekocht als nu :P

Qua rokken en jurken geen idee, voor mij is sowieso alles in gewone winkels micro supermini qua lengte := dus ik hou het bij topvintage en hele, hele klassieke stijlen en lengtes.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:49

Molfre schreef:
Ik ben juist ZO blij dat al die extreme low rise broeken niet meer in de mode zijn. Mijn hemel ik wist in die tijd niet waar ik nog broeken kon kopen zonder dat ik met mn bilnaad te koop liep :+

Maar dat komt dus ook weer terug...low rise
Leuk voor als je 18 bent..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:54

Mijn ervaring is dat alles wel te koop is, van skinny tot wijd en alles er tussenin. Ook wijde truien maar ook getailleerde truien. Wat je maar wilt. Ik shop niet echt mode dingen, ik koop wat ik leuk vind.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 17:56

Ik meende dat de 'goedkope' kledingwinkels juist geinspireerd worden door de high end fashion.. Wat je zo op een modeshow ziet is over het algemeen sowieso niet draagbaar, dus dat klopt wel :D

Of was Devil wears Prada geen docu .. :')
(de dialoog over verschillende kleuren blauw, van high fasion tot retail)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:59

Cer schreef:
Ik meende dat de 'goedkope' kledingwinkels juist geinspireerd worden door de high end fashion.. Wat je zo op een modeshow ziet is over het algemeen sowieso niet draagbaar, dus dat klopt wel :D

Ding is dat er bij high fashion hele goede designers zitten die met net een paar details ervoor kunnen zorgen dat een jas totaal anders is en prachtig zit en staat dan een goedkope ripoff die je in een fast fashion winkel vindt. Daardoor lijken de jassen die je bij de H&M's enzo kan kopen allemaal op elkaar; de aandacht om er iets van te maken wat niet alleen maar los en lomp zit en niet op de rest lijkt, is er niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:05

Soepblik schreef:
Cer schreef:

Ding is dat er bij high fashion hele goede designers zitten die met net een paar details ervoor kunnen zorgen dat een jas totaal anders is en prachtig zit en staat dan een goedkope ripoff die je in een fast fashion winkel vindt. Daardoor lijken de jassen die je bij de H&M's enzo kan kopen allemaal op elkaar; de aandacht om er iets van te maken wat niet alleen maar los en lomp zit en niet op de rest lijkt, is er niet.
En waardoor komt dat? Doordat de consument niet wil betalen. Overigens zit designerkleding ook niet perfect als het gewoon niet past bij je lichaamsvorm. Enige verschil is dat er bij wat meer high-end merken vaak rekening wordt gehouden met het (moeten) vermaken van kleding, i.t.t. bij een H&M of een Primark waar het vaak toch dunne, goedkope polyester is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 19:10

Heerlijk die wijde pijpen weer.
Toen ik vorige week naar de banenmarkt ging had ik een zwarte amper gedragen broek met wijde pijpen aan. Geen idee hoe oud ondertussen. Maat 40, wat ik tegenwoordig echt niet meer aan kan... dus wie beweert dat de maten tegenwoordig groter worden spreek ik dan ook tegen :D

Meliaforever

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:23

Ik vind het ook lastig om kleding te vinden. Gewoon al een normaal getailleerd tshirt vind ik al lastig. :')
Te breed, hangende schouders, te kort, rare stoffen, snel lelijk worden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:45

...gaat echt niemand het hebben over die af-schu-we-lij-ke losse nepleren broeken/leggings van tegenwoordig? := Eventueel uiteraard oversized sneakers eronder, of (nu het kouder wordt heb ik het al een paar keer gezien, heaven forbid) Uggs? :')

Sorry echt oprecht iedereen moet dragen wat ie mooi vind, maar daar zou ik echt niet dood (wat zeg ik, niet in 1000 stukjes gehakt) in gevonden willen worden, met zo'n vuilniszak om je benen :#

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 20:49

Dat was een paar jaar geleden toch Vuurvleugels, ik doel meer op de mode van dit jaar. Jurken of shirts tot je keel. Hoge MAMA broeken. Rare prints. En vooral dit: Alles wijd en veel te groot en niets getailleerd.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:20

Ik vind de mode nu juist fantastisch. En draag echt niet alleen maar wijde kleding. Flared met printje en coltruitje in zelfde printje erop, hoge getailleerde broek met ietwat los shirt. Of, vorige week gekocht, wat strakkere truien. Vond het een aantal jaar geleden zo een beige bruine waas op straat. Nu veel meer kleur.

Uggs vond ik een ideaal terugkomende trend voor mijn kleuter. Lekker afraggen op school, lelijk zijn ze toch al

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:27

Coentjuh schreef:
Dat was een paar jaar geleden toch Vuurvleugels, ik doel meer op de mode van dit jaar. Jurken of shirts tot je keel. Hoge MAMA broeken. Rare prints. En vooral dit: Alles wijd en veel te groot en niets getailleerd.

Nee nu juist heel erg, ik zie ze in ieder geval heel erg veel. Lijkt wel plastic, heel dun wapperend nepleer. Misschien is het een Utrecht ding dan :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 21:30

VuurVleugels schreef:
...gaat echt niemand het hebben over die af-schu-we-lij-ke losse nepleren broeken/leggings van tegenwoordig? := Eventueel uiteraard oversized sneakers eronder, of (nu het kouder wordt heb ik het al een paar keer gezien, heaven forbid) Uggs? :')

Sorry echt oprecht iedereen moet dragen wat ie mooi vind, maar daar zou ik echt niet dood (wat zeg ik, niet in 1000 stukjes gehakt) in gevonden willen worden, met zo'n vuilniszak om je benen :#

Ja. Die heeft mijn man net in de vuilnisbak gegooid.

Ik mocht zijn legerbroek weggooien dus fair.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:07

VuurVleugels schreef:

Die broeken zijn alleen handig als je in de regen op de fiets zit. Of een hond uitlaat die opspringt. Verder ben ik het met je eens. Afschuwelijk :r . Persoonlijk zou ik het bloedheet krijgen in zo’n plastic ding. Die uggs vind ik ook heel erg lelijk maar ik heb ze wel. Ze zijn heerlijk warm en zacht. Waar de slippers uitgaan gaan de uggs aan. Begrijp wel alleen thuis, naar de vuilnis en het laatste rondje met de honden. Als het donker is. Verder niet in het openbaar.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:16

Ik vind het heerlijk hoe het nu is! Oversized, of zwaar overdressed in
de glitters, want shinen mag dit seizoen hoor <3! Ben daar zo gek op!

Lekker een glimmende pailletten broek met een sneaker en een tof gebreide trui.
Je kan tegenwoordig zoveel kanten op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 08:28

gemixte gevoelens.

Ik houd van oversized bovenkleding. Ik vond wijde broeken vroeger ook helemaal top. Maar wijde truien en shirts zitten veel lekkerder dan wijde broek.

En als ik met mijn postuur een wijde broek én wijde trui draag, zie ik er echt uit als een Gerda die 30 kg is afgevallen en geen geld had om nieuwe kleren bij de ulla popken te halen. Dus ik hoop toch dat de skinnies voorlopig nog even getolereerd blijven (hoewel ik me nog de mededeling dat "wortelbroeken" inkwamen op bokt kon herinneren _O- . Iedereen, incluis ik, was zó tegen.)

Hoge tailles zijn mijn redding want ik heb een immense reet, en dat werk niet met een lage taille. Tenzij ik mensen voortaan, vanuit corona-maatregelen, liever begroet met mijn verticale glimlach. Maar liever niet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:29

Argh die low rise broeken… ik herinner me nog levendig hoe iedereen op school stond te hijsen voordat ze gingen zitten want anders keek degene achter je zo tegen je zeester aan op die lage schoolstoeltjes.
Zo niet comfortabel, je was de hele dag bezig met zorgen dat alles in die broek bleef zitten. Geef mij maar high of mid rise.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:31

Low Rise is nu weer helemaal hip hoor. :j

Die mid waist / high waist skinny jeans die kunnen eigenlijk niet meer. Dat is helemaal 2017.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:42

MarlindeRooz schreef:

Die mid waist / high waist skinny jeans die kunnen eigenlijk niet meer. Dat is helemaal 2017.

Maar die verbergen m’n zij vetjes zo goed -O- .
Of zoals m’n vriend zegt; “hijs de broek maar tot de oksels”

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:47

Ik vind de wijde mode heerlijk zitten en bij sommigen echt mooi, maar ik verander zelf in een vierkant blok haha. Al heb ik sommige dingen wel haha! *draagt momenteel momjeans*
Ach, ik wil ook juist niet meer die hele strakke kleding of lage broeken. Het is ook nooit goed :Y) .

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:49

MarlindeRooz schreef:

Ik blijf graag in het verleden hangen!

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:02

MarlindeRooz schreef:

Dan wil ik terug naar 2017. _O-
Ik ga niet mijn huidige broeken de deur uit gooien. Verder merk ik het oversized niet zo. Er hangt genoeg anders leuks in de winkels. Oké nu ben ik wel het persoon dat ongeveer 2 keer per jaar te winkelen gaat, want anders krijg ik veel te veel kleding.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:05

MarlindeRooz schreef:
Dit soort dingen zie ik veel

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Hier loop ik ook tegen aan. En voor mijn gevoel/idee is dit al een jaartje het beeld. Hartstikke leuk als je zo'n meisje bent zoals op de foto, maar ik kan er met mijn lijf echt helemaal niets mee. :') Nu ben ik sowieso geen grote shopper, maar met goed zoeken heb ik wel een paar leuke items gescoord.

Ik ben wel benieuwd naar die tijdloze merken die hier in het topic worden genoemd. Waar shoppen jullie dan?