Ruzie tussen vriend en mijn familie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Ruzie tussen vriend en mijn familie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:46

Wat een gemiep zeg.. Het lijken wel vrouwen :D :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:49

Van zulk gedrag droog je toch ook spontaan op? Dat wil je toch niet naast je in bed hebben liggen of wel?
Wat een sneu gedrag. Pokemon spelen tijdens een etentje en dan uit boosheid je ogen maar dichthouden de hele avond? Is hij verder wel helemaal normaal ontwikkeld zeg maar?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:49

Ik kwam hier voor het drama door de dramatische titel maar vertrek hier met tranen van het lachen. :')

Wat erg dit. Ben ik even blij dat ik geen broer heb, mijn vent 31 is en we gamen op de PS5, dát zou pas voor problemen zorgen in een restaurant. _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:50

Cayenne schreef:

Dit vind ik dan weer best beledigend naar het geslacht vrouw.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:52

Ik weet niet TS, ik zou denk in mijn relatie status heroverwegen want het is wel heel kinderachtig bijzonder gedrag voor iemand van 42.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:52

Hoe oud is je broer?

Ik denk dat zowel je broer als je vriend zich moeten excuseren naar je ouders toe. Spreek voortaan af dat als er iets is dit gewoon duidelijk gecommuniceerd wordt. Als je broer dus een irritatie heeft dat hij even jou aan de mouw trekt. En vertel je vriend dat hij niet op zijn telefoon spelletjes moet spelen tijdens het eten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:53

SuzanneF. schreef:

Van zulk gedrag droog je toch ook spontaan op? Dat wil je toch niet naast je in bed hebben liggen of wel
?
Wat een sneu gedrag. Pokemon spelen tijdens een etentje en dan uit boosheid je ogen maar dichthouden de hele avond? Is hij verder wel helemaal normaal ontwikkeld zeg maar?

Had me even gewaarschuwd... >;)
Maar helemaal waar.

En bokt het met elkaar eens... Dat geeft te denken :))

Wat een ontiegelijke kleuter.
Een kinder spelletje spelen, ogen dicht.
Neem aan dat jij zijn pamper ook nog verwisseld?

Dit uitprinten lijkt me een goed plan. Of voorlezen want weet niet of hij op die leeftijd al kan lezen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:55

Niet netjes, maar jeetje wat een randdebiel die vriend.
Broertje is niet netjes nee, maar jeetje, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat je een keer uit je slof schiet bij dergelijk gedrag.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:59

Sorry, maar _O- _O-
Ik geloof niet dat ik nog iets nuttigs toe te voegen heb, mijn mening is al 10x herhaald.
Die leeftijd heeft mij nog het meest geshockeerd geloof ik.. Heeft je vriend dan zelf niet door dat zijn gedrag op z'n minst bijzonder te noemen is?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:02

Suzanne F. schreef:
Van zulk gedrag droog je toch ook spontaan op? Dat wil je toch niet naast je in bed hebben liggen of wel?

Nou, dit dus. Ik ken je vent niet TS en er zal vast een goede reden zijn dat je verliefd op hem bent geworden. Maar, dit kun je toch niet serieus nemen? Het gedrag van je vriend in eerste instantie is al zo ontzettend triest, kinderachtig en asociaal en dan maakt hij er nu nog een groot ding van, iedereen is fout behalve hij en hij maakt het ook nog eens moeilijk voor jou.
Ik zou ten eerste je handen hier compleet van af trekken en je absoluut niet verantwoordelijk voor hem voelen en ten tweede zou ik deze hele vent even heroverwegen als relatiemateriaal.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:06

Ik vind beide kanten niet zo netjes eigenlijk en ik denk dat het goed is als vriend en broertje excuses maken naar elkaar. :)

Vraagje naar TS. Ik probeer niemand online een sticker op te plakken, maar is er een kans dat hij op het spectrum zit? Alhoewel ik een deel van de reactie snap, omdat de meerderheid van de mensen die Pokémon Go speelt volwassen is en jullie elkaar blijkbaar op die manier ontmoet heb, vind ik zijn reactie op dit geheel wel 'groot'. Misschien goed om te weten of er een specifieke reden is waarom hij zich zo aangevallen voelt.

Maar je broertje was in deze situatie ook niet oké bezig. Schreeuwen als een bootwerker, ook al is het om asociaal gedrag te stoppen, is not done en al helemaal niet in een restaurant. Zo spreek je mensen niet aan.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:09

Ik vind het gruwelijk onbeschoft als mensen steeds op hun telefoon zitten, dus ik snap zeker je broer.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:09

Na het lezen van dit verhaal vraag ik mij af op er sprake is van een stoornis/beperking bij vriendlief. Sorry TS, maar dit gedrag is buitengewoon abnormaal. Je ogen dicht doen tijdens een etentje, omdat je boos bent? Dat is gedrag voor een kind van 5…

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:13

_San87_ schreef:
Cayenne schreef:

Dit vind ik dan weer best beledigend naar het geslacht vrouw.

Ik was uiteraard niet serieus :P
Maar je hoort weleens dat de meeste vrouwen heel moeilijk zijn met ruzies uitpraten, terwijl mannen schijnbaar vaak de ruzie alweer snel vergeten zijn.
In dit geval dus blijkbaar niet.

Maar idd, de ruzie gaat nergens over en is gewoon zonde van de energie.
Met name de vriend van TS komt in dit verhaal over als behoorlijk kinderachtig.

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:15

Je moeder betaald om jullie uit eten te nemen. Jouw vriend besluit gezellig, ik ga lekker op mijn telefoon een spelletje doen en sluit mij af van jullie. Broertje zegt daar waar van. Geen reactie want het spelletje is belangrijker. Broertje wordt boos vanwege zijn asociale gedrag. Gevolg

Je vriend vind zich zelf een enorm slachtoffer, want hij heeft wat over mijn spelletje gezegd. Ik mag niet op mijn telefoon iedereen negeren. Dus nu doe ik lekker mijn ogen dicht om jullie te negeren hahaha, maar ik ben nog steeds het slachtoffer. Want ik mag mijzelf niet zijn. (Vraag me nog wel af hoe dat met eten ging met de ogen dicht)

Ik lees heel veel chantage. Ik zou zeggen run forest run

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:15

Ik snap die broer absoluut niet. Prima dat je je soort aan iemand maar je hoort je gewoon te gedragen in gezelschap. Communiceer duidelijk naar iemand en als deze niet de gewenste reactie geeft laat je het links liggen. Je kunt het later nog een keer bespreken als het je dwars zit

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:18

Suzanne F. schreef:

Beelddenker hier... zie je het voor je dat een kerel van 42 met z'n ogen dicht gaat zitten in een restaurant omdat hij boos is _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:19

Ik vind het wel heel vervelend voor TS. Die voelt zich hier duidelijk nog het meeste rot over en zit tussen 2 vuren.
Ik kan me voorstellen dat deze ruzie haar niet in de koude kleren is gaan zitten. Partij kiezen lijkt me dan ook heel lastig.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:21

Broer had het anders kunnen verwoorden maar vriend lijkt wel niet te beseffen hoe hij zich dient te gedragen in dit soort situaties. Ik bedoel de hele avond op de telefoon, beledigd zijn dat iemand wat vind over zijn spelletje, daarna met de ogen dicht gaan zitten.

Ik vraag me af of hij zich anders wel weet te gedragen tijdens sociale bijeenkomsten of zit hij dan ook op de telefoon?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:22

Nou ik ik kan me best voorstellen,als dit vaker voorkomt,dat als de vriend in gezelschap van de familie op zijn telefoon zit je het een keer zat bent en uit je slof schiet.
Is het netjes dat in het restaurant te doen? Nee, maar al helemaal niet netjes om op je telefoon games te gaan zitten spelen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:22

Cayenne schreef:
Ik vind het wel heel vervelend voor TS. Die voelt zich hier duidelijk nog het meeste rot over en zit tussen 2 vuren.
Ik kan me voorstellen dat deze ruzie haar niet in de koude kleren is gaan zitten. Partij kiezen lijkt me dan ook heel lastig.

Ik denk daarom ook dat ze zich er verder beter niet mee kan bemoeien. Ze kan aan haar ouders uitleggen hoe rot ze het vindt, dat het etentje op deze manier verpest is. Verder vriend en broer het uit laten praten en vriend uitleggen dat hij zijn excuses aanbiedt aan haar ouders.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:28

Ts

Hoe is het met jou nu, je reageert niet meer wellicht ben je beetje overrompeld door negatieve uitlatingen van bokt.

Dat iemand zo op zijn telefoon zit is wel erg…. Verslavend
Is hij thuis ook zo?
Misschien optie om tijdens het eten de telefoon weg te leggen van tafel…. En volledig beschikbaar zijn voor elkaar.
Zo leert hij weer communiceren

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:34

mij lijkt het ook dat vriendlief wellicht wat beperkt is In het sociale spectrum. maar in gezelschap is de hele tijd op je mobiel zitten gewoon niet netjes, en daarna met je ogen dicht :(. Pffff
maar goed, ik zou mij niet met hun ruzie bemoeien, en voor jezelf helder krijgen wat jij acceptabel vind in het gedrag van je vriend. Doet hij dit ook als je samen uit eten gaat?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:41

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:50

Ik denk TS nu inmiddels wel weet van Bokt van haar vriend vindt. Als zij verder gelukkig is met hem, kan ze hopelijk zelf goed genoeg beoordelen of hier muziek in zit.
Haar vraag is hoe het uitpraten aan te pakken.
TS, er zijn twee goede suggesties gegeven: café of tuin. Met een beladen uitpraatavond heb je kans dat het alleen maar verder ontspoort.
Maar misschien kan je vriend wel voor die datum (die toch nog even weg is) zijn excuses maken aan je ouders over zijn aandeel in die avond. Ik denk dat ze dat wel op prijs stellen.
Succes met de juiste oplossing.