Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nielojram schreef:Kijk dan hoe zoet, oma heeft een mutsje voor hem gebreid!
[ [url=m/FzVhvl.jpg]Afbeelding[/url] ]
LoveGlove schreef:Waar is dit voor nodig? Je eerste reactie in dit topic en je doet dit?
Is het je doel hier om mensen te laten schrikken?
LoveGlove schreef:Zat ik me net even af te vragen
Ikzelf ben bang voor spinnen om een rare reden: ze kloppen volgens mijn hoofd niet
Het zijn in principe, ten minste degenen die hier in Nederland voorkomen, levende knopjes met stokjes. Dat klopt niet! Knopjes en stokjes horen niet te leven! Het is niet logisch!
Ja dat dus
Ik ben om die reden ook niet bang voor vogelspinnen. Die zijn er voor mij genoeg uit als echte dieren of, nouja, insecten. Het zijn niet echt insecten natuurlijk. Ik ben zelfs niet bang om me vast te houden. Maar om een mieterig trilspinnetje dan weer wel
En je ziet ook dat ik om dezelfde reden als spinnen bang ben voor hooiwagens en langpootmuggen
Soepblik schreef:Beetje een oud topic, maar ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet.
ongeveer anderhalve week geleden werd ik 's nachts wakker van m'n vriend die op het bed aan het kloppen was. Ik vroeg wat hij deed, en hij zei dat er net een grote mot ofzo op z'n been zat die nu op het bed flapperde. Inmiddels klopte hij bij mijn helft. Ik ben niet bang voor motten, dus met m'n slaapdronken hoofd pak ik m'n telefoon en doe de zaklamp aan, en richt op waar hij klopt. Verrassing: er zat een enórme huisspin op mijn helft, ter hoogte van mijn buik.
Ik ben brullend het bed uit, de kamer uit gerend (het was half 3 's nachts) en heb shakend en jankend op de bank gezeten. Zeker als je vanuit slaap komt en dit ziet is het extra erg. Je hoofd kan dan niet rationeel nadenken. Vriend heeft het beest gevangen en naar buiten gedaan. Uiteindelijk na drie uur met het licht aan en mezelf afleiden met spelletjes enzo durfde ik weer een soort van te slapen. Ik heb sindsdien echter nog steeds nachtmerries (het moment zelf voelde ook als een nachtmerrie; hij zat echt op ooghoogte omdat ik lag en zo met die poten naar me toe), en ik slaap gewoon slecht. Ik hield altijd van mijn bed en nu durf ik er eigenlijk niet meer in. Ik word van ieder kriebeltje wakker en 's vannacht droomde ik weer dat er een spin in m'n oor kroop.
Ik was altijd wel semi-bang voor spinnen, maar niet zo heel erg. Als ik 'm zag zitten op de muur had ik gewoon grappend iets van "ach, hij zit daar, zolang 'ie maar niet in bed kruipt". Maar dat deed deze dus wel.Sindsdien merk ik dat m'n spinnenangst een enorme boost heeft gekregen. Vandaag kwam ik erachter na naar de stad te zijn gefietst dat er al die tijd een flinke op m'n fiets had gezeten (hij kwam er zo uitvallen aan een draadje) en heb ik echt een gevaarlijke situatie veroorzaakt door half van m'n fiets te vallen/springen, op een Amsterdamse gracht.
feest.
Het voelt zo aanstellerig, dat bang voor spinnen zijn. Maar het zorgt gewoon voor zo'n ontzettende schrik- en vluchtreactie bij mij.
Help?
Hutcherson schreef:Die kerel van mij is er heel bang voor.
Ik heb een andere overlevingsstrategie. Ze gaan bij mij allemaal onder de slipper. Eyes on the price, slipper pakken en PETS. Done.
LoveGlove schreef:Hutcherson schreef:Die kerel van mij is er heel bang voor.
Ik heb een andere overlevingsstrategie. Ze gaan bij mij allemaal onder de slipper. Eyes on the price, slipper pakken en PETS. Done.
Ik hoef dat niet eens te doen. Ik hoef maar "Nina! Blacky!" te roepen. Dan komen er vanzelf twee katten om de spin naar de hemel te sturen
Is wel fijn met hoe erg de angst is bij mij, gezien ik vrij veel alleen thuis ben
LoveGlove schreef:Hutcherson schreef:Die kerel van mij is er heel bang voor.
Ik hoef dat niet eens te doen. Ik hoef maar "Nina! Blacky!" te roepen. Dan komen er vanzelf twee katten om de spin naar de hemel te sturen
Is wel fijn met hoe erg de angst is bij mij, gezien ik vrij veel alleen thuis ben
Babootje schreef:Ik zeg 1 ding….
[ [url=m/3b6AZg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Suzanne F. schreef:Met die wespspin heb ik dan weer weinig moeite. Die huisspinnen vind ik echt heel erg eng. Die kunnen ook zo groot worden niet normaal. Ik krijg de laatste tijd op TikTok veel spinnenfilmpjes en ook uit Australië. Nou dan vind je de NL huisspin klein en lief hoor. Ik ga dus nooit naar Australië.
LoveGlove schreef:Suzanne F. schreef:Met die wespspin heb ik dan weer weinig moeite. Die huisspinnen vind ik echt heel erg eng. Die kunnen ook zo groot worden niet normaal. Ik krijg de laatste tijd op TikTok veel spinnenfilmpjes en ook uit Australië. Nou dan vind je de NL huisspin klein en lief hoor. Ik ga dus nooit naar Australië.
Ja maar het leuke is dat die wespspinnen groter worden dan de huisspinnen