Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Noppes schreef:ingvdh schreef:Maar jullie hele gezin wordt toch geaccepteerd?
In feite verlang je van jouw broer dat hij zijn huwelijks diner aan moet passen aan jouw wensen. Dat is toch de omgekeerde wereld? En jouw broer is jouw schoonzus niet, iedere doet het op zijn eigen manier.
Het draait een avondje niet om jullie kinderen. Leg je erbij neer en ga zeker niet in een hoekje zitten mokken dat jullie ongewenst zijn, want dat zijn jullie niet, het leven draait alleen een keertje niet om jullie gezinnetje maar om het huwelijk van jouw broer.
Persoonlijk zou ik liever zelf voor een vertrouwde oppas zorgen dat dat mijn broer dat voor mij zou doen, wie weet is dat ook wel zijn motivatie geweest om dit niet te doen.
Ik verwacht zeker niet dat hij het diner ons aanpast. Klinkt vast echt als een moeder wiens kinderen niets verkeerd kunnen doen, maar onze jongens kunnen gewoon rustig aan tafel zitten. En als het te laat wordt dan vertrekt een van ons met ze.
Een (onbekende) oppas is ook niet iets wat ik van ze vraag. Maar dan had ik in iedergeval niet het gevoel gehad dat ze er niet bij mogen zijn. Nu is het een klein uurtje ceremonie en dan kinderen weer weg brengen (al met al zo'n 2 uur rijden).
Ik weet ook dat het niet realistisch is om te verwachten dat hij er net zo in staat als mijn andere schoonzus. Maar ik denk dat daar ergens wel de teleurstelling voor mij inzit.
Kimbers schreef:Ik ga mee met iedereen hier. Je maakt het te groot en te persoonlijk. Laat het los.
Je bereikt niets met je negatieve gedachtes hierin want het is nou eenmaal al besloten. Fijn de bruiloft gaan vieren.
Noppes schreef:[b]Het was voor mijn gevoel toch anders geweest als we hier zelf een keuze in hadden kunnen maken.
Als we met de familie een weekendje weg gaan dan blijven de jongens er ook bij zolang het leuk voor ze is en ze gezellig zijn. In die zin weten ze hoe wij er in staan.[/b]
JorisDy schreef:Bij ons is 1 daggast afgevallen, omdat ze 1,5 jaar geleden al wist dat ze geen oppas kon regelen.. Dat vonden wij vooral erg zuur en ik denk dat zoiets voor altijd onze band gaat tekenen.
Amandavd schreef:Ik vind het persoonlijk echt overkomen alsof jij jezelf en je kinderen heel belangrijk vindt. Ik hoop echt voor jou dat je gewoon accepteert wat er van je gevraagd wordt want je gaat anders familiebanden kapot maken om een drama dat jezelf gecreëerd hebt. Jouw gevoel is btw niet belangrijker dan de bruiloft van je broer.
Niobe schreef:Ze willen jullie er gewoon allebei bij hebben, de hele avond, zonder dat er iemand weg moet. Volgens mij gaat dit helemaal niet over jullie kinderen.
Dit is al 12x keer gezegd minstens, maar ik denk ik doe het nog een keer.
Nou ja en al gaat het wel over je kinderen, lekker boeiend toch. Niet iedereen heeft wat met kinderen (van een ander).
Noppes schreef:Even mijn hart luchten.
Nu vroegen ze ons (als we het niet erg vonden) om onze zoons (dan 3 en 6) na de ceremonie naar de oppas te brengen. Onze baby van dan ongeveer 6 weken en wij kunnen dan blijven eten en slapen. Ze zaten vanwege de locatie een beetje met de beschikbare huisje om te overnachten wat praktischer is als wij niet met het hele gezin blijven. En ze vinden het belangrijk dat wij er de avond bij kunnen zijn zonder dat een van ons ivm bedtijd kinderen eerder weg moet.