Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:28

Ik ga mee met iedereen hier. Je maakt het te groot en te persoonlijk. Laat het los.
Je bereikt niets met je negatieve gedachtes hierin want het is nou eenmaal al besloten. Fijn de bruiloft gaan vieren.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:30

Ik was laatst bij het huwelijk van een vriendin van mij, de kleinkinderen waren bij de ceremonie en bij het eten gingen de kinderen naar schoonmoeder die meegekomen om toen op te kinderen te passen in het huisje omdat het voor hun ook twee uur rijden was. Kan jij ook geen los huisje boeken op dat park? Geen reistijd en iedereen happy.

Maar laat het los en maak het niet groter dan het is. Het gaat echt niet om het feit dat jullie niet gewenst, geaccepteerd, of belangrijk zijn, dat zijn jullie wel. Echt!
Alleen heeft jouw broer voor een andere invulling gekozen dan jullie gehoopt hadden. Dat is een teleurstelling, maar geen reden om de band met je broer op scherp te zetten.

Ik zou het heel triest vinden als jullie daarom de relatie met je broer zouden heroverwegen. Wees ruimdenkend en respecteer de wensen van je broer.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:47

Noppes schreef:
ingvdh schreef:
Maar jullie hele gezin wordt toch geaccepteerd?
In feite verlang je van jouw broer dat hij zijn huwelijks diner aan moet passen aan jouw wensen. Dat is toch de omgekeerde wereld? En jouw broer is jouw schoonzus niet, iedere doet het op zijn eigen manier.

Het draait een avondje niet om jullie kinderen. Leg je erbij neer en ga zeker niet in een hoekje zitten mokken dat jullie ongewenst zijn, want dat zijn jullie niet, het leven draait alleen een keertje niet om jullie gezinnetje maar om het huwelijk van jouw broer.

Persoonlijk zou ik liever zelf voor een vertrouwde oppas zorgen dat dat mijn broer dat voor mij zou doen, wie weet is dat ook wel zijn motivatie geweest om dit niet te doen.

Ik verwacht zeker niet dat hij het diner ons aanpast. Klinkt vast echt als een moeder wiens kinderen niets verkeerd kunnen doen, maar onze jongens kunnen gewoon rustig aan tafel zitten. En als het te laat wordt dan vertrekt een van ons met ze.

Een (onbekende) oppas is ook niet iets wat ik van ze vraag. Maar dan had ik in iedergeval niet het gevoel gehad dat ze er niet bij mogen zijn. Nu is het een klein uurtje ceremonie en dan kinderen weer weg brengen (al met al zo'n 2 uur rijden).

Ik weet ook dat het niet realistisch is om te verwachten dat hij er net zo in staat als mijn andere schoonzus. Maar ik denk dat daar ergens wel de teleurstelling voor mij inzit.

Je kan die kinderen ook gewoon helemaal thuis laten hè? Scheelt een hoop gedoe voor ze waar ze helemaal niet op zitten te wachten. Het lijkt me een win-win situatie voor iedereen. Geen geleur voor de kinderen want die hebben helemaal niks aan een bruiloft op die leeftijd, je broer blij en Jullie een keer gewoon een avondje uit.

En hoe weet je nou of een kind van 6 weken rustig aan tafel kan zitten? Of is die bruiloft al zo snel? En ze zitten wel vaker uren aan tafel?

Het is misschien even slikken maar teleurstellingen horen bij het grote mensen leven. Je broer wenst een diner volwassenen, zie het zo Ipv dat je kinderen niet welkom zijn.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:49

Urbanus schreef:
Ik denk dat je het veel te groot en persoonlijk maakt.

Daar ben ik het 100% mee eens.

Je kinderen missen er overigens niks aan.
Alleen jij en je man kijken er anders tegen aan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:53

Dit herinnert me aan onze trouw en hoe de meeste mensen denken even te kunnen beslissen hoe ons feest en alles errond eruit moest zien en georganiseerd moest worden. Ik vond dat persoonlijk wel vermoeiend.
Voor mij horen jonge kids ook niet op een trouwfeest. Of niet op het mijne. Niets tegen die kids en ik snap dat anderen dat wel leuk vinden.
Verder horen de kinderen er echt wel bij hoor en heb ik ze er super graag bij.
Maar ik vind wel dat je trouw die ene gelegenheid mag zijn dat je zelf eens echt kiest wat wel en wat niet. Als de plaats dan nog eens beperkt is en het duidelijk praktisch gerelateerd is, zou ik er ook niets meer achter zoeken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 02:32

Wat rottig TS dat jij/jullie geen fijn gevoel hebben bij het besluit van je broer.
Ik ga wel mee met de rest. Probeer het los te zien van elkaar.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 02:33

Kimbers schreef:
Ik ga mee met iedereen hier. Je maakt het te groot en te persoonlijk. Laat het los.
Je bereikt niets met je negatieve gedachtes hierin want het is nou eenmaal al besloten. Fijn de bruiloft gaan vieren.

Mee eens. Ik zie echt het probleem niet. Je maakt het veel te groot om niets.
Op onze bruiloft waren de kinderen ook niet uitgenodigd en de ouders vonden dat allemaal echt heerlijk _O-
Laat het gaan en geniet van je avondje vrij. Het gaat om hun liefde voor elkaar en daar horen kinderen niet bij.
Dat heeft niets met jouw kinderen of jouw gezin persoonlijk te maken.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-10-22 03:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 02:51

deze vraag is toch heel normaal? je maakt het wel een beetje dramatisch om gelijk te denken dat je broer jullie gezin niet accepteert.

Je geeft aan dat het gevraagd is vanwege de beschikbare huisjes er al aan gedacht dat er maar een x aantal huisje beschikbaar is? waardoor ze iemand anders niet kunnen laten blijven slapen als de kinderen mee komen? of ze niemand willen dwingen om vroeg op te staan omdat jouw kinderen wel gewoon weer vroeg wakker zijn en herrie maken?

ze geven aan dat ze jullie er graag de hele avond bij hebben. zelf geef je op de vraag aan wat zou je zelf doen dat 1 van jullie eerder weg zou gaan met de kinderen... Dan heb je misschien ook al je antwoord waarom je broer dit vroeg.

ik hou ziels veel van mijn neefjes en nichtje(ook rond de leeftijd van die van jou) maar op deze leeftijd zou ik ze er savonds ook niet bij willen hebben

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 05:26

Het draait één avondje even om het bruidspaar en niet om jouw kinderen. Is dat nou zo erg? Ik snap het echt niet.
Dit is trouwens ook de reden dat ik nooit van mn leven ga trouwen. Al dat gezeur over wie je dan weer allemaal onbedoeld op zn zieltje trapt.. je kan het eigenlijk allemaal nooit goed doen. Wel alles mogen betalen en je krijgt er alleen maar gezeik en scheve blikken voor terug :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 06:23

Het is de bruiloft van je eigen broer, met zijn aanstaande. Ze hebben dit besluit echt niet gemaakt om jullie te pesten. Ik denk dat je het iets te persoonlijk oppakt.

Wij zijn afgelopen woensdag getrouwd en ook zonder neefjes erbij en zonder de kindjes van onze beste vrienden. De kinderen waren bij ons ook niet ‘welkom’.

We zijn hartstikke gek op ze, maar ik zag het niet zitten dat ouders druk waren met de kids of dat een kind een slechte dag zou hebben en daardoor onze ceremonie ‘verpest’ zou worden. Wij en de ouders hebben nu een hele zorgeloze dag gehad en echt allemaal genoten.

Ik had er persoonlijk ook echt van gebaald als mensen eerder weg waren gegaan ivm bedtijd van de kinderen of omdat de kinderen het niet meer trokken. Daar is zo dag ook te duur voor, haha!

Bij ons is 1 daggast afgevallen, omdat ze 1,5 jaar geleden al wist dat ze geen oppas kon regelen.. Dat vonden wij vooral erg zuur en ik denk dat zoiets voor altijd onze band gaat tekenen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 06:44

Wij willen ook geen kinderen op onze bruiloft. We zijn heel blij met alle kindjes om ons heen van vrienden en familie, maar als we gaan trouwen willen we heel graag dat het om ons draait.

Niet om gillende kinderen tijdens de ceremonie of ouders die eerder weg moeten van het eten omdat een van de kinderen het niet meer trekt.

En wij hopen daarin dat mensen dat ook kunnen zien dat het niet gaat om hun kinderen, maar puur over onze wensen en hoe wij onze belangrijkste dag van ons leven in willen vullen.

Om het maar even met de botte bijl te zeggen: het draait om het bruidspaar. Zij mikken flink wat geld over de balk om hun droom waar te maken en zij hebben duidelijk een beeld waar geen (jonge) kinderen in het plaatje passen. Als je je er niet overheen kan zetten dat jullie kinderen niet welkom zijn dan is de keuze misschien makkelijk: dan ga je niet. :)
Besef wel wat voor signaal dat af kan geven.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 06:54

Noppes schreef:
[b]Het was voor mijn gevoel toch anders geweest als we hier zelf een keuze in hadden kunnen maken.

Als we met de familie een weekendje weg gaan dan blijven de jongens er ook bij zolang het leuk voor ze is en ze gezellig zijn. In die zin weten ze hoe wij er in staan.
[/b]

En vandaar dat jullie die keuze niet hebben gekregen. Het is hun dag en zij willen graag beslissen hoe deze loopt ipv dat aan jullie overlaten. Op deze dag ligt hun grens van tolerantie naar het gedrag van jongens van 3 en 6 misschien anders als die van jullie.

Zij hebben een mooie compromis gemaakt met de kinderen aanwezig te laten zijn tijdens de ceremonie en willen ze er liever niet bij tijdens het eten. Je man en jou willen ze er juist heel graag bij. Zelfs met kindjes die netjes aan tafel kunnen zitten ben je er als ouders niet 100% bij.

Accepteer het en laat de kinderen thuis. Dat je man 'al anders kijkt' naar je broer vind ik wel kwalijk. Hij zou dus willen dat zijn schoonbroer de trouw aanpast aan zijn wensen?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 06:57

Ik vind het persoonlijk echt overkomen alsof jij jezelf en je kinderen heel belangrijk vindt. Ik hoop echt voor jou dat je gewoon accepteert wat er van je gevraagd wordt want je gaat anders familiebanden kapot maken om een drama dat jezelf gecreëerd hebt. Jouw gevoel is btw niet belangrijker dan de bruiloft van je broer.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:03

JorisDy schreef:
Bij ons is 1 daggast afgevallen, omdat ze 1,5 jaar geleden al wist dat ze geen oppas kon regelen.. Dat vonden wij vooral erg zuur en ik denk dat zoiets voor altijd onze band gaat tekenen.

Dit vind ik wel hypocriet. Het is jullie keuze om het zonder kinderen te vieren en dat is prima. Maar omgekeerd is het dan ook aan de uitgenodigde persoon om dan wel of niet te komen.

Dat vind ik ook in het geval van TO. Het is de keuze van de broer om geen kinderen bij het diner te hebben (en blijkbaar dus geen kinderen in de huisjes). Dan is het aan de TO om te kiezen of ze wel gaat of toch thuis bij de kinderen blijft (of wat voor oplossing dan ook). Iedereen heeft een vrije keuze. De keuze voor geen kinderen kan als consequentie hebben dat mensen niet komen. Even goede vrienden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:04

Waarom wil jij daar een keus in hebben het is jou bruiloft niet. Respecteer de wens van je broer hij bedoelt er niks kwaadschiks mee.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:05

Wij hadden überhaupt geen kinderen op onze bruiloft. En ja dat zorgde er voor dat bepaalde mensen niet kwamen omdat ze of gepikeerd waren dat hun engeltjes niet mee konden of omdat ze een half jaar van te voren al wisten dat ze geen oppas konden regelen. Nouja dan ben ik ook blij dat ze er niet bij waren :Y)

Inmiddels heb ik een zoontje van 4 en ik weet dat ik hem op de taart na echt niet gelukkig maak met een halve of hele dag braaf stil zitten. Bekijk het eens uit het oogpunt van je eigen kinderen. Denk je echt dat zij het echt leuk vinden om bij een ceremonie, een etentje, speeches ed continu stil te moeten zijn? Ik zou ze lekker thuis laten en er zelf van gaan genieten :j

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:12

Amandavd schreef:
Ik vind het persoonlijk echt overkomen alsof jij jezelf en je kinderen heel belangrijk vindt. Ik hoop echt voor jou dat je gewoon accepteert wat er van je gevraagd wordt want je gaat anders familiebanden kapot maken om een drama dat jezelf gecreëerd hebt. Jouw gevoel is btw niet belangrijker dan de bruiloft van je broer.

Erger nog, het is haar man die de band tussen haar en haar broer verstoort. Ze schrijft zelf pas dat nadat haar man dit echt een punt vond ze er ook zo naar is gaan kijken. Het is 1 dag, kinderen zijn welkom op het officiele deel maar daarna wil het bruidspaar gewoon lekker relaxed eten onder volwassenen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:14

Niobe schreef:
Ze willen jullie er gewoon allebei bij hebben, de hele avond, zonder dat er iemand weg moet. Volgens mij gaat dit helemaal niet over jullie kinderen.

Dit is al 12x keer gezegd minstens, maar ik denk ik doe het nog een keer.

Nou ja en al gaat het wel over je kinderen, lekker boeiend toch. Niet iedereen heeft wat met kinderen (van een ander).

Dit ja.
Je broer wil jou en je man er de hele avond bij. Ik denk zomaar dat ze een compromis maken omdat ze beseffen dat je een baby v 6wkn niet thuis kan laten maar ze Willen jou en je man daar.

Daarnaast is er blijkbaar ook nog een praktisch stuk rondom de beschikbare huisjes. Wellicht zijn er geen huisjes waar jullie hele gezin past. Of zijn die (te)prijzig.

Ik denk echt dat je het groot maakt. Zorg voor een oppas en geniet van een avond onder familie en je man met je handen vrij.
De kinderen bij de ceremonie vind ik echt al een heel ding (en ja, ik ben ook moeder)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:16

Ik lees dat je 2 uur moet rijden om de kinderen dan na de ceremonie terug moet rijden, of ik lees het verkeerd, is het totaal 2 uur... dan breek je zo'n mooie dag ook nog omdat je er tussenuit moet.

Persoonlijk zou ik die dag helemaal je kinderen niet meenemen en een gezellige dag genieten.
Kinderen onderbrengen bij de oppas zodat jullie er voor je broer de hele dag kunnen zijn.

Ik wil niet trouwen maar als het mijn bruiloft zou zijn zou ik er ook geen kinderen bij willen hebben.
Onze dag, onze beslissing en de gasten zijn er dan voor ons... zoals ik zou willen.

De kinderen hebben er toch niets aan als ze jong zijn en jij loopt er alleen maar achteraan te rennen. Dat moet je echt niet willen.

En ook ik zeg het nog een keer.
Het gaat niet om jouw gevoel of jouw kinderen het gaat om de dag van je broer die graag 1 dag in hun leven in het middelpunt van de belangstelling willen staan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:22

Wij stuurden achteraf kaarten met wij zijn getrouwd, niet iedereen vond dat leuk want ze wilden een feest. Het was onze trouwerij niet die van hun.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:31

Jeetje, ik zou in jouw geval eerder een issue hebben met de resolute en onredelijke houding van mijn partner dan met het verzoek van het bruidspaar. Hij gedraagt zich alsof alleen jullie kleine kinderen niet welkom zijn na de ceremonie. De boel op scherp zetten moet hij maar fijn bij zijn eigen broers en zussen doen op hun bruiloft. Maar goed, mijn initiële begrip voor de beslissing van mijn broer om geen kinderen te willen bij een deel van de bruiloft, zou onder de zure invloed van mijn partner ook niet kleiner geworden zijn, zoals bij jou dus kennelijk wel het geval is.

Het ‘probleem’ ligt achter je eigen voordeur en niet bij de wensen van het bruidspaar.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:33

Ik heb niet alle reacties meer gelezen. Maar je zegt zelf al dat je weg zou gaan als het te laat wordt. Dan zijn jullie, of is één van jullie er dus niet meer bij.
Kun je misschien ook omdenken? Ze willen jullie er graag bij hebben de hele avond en daarom vragen ze oppas te regelen voor de kinderen....

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:37

Ik kan niet anders dan me achter de rest scharen. Jonge kinderen, ook baby’s, horen m.i. niet op een bruiloft. Het zijn altijd stoorzenders, gaan op het moment supreme zichzelf laten horen, rennen overal doorheen. Dus ik geloof ook niet dat je de kids er blij mee maakt.
Ik zou zeggen, vraag of ze naar de andere opa en oma ( als die er zijn uiteraard ) mogen komen en geniet samen eens lekker van een avond kindloos. En van elkaar zonder dat er om aandacht gevraagd wordt.
Daarnaast, kinderen van 6 weken, 3 en 6 jaar horen gewoon op tijd op bed te liggen. Hun feestjes komen echt nog wel..

Ik vind het overigens niet egoistisch van je broer en zijn aanstaande, maar wel van jouw man.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:42

Misschien ben ik de enige maar een baby van 6 weken gaat bij mij echt nog niet naar een oppas, laat staan logeren, en een kind van drie jaar laten logeren doe ik ook niet, dat vind ik te jong.
En bij wie dan, want de enige oppas die ik op die leeftijd zou vertrouwen zijn m’n ouders maar die zouden dan ook op de bruiloft zijn.

Ik zou de baby gewoon daar in de wagen of draagzak meenemen en de driejarige eventueel laten logeren of in het huisje laten slapen.

Wij hadden overigens op de bruiloftsdag van m’n zus twee oppasmeisjes meegenomen die op de kinderen pasten. Die kan je in het huisje laten oppassen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 15-10-22 07:44, in het totaal 2 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:43

Noppes schreef:
Even mijn hart luchten.
Nu vroegen ze ons (als we het niet erg vonden) om onze zoons (dan 3 en 6) na de ceremonie naar de oppas te brengen. Onze baby van dan ongeveer 6 weken en wij kunnen dan blijven eten en slapen. Ze zaten vanwege de locatie een beetje met de beschikbare huisje om te overnachten wat praktischer is als wij niet met het hele gezin blijven. En ze vinden het belangrijk dat wij er de avond bij kunnen zijn zonder dat een van ons ivm bedtijd kinderen eerder weg moet.

Maar wat ik ook lees, ze zaten vanwege de locatie een beetje met de beschikbare huisje om te overnachten. Zoals ik hier tussen de regels doorlees, met je 2 kinderen paste het niet in het huisje. Dus kort gezegd, ze hadden er anders speciaal voor jouw kinderen een huisje erbij moeten huren om het passend te krijgen wellicht?
En ze willen jullie er samen de avond graag bij

verootjoo, de baby van 6 weken dan, mag gewoon blijven. Het gaat om de 2 kinderen van 3 en 6 jaar