Ayasha schreef:Een oprechte vraag. Waarom zouden mensen/de maatschappij zoveel moeite hebben hiermee? Waar komt die angst/woede vandaan?
"vroegah" was dat een stukje vanuit de kerk die "heer en meester" was waardoor er angst was om verstoten te worden dus voegde mensen zich liever naar de norm (en keerden zich af van alles wat niet in de kerk zijn of haar straatje paste, wat ironisch is maar goed dat is weer een andere discussie.)
Maar de tijd dat het geloof/de kerk zo veel invloed had is toch voorbij? Dus hoe komt het dat die angst/boosheid nu nog steeds heerst, is dat een soort "gewoonte"/erfenis of?
Misschien is het in grote steden niet meer zo, maar er zijn echt bepaalde grote stukken in Nederland zelf waar de kerk nog altijd veel invloed heeft. Wellicht niet meer zoals vroeger in de maatschappij, maar daarbuiten wel. Mijn ouders zijn zelf generatie na generatie gelovig opgevoed, en ik dus ook.
Nu heb ik het "geluk" dat mijn ouders wel meer ervaringen hebben dan alleen hier in de omgeving en ze dus meer open zijn dan de meeste mensen hier. Dus mijn coming out vonden ze niet erg om het zo maar even te zeggen, en het maakte ze verder ook niet uit. Nu heb ik andere familieleden en die vinden het helemaal verschrikkelijk, ik zou geen relatie mogen, me moeten bekeren en dat soort dingen bla bla bla vanwege de kerk.
En de Oma van een aangetrouwde oom wil dus ook niet op verjaardagen komen als haar eigen Gay zoon komt. Dus misschien klinkt dat allemaal heel extreem maar ja het gebeurd, komt eigenlijk nog heel veel voor in bepaalde streken & is heel schadelijk voor de community. 
EDIT: En waarom ze er een probleem mee hebben... Geen idee. Vanwege de bijbel. neem ik aan.