Coming out day 2022

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Coming out day 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:52

Hoe een positief topic door een paar zure bokkers naar iets negatiefs wordt gebuigd.

Al bereikt zo'n dag maar 1 iemand van deze community kracht om zichzelf te zijn is het doel al bereikt, genoeg verhalen denk ik zo waarbij mensen er echt iets aan hebben en zichzelf kunnen zijn :) Dat jij niks met al die dagen hebt is prima maar waarom zo zuur doen in dit topic.

Ik hoop voor iedereen die zichzelf niet kan zijn door wat voor reden dan ook, zichzelf vandaag, morgen, volgende week of over een jaar eindelijk gaat accepteren. Ook jij mag er zijn en zet hem op!! <3 <3

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:00

Mars schreef:
Ik word er verdrietig van dat als je een vraag stelt in het kader van ‘bereikt zo’n dag wel wat je wilt bereiken?’ Men zo slecht leest dat je dan blijkbaar helemaal tegen deze dag bent. (Nooit geschreven)
En als je wat ervaringen van mensen uit je omgeving verteld (als in, niet iedereen uit de gay community denkt er hetzelfde over) dat zij maar token-homo’s zijn en dus blijkbaar niet mee tellen oid. (gatekeeping)
Terwijl ik mezelf toleranter vind dan mensen die een dag per jaar met een vlag wapperen zodat vooral iedereen ziet hoe goed ze zijn. Behandel iedereen als mens en gelijke op welke dag dan ook.

Dat inderdaad, ik zag je bericht ook niet als negatief maar juist heel mooi. Want zet je mensen juist niet in een hoekje door ze juist zo apart te benoemen?
En ik ben het er helemaal mee eens dat het helemaal geen issue zou moeten zij, iedereen is gelijk. Wie ze ook lief hebben.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:06

Voor de mensen die nog niet uit de kast zijn en/of strugglen met wie ze zijn en/of wat ze voelen zijn die vlaggen alleen maar een enorme steun. Wetend dat er altijd mensen zijn die dit net zoals jij ook [hebben] ervaren. Al die jaren dat ik mijzelf niet begreep en zoveel vragen had boden die vlaggen en dagen zoals deze altijd steun, ook al kon ik het er met niemand over hebben op dat moment.

Ik ben zelf zeer streng gelovig opgevoed. Altijd geleerd dat alles dat niet straight is naar de hell zou gaan. Verder altijd als gay neergezet op school en er altijd voor gepest, terwijl ik zelf niet eens wist hoe dat allemaal werkte en hoe ze daaraan kwamen. Ik ben geen persoon geweest die vanaf kleins af aan in jurken liep, of met poppen speelde, ik speelde gewoon indiaantje in het bos en deed "jongensdingen" om het zo maar te zeggen. Dus nee ik wist van helemaal niets...

Met de tijd heb ik een hele goede vriendin leren kennen die niet gelovig was, gewoon iedereen netjes behandelde zoals ze dat zelf ook wilde. Die bleek gender fluïde te zijn en zodoende raakten we in gesprek. Uiteindelijk heb ik het haar verteld en tot mijn verbazing boeide het haar helemaal niets wat ik was, op wie ik viel, of met wie ik een relatie zou hebben...omdat ze mij leuk vond als vriend omdat IK het was.

Helaas is dat niet zelfsprekend, ook niet in Nederland. Ik ken vanuit mijn eigen omgeving zo enorm veel mensen die niet durven zijn wie ze echt zijn omdat ze zó bang zijn voor de reactie van buitenaf. En we hebben het hier niet alleen over "de jeugd van tegenwoordig" maar over een hele hoop mensen die al lang volwassen zijn, een stabiel leven hebben en die zich nog altijd gewoon niet veilig voelen om te zijn wie ze nu echt zijn.

Dus ja misschien snap je deze dagen niet, maar misschien kan je je best doen om je te verplaatsen naar iemand die deze dagen hard nodig heeft. En onbewust kan je een goede impact hebben op iemand zijn/haar/hun leven zonder dat je ze kent en zonder dat je dit wellicht ooit zal weten. En het is heel goed dat jij als persoon iedereen gelijk wil behandelen maar de realiteit is dat dit niet vanzelfsprekend is en dat dagen zoals deze gewoon hard nodig zijn!

Moeten we iets concreets of directs bereiken met een dag zoals dit? Ik denk niet dat dit persé nodig is en dat het meer gaat om het algemeen geluid dat het helemaal goed is om jezelf te zijn, hoe of wie of wat je dan ook wil zijn. En maak ik met "mijn geluid" en met wat ik zeg ook maar 1 iemand zijn/haar/hun dag beter door aan te geven dat ze niet alleen zijn & dat er altijd mensen zijn die ze steunen dan zijn dagen zoals deze het helemaal waard! :D

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 13:29

Mars schreef:
Ik word er verdrietig van dat als je een vraag stelt in het kader van ‘bereikt zo’n dag wel wat je wilt bereiken?’ Men zo slecht leest dat je dan blijkbaar helemaal tegen deze dag bent. (Nooit geschreven)
En als je wat ervaringen van mensen uit je omgeving verteld (als in, niet iedereen uit de gay community denkt er hetzelfde over) dat zij maar token-homo’s zijn en dus blijkbaar niet mee tellen oid. (gatekeeping)
Terwijl ik mezelf toleranter vind dan mensen die een dag per jaar met een vlag wapperen zodat vooral iedereen ziet hoe goed ze zijn. Behandel iedereen als mens en gelijke op welke dag dan ook.

Je mag alle vragen stellen die je wilt, volgens mij heb ik daar steeds netjes antwoord op gegeven. Prima als we van mening verschillen over het nut van deze dag.

Het helpt echter wel als je zelf niet strooit met woorden als
“Woke”
“Speciale sneeuwvlokjes”
“Mensen die een dag de vlag laten wapperen om te laten zien hoe goed ze zijn”
Om een vriendelijke discussie te houden waar niemand verdrietig van wordt :)

Dat geldt overigens ook voor mensen die fel op jou reageren. Besef je dat wat je schrijft heftiger overkomt dan het gesproken woord.

Ik hoop dat we deze discussie nu kunnen afsluiten. Doel van dit topic is niet het bespreken van nut en noodzaak van deze dag, maar mensen een steuntje in de rug geven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:46

Een oprechte vraag. Waarom zouden mensen/de maatschappij zoveel moeite hebben hiermee? Waar komt die angst/woede vandaan?
"vroegah" was dat een stukje vanuit de kerk die "heer en meester" was waardoor er angst was om verstoten te worden dus voegde mensen zich liever naar de norm (en keerden zich af van alles wat niet in de kerk zijn of haar straatje paste, wat ironisch is maar goed dat is weer een andere discussie.)

Maar de tijd dat het geloof/de kerk zo veel invloed had is toch voorbij? Dus hoe komt het dat die angst/boosheid nu nog steeds heerst, is dat een soort "gewoonte"/erfenis of?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:00

Ayasha schreef:
Een oprechte vraag. Waarom zouden mensen/de maatschappij zoveel moeite hebben hiermee? Waar komt die angst/woede vandaan?
"vroegah" was dat een stukje vanuit de kerk die "heer en meester" was waardoor er angst was om verstoten te worden dus voegde mensen zich liever naar de norm (en keerden zich af van alles wat niet in de kerk zijn of haar straatje paste, wat ironisch is maar goed dat is weer een andere discussie.)

Maar de tijd dat het geloof/de kerk zo veel invloed had is toch voorbij? Dus hoe komt het dat die angst/boosheid nu nog steeds heerst, is dat een soort "gewoonte"/erfenis of?

Misschien is het in grote steden niet meer zo, maar er zijn echt bepaalde grote stukken in Nederland zelf waar de kerk nog altijd veel invloed heeft. Wellicht niet meer zoals vroeger in de maatschappij, maar daarbuiten wel. Mijn ouders zijn zelf generatie na generatie gelovig opgevoed, en ik dus ook.

Nu heb ik het "geluk" dat mijn ouders wel meer ervaringen hebben dan alleen hier in de omgeving en ze dus meer open zijn dan de meeste mensen hier. Dus mijn coming out vonden ze niet erg om het zo maar even te zeggen, en het maakte ze verder ook niet uit. Nu heb ik andere familieleden en die vinden het helemaal verschrikkelijk, ik zou geen relatie mogen, me moeten bekeren en dat soort dingen bla bla bla vanwege de kerk. :)

En de Oma van een aangetrouwde oom wil dus ook niet op verjaardagen komen als haar eigen Gay zoon komt. Dus misschien klinkt dat allemaal heel extreem maar ja het gebeurd, komt eigenlijk nog heel veel voor in bepaalde streken & is heel schadelijk voor de community. :(

EDIT: En waarom ze er een probleem mee hebben... Geen idee. Vanwege de bijbel. neem ik aan.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:20

Ayasha schreef:

Ik denk inderdaad dat het een soort erfenis is. Daarnaast is het denk ik ook de angst voor het onbekende.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:23

Wat een goed topic dit, ik wist helemaal niet dat deze dag bestond!

Ik snap de kritische noot van sommigen, maar ik zie dat een beetje in het licht van dat we ook internationale vrouwendag hebben. Waar dan (flauwe) opmerkingen over komen "wanneer is het dan mannendag?". Hrm, nou, die andere 364 dagen van het jaar.... Het gaat erom dat er aandacht is voor ongelijkheid die helemaal niet zou mogen bestaan. Of je nou man of vrouw bent, jong of oud, op het andere of hetzelfde geslacht valt of beide.

En zolang daar nog mensen voor worden vervolgd, bedreigd, mishandeld en belachelijk gemaakt, en dat gebeurt helaas ook nog steeds in ons "tolerante" Nederland, dan zijn dit soort dagen helaas nog noodzakelijk.

En je hoeft er niets mee te doen hè, je kan ook je schouders ophalen en het topic wegklikken.

Ik wens iedereen acceptatie toe :# .

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:35

Ayasha schreef:

Edit; toch niet zo goed verwoord voor mijn gevoel
Laatst bijgewerkt door Brittneyx op 11-10-22 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:39

OutOfTheWood schreef:
Ayasha schreef:

Misschien is het in grote steden niet meer zo, maar er zijn echt bepaalde grote stukken in Nederland zelf waar de kerk nog altijd veel invloed heeft. Wellicht niet meer zoals vroeger in de maatschappij, maar daarbuiten wel. Mijn ouders zijn zelf generatie na generatie gelovig opgevoed, en ik dus ook.

Nu heb ik het "geluk" dat mijn ouders wel meer ervaringen hebben dan alleen hier in de omgeving en ze dus meer open zijn dan de meeste mensen hier. Dus mijn coming out vonden ze niet erg om het zo maar even te zeggen, en het maakte ze verder ook niet uit. Nu heb ik andere familieleden en die vinden het helemaal verschrikkelijk, ik zou geen relatie mogen, me moeten bekeren en dat soort dingen bla bla bla vanwege de kerk. :)

En de Oma van een aangetrouwde oom wil dus ook niet op verjaardagen komen als haar eigen Gay zoon komt. Dus misschien klinkt dat allemaal heel extreem maar ja het gebeurd, komt eigenlijk nog heel veel voor in bepaalde streken & is heel schadelijk voor de community. :(

EDIT: En waarom ze er een probleem mee hebben... Geen idee. Vanwege de bijbel. neem ik aan.

Ik begrijp dit dus oprecht niet. Dat mensen op die manier kunnen reageren en denken. Mijn ouders zijn vrij "traditioneel". Alles dat buiten de norm valt (zelfs oorbellen ging al ver. :+ Zitten ze op gescheept met mij als dochter. _O- ) hebben ze moeite mee máár met Holebi's (mag ik even dit woord gebruiken ipv alle lettertjes of is er een woord dat simpeler te onthouden is en toch beter past?) hebben ze dus nul moeite. Mijn man is eerste generatie hier geboren, Griekse familie. Zéér ouderwetse opvattingen in die familie (Orthodox katholiek) maar ook hij heeft gewoon zo iets van "als ze maar gelukkig zijn. Je kiest niet van wie je houdt."

Ik begrijp niet dat mensen zo kunnen blijven hangen in dergelijke denkwijzes zonder daar een basis voor te hebben.. :

davinci2412 schreef:
Ik denk inderdaad dat het een soort erfenis is. Daarnaast is het denk ik ook de angst voor het onbekende.

Maar waar zijn ze dan bang voor? Ik bedoel: Angst voor een community vol kannibalen snap ik. :+ Maar angst voor mensen die gewoon mensen zijn?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 14:53

Ik denk dat (naast de invloed van de kerk) in veel conservatieve kringen nog angst is om rollenpatronen te doorbreken. Er is in hun ogen een rol voor de man (werk, status)en een rol voor de vrouw (thuis) Dat is hoe het hoort, met name mannen zijn bang die machtspositie kwijt te raken.
Doe rolverdeling wordt natuurlijk nogal op de proef gezet door lhbti+ers, dus dat wordt dan al snel als slecht en gevaarlijk betiteld.

Edit: hier staan ook nog enkele redenen https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Homofobie
Laatst bijgewerkt door Lijsken op 11-10-22 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:54

Ayasha schreef:
Ik begrijp dit dus oprecht niet. Dat mensen op die manier kunnen reageren en denken. Mijn ouders zijn vrij "traditioneel". Alles dat buiten de norm valt (zelfs oorbellen ging al ver. :+ Zitten ze op gescheept met mij als dochter. _O- ) hebben ze moeite mee máár met Holebi's (mag ik even dit woord gebruiken ipv alle lettertjes of is er een woord dat simpeler te onthouden is en toch beter past?) hebben ze dus nul moeite. Mijn man is eerste generatie hier geboren, Griekse familie. Zéér ouderwetse opvattingen in die familie (Orthodox katholiek) maar ook hij heeft gewoon zo iets van "als ze maar gelukkig zijn. Je kiest niet van wie je houdt."

Ik begrijp niet dat mensen zo kunnen blijven hangen in dergelijke denkwijzes zonder daar een basis voor te hebben.. :

Mijn zusjes mochten geen oorbellen. Geen broeken. Absoluut een jurk/rok tot minstens de knie. En noem het maar op. Dus ja, ook traditioneel hier. En het lastige is dat hun ook alleen maar die manier van leven kennen. En leef je niet 'netjes' dan komen opa en oma je wel even aanspreken met hoe het moet hé, volgens het geloof. Dus het is gewoon allemaal druk vanuit het geloof dat zich generatie na generatie heeft opgestapeld denk ik. Verder kan ik het voor mijzelf ook niet anders omvatten zeg maar.

Mijn moeder heeft tegen me gezegd dat ze het moeilijk voor me vond. Mijn reactie was direct dat ik dit niet vond. Want dit is wie ik ben & dat vind ik helemaal prima. Verder heb ik er niets meer over gehoord. Ik heb wel direct duidelijk aangegeven dat ik mij niet ging 'bekeren' en niet voor altijd alleen zou gaan leven zonder liefde/relatie [zoals mensen dan wel van je verwachten....] en dat was geen probleem. Mijn zusjes hebben oorbellen, lopen in wat ze willen [in bepaalde mate] en hebben make-up en alles op wanneer ze dit willen. :')

Nu moet ik eerlijk zeggen dat naast dat ik een strenge opvoeding heb gehad qua geloof, ik gelukkig zelf ook wel altijd een woordje bij me heb. Dus staat iemand van mijn familie het niet aan dat ik gay ben en dat ik wellicht een relatie met een man krijg op een bepaald moment & komt er elke keer commentaar op hoe ik mijn leven leef dan is het heel simpel: Die wil ik niet in mijn leven. ;)

En waar die angst vandaan komt weet ik niet, en dat zal ik waarschijnlijk ook niet gaan begrijpen hoe lang ik ook leef. Zelfs mijn ouders snappen dit niet en die zijn ook beiden van de 'oude' stempel qua geloof. Ik denk dat het gewoon bij die mensen zelf zo erin zit gestampt dat wat in een boek staat waar is dat je dit nooit meer kan veranderen.

EDIT: Quote werkt ook nooit normaal mee, sorry. :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:02

als ik voor mijn omgeving spreek (klein dorp, niet gelovig): angst voor het onbekende speelt een rol. Een beetje vies, 2 van hetzelfde geslacht bij elkaar. En verder is het een beetje raar, doe maar normaal. Het is vaak geen duidelijk, open racisme ("dat moeten we niet"), maar wat wantrouwen, ongemak. Iets om met argusogen te bekijken, omdat je vooral de stereotypes kent.
Een homo wordt gezien als die verwijfde man, zo'n raar typetje dat veel te ijdel is. Een lesbische dame is minstens een "pot", zo'n manwijf in een tuinbroek. Omdat ze nog nooit geconfronteerd zijn met dat het net echte mensen zijn.
Iets wat al snel als de zondebok wordt gezien. Misschien niet altijd openlijk, maar wel tussen de regels door.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:18

Mars schreef:
Mijn beste vriendin is ook al jaren met een vrouw getrouwd, prima toch. Zij doen ook niet aan allerhande dagen en hokjes. Gelukkig is dat ook niet nodig en accepteert hun omgeving ze.

Dat er mensen zijn die het niet accepteren vind ook ik een probleem maar dat is iets waar we jaarrond mee bezig moeten zijn. En dat is iets anders dan ‘het niet eens zijn met een coming out day’ waar men het nu meteen op gooit.

Ik ben het hier mee eens.
Ik denk ook dat juist al die hokjes voor meer problemen zorgen voor LHBTI personen.

Naar mijn idee moet je gewoon jezelf accepteren zoals je bent. En de wereld krijgt jou zoals je bent. Homo of Hetero of Bi, Man of vrouw of Transgender, blank of getint.

Door die "hokjes" vallen mensen in die zijn buiten de maatschappij en ik zou eerder feest gaan vieren als we daar eens vanaf komen. Dat er een dag komt voor de gelijkheid. En al die andere dagen afschaffen.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:20

Voor mij geeft het ´hokje´ wel houvast, duidelijkheid. Ik weet wat ik ben en wat niet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:23

Brittneyx schreef:
Voor mij geeft het ´hokje´ wel houvast, duidelijkheid. Ik weet wat ik ben en wat niet

Maar plaats je daardoor niet onbewust ook afstand tussen jou en de rest van de maatschappij?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:25

Brittneyx schreef:

Ik vind dat oprecht jammer dat mensen daar hokjes voor nodig hebben.

Een houvast? Waaraan?

Je weet wat je bent. Maar je bent vooral wat je bent. Daar moeten geen hokjes voor nodig zijn. Want we willen één wereld en niet mensen buitensluiten toch?

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 15:33

Het voordeel van een hokje of label is dat je makkelijk mensen vind die hetzelfde meemaken als jijzelf. Dat zie je bij lhbti+ers maar bijvoorbeeld ook bij patiëntenverenigingen voor bepaalde ziektes, of zelfs hier op bokt in sommige topics.

Het helpt om niet de enige te zijn die ergens mee worstelt, of die een bepaalde ervaring heeft. Je hoeft het wiel niet meer zelf uit te vinden maar kan dat samen doen. Of het nu gaat om je geaardheid of iets anders.

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:35

Lijsken schreef:
Het voordeel van een hokje of label is dat je makkelijk mensen vind die hetzelfde meemaken als jijzelf. Dat zie je bij lhbti+ers maar bijvoorbeeld ook bij patiëntenverenigingen voor bepaalde ziektes, of zelfs hier op bokt in sommige topics.

Het helpt om niet de enige te zijn die ergens mee worstelt, of die een bepaalde ervaring heeft. Je hoeft het wiel niet meer zelf uit te vinden maar kan dat samen doen. Of het nu gaat om je geaardheid of iets anders.

Dit inderdaad!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:44

Daar heb je alsnog geen hokjes voor nodig toch.

Ik heb helemaal geen enkele moeite met Homoseksuelen of transgenders. Maar dat er continu weer wat "bij" verzonnen wordt. Zoals dat we nu "Hen" moeten zeggen tegen transgenders. Voor mij ben je als je nu man bent geworden gewoon man. En als je vrouw bent geworden vrouw. Waarom zo de nadruk leggen op dat je anders zou zijn? Wilde je anders zijn ipv vrouw zijn of man denk ik dan? ;) dat zeg ik gewoon vanuit eerlijkheid hoor. Mensen reageren vooral op hoe men zich gedraagt. Hoe harder je jezelf afzet tegen de maatschappij hoe meer aandacht er komt en dus weerstand ;)

Wees jezelf dat is het belangrijkste ;)

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 15:48

BeFunny schreef:

Ik heb helemaal geen enkele moeite met Homoseksuelen of transgenders. Maar dat er continu weer wat "bij" verzonnen wordt. Zoals dat we nu "Hen" moeten zeggen tegen transgenders. Voor mij ben je als je nu man bent geworden gewoon man. En als je vrouw bent geworden vrouw. Waarom zo de nadruk leggen op dat je anders zou zijn? Wilde je anders zijn ipv vrouw zijn of man denk ik dan? ;) dat zeg ik gewoon vanuit eerlijkheid hoor. Mensen reageren vooral op hoe men zich gedraagt. Hoe harder je jezelf afzet tegen de maatschappij hoe meer aandacht er komt en dus weerstand ;)

Hen/hun of die/diens zijn dan ook niet de aanspreekvormen voor transgenders, maar voor non-binaire personen (die zich geen man én geen vrouw voelen) Transmannen en transvrouwen zijn meestal juist heel blij met hem/haar te worden aangesproken. Mooi om te lezen dat je hen inderdaad volledig als man of vrouw ziet die ze zijn.

En nee, hokjes zijn niet nodig, maar wel prettig voor sommige mensen. Ik vind het fijn om als ruiter te kunnen sparren met andere ruiters omdat zij me beter begrijpen dan een voetballer. Ik vind het fijn om te kunnen sparren met andere mensen die dezelfde ziekte hebben als ik, want zij weten hoe dat voelt.
En ik vind het fijn om met andere queer personen te praten over mijn geworstel met gender, omdat ook niet iedereen dat snapt. Een “hokje” is een eigenlijk geen hokje maar een hulpmiddel om mensen te vinden die op bepaalde punten dicht bij je staan, en om je te realiseren dat je niet alleen bent in je ervaring.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:26

BeFunny schreef:

Ik zou als ik jou was iets meer onderzoek doen voordat je onwaarheden roeptoetert.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:57

Ailill schreef:
BeFunny schreef:

Ik zou als ik jou was iets meer onderzoek doen voordat je onwaarheden roeptoetert.

kun jij dan mss aangeven wat onwaar is?
srry, ik vind het een fijn informatief topic en dan k8m jij inerns met een niet onderbouwde opmerking binnen gedenderd. Wat niet nodig is, want de post van be funny is gewoon respectvol en geeft haar mening. Nisschien kun je dan ook gewoon even vermelden wat onwaar is, en dan in de trant van:

wat je zegt klopt volgens mij niet, want.

ipv gelijk die agressie erbij.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:23

Het klopt niet want :
Transmensen willen niet als hun worden aangesproken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:24

Transmensen wilden toch sws niet in die lgbhi etc groep? Omdat trans zjjn niet onder geaardheid valt?