wat geef je iemand die écht alles al heeft?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:28

Soepblik schreef:
Yonker schreef:
Houdt het ook van koken? Is iets in de trant van een kookcursus niet leuk? :)

Echt ontzettend, dit zijn de meest culinaire mensen die ik ken. _O-

Heeft hij al een Boska kaaskruller met een heerlijke Tete du moine kaasje? Doet het hier erg goed en altijd een feestje om dat ding op tafel te zetten bij een gezelschap.

Of een lekkere mand vol met streekproducten bij de lokale kaasboer; nootjes, worst, chutneys etc.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:31

Wij hebben mijn ouders een keer een verrassing weekend gegeven, compleet met enveloppen die ze achtereenvolgens open moesten maken wat ze moesten doen.

Je zou bijv met de familie in een luxe vakantiehuis kunnen gaan voor een weekend en dan samen dingen ondernemen.

Bowo

Re: wat geef je iemand die écht alles al heeft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:35

Als hij van speciale boekenleggers houdt, misschien een speciale editie van een (lievelings)boek?

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:42

Hoeveel wil je uitgeven? Je zou kunnen kijken naar speciale edities van favoriete boeken, als het budget daartoe reikt?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 10:43

Je zou ook met hem kunnen overleggen om wat weg te geven aan anderen omdat hij alles al heeft, bijv. een donatie aan de voedselbank oid.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:01

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:04

We hebben mijn vader (tegenovergestelde, eigenlijk weinig hobby's, drinkt niet etc.) een fotoshoot cadeau gegeven en vervolgens een afdruk op materiaal en formaat naar keuze.

Ouders willen altijd heel erg graag foto's van hun kinderen/kleinkinderen/hele gezin als herinnering.....
Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn :-)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:04

Many schreef:
Je kunt ook NIKS geven.

Dat vind ik wel serieus grappig haha.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:08

Bind zelf een boek voor hem in? Met de hand

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:11

Ik zou het niet zoeken in steeds exclusiever, uitzonderlijker, mooier, groter enz enz. Want als het goed is komt er hopelijk volgend jaar wéér een verjaardag.. .en wat moet je dan? Nóg mooier, groter, exclusiever?

Kortom: het is misschien het goede moment om het met elkaar eens te hebben over cadeaus? Zoals hier al eerder gezegd: wil hij wel een cadeau? Of is net zo prima om gewoon op bezoek te komen en met elkaar een fijne dag/avond te hebben?

Voor nu:
Een mooie kaart met daar in de tekst..
Deze kaart is een tegoed bon voor ( kies uit een van deze mogelijkheden):

- Boek
- Wijn
- Lunch / diner met ons
- Middagje tuinwerk uitgevoerd door ons
- Dagje terrasje Maastricht ( ik noem maar wat)

En dan kan hij aankruisen wat hij wil. Zou dan ook de optie "overig" toevoegen... kan hij het zelf invullen :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:13

En daar kom je pas mee aan om 10.00 uur op de dag van zijn verjaardag?

Dat lijkt me eerder het probleem :o :)

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:16

Heb verder niet het topic doorgelezen, dus weet niet of het al genoemd is.

Mijn vader is dus ook iemand die alles al wel heeft.

Wij zijn laatst voor zijn verjaardag gaan toeren op een Solex en ergens tussendoor gaan lunchen.

Een e-chopper lijkt mij ook heel tof.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:17

Mijn pa is ook zo iemand die alles wat hij nodig heeft of wil haalt. Nu is hij niet materialistisch ingesteld, maar vooral functioneel. Maar hem maken we het meest blij door er met z'n alle te zijn. Dus meestal gaan we lekker avondvullend grillen en tapas eten in z'n favoriete restaurant. Daar maak je hem het meest blij mee.

Dus ik ga mee met de mensen die zeggen zoek het niet in het materialistische, maar ga wat leuks doen met het hele gezin.

Overigens zou ik zelf het bij m'n vriend laten liggen als ik schoonouders zou hebben. Die kent z'n ouders beter dus laat hem maar moeite doen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:21

Soepblik schreef:
elnienjo schreef:
Een ervaring.
Samen tijd doorbrengen door ze uit te nodigen voor een gezellige high tea/wine bijv.

Dat is iets wat 'ie ook zelf al doet. Gaan maar al te vaak naar wijnproeverijen en hij staat zelf altijd op van die beurzen.

Je gaat voorbij aan het woord "samen".
Ik zou het ook in zoiets zoeken. Samen iets doen, dat hoeft helemaal niet groot te zijn. Misschien vindt hij het juist wel superleuk om met jullie een wijnproeverij te doen, zodat hij jullie deelgenoot kan maken in zijn grote hobby.

Ook al rij je iedere dag paard, dan kan het toch juist zo leuk zijn als iemand zegt: "goh, ik neem je voor je verjaardag mee en we gaan samen, dan kun je me laten zien wat jij daar zo leuk aan vindt."

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:23

Precies! De nadruk ligt op sámen iets leuks gaan doen. Tijd met elkaar doorbrengen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:25

Iets van een workshop bbqen of combi met forelvissen en ze vervolgens klaarmaken en roken. Hebben wij keer cadeau gehad dat laatste, was erg leuk!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:26

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:28

Ik ben bij kado's naar mijn partner ook overgestapt naar het idee: verzamel herinneringen ipv spullen. Ik geef dus vaak iets wat we (al dan niet samen) kunnen gaan doen, ipv dat "iets" is wat je in kadopapier kunt inpakken.

Toen hij 50 werd ben ik samen met hem gaan dineren bij de Librije.

Ik geef regelmatig tickets voor theater of concert voor zijn verjaardag.

En onlangs, voor zijn 60e verjaardag, heb ik hem een rondje vliegen met Cesna boven onze eigen omgeving kado gedaan.
Deze laatste moeten we nog gaan verzilveren.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:33

Hier doen de foto agenda’s het elk jaar weer goed.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:40

Een luchtfoto van zijn huis?

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:08

Het probleem lijkt me meer te zitten in dat je denkt dat hij dingen niet wil doen.
Wij zijn al heel lang af van de cadeaus. Nu geven we voornamelijk herinneringen.
Dus dat kan samen iets ondernemen, maar ook een mooie foto afgedrukt op staal of glas of simpel ingelijst.
En ook al doet hij het vaak wel. Het is toch anders om het samen te doen dus als gezin.
Vaak maken we te weinig tijd voor elkaar. En gaan cadeaus zitten op materialistische dingen.

Wij doen ook alles wat we willen maar laatst van mijn ouders het cadeau gekregen om samen weer eens uit eten te gaan. De leukste avond in een lange tijd.
Dagje sauna met een overnachting van mijn man gekregen om samen te doen. Heerlijk weer ontspannen. En ondanks dat ik vaak genoeg vanalles onderneem.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:16

Uit eten in een 3sterren-zaak? Of juist een bijzondere plek?
Er zijn restaurants waar blinde mensen werken. De hele zaak is donker, je ziet niet wat er voor je staat. Al je andere zintuigen worden geprikkeld, lijkt me een supertoffe ervaring.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:32

Niets bijzonders maar mijn schoonmoeder wordt er altijd blij van: elk jaar maken we voor haar een nieuwe kalender voor het komende jaar, met bij elke maand een foto van de familie/het gezin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:37

Bij mijn vader een beetje hetzelfde verhaal, hoeft niks, heeft alles al. En als hij iets bedenkt, koopt hij het vaak al zelf.
Mijn vader is in november jarig en we geven hem een floating sessie cadeau, samen met m'n moeder.
https://cloudsevenstudio.com/services/floaten/

Veel mensen kennen floaten niet, dus dat kan best een origineel cadeau zijn :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:58