Brainless schreef:Yessy schreef:Wij hebben 2,5 jaar geleden een GP afgesloten en toen werd expliciet gezegd dat in landen waar dit niet als rechtsgeldig wordt gezien, het automatisch een huwelijk is zodat je overal ter wereld gewoon wettelijk partners bent.
Dat is dus niet zo, het wordt wel vaak erkend als "langdurige relatie", maar qua rechten en erven kan het zeker wel verschillen en kan het zijn dat je al GP geen rechten hebt na bv scheiden en/of overlijden.
https://samenlevingscontract.nl/welke-l ... chap-niet/
Dit dusse …hier ervaringsdeskundige

In 2009 GP in Nl voor de “officiele dingen”.
Man al x getrouwd geweest , madagmorgen gratis en klaar

In 2012 emigreren we naar Belgie.
En daar “kennen” / erkennen ze het niet

Dus na enkele jaren verschillende info her en der te hebben verzameld, toch maar knoop door gehakt en dus officieel moeten scheiden bij advocaat + rechter (met bijkomende kosten dus)
Het was nl niet even kwestie van omzetten in Nl omdat ik het probleem was (voor BE dan)

In BE stond er dan op het papier gescheiden (ivm eerder huwelijk) maar bij mij niets (want niet eerder gehuwd geweest (ongehuwd dus) maar wel tig jr samengewoond alleen telde dat niet.

En tja, dat werd in Belgie niet geaccepteerd …
(Weet dat ik nu hoop vragen etc kan krijgen maar ook ik kan de antwoorden er niet op geven want dit is gewoon ook echt een ambtelijk regeltjes krom iets; die kom je soms tegen in je leven

En wij wisten in 2009 echt niet dat we ooit zouden emigreren natuurlijk

Na scheiding in BE gewoon gratis getrouwd. Probleem opgelost ..
Dus GP is echt niet in ieder land geldig en kan hoop gedoe / extra kosten met zich meebrengen