Antwerpen dineren met hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:51

Tazzey schreef:
Een paard is een huisdier. Oké, bijzonder. Fijne discussie verder.

De hele discussie gaat ook nergens over.
Er wordt in ieders behoefte voorzien aangezien er zowel restaurants zijn waar honden welkom zijn als restaurants waar ze niet welkom zijn.

Kortom; iedereen kan een plek naar zijn of haar wensen vinden en hoeft daar helemaal niet over in discussie :)*

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:13

Goof schreef:
Tazzey schreef:
Een paard is een huisdier. Oké, bijzonder. Fijne discussie verder.

De hele discussie gaat ook nergens over.
Er wordt in ieders behoefte voorzien aangezien er zowel restaurants zijn waar honden welkom zijn als restaurants waar ze niet welkom zijn.

Kortom; iedereen kan een plek naar zijn of haar wensen vinden en hoeft daar helemaal niet over in discussie :)*

Dat bedoel ik! :D

x_Jeanine_x

Re: Antwerpen dineren met hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:20

Afbeelding
Deze zag ik van de week bij Beachclub Perrys in Renesse of Brouwersdam.

Gewoon even bellen en dan mee nemen.
Sleep die van mij overal mee naar toe, wel formaat handtas ongeveer.

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 09:34

Wij waren laatst bij Camionette in Antwerpen en daar hadden twee tafels hun hond mee. Even vragen bij de reservering is wel netjes denk ik.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:10

Ik zag in Antwerpen veel honden! Zou inderdaad gewoon bellen naar een leuk restaurant, vaak mag het :D

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 13:07

Mijn huidige honden zou ik er geen plezier mee doen.
Maar mijn eerste hondje ging regelmatig mee. Die hoorde je ook niet, ging lekker onder de tafel liggen.

Ik was ooit samen met mijn moeder en mijn hondje op vakantie. Volgens mij in Drenthe.
Toen wilden we ergens eten, dus we hebben gevraagd of de hond mee mocht.
Dat restaurant had een chiquer binnen gedeelte en een overdekt terras. Wij mochten op het overdekte terras zitten met onze hond.
Hier werden ook gezinnen met kinderen gezet :D
Na 10 minuten kwam de eigenaresse naar ons toe dat we wel in het chiquere, rustige deel mochten zitten. Want ons hondje was zo lief en rustig :D

Geen tips voor Antwerpen helaas.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:08

Onali schreef:
De snackbar?

Er is een reden, namelijk hygiene, dat honden niet zijn toegelaten in een restaurant.

En eerlijk, doe je je hond er plezier mee?

Wat een onzin. Mag vaak gewoon hoor. Weet je waar het niet mag? Juist. In de snackbar. Het mag niet in dezelfde ruimte als waar eten wordt bereid. Maar heb zelden meegemaakt dat in een restaurant moeilijk wordt gedaan.

Hondje van mijn ouders gaat vaak mee met hun en die ligt dan precies waar ze thuis ook ligt. In het midden onder de tafel. Die is al lang blij dat ze bij ons is.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:12

L_iek schreef:
Goof schreef:
Ik ben ooit eens ergens geweest waar op de menukaart ook 2 keuzes stonden voor de hond. De mijne heeft toen dus ook een maaltijd gekregen, superleuk was dat!!
Was helaas niet in Antwerpen TS, dus je hebt niks aan mijn bericht nu, maar buiten dat er plekken zijn waar ze naar binnen mogen zijn er dus ook plekken waar ze mee kunnen eten!

Heel benieuwd waar dat is!

In Hellevoetsluis zit ook zo’n restaurant. Die hebben speciaal items voor de hond op het menu.

https://restaurant-aquarius.nl/

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:15

Bij de Carolina Hoeve op de Veluwe staan speciaal drinkbakjes voor de viervoetige gasten in een houder met het opschrift "Carolina Woefen" :))

Als ik met vrienden een wandelafspraak maak met meerder honden, kunnen we ook altijd wel een plek vinden waar we met 4-5-6 honden ook gewoon terecht kunnen. Zelfs met de hondenwandelingen van de fokvereniging kunnen we met 30-40 honden ook altijd wel ergens iets plannen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:39

Onali schreef:
De snackbar?

Er is een reden, namelijk hygiene, dat honden niet zijn toegelaten in een restaurant.

En eerlijk, doe je je hond er plezier mee?

De ene hond wel en de andere niet, wij hebben de afgelopen zomervakantie onze honden wel mee genomen tijdens het uit eten gaan, mensen keken vaak op als we opstonden dat er 2 grote honden bij waren, ze liggen bij ons braaf onder de tafel, krijgen een kluifje als we gaan eten en je hoort ze niet.
Is soms wel anders dan hoor je andere honden steeds aanslaan, is niet alles als ze zo zijn.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:48

Onze Yara vind het fantastisch. En onze cody, buiten sowieso..binnen nog niet geprobeerd.

Ook in het kader van opvoeding, vind ik het niet verkeerd.

Terrasjes pakken. Bakkie water erbij en kloar.