Slaaptrainer 4 jarig kind

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Slaaptrainer 4 jarig kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:20

Ik voelde me behoorlijk bedonderd dat die Phillips zo snel stuk ging voor de prijs die ik er voor betaald heb. De recenties zijn haast allemaal slecht wat dat betreft. Verbaasd me dus niets dat hij niet meer te krijgen is.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 11:36

Ik heb een nintai slaaptrainer. Het is een konijntje met flexibele oren, 10 minuten voor het alarm gaat, gaan de oren oplichten. Je kunt 2 alarmen instellen, voor door de weeks en voor in het weekend, super handig! Er kunnen 6 verschillende muziekjes gekozen worden voor het alarm, en ook verschillenden volumes. Aan de achterkant zit een magneet waardoor je het konijn hoog kunt hangen zodat er geen kindjes bij kunnen.
Ook kun je het gebruiken als nachtlampje, in te stellen voor verschillende tijden, ik dacht 30 of 60 minuten. Heel tevreden over, ook ons zoontje van net 3 houdt zich er prima aan!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-22 13:50

Hij is binnen! Ga hem zo meteen even instellen :D Het was weer lekker vroeg vanmorgen O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:15

Ik had vroeger ( jaren '70/'80) een haakje op mijn deur.
Konden mijn ouders uitslapen in het weekend.

Ik bleek zelfs een keer gezegd te hebben dat het haakje er niet op zat, dat ze mij naar bed brachten.
Volgens mij maken de ouders van nu het moeilijker dan het is, door alle mogelijkheden.

Geen trauma's hier, hoor. Ben een gezonde vrouw met een goede baan :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:43

Ik had een grote klok hangen op mijn kamer en ik wist dat mijn moeder om een bepaalde tijd kwam. Dus ik ging voor de klok zitten en keek naar de klok tot het tijd was.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 19:57

Ik heb niets tegen een opvoedkundig haakje, ik heb niet zo’n tere ziel, maar daar maak je het jezelf juist lastiger mee als je een kind hebt dat snachts naar de wc gaat.
Een wekker is perfect simpel, kind gaat plassen, kijkt op de wekker: „oh is nog rood“, dus gaat weer terug in bed en slaapt door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:19

Sizzle schreef:
Ik heb niets tegen een opvoedkundig haakje, ik heb niet zo’n tere ziel, maar daar maak je het jezelf juist lastiger mee als je een kind hebt dat snachts naar de wc gaat.
Een wekker is perfect simpel, kind gaat plassen, kijkt op de wekker: „oh is nog rood“, dus gaat weer terug in bed en slaapt door.

Ik had een potje op mijn slaapkamer.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:21

Hier hebben ze alledrie een kidsleep (gehad voor de twee oudste, die hebben ondertussen een klokradio en kunnen kloklezen)

Vond het fantastische dingen!

En waarom een kind een uur geven? Als een 4-jarige ‘s nachts wakker wordt, heeft hij geen flauw idee of het 3u of 7u is.

Als het konijn wakker is, mogen ze opstaan, als hij slaapt, nog niet.

De onze kwamen soms meerdere keren per nacht wakker, als ze niet op mochten, vielen ze zo teug in slaap.

(Hier trouwens ook altijd een potje op hun kamer gehad, ideaal, want een oud huis en ‘s nachts over en weer lopen staat bij een kind gelijk aan iedereen wakker)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 20:31

Ik heb echt geen zin om een potje te gaan schoonspoelen als een kind gewoon zelf naar de wc kan. Over onnodig ingewikkeld gesproken.
Uiteraard kan het voor sommige kinderen handig zijn, maar opsluiten en dan een potje is voor mij verre van „simpel“. Geef mij maar een schaap en een kind dat het verder gewoon daarmee al 4 jaar zelf uitzoekt :D

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:05

Gwenvd schreef:
Wij hebben al jaren deze: Bekijk Kidsleep Moon - Nachtlampje/Slaaptrainer - Met muziek op: https://www.bol.com/nl/p/kidsleep-moon- ... _iphoneapp

Erg blij mee! Maantje gaat langzaam naar benden en t zonnetje komt op. Als het zonnetje er is brand het lichtje achter het wakkere konijntje.

Deze hebben wij en ben hier ook heel te vreden over! Raad deze exht aan. Geen geluid of licht en heel duidelijk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:16

Sizzle schreef:
Ik heb echt geen zin om een potje te gaan schoonspoelen als een kind gewoon zelf naar de wc kan. Over onnodig ingewikkeld gesproken.
Uiteraard kan het voor sommige kinderen handig zijn, maar opsluiten en dan een potje is voor mij verre van „simpel“. Geef mij maar een schaap en een kind dat het verder gewoon daarmee al 4 jaar zelf uitzoekt :D

Same, en daarbij heeft de mijne nooit op het potje gewild. Vanaf begin al op de wc.

Ik moet nog wel even bedenken hoe ik het ga doen als ik straks een week met hem op 1 kamer slaap. Nu gaat hij om 6 uur naar de wc en daarna spelen tot het schaap groen is, dat is niet zo tof als ik ernaast lig :')

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 22:47

Ohhh.... ik voel mij een loeder soms! Op mijn vrije dag vind ik alles voor half 8 al te vroeg :o gelukkig heb ik geen slaaptrainer nodig, die 2 bengels slapen gelukkig net zo graag!

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:23

Oor 7:00 gewoon retour bed ook zonder schaap dingen.. En nog steeds voor 7:00 je kan komen en retour.. lees maar een boek..oid maar op je kamer en stil dat kan je ze toch gewoon duidelijk maken. ( en ja ook de Kids van mij hebben echt wel om 5:00 aan mijn bed gestaan)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 23:32

snorkel1986 schreef:
Oor 7:00 gewoon retour bed ook zonder schaap dingen.. En nog steeds voor 7:00 je kan komen en retour.. lees maar een boek..oid maar op je kamer en stil dat kan je ze toch gewoon duidelijk maken. ( en ja ook de Kids van mij hebben echt wel om 5:00 aan mijn bed gestaan)

Natuurlijk kan dat, daar gaat het toch ook niet om?. Maar dan komen ze dat dus vragen om weet ik veel hoe vroeg of het al ochtend is, terwijl schaap het ook laat zien zonder dat ik er voor op de klok moet kijken.
Met schaap= geen kind aan je bed die vraagt of het al ochtend is :P
Ik vind het top want mijn slaap is me heilig.

Inmiddels kan ze gewoon klokkijken, maar in de nacht met 1 oog half open naar de wc strompelend is een kleurtje wel zo handig.

Misschien is de naam gewoon misleidend, het is uiteindelijk gewoon domweg een wekker die ook geschikt is als je nog geen klok kan kijken. Als ik in de winter in het donker eruit moet om te plassen kijk ik immers ook op mijn wekker om te weten of het nog nut heeft om terug te gaan. Schaap dient exact hetzelfde doel.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 06:20

Ik vind het ook onwijs handig. Inmiddels is ze vier maar zeker al een jaar twee geleden dat het heel verwarrend voor haar werd wanneer het nou dag of nacht was in de grote verschillen tussen zomer- en wintertijd. En ik hoef dan weer niet uit te slapen maar wil wel graag dat zij een goede nacht maakt. Werkt zo een slaaptrainer echt super voor.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:37

Hier vonden ze onze digitale wekkers altijd leuk, en zodra ze cijfers wisten kregen ze ook zo´n wekker
Wat waren ze blij.
En als er dan 7.00 stond (vooral de oudste zat gerust om half 5 met de ochtend al beneden tv te kijken) dan mochten ze eruit.
Natuurlijk mochten ze wel gewoon naar het toilet tussendoor.
Nooit problemen gehad, werkte top

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:44

Wij hebben ook naar slaaptrainers gekeken destijds, maar gekozen voor een timer op haar lampje bij het bed. Lampje uit is slapen. Lampje aan is je mag opstaan. Goedkope oplossing en gaat niet snel kapot.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 08:59

We hebben Sam het schaap voor mijn inmiddels 4 jarige en de hond versie voor mijn 2 jarige. Ik vind het ideale dingen. Heb het idee dat hond veel minder geluid maakt als de ogen open gaan. Instellen is wel even een klus, opzich vind ik de functies wel heel fijn. Soms gaan ze eerder naar bed en dan kan je hond en/of schaap ook zo laten slapen. Idem met wakker maken.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 22:54

Wij hebben hier een Alecto aap staan, uitvinding van de eeuw! Hij werkt echt fantastisch, al paar keer per ongeluk gestuiterd, niets aan de hand. Scherm is ook niet zo fel als het schaap :D

Wij hebben er 1 omdat anders meneer met het zelfde gemak om half f*cking 4 :x naast je bed staat omdat ie na het plassen midden in de nacht er denkt klaar mee te zijn :+ met de aap gaat ie keurig terug zijn bed in en slaapt hij weer verder :')

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:54

Liesje89 schreef:
Toch wel veel mensen met Sam het schaap.

Momo heet het aapje idd! Ik heb mijn 2e al, de eerste deed t meteen al niet en de tweede is niet meer aan de praat te krijgen sinds de batterijen verwisseld zijn, het digitale displaytje doet het niet meer waardoor hij niet in te stellen is en hij dus niet meer gast slapen. We deden dit een tijd lang handmatig maar dan ga je aan je doel voorbij. Het hielp alleen bij het gaan slapen, want hij mocht dan welterusten zeggen tegen momo en dan deed ik de oogjes dicht en moest mijn zoontje stil zijn/mocht alleen nog fluisteren.

Maar nu dus tijd voor een nieuwe.

Ik ben enthousiast over dat ding van tommee tippee! Heb hem besteld via Bol want hij is nergens te bekijken. Ik vind de vormgeving niet heel denderend ofzo en dat beertje op het scherm is ook niet helemaal mijn ding maar verder lijkt ie echt heel oké, zeker icm de app. Dat je inderdaad wanneer het echt moet op afstand dat ding op groen kan laten gaan vanaf je telefoon zodat je wel consequent kunt blijven met ‘bij groen pas uut je kamer’. Zit verder ook weinig aan wat kapot kan gaan of herrie maakt dus ik heb goede hoop. De flesjes van tommeetippee waren iig fijn :Y) hun slaaptrainer ook hoop ik hahaha. We gaan het zien :D

Ben heel benieuwd hoe die bevalt!
Mocht je nog een Sam schaap willen proberen, die heb ik hier voor je staan!
Ben tegenwoordig 2x per week praktisch op de grens van W'veen en Moerkapelle, dus kan hem zo langs brengen voor je!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:05

Wij hebben ook Sam het Schaap en zijn op zich tevreden. De kinderen blijven braaf op hun kamer zolang het scherm nog niet groen is.

Afgezien van de oogjes vind ik het wel jammer dat je niet een andere wektijd kan instellen voor (bv) het weekend. Dat zou ik wel een meerwaarde vinden. Ik heb af en toe de indruk dat de kinderen wellicht net een cyclus langer zouden kunnen slapen, maar dan dus toch wakker worden van de ogen die open gaan. Dat zou opgelost zijn met een andere tijd voor het weekend :)
Verder probeer ik niet te veel in te stellen waar ze bij zijn, zodat ze niet zo door hebben dat er knopjes op zitten :') Optie 'geluid uit' voor het scrollen door de menus zou ook fijn zijn.

De koppeling met een app van Tommie Tippie ziet er wel fijn uit, maar hij is wat te duur om even uit te proberen.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:24

Wij doen dat wel af en toe met het schaap, andere tijd instellen, maar dan moet je het even aanpassen. Wij zijn heel blij met het schaap en de hondversie. Zijn duidelijk in wanneer kind nog moet slapen of dat het bijna op mag staan (oranje licht). Snachts is er geen licht wat ook prima is. Alleen instellen is wel even puzzelen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:26

Je kan hem toch gewoon verzetten op vrijdag?
Misschien ben ik de enige maar ik vind er niets lastigs aan eigenlijk.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 22:34

Sizzle schreef:

Ja dat is inderdaad weinig werk. Hebben wij ook een poos gedaan. Nu staat hij standaard om 08.15, maar hij weet dat hij door de week uit bed mag als hij mij in de badkamer hoort.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 10:04

Sizzle schreef:

hem instellen vind ik ook niet veel werk of moeilijk.
Ff 1 keer kijken hoe die werkt en klaar.

Maar die ogen....

kind slaapt, ik kijk mee via de camera. Ogen van schaap gaan open. Kind vliegt rechtop:
MAMAAAA DE OGEN ZIJN OPEN!! IK KOM ERAAN HOOR!!

en bedankt voor het roepen, nu is je zusje ook wakker :+