Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Wij zitten sinds het begin van dit jaar op €36 per week aan boodschappen voor twee personen. Eerdere jaren zaten we zo tussen de 30 en 33 euro, maar die paar euro extra kunnen we wel missen. Ik weet ook niet of dat door de duurdere boodschappen komt, of omdat we de laatste tijd wat meer chips en snoep en pizza hebben gekocht
Ghostattack schreef:8nnemiek schreef:Wij zitten sinds het begin van dit jaar op €36 per week aan boodschappen voor twee personen. Eerdere jaren zaten we zo tussen de 30 en 33 euro, maar die paar euro extra kunnen we wel missen. Ik weet ook niet of dat door de duurdere boodschappen komt, of omdat we de laatste tijd wat meer chips en snoep en pizza hebben gekocht
Oprechte vraag, maar wat koop je voor die 36 euro? Wij zijn tussen de 80 en 100 euro kwijt per week, echt veel te veel. Maar we kijken nergens naar en kopen waar we zin in hebben
Ghostattack schreef:8nnemiek schreef:Wij zitten sinds het begin van dit jaar op €36 per week aan boodschappen voor twee personen. Eerdere jaren zaten we zo tussen de 30 en 33 euro, maar die paar euro extra kunnen we wel missen. Ik weet ook niet of dat door de duurdere boodschappen komt, of omdat we de laatste tijd wat meer chips en snoep en pizza hebben gekocht
Oprechte vraag, maar wat koop je voor die 36 euro? Wij zijn tussen de 80 en 100 euro kwijt per week, echt veel te veel. Maar we kijken nergens naar en kopen waar we zin in hebben
MyWishMax schreef:Ik had allang van alles aangepast. Nu nog meer, maar er is eigenlijk weinig meer aan te passen. Zou de auto nog weg kunnen doen, maar dan betaal ik weer extra aan boodschappen bezorgen ( maar voor mijn budget wordt niet bezorgd, dus zit ik al klem) en elektra om rolstoel op te laden. Want die redt echt maar kleine stukjes en zodra er iets van een heuvel zit nog minder. En dan kan ik ook niet meer naar medische afspraken, want dat is al 75% van mijn reizen. Allemaal te ver weg voor rolstoel of niet geschikt om er te komen...
Bezuinigen op boodschappen kan ook niet meer, probeer hetzelfde budget aan te houden want meer geld is er gewoon niet, maar ik ben wel van een volle tas naar een halve gegaan en soms nog minder. Allemaal de goedkoopste opties, geen a merken en aanbiedingen alleen als ze echt goedkoper zijn.
Alle extra's per jaar zoals vakantiegeld en belastingteruggave gingen al naar rekeningen en heel klein deel naar nieuwe dingen die ik nodig had voor mezelf of in huis. Komend jaar zal het wel alleen maar rekeningen zijn en niks meer vervangen.
Pandora2 schreef:Sure_lee schreef:Nee, nog niet. Maar jeetje wat een verhogingen allemaal. Ik kan me wel voorstellen dat bij heel veel mensen het water aan de lippen staat.
Onze energie rekening gaat van 55 per maand naar 257 per maand.
Verder wil ik zo snel mogelijk vertrekken uit Nederland. Vind er weinig meer aan hier.
België mag je al schrappen als het al op je lijstje stond. 't Is hier volgens mij nog duurder dan bij jullie![]()
Overal in Europa swingen de prijzen de pan uit denk ik.
Tiggs schreef:Nee, ik heb gelukkig een ruime buffer per maand. Het betekent dan wel minder sparen, maar dat is dan maar even zo. Ik heb een energiezuinige woning, dus de stroom- en gaskosten zijn wel verdubbeld, maar omdat ik sowieso maar weinig per maand betaalde is dat te overzien.
Echwel schreef:MyWishMax schreef:Ik had allang van alles aangepast. Nu nog meer, maar er is eigenlijk weinig meer aan te passen. Zou de auto nog weg kunnen doen, maar dan betaal ik weer extra aan boodschappen bezorgen ( maar voor mijn budget wordt niet bezorgd, dus zit ik al klem) en elektra om rolstoel op te laden. Want die redt echt maar kleine stukjes en zodra er iets van een heuvel zit nog minder. En dan kan ik ook niet meer naar medische afspraken, want dat is al 75% van mijn reizen. Allemaal te ver weg voor rolstoel of niet geschikt om er te komen...
Bezuinigen op boodschappen kan ook niet meer, probeer hetzelfde budget aan te houden want meer geld is er gewoon niet, maar ik ben wel van een volle tas naar een halve gegaan en soms nog minder. Allemaal de goedkoopste opties, geen a merken en aanbiedingen alleen als ze echt goedkoper zijn.
Alle extra's per jaar zoals vakantiegeld en belastingteruggave gingen al naar rekeningen en heel klein deel naar nieuwe dingen die ik nodig had voor mezelf of in huis. Komend jaar zal het wel alleen maar rekeningen zijn en niks meer vervangen.
Kun je via wmo geen scoot mobiel aanvragen?
Echwel schreef:Nadeel van hout stoken is dat het voor veel longpatienten niet goed is helaas net als pellets en petroleum.
Dus dan zit je toch gauw weer aan elektrisch bijverwarmen vast.
8nnemiek schreef:Wij zitten sinds het begin van dit jaar op €36 per week aan boodschappen voor twee personen. Eerdere jaren zaten we zo tussen de 30 en 33 euro, maar die paar euro extra kunnen we wel missen. Ik weet ook niet of dat door de duurdere boodschappen komt, of omdat we de laatste tijd wat meer chips en snoep en pizza hebben gekocht
8nnemiek schreef:We kopen veel seizoensgroente en fruit, en droge producten koop ik het liefst in bulk. Veel huismerk/Lidl. En ik maak regelmatig gebruik van bv Too good to go en de verspil-mij-niet zakjes, zo hebben we bv voor 5 euro genoeg brood voor de hele maand.
Ik heb een grote vrieskist, dus aanbiedingen sla ik groot in (zo eten we nog steeds van de Vivera vleesvervangers voor 1 euro per pakje). Ik maak bijna al ons eten zelf, zonder pakjes en zakjes en kant-en-klaar maaltijden. We hebben een sodastream voor de frisdrank, en de cilinders koop ik in Duitsland voor 6 euro per stuk.
Als je rechtstreeks bij de boer koopt kun je producten als aardappelen, uien, wortelen, appels en peren heel goedkoop vinden. Zo kosten de appels hier bij de boer 50 cent per kilo (val-appels), en de voor de aardappelen heb ik vorig jaar 5 euro voor 15 kilo betaald.
En ik loop bv zo nu en dan langs de op=op hoek bij de Makro, en de AH en Jan Linders hebben ook zo'n hoekje. Soms vind ik daar bv droge pasta zakjes die het assortiment uit gaan voor 50ct, en dan neem ik er ook gerust een aantal mee.
Het is voor ons een beetje een sport geworden om goedkoop en toch lekker en gezond te eten
Vlees en vis eten we niet, dat scheelt.. Koffie drink ik niet, vriend wel. Wijn maken we zelf. Zuivel eten we ook nauwelijks, sojamelk dan wel weer.