Kelan schreef:Dank allemaal voor jullie berichten, altijd fijn om te lezen hoe anderen er in staan.
Om even op een aantal vragen te reageren:
- ik zou er geen spijt van krijgen haar niet meer te zien. Ik zelf vind dat ze deze tijd beter met haar kinderen/kleinkinderen en mensen die nu belangrijk voor haar zijn kan besteden. En geen energie besteden aan nichtjes of neven die lang geleden uit beeld zijn geraakt. Dus ik zou zelf nooit voorstellen om langs te gaan.
- maar als zij het fijn vinden, wil ik er wel over nadenken het wel te doen.
- en de telefoontjes en berichtjes lijken daar wel een beetje op, maar misschien is het beleefdheid, en bedoelen ze het niet zo
Kortom, ik heb mijn nichtjes mailtje beantwoord, mijn gegevens doorgegeven, samen met wat medelevende woorden en vragen. Als ik daar reactie op krijg vraag ik wat directer door wat ze graag willen, en zo niet dan vraag ik over een paar weken wel hoe het gaat.
Keurig gedaan toch zo? Wat ik wel vind, je zegt dat je vindt dat ze haar tijd beter met haar eigen kinderen etc. kan delen. Ik vind dat je daar niet over moet en kan oordelen. Blijkbaar is er behoefte vanaf die kant om contact te zoeken.
En ik vind het ook egoïstisch als mensen zeggen: ik heb er na 20 jaar geen behoefte aan dus ik zou niet gaat etc. Sommige dingen doe je voor een ander en niet voor jezelf.