Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Mobiele wifi voor ipad en tv hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 10:43

Maar Karuna, als ik dit topic en het biedingstopic even naast elkaar lees, gok ik dat dit gaat over een verhuizing naar het buitenland correct? In dat geval zul je enkel nog op iemand anders zijn KPN account naar de KPN app kunnen kijken, immers, als jij geen adres in NL hebt waar je een aansluiting betaald, heb je ook geen TV via KPN.

Apple met chrome cast verbinden vind ik zelf echt een nachtmerrie, ik zou AppleTV hebben gekozen, veel betere connectie. Maar dat is persoonlijk. Ik zou ook in het land waar je gaat wonen eens zoeken naar de mogelijkheden, zijn hier genoeg geëmigreerde bokkers die je vast kunnen vertellen hoe zij dat doen in het land van verblijf, zelfs als je meerdere landen bekijkt :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 10:49

Knabbelgirl. Gelukkig kan ik gebruik blijven maken van de kpn app :j ik heb daar overleg over gehad met ze maar dat kan dus wel. Alleen dan gekoppeld aan een ander account. En dat is geen probleem.

En voor nu weet ik werkelijk nog niet waar ik terecht ga komen deel van de tijd.

Apple tv naar gekeken maar die was voor mij te duur en niet bruikbaar voor anderen mocht het niet werken, die chromecast raak ik wel kwijt als nodig. :)

Voor nu wacht ik even af verder waar ik terecht ga komen. Of daar internet is of niet. de chromecast is in huis en ik weet nu ook hoe ik ipad aan tv kan koppelen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:08

Wij hebben alles van Apple en ook drie TV's met Chromecast. Werkt prima!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:52

Wij hebben ook geen vast internet. Doen al jaren alles op mobiele hotspot (Tele2 unlimited internet, 25euro/mnd), en dan inderdaad chromecast en je kan alles casten vanaf mobiel.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 11:54

Sodeletuut schreef:
Wij hebben ook geen vast internet. Doen al jaren alles op mobiele hotspot (Tele2 unlimited internet, 25euro/mnd), en dan inderdaad chromecast en je kan alles casten vanaf mobiel.

Let hier nu wel mee op. Ik had dus die kaart besteld voor mijn dochter, maar kreeg de hotspot niet aan de gang. Gebeld en te horen gekregen dat op nieuwe abonnement tethering (hotspot delen) niet meer was toegestaan. Bij KPN lukte dat wel.

Note: dat gold trouwens alleen voor de maandelijks opzegbare kaart. T Mobile heeft wel 4G oplossingen voor thuis, maar hoe dat dan weer in het buitenland gaat?

Als Karuna mobiele data in het buitenland wil gebruiken, zal onbeperkt ook niet onbeperkt zijn, je wordt sowieso geknepen.

Maar sowiesie, wonen in het buitenland, wacht dan eerst af hoe het daar geregeld kan worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-22 12:02

Ik weet inmiddels dat kpn 50 gb toestaat in het buitenland. Daarna wordt de snelheid geknepen maar blijft wel werken. In hoeverre kun je dan nog tv doorstreamen?

Mijn wifi ga ik dan toch doen met een mobiel wifi apparaat en niet met een telefoon. :j

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-22 14:19

Hier in Spanje heb je al voor 19,95 snel glasvezel, vaak zelfs in het buitengebied. Wie weet kan dat straks bij jou ook. Ligt echt aan je omgeving en je woonland.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 12:48

Inmiddels is er meer duidelijk. Het adres wat het gaat worden heeft tot mijn grote verbazing glasvezel :') althans dat is er mogelijk ik weet niet of het er al effectief is aangesloten in huis. Maar op dit manier kan ik voor het eerste jaar voor 21 euro per maand klaar zijn daarna is het 42 euro per maand. Dan kan ik met ipad op wifi en de streamer nederlandse tv kijken als dat niet bij het tv pakket inzit. Dat scheelt flink.

Alleen de belminuten vanmijn mobieltje zal ik omhoog moeten doen iets voor de zekerheid ga ik vanuit.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:55

Bellen kan je via WhatsApp, FaceTime of Messenger. Ik gebruik amper belminuten en zeker niet naar Nederland.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 13:59

Ik heb op Curaçao de app Talk360 gebruikt als ik echt moest bellen vanuit daar, naar waar dan ook ter wereld. Is prepaid, en de kosten vallen me erg mee. Geloof 8 cent per minuut plus een klein start tarief.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 14:04

Bellen kan idd via apps alleen niet met mijn vader bijvoorbeeld :n of naar instanties enz. Ik heb nu 200 belminuten die moeten ietsje omhoog. Ik heb 2 gb met mijn mobiele internet en daar ben ik zuinig op. :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 14:11

Even een schopje omhoog. Sinds gisteren is alles eindelijk up en running *\o/*

De tv afstandsbediening is nog wel zoek maar met een knopje achterop krijg ik hem aan en uit harder zachter en op het juiste kanaal.

De google chromecast is gekoppeld aan mijn ipad wifi kastje (met een onbeperkt simkaart van kpn) en de tv. Ik heb in nl onbeperkt internet. Buiten nl 50 gb per maand waarvan ik er tot nu toe in totaal (inclusief soms films kijken via de ipad) 96 gb heb gebruikt sinds eind november.

Gisteravond getest met live tv kijken via kpn app (en twee telefoons verbonden aan de wifi) en een hoop proberen aan plus pakket met films en opgenomen dingen ongeveer 4,5 gb gebruikt. Hoewel het dan redelijk hard gaat is het denk ik met wat bewust gebruik het wel te redden is met deze methode. Dat scheelt in ieder geval een extra aansluiting voor hier.

Ik weet inmiddels ook dat netflix zelfs direct via de chromecast kan ipv via de ipad. *\o/*

En met de belminuten red ik het ook omdat ik naar een mobiel nummer onbeperkt kan bellen omdat deze aan elkaar gekoppeld zijn. Daarmee vang ik alles af. :D

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 15:07

Met de zoekfunctie kwam ik hier uit, fijn dat je alles voor elkaar hebt gekregen, Karuna!
Goed advies ook van iedereen, ik hoop dat ik mijn vraag er even achteraan mag stellen?

Ik woon in Nederland, maar in het buitengebied, geen glasvezel, geen keuze in aanbieders van internet en tv. Alleen het oude netwerk van kpn, waarmee ik niet via internet tv kan kijken, en dus digitenne. Beroerde ontvangst, en ik ben op zoek naar informatie of ik toch via en sim-only abonnement via internet tv kan gaan kijken.

We willen liever geen schotel op het huis, dus canal digitaal valt eerst nog af.

Ik denk dat we maximaal 3 uur per dag tv kijken, kom ik dan uit met een 15 Gb abonnement van Simpel? Of is er een veel betere oplossing?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-23 15:40

Ik zit zelf dus met de 50gb buitenland beperking maar ik kom er nog mee uit. Gemiddeld heb ik nu afgelopen tijd de tour uitzendingen gekeken, meest 2/3 uur per dag en zit dan aan ongeveer 2/3 gb per dag. Ik vrees dat je dan met 15 gb niet gaat uitkomen. Een onbeperkt abbonement wel denk ik. Maar dan ben je wel ook duurder uit. Maar alsnog goedkoper dan kpn of zo voor tv.

Wel zou ik zelf een ander wifi kastje kopen dan de goedkoopste die ik heb gekocht als test. :+ ik vermoed dat daarmee de snelheid een stuk vlotter is van contact. Deze moet af en toe even bufferen om door te kunnen, maar het is niet hinderlijk

Maar ik moet zeggen dat via de chromecast het vlotter gaat zeker live kijken dan via kpn app op de ipad.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 21:06

Is er geen “Sneller internet buitengebied door DSL en 4G te combineren” van KPN beschikbaar op jouw locatie? Hiermee is tv via internet wel mogelijk. Je moet kpn hier wel voor bellen, want dat zit niet in het standaard aanbod.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:47

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:50

MoniqueT schreef:

Deze hebben wij ook gehad tot we eindelijk glasvezel kregen. Voor simpele dingen was het prima, maar meer zn 2en thuis werken was teveel gevraagd. Is wel 3 jaar geleden ondertussen, net in de eerste corona periode. Hebben er een half jaar mee moeten thuiswerken tot we eindelijk glasvezel hadden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-23 23:52

Tja, het blijft lastig als je niet anders hebt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-23 10:13

Veldbloem schreef:
[knip]
informatie of ik toch via en sim-only abonnement via internet tv kan gaan kijken.

Ik denk dat we maximaal 3 uur per dag tv kijken, kom ik dan uit met een 15 Gb abonnement van Simpel? Of is er een veel betere oplossing?

Ik heb momenteel helemaal geen bekabelde aansluiting en doe nu alles via een sim-only abbo.
Ik gebruik tussen 2 en 6 Gb per dag. Dat is voor 2-3 uur tv kijken en een beetje Bokt. Dus 15 Gb ben je binnen een week door.

Ik heb een unlimited bij Tele2 (was het goedkoopst) met 10 Gb per dag. En maandelijks opzegbaar omdat ik niet precies weet hoe lang ik het nodig heb.

Als het alleen is voor tv kijken is dit prima.
Moet je er ook over thuiswerken heb je nog meer bundel per dag nodig.

Hou er wel rekening mee dat je eventueel nog een abbo moet nemen bij bijvoorbeeld NL Ziet, Amazon Prime, Netflix etc.
De NPO app is gratis maar heb je alleen de publieke omroepen.