Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:carineken schreef:Ik word gek van eetgeluiden, dus zit meestal wel met men telefoon te klooeien zodat ik me ergens anders op concentreer.
Ook als je uit eten gaat?
Ineke2 schreef:In gezelschap thuis of buiten de deur zit ik niet op mijn telefoon. Hooguit voor een foto, maar verder vind ik het uitermate storend als iemand wel constant op zijn telefoon zit. Echt asociaal gedrag.
_Mar3 schreef:Als ik samen met iemand eet (b.v. avondeten of uit eten) dan gebruik ik mijn telefoon niet. Als het uit eten echt lang duurt kijk ik misschien even een of twee keer op mn telefoon om eventuele berichtjes te checken maar meer ook niet.
Als ik alleen eet pak ik m'n telefoon er soms wel bij.
carineken schreef:Goof schreef:
Ook als je uit eten gaat?
Ik ga daardoor alleen maar eten met mensen die ervan weten en zich het niet aantrekken, uiteraard als er personeel op ons afkomt leg ik direct telefoon weg.
Goof schreef:Oh echt? Dit herken ik niet eigenlijk. Wat me wel opvalt is dat ouderen wel vaak minder gegeneerd op een terras gaan zitten bellen ofzo. Maar in gebruik zie ik juist het omgekeerde.
Zoals ik zei werk ik in het voortgezet onderwijs en je zou voor de gein eens een rondje moeten lopen in de pauzes; niemand praat nog met elkaar, ze zitten allemaal naast elkaar te gamen. Oprecht allemaal. Dat is de nieuwe generatie en dat is dus ook de generatie die zegt dat ze hun telefoon gebruiken tijdens het eten en dat hun ouders dat ook doen.
Bijzonder.