Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:Ik lees wel reviews van bedrijven ja. En begin altijd met de laagste, puur om te weten wat er staat en wat de klachten zijn. Kijk, als een bedrijf netjes levert en je geeft 5*, prima. Maar vaak ontstaan klachten over retouren bijvoorbeeld. Dat kan bij kleding belangrijk zijn.
Dus ja, een review is zeker belangrijk.
Soms reageert een eigenaar van een bedrijf ook nog en lijkt het of er een oplossing geboden wordt, maar dan moet je goed lezen wat de oplossing is. Ik had in Frankrijk bij een mc Donalds wat besteld en het werd onjuist, te weinig en veel te traag (50 minuten) geleverd. Dat je een foutje maakt kan gebeuren, maar als je het dan niet wilt herstellen, dan krijg je mij wel boos. Dus dat werd ook een lager review, met het bestelnummer er bij op google. Dan lees je dat er de laatste maanden alleen maar 1* reviews gegeven zijn met dezelfde klachten als ik had, en dat overal de eigenaar reageert met: zou u via fb contact met ons willen opnemen samen met uw bon om het op te lossen? Dat klinkt heel plausibel, maar allereerst bewaar ik een bon niet (maar ik onthoud best makkelijk nummers, dus had het bestelnummer onthouden en ook het tijdstip, daarmee konden ze natuurlijk echt al nagaan wat ik besteld had). En ze hebben helemaal geen fb site. Ik heb dus ook de review aangepast met onder mijn ervaring: de zgn. geboden oplossing is een onzinoplossing, want ik vermeld hier al de bon en de klacht en ze hebben helemaal geen fb pagina.
Een dag later zijn we bij een pizzeria beland in hetzelfde stadje, dat was geweldig, en die reageerden ook netjes op de positieve review.
Dus reviews doen zeker wel wat.
Boras schreef:Het symposium wordt trouwens georganiseerd door Vaccinatiecentrum Travel Clinic Oost (TCO). Een initiatief van de internist-infectiologen van ziekenhuis Rijnstate, waar artsen en verpleegkundigen werkzaam zijn. Dat komt op mij niet over als een louche bedrijfje dat opzettelijk kwalijke dingen doet om er munt uit te slaan.
Roodvos schreef:@Germie, als je de moeite neemt even op de link te klikken van het Juridisch Loket in mijn eerdere post, dan kan je daar een voorbeeldbrief downloaden om te verzoeken alsnog te leveren tegen de afgesproken prijs.
E.e.a. uiteraard even aan te passen naar je specifieke situatie maar daar ben jij volgens mij slim genoeg voor.
Er staan al de nodige mogelijke argumenten in dit topic. Van jezelf en van anderen.
En een snelle google levert mij een duiksymposium op voor 15 euro:
https://www.duikerslog.nl/12-mei-duikme ... osium/amp/
Ik zou het gewoon proberen, niet geschoten is altijd mis.
germie schreef:Ik lees wel reviews van bedrijven ja. En begin altijd met de laagste, puur om te weten wat er staat en wat de klachten zijn. Kijk, als een bedrijf netjes levert en je geeft 5*, prima. Maar vaak ontstaan klachten over retouren bijvoorbeeld. Dat kan bij kleding belangrijk zijn.
Dus ja, een review is zeker belangrijk.
Soms reageert een eigenaar van een bedrijf ook nog en lijkt het of er een oplossing geboden wordt, maar dan moet je goed lezen wat de oplossing is. Ik had in Frankrijk bij een mc Donalds wat besteld en het werd onjuist, te weinig en veel te traag (50 minuten) geleverd. Dat je een foutje maakt kan gebeuren, maar als je het dan niet wilt herstellen, dan krijg je mij wel boos. Dus dat werd ook een lager review, met het bestelnummer er bij op google. Dan lees je dat er de laatste maanden alleen maar 1* reviews gegeven zijn met dezelfde klachten als ik had, en dat overal de eigenaar reageert met: zou u via fb contact met ons willen opnemen samen met uw bon om het op te lossen? Dat klinkt heel plausibel, maar allereerst bewaar ik een bon niet (maar ik onthoud best makkelijk nummers, dus had het bestelnummer onthouden en ook het tijdstip, daarmee konden ze natuurlijk echt al nagaan wat ik besteld had). En ze hebben helemaal geen fb site. Ik heb dus ook de review aangepast met onder mijn ervaring: de zgn. geboden oplossing is een onzinoplossing, want ik vermeld hier al de bon en de klacht en ze hebben helemaal geen fb pagina.
Een dag later zijn we bij een pizzeria beland in hetzelfde stadje, dat was geweldig, en die reageerden ook netjes op de positieve review.
Dus reviews doen zeker wel wat.
germie schreef:Ik heb al een 1* review op google gegeven aan dit bedrijf. Dat doe ik niet zo snel, maar ze willen niet leveren voor 15 euro. Ik heb meer 4 en 5* reviews geschreven. Als iets goed is vermeld ik het ook.
Ze zijn feitelijk verplicht te leveren, maar willen het niet.
germie schreef:Simbaa schreef:Ik zou niet zo moeilijk doen. Dan ga je toch niet als je het te duur vindt? Of denk ik nu te makkelijk
Ik ga ook niet voor 45 euro, maar vind het wel een belachelijke verhoging. En dan het argument van belangstelling. Ik ken al meer die zich opgegeven hebben voor 15 euro en ook 45 moeten betalen. Tja, die gaan ook allemaal niet.
mariettek schreef:Ik lees hem anders: door een typefout (oid) heeft er een verkeerde prijs gestaan. Als er nou 1 persoon zich voor de lage prijs had aangemeld, hadden ze die de korting nog wel gegund. Maar aangezien er heel veel mensen hebben ingeschreven voor de te lage prijs, komt het voor hen niet meer uit.
Ik geef ze groot gelijk. Hoe jammer ook voor jou.
germie schreef:Ik heb al 3 keer gemaild, ze hebben mijn aanmelding geannuleerd. Tja, dus daarom die review geplaatst. Ook anderen mogen niet komen voor die 15 euro.
Zoiets is een hobby voor velen, het is niet bedoeld voor alleen pro's in het vak (al val ik daar als instructeur wel weer onder natuurlijk). Als ze het netjes hadden gedaan, dan hadden ze gewoon gezegd, ok, die zich aangemeld hebben voor 15 euro mogen komen voor dat bedrag. Nu lopen ze dus al die mensen sowieso mis, want die komen niet. Je kunt toch beter 10 mensen extra hebben voor 150 euro dan die 10 mensen niet? Je krijgt immers ook weer horeca omzet hierdoor.
Ik ben overigens vaker bij lezingen geweest op allerlei fronten waarbij de prijs niet boven de 15 euro uit kwam en wat toch op leuke locaties was. Zo heb ik eens een rondleiding door een Eendenkooi gehad en daarna een lezing van het Groninger Landschap. Dus die 15 euro komt op mij zeker wel als reëel over.
Nee, ik heb niet betaald, want ze schreven dat ik 45 euro moest over maken. Ik zo huh? Er staat 15 op jullie website, kijk maar op deze schermprint. En een half uur later was de prijs aangepast. Maar ik heb toch echt de volledige website en een schermprint van die 15 euro bewaard.
germie schreef:Ik heb al een 1* review op google gegeven aan dit bedrijf. Dat doe ik niet zo snel, maar ze willen niet leveren voor 15 euro. Ik heb meer 4 en 5* reviews geschreven. Als iets goed is vermeld ik het ook.
Ze zijn feitelijk verplicht te leveren, maar willen het niet.
iirrssjjee schreef:Leen Bakker heeft ook ooit eens zoiets gehad toch? Met een bed/hoogslaper die per ongeluk voor €10,- ofzo te koop stond online. Die prijs is te mooi om waar te zijn, kun je als consument ook weten en dus stond de Leen Bakker heel sterk!