Kleding voor een sollicitatiegesprek...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:07

En toch vind ik dan optie 1 maaaaaaaar met een nette pump ook nog best fijn.
Vind persoonlijk zowel de laarsjes als de sandalen dan net niet helemaal passend.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 16:08

Muze schreef:
En toch vind ik dan optie 1 maaaaaaaar met een nette pump ook nog best fijn.
Vind persoonlijk zowel de laarsjes als de sandalen dan net niet helemaal passend.

Die nette pump heb ik niet. Draag ik ook nooit, dus wat ik had een pumps heb ik vorig jaar allemaal de deur uit gemieterd.

Dees

Re: Kleding voor een sollicitatiegesprek...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:14

Sandalen en blote armen zijn een echte no-go bij sollicitaties in de grote mensen wereld. Voor een beetje serieuze baan wil je ook niet meer langskomen in spijkerbroek

Ts: optie 2.
Linnen ziet er gauw smoezelig uit en op de foto's vind ik het je lang niet zo keurig staan als het petrol jurkje.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:17

Dees schreef:
Sandalen en blote armen zijn een echte no-go bij sollicitaties in de grote mensen wereld. Voor een beetje serieuze baan wil je ook niet meer langskomen in spijkerbroek

Nou... ik ken genoeg "grote mensen banen" waar je prima in een (nettte) spijkerbroek met een blouse kan komen solliciteren en dat ze je (bij geschiktheid) ook aannemen.

Ook vrouwen met een nette jurk (ook blote armen) kunnen prima solliciteren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:20

Tja, als je mij dan tegenover je zou treffen, had je echt het eerste minpuntje al te pakken.

Tenzij je 16 jaar oud was en solliciteerde op een vakantiebaantje, dan had ik het je vast vergeven om je later op de faux-pas te wijzen ;)

Gewoon niet doen. Neem het risico niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:22

Optie 3. Die jurk is keurig basic en heel leuk om te combineren met accessoires zoals kettingen en sjaaltjes.Inderdaad vind ik vanwege uitvaartonderneming een vestje dat de schouders bedekt het beste.Eigenlijk vind ik dat met dit hete weer die sandalen natuurlijker staan dan laarsjes! Als je daar zou worden aangenomen kun je nog zoeken naar dichte donker gekleurde schoenen. Die andere lichte jurk vind ik safarilook en niet passend bij uitvaartcentrum.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 16:28

Je bent niet snel overdressed op een sollicitatiegesprek. Ik zou gaan voor optie 2. Overigens zonder panty's. Daarvoor is het veel te warm.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:05

Absoluut optie 2 zou ik voor gaan :)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:08

Ik zeg ook optie 2.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:16

Formeel. Dus schouders bedekt, rok niet boven de knie, geen sandalen, en niets wat kreukt en geen spijkerstof.
Jurkje van optie 1 kan, ketting kan ook, maar niet met die sandalen ivm tenen en hakken bloot, en niet met het witte vestje. Dat is leuk als je op het terras zit en het wat frisjes wordt, maar niet voor een sollicitatie. Kun je niet een donker kort colbertje en zelfde kleur schoentje van een vriendin lenen oid? Dan heb je een mooi outfitje bij elkaar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 17:23

Eatshay schreef:
Formeel. Dus schouders bedekt, rok niet boven de knie, geen sandalen, en niets wat kreukt en geen spijkerstof.
Jurkje van optie 1 kan, ketting kan ook, maar niet met die sandalen ivm tenen en hakken bloot, en niet met het witte vestje. Dat is leuk als je op het terras zit en het wat frisjes wordt, maar niet voor een sollicitatie. Kun je niet een donker kort colbertje en zelfde kleur schoentje van een vriendin lenen oid? Dan heb je een mooi outfitje bij elkaar.

Haha nee, de enige vriendin waarmee ik comfortabel genoeg zou zijn om kleding uit te wisselen is 4 maten kleiner dan dat ik ben :D .

Ik ben ook een beetje bang dat als ik ga voor een donker colbert en donkere schoenen ik eruit zie alsof ik denk te solliciteren naar de functie van 'kraai' en dat is ook niet echt waar ik voor wil gaan.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 16-08-22 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:25

Morgen nog een keurige broek op de kop tikken een optie?
Want de blouse met mouwtjes is prima en dan heb je er wel de juiste schoenen bij.

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:26

De petrol jurk vind ik wel mooi staan maar die bruine schoenen/sandalen en witte vestje vind ik zelf ook niet echt matchen.
Heb je niet iets van zwarte schoenen of een zwart vestje/colbertje? Ik vind dat denk ik mooier dan al die losse kleuren bij elkaar. Bruin, petrol met wit spreekt mij niet zo aan zelf.

Die linnen jurk vind ik je zelf wel heel mooi staan! Ik zou dan alleen geen sjaal oid er bij aan doen. Gewoon de jurk, panty en een paar nette schoenen. Eventueel een vestje oid.

Moeilijk! Maar zou zeker niet voor een spijkerbroek gaan. Een soort pantalon, heb je dat? Of is dat te vinden? Dat zou wel mooi staan met die gestreepte blazer! Die vind ik ook erg mooi trouwens.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 17:27

Dees schreef:
Morgen nog een keurige broek op de kop tikken een optie?
Want de blouse met mouwtjes is prima en dan heb je er wel de juiste schoenen bij.

Ik heb zeker 20 broeken aan gehad vandaag en niets gevonden waar ik me lekker in voelde en wat mooi zat...

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:29

Voel je je überhaupt prettig in nette kleding?
Misschien een gekke vraag maar als je deze baan zou krijgen is dat wel iets waar je rekening mee zult moeten houden..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:29

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:30

Welke kleren zou je straks aan moeten stel je wordt aangenomen?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:31

Op zich hoeft de broek niet supermooi te zitten hoor, als die je billen maar bedekt en niet floddert om je lijf. Per saldo hoef je er alleen maar een stukje van de auto naar de tafel waaraan het gesprek plaats vindt te lopen. De rest van het gesprek zit je broek onder de tafel en werkelijk... er zijn maar heel weinig mensen die daar dan nog op letten :D
Een simpele Bram's Paris van 3 tientjes of iets van C&A doet de truc al.

Anders even wat geschiktere schoenen erbij halen?

(jammer dat je niet in de buurt woont, je had van mij prima dingen kunnen lenen voor het gesprek)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:35

Ik vind die petroljurk echt leuk en heel keurig. Daar kun je prima in solliciteren, zeker in deze temperaturen. Geen colbertje of vestje,maar doe er wel een nette hak onder.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:39

Ik vind het blauwe jurkje heel leuk staan met de laarsjes (en ketting + panty). Alleen zou ik voor deze sollicitatie niet met blote schouders gaan. Jurkje hierboven van Mart Visser zou top zijn.

Linnen, spijkerbroek, open schoenen zou ik allemaal niet doen bij deze sollicitatie, te casual. Als later blijkt dat iedereen er zo bij loopt; prima. Maar ik zou voor het solliciteren het risico niet nemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 17:46

Ik zie een hoop leuke opties voorbij komen...

Maar om wat voor functie bij een uitvaartbedrijf gaat het? Dat wordt wat makkelijker meedenken.

Ik ben geen jeansfan als het gaat om sollicitaties, maar er zijn best functies waarbij dat mijns inziens geen probleem hoeft te zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-22 17:52

Muze schreef:
Voel je je überhaupt prettig in nette kleding?
Misschien een gekke vraag maar als je deze baan zou krijgen is dat wel iets waar je rekening mee zult moeten houden..

Ja hoor, geen enkel probleem. Het bedrijf heeft ook gewoon (super mooie, niet kraai-achtige en voor de branche moderne) bedrijfskleding, dus daar hoef ik straks niet meer over na te denken. Ik voel me ook prima in nette kleding, maar ik wil voor een sollicitatie wat meer uitstralen dan 'kan een net jasje aantrekken'.

Super bedankt voor alle input allemaal, ik ga er nog eens rustig over denken :D .

Ik heb vooral moeite met hoe dingen vallen om mijn nieuwe lijf. In de afgelopen 5 maanden is er ruim 20 kilo vanaf gegaan, en in de maanden daarvoor nog eens 10, dus mijn lichaam is totaal anders dan dat ik gewend was. Eerder kon ik ook naar twee winkels, en wat hun collectie was; daar moest ik dan een keuze uit maken. Nu kan ik naar de hele stad. Wat ik aantrek past allemaal en valt over het algemeen ook netjes om m'n lichaam, dus moet ik nu ineens bedenken wat ik ervan VIND, en dat is niet zo gemakkelijk.

Het Mart Visser jurkje is aardig, maar te truttig naar mijn smaak, de lange mouwen passen absoluut niet bij het seizoen, en het is vooral ook veel te duur voor iets wat ik maar één keer ga dragen en daarna in de kast hangt stof te vangen. Ik wil graag als mezelf daar komen, niet als een poppetje wat met de verkleedkleren met spelen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:08

Oh wauw, ik zou echt nóóit iets kopen dat ik maar een keer zou dragen. Als je het alleen bij een solli draagt en daarna nooit meer, dan past het toch niet écht bij je? Dan zou ik doorzoeken naar iets dat echt bij jouw stijl past en wat je dus later ook blijft dragen.

edit: wat draag je normaal graag of wat vind je mooi (bij anderen)?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:13

Heb je nog andere schoenen in de kast dan deze laarsjes, die wel gesloten zijn qua teen?

Vind het jurkje top, mis alleen idd de mouwen. Vestje kan maar vind met de laarsjes de combi niet zo mooi.

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 18:14

Met optie 2 kan je niet fout gaan!

En mocht het echt niet uit te houden zijn qua hitten kan je er altijd voor kiezen het vestje nog uit te doen, maar mocht het te doen zijn zou ik hem aan houden!

Optie 2 is heel netjes (je kan altijd perfecter maar waar is dat voor nodig) ze moeten je uiteindelijk kiezen omdat je een goed gesprek voert en om je kleding kunnen ze je echt onmogelijk afwijzen als je dit aan hebt!
En het is niet de bedoeling dat je failliet gaat alleen voor sollicitatiekleding!