madeliefw schreef:Ik denk eigenlijk dat ik het niet heel tof zou vinden als we naar rato zouden inleggen en dan ieder een spaardeel over zouden houden waardoor mijn vriend veel meer zou overhouden. Ik heb heel cliché mijn 'carrière' op een lager pitje gezet toen we gingen samen wonen en kinderen kregen ben ik ook minder uren gaan maken en mijn vriend heeft hierdoor meer kunnen doorgroeien. Dan is het oneerlijk als hij opeens luxe vakanties kan houden bij wijze van spreken, terwijl ik thuis de boel draaiende houd. Wij hebben onze inkomsten en uitgaven gelukkig op een hoop gegooid. Hele grote uitgaven overleggen we met elkaar, maar we denken allebei hetzelfde over bepaalde uitgaven en kunnen dit ook zonder overleg doen.
Ik heb geen paard maar als dit wel het geval zou zijn zou die ook van de 'hoop' betaald worden.
Ik bedoelde met naar rato eigenlijk misschien iets anders, hij legt meer in omdat hij meer verdient en ik minder omdat ik minder verdien, maar we doen het zo dat we dus allebei precies hetzelfde voor ons zelf onderhouden

Dus hij wist hoe de vlag erbij ging en hij vindt het allemaal prima. Maar als hij elke dierenartsrekening of elk nieuw dekje zou moeten (mee)financieren, dan werd het waarschijnlijk wel een 'dingetje'...
En is het 5/95 geworden ben ik bang 

) als ik 250 euro aan mijn kleding zou willen uitgeven en andersom is dat precies zo.
)