Trouwen in 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 13:36

Gefeliciteerd met jullie verloving! Mooie ring hoor.

Qua namen: ik heet officieel meisjesnaam-achternaam partner. Op mijn werk gebruik ik alleen m’n eigen achternaam. Privé wissel ik alle drie de opties wat af. Als ik iets wil regelen voor/namens ons gezin dan hou ik het op de achternaam van mn man, op persoonlijke titel m’n volledige achternaam en bij webshops meestal alleen m’n eigen achternaam }:0

Moon_light94

Re: Trouwen in 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-22 16:14

Wauw prachtige ring <3 gefeliciteerd!

Ik ga ook mijn meisjesnaam houden en achternaam partner eraan plakken. Ik wil niet van mn eigen naam af, en daar komt bij dat ik ook wetenschappelijke publicaties op mn eigen naam heb staan dus qua werk wil ik sws eigen naam gebruiken.
Maar voor eventuele kinderen vind ik het wel fijn om ook zijn achternaam te hebben :j

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 08:37

Ik wil in elk geval gedeeltelijk mijn meisjesnaam houden, omdat ik daar ook wetenschappelijke artikelen heb. Maar verder heb ik niet zoveel met die naam en vind ik de naam van mijn verloofde mooier. En bij eventuele kinderen zou ik wel graag hetzelfde heten (en mijn verloofde wil mijn naam niet aannemen). Ik denk er dan ook over om officieel voor zijn naam-mijn naam te gaan, waarbij ik in mijn werk wel alleen mijn eigen naam zou blijven gebruiken.

Wij hebben een eerste locatie bezocht van de week. Prijs viel ons alles mee, en locatie had best wat mogelijkheden. Ook best wat nadelen, maar het grootste nadeel vond ik toch wel dat er meerdere bruiloften op een dag georganiseerd kunnen worden daar en de toiletten zijn gedeeld... Wij kwamen toch thuis met het idee dat we liever de locatie exclusief voor ons zouden willen. Nu met een aantal andere locaties contact voor een eerste gesprek en indicatie.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 17:50

Ik houd mijn eigen naam en neem die van m’n vriend niet aan. We twijfelen nu over 3 november als datum want dan kennen we elkaar 5 jaar.

Locatie staat al vast en de datum maakt niet uit omdat het een privé locatie is. Een hele mooie jas met tropische planten naast een bos.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 18:01

Dankjulliewel voor de complimenten over m'n ring, ben er natuurlijk mega blij mee. :o

Kwa naam, moeten wij allerbei nog over nadenken. Wij krijgen nu al spontane koppijn bij het nadenken van waar we gaan trouwen. Wij zijn allerbei Brits, al onze familie woont in Engeland, alleen mijn ouders wonen in Nederland. Al onze vrienden wonen in Nederland ook... We zijn erover uit dat de bruiloft sowieso in Engeland plaats moet vinden. Dan komt het volgende, zijn familie woont in het zuiden van het land, mijn familie is het noorden. Dat is 8 uur autorijden := Dus we hebben besloten in het midden van het land te gaan trouwen, rond the Peak District (echt prachtig mooi daar).

Nu moeten we nog een datum gaan prikken, daarna kunnen we denk ik een gastenlijst opstellen en een locatie gaan zoeken. Nou wordt de gastenlijst een uitdaging, hoe hebben jullie dat gedaan? Wie nodig je wel uit en wie niet?! Wordt al gauw een gigantische bruiloft anders...

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 22:55

Ik meld me ook!

Enkele weken geleden op vakantie ten huwelijk gevraagd en wij willen graag volgend jaar trouwen, waarschijnlijk 18-8.

Het feest zullen we sowieso thuis doen (boerderij), de ceremonie is nog even de vraag of dat daar kan, anders zoeken we daar nog een locatie voor.

Ik weet verder even niet zo goed waar we nu moeten beginnen, ik denk in ieder geval met het vastleggen van de datum bij de cateraar. En het zoeken van een trouwjurk is volgens mij ook iets waar je niet te lang mee moet wachten.. De rest van de invulling komt dan in verloop van tijd wel, lijkt me :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:09

Gefeliciteerd !!

Het aangeven van de datum bij de gemeente is stap 1 ! :D direct kijken welke babs, en je moet dan weten welke getuigen je wilt vragen omdat je hun ID gegevens nodig hebt.

Stap 2 is een gastenlijst, zodat je weet met hoeveel personen je te maken hebt ongeveer. Dit is super fijn omdat je direct dan kunt nadenken over de stoelen, tafels, catering, taart, decoratie en de versiering.

Daarna save the date kaarten naar de daggasten sturen als je die wilt versturen. En lekker een thema of een kleurenpalet uitzoeken om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken :-)

Ook thuis zou ik een ceremoniemeester vragen! Zodat jij op de dag zelf heerlijk kan genieten met je kersverse vent !

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:50

Captain schreef:
Ehhh ik moet alles nog regelen. :') Alleen het gemeentehuis is nu geregeld maar verder alles nog.. dus dat is:

- jurk
- make-up en haar
- locatie voor eten 's avonds
- kamelen voor onze fotoshoot
- kaartjes voor uitnodigingen

Mis ik nog iets? Ik ben hier zo niet goed in.. :')

Succes met regelen!
- Save the date kaarten
- Accessoires voor de jurk, schoenen
- Sieraden
- Muziek
- Gastenlijst
- Doorgeven bij gemeente, trouwambtenaar regelen, getuigen, trouwboekje
- Bezoek aan de notaris
- Bruidsmeisjes/jongens
- Ceremoniemeesters
- Fotograaf, trouwboek
- Let op: bij haar en make-up dat ze 's avonds nog eens komen om het bij te werken

Dit zijn de zaken die zo 123 in me op komen.

Wij hebben geregeld: Locaties, fotograaf, gemeente, notaris, muziek. Ik ben nu bezig met kapper/make up en jurk.

Wat leuk om alle verhalen te lezen :j

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 02:59

Sinds vorige week kan ik mij ook aansluiten bij het clubje "verloofd".

Wij kennen elkaar nu bijna 8 jaar en in februari zijn we 8 jaar echt samen.
We hebben 2 dochters van in februari 4 jaar en april 2 jaar.

Vorige week dinsdag heeft hij mij ten huwelijk gevraagd,op mijn verjaardag.

De ring,die nu terug is gegaan om een iets grotere te bestellen.
Afbeelding

Nu willen wij dus volgend jaar trouwen,maar ik vind het lastig om de eerste stap te zetten in het regelen.
Geen idee waarmee ik moet beginnen

Hoelang duurt het bijvoorbeeld dat je je jurk hebt als je hem uitgekozen hebt?
Ik ben momenteel bezig met een traject om af te vallen dus zal hem nu nog niet gaan uitzoeken.

En wanneer moet je de datum laten vastleggen bij de gemeente?
We willen graag in de zomer trouwen.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 04:07

Ik lees stilletjes met jullie mee, wij gaan komende zaterdag trouwen dus wellicht kan ik wat tips geven.
Gefeliciteerd met alle verlovingen!

Wij zijn begonnen met een gastenlijst. Je weet dan hoeveel mensen je 'kwijt' moet op de locatie(s). Je kan wel een kasteel afhuren, maar als je het intiem wil houden met 20 gasten past dat niet. Net als een groots feest in de buurt kroeg 8-). Daarna locatie voor feest/receptie en trouwen. Babs en Ondertrouw kwam later, al moet je er in de zomer wel op tijd bij zijn omdat dat een heel drukke periode is.
Jurk kan ik je niet in adviseren, die van mij komt van marktplaats _O-

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:42

Wij hebben nu locatie vastliggen, gastenlijst en ik heb een jurk. Oh en de fotograaf.

Deze week ga ik de gemeente contacten :j.

Jurk adviseerden ze bij mij 9-12 maanden van tevoren het allerliefst zodat je de meeste keuze hebt ivm sommige lange levertijden. Mijn jurk is er bv met 6 maanden, maar dan moet ie ook nog helemaal perfect op maar gemaakt natuurlijk.

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:58

Mijn zusje trouwt juni en tegen haar werd afgelopen augustus al gezegd dat ze laat was met haar jurk uitkiezen.

Ik zou ook volgend najaar gaan trouwen maar we hebben besloten het uit te stellen omdat er toen wij afgelopen zomer locaties bezochten was er zelfs voor het najaar niks fatsoenlijks meer beschikbaar.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:24

Ook hier moeite met vinden van een locatie. Nog wel het een en ander beschikbaar in september, maar juni was/is eigenlijk al niet meer te doen. Of dan inderdaad op een "mindere" locatie.

Wij wachten nog op een mailtje van onze favoriete locatie in de hoop dat we daar nog net wat eerder dan eind september terecht kunnen.

Ik hoorde inderdaad ook van lange levertijden op jurken. Ik ben nog niet gaan kijken, ik wil echt eerst een locatie en datum hebben want dan heb je ook meteen duidelijk hoeveel haast erachter moet. Hopelijk dat snel rond en dan door met de jurk en fotograaf en, en, en...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 13:59

Ik schrok van jullie met die verhalen van lange levertijden dus dacht ik bel even een zaak op hier in emmen.
Verhaal uitgelegd maar zij geeft aan dat dat echt onzin is.
Ze had al meer aanstaande bruiden erover gehoord dat het tegen hun gezegd werd dat het zolang ging duren maar het klopt dus niet.
Zij geeft aan maximaal 5 maanden.
Met decembermaand erbij (gaan veel bruidsmode fabrieken dicht met kerst en oud en nieuw) 6 maanden maar dat is dus ruim genomen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:25

Hmm ja... Maar dan ligt het nog aan hoeveel tijd er nodig is om te vermaken, hoeveel maanden/weken veiligheidsmarge je graag wil inbouwen en natuurlijk of je ook meteen iets vindt.

Maw, ik denk dat 9-12 maanden echt niet zo gek is als je bovenstaande allemaal meerekent. Mijn jurk was er ook maanden van tevoren al (november geloof ik, we trouwden in april) maar dan is het tenminste gewoon geregeld.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 14:28

Dit was inclusief verstellen enzo.
Misschien is het wel per regio verschillend.
Emmen is nou niet bepaald de randstad ofzo

Sam_I_Am

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:04

Fijn dat het bij die bruidszaak meevalt maar het is echt geen onzin, ik heb het de verkoopster zelf horen zeggen tegen mijn zusje. En dit is bij drie verschillende zaken gezegd. Mijn zusje is 2 september geslaagd voor haar jurk in de derde zaak en de jurk komt eind mei binnen.

Zie trouwens dat ik in het bericht hierboven een typ fout gemaakt heb, ze trouwt in juli.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 15:15

Ik ga maar in mijn bikini dan ofzo. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:33

:') het maakt het wel een stuk makkelijker haha,soort strand bruiloft in de zomer _O-

Ik ga mijn vent maar vanavond even aan de jas trekken om een datum te prikken en dingen op papier te zetten wat we nou precies willen en de financiën die erbij horen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-22 15:39

Ik ga dat vrijdag doen, pizza bestellen, notitieblok er bij en plannen maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:05

De jurk bestellen duurde bij mij 4 maanden tussen bestellen en geleverd bij de winkel. Tegen mij zeiden ze ook 6 maanden, maximaal 9 omdat er op het moment nog steeds een grotere vraag is door corona. Ze hebben wel in de winter een stuk meer rust, dus als je nu al weet dat je gaat trouwen zou ik vooral lekker in de winter gaan passen zodat ze alle tijd voor je hebben, en inderdaad heb je dan geen problemen met levertijden

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:36

Wij gaan volgend jaar juli trouwen <3

Locatie, jurk, ringen en fotograaf zijn al geregeld.
Ik heb 2 weken geleden mijn jurk uitgezocht en volgens mij heb ik in mei de laatste doorpas afspraak. Dus ruim op tijd :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 14:19

Mooi op tijd idd!

Ik heb nog een andere bruidsmode zaak benaderd die me wat beter ligt kwa gevoel.
Jurken ook een stuk goedkoper dan de eerste die ik vroeg.
Levertijd 3 a 4 maanden.
Moest wel 6 maanden voor onze datum de jurk uitkiezen ivm 8 weken voortijd nog een laatste keer passen en aanpassen.

Waarschijnlijk word onze datum begin juli.

Inmiddels ook de lijst gemaakt met gasten en ook alweer een paar doorgestreept.

En bij de kapper geweest voor info over het kapsel.
Dat is wel een beste prijs,een probeerkapsel kost zo even 100 euro en dan het bruidskapsel zelf 125 euro.

Het probeerkapsel sla ik dus over.

Wat doen jullie met de taart?
Ik overweeg om hem zelf te maken maargoed dat kost wel even tijd een dag van tevoren.
Weet niet of dat dan ook gaat lukken.
Een verjaardagstaart duurde al lang zat haha

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:27

Ik ben helemaal geen bakster, dus die taart laat ik lekker maken :9

Wij hebben vandaag onze locatie bevestigd, onze datum wordt 30 september 2023. We hebben nog wel gekeken naar eerdere mogelijkheden, maar veel was al bezet of net te klein voor de hoeveelheid avondgasten of net niet onze smaak...
Vond het van een locatie echt nog wel jammer dat die wat klein was, was echt een schitterende locatie en we zijn daar echt vriendelijk ontvangen maar die reageerden gelukkig heel bergipvol toen we hun doorgaven dat we een andere keus gemaakt hadden.

Dus uiteindelijk wat geschikt met de datum, al komt dat nu wel mooier uit met de huwelijksreis naar Argentinië :))

Nu kan de rest van het geregel beginnen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 19:02

Locatie is voor ons gelukkig niet zo'n probleem,kan gewoon op het land achter het huis/boerderij.

Een datum is lastiger hier haha