Hoe iemand leren kennen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chibi2

Re: Hoe iemand leren kennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:21

20 is nog jong. Komt echt nog wel.
Ik heb mijn vriend ontmoet via een sportvereniging. Als je het niet digitaal wil, is dat denk ik je grootste kans, via sport/hobby vereniging. Je hebt dan al een gedeelde passie, dus altijd iets om over te praten met die gene die jou wel leuk lijkt (waardoor gesprek starten ook makkelijk is).

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:30

Paiq is een leuke dating app waar je niet direct op uiterlijk kan oordelen en je een match krijgt op basis van wat je invult op de vragen. Heb er al meerdere relaties door zien ontstaan.

Verder geef aan vrienden aan dat je het leuk zou vinden een relatie te vinden wie weet wie zij in hun vrienden en kennissen kring hebben.

En verder gewoon leuke dingen ondernemen die bij jou passen wellicht kom je iemand tegen tijdens een mooie wandeling in de natuur of tijdens een mountainbike tocht of een leuke buitenrit.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:32

Herken je probleem TS.

Ook nog geen relatie gehad, wel wat ouder (bijna 27).
Uitgaan vind ik echt 10x niks, muziek en alcohol zijn beide niet mijn ding.
Studie waar 75% vrouwen zaten
Met werk en sport/hobby's kom ik geen nieuwe mensen tegen.

Dating apps zijn ook niet mijn favoriet, maar probeer het toch maar.
Veel om mij heen kennen hun partner via een datingapp, geloof wel dat het werkt dus. Al hoop ik de mijne nog steeds gewoon tegen te komen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:37

Zowel mijn ex als mijn huidige vriend leren kennen via Happn, een datingapp dus. Ook wel getinderd en vanuit daar meerdere dates gehad, maar geen echte relaties. Ben uiteindelijk ruim 3 jaar met mijn ex samen geweest, en ken mijn huidige vriend ook alweer bijna tien maanden. Time flies :))

Zeker mijn vriend was ik anders nooit tegen gekomen. Hij woonde ergens waar ik echt nooit kwam, qua werkgebied matchen we niet en ook ons sociale leven kent geen overeenkomsten. Dan wordt het wel heel erg ingewikkeld. Via Happn elkaar tegen gekomen, kop koffie gedronken en zijn nu aan het bedenken waar we ons eerste huis samen gaan kopen :D

Als online niet je ding is, dan zou ik het inderdaad meer in het sociale/verengigingsleven 'zoeken'. De kans dat je de man van je dromen voor het zuivelschap in de AH tegenkomt is denk ik bijzonder klein :))

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:49

Ik heb mijn vlammen uit het verleden ( :') ) overal en nergens leren kennen. Dans-uitgaan, kroegjes-uitgaan, festivals, via bijbaan, studie, op straat, via via, datingapps, via vrijwilligerswerk, via politieke partij, in de trein...

Ik zou datingapps niet zo gauw afschrijven. Heel veel mensen die ik ken hebben zo iemand gevonden om een relatie mee te starten. Wat ik vaak bemerk bij mensen die menen dat datingapps niet werken of niet voor hen zijn, is een bepaalde onzekerheid. Onnodig en zonde, dus keep an open mind en probeer het gewoon. Langer dan één dag ;)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 08:57

Suzanne F. schreef:
chanicha schreef:
Mijn man via mijn vriendin leren kennen tijdens het uitgaan in Cartouch in Utrecht, we waren altijd met een groepje en daar was mijn nu man ook bij.
Ik was 17 toen we verkering kregen, nu 45 jaar bij elkaar :j

Edit, toen had je geen datingsites, alleen advertenties in de krant :')

Wat leuk. Mijn moeder ging vroeger ook altijd naar Cartouch en naar de Dietsche. Zo ontmoette je inderdaad een potentiële partner in die tijd.

Tegenwoordig is het toch veel meer online. Netwerk van bekende van bekenden via Snapchat enzo. En datingsites. Maar ik houd totaal niet van datingsites. Daar voel ik me totaal niet goed bij dus eens maar nooit meer. Verder is de spoeling heel dun, maar goed ik ben ook niet op zoek dus dat maakt het alweer anders.

Wat leuk Suzanne!
Toen had je nog discotheken in Utrecht en we gingen ze allemaal af :))

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:13

Ik ben een heel stuk ouder en inmiddels 3 jaar alleen na mijn scheiding. Op zich bevalt het leven me prima alleen, maar ik denk er wel eens aan dat een maatje leuk zou zijn. Samen eens leuke dingen doen en vooral ook het delen van mijn passie (de paarden en de fokkerij). Maar ja, zo iemand kom je niet tegen in de plaatselijke kroeg (daar heb ik ook niet zoveel verloren) of op een datingsite lijkt mij.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:32

Van een vakantie, maar ik was wel een jaar of 6 ouder dan jij TO.

Daarvoor kwam ik echt geen interessante mannen tegen. Niet op de opleiding, niet op het werk/bijbaan, niet op de sport, uitgaan deed ik zelden en dan sprak ik meestal de meeste mensen, woonde in een dorp, en online daten was net een beetje in opkomst.

Ik ben nu weer vrijgezel en ik denk dat mijn beste optie online is...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 09:44

Ik ken mijn vriend via Tinder. Ik was toen 24 en hij 30. We hebben nu 2 jaar een relatie en wonen sinds april samen. Daarvoor heeeeeel veel zonder resultaat gedate via datingapps. En daarvoor weer 3 jaar een relatie gehad met mijn ex via Tinder.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:33

Hier ook een tinder-koppel. :j
In mijn omgeving ook verschillende succesverhalen via Tinder.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:38

Ik zou toch echt Tinder installeren TS, hoe makkelijk wil je het hebben? :D

Je komt daar uiteindelijk vast ook wel een leuke vent tegen hoor, niet iedereen is alleen maar uit op seks.

Of je kunt de modjes van bokt eens aan de mouw trekken of ze weer op 1 april bokt aan Tweakers kunnen koppelen net als 10 jaar geleden. Ik ben inmiddels getrouwd en heb 2 kinderen met degene aan wie ik toen gelinkt werd :')

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:46

Ik heb die van mij ontmoet tijdens het stappen.
Je hoeft niet uit te gaan, maar je kan ook iemand tegen komen op het terras, drankje doen in de kroeg, bij een strandtent of op het strand, een sportieve activiteit, verjaardag of vakantie een leuk festival.
Succes en flirt en maar lekker op los.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:08

Mijn ervaring is ook dat de mensen die je ontmoet tijdens het uitgaan, veelal opzoek zijn naar een avontuurtje van korte duur :o
Ik leer veel nieuwe mensen (en ook leuke mannen) kennen via huisfeestjes. In de stad komen dan vaak buren aansluiten, die ook weer vrienden uitnodigen etc etc. Zo zijn er bij mij al een aantal leuke dates uitgerold.
Niet dat het wat is geworden. Ik blijf meestal bij vrienden :+ Maar ik ben dan ook niet echt opzoek naar iets serieus. Als ik het nu zou vinden is dat mooi, maar ik vind het ook stiekem wel fijn zo. Het zou dan echt helemaal geweldig moeten zijn, mocht ik het willen doorzetten :)

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 11:24

Ik ken mijn vriend via Happn (soort Tinder), ook vaak dates gehad waar de klik er minder was, altijd netjes aangegeven aan de andere. Ik ben ook niet van het uitgaan. Bij mijn vriend was the eerste date gelijk een hele goede klik en zijn eigenlijk gelijk gaan daten. Zijn nu 4 jaar samen.

Heb je geen vriendinnen die misschien iemand kennen voor je? Misschien wordt je nog eens verrast! Dan heb je in ieder geval een via via connectie!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 21:57

Zoveel tips weer, wordt geapprecieerd! :D

Weet niet meer wie het zei maar heb Bumble gedownload, en ik moet zeggen dat ik die echt al vele malen aangenamer vind dan Tinder.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:01

Ik heb mijn vriend, inmiddels verloofde, leren kennen via Tinder. Moet eerlijk zeggen dat het is dat hij toen een gesprek begon, want ik was ook klaar met Tinder :').
Maar datingapps kunnen dus zeker wel werken, je moet alleen goed filteren soms haha :D

En verder, gewoon dan gewoon ook lekker gaan daten als iemand je aanspreekt. Is het geen relatiemateriaal, heb je vast alsnog een prima avondje uit. En is het echt niks, kun je altijd gaan :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:01

OkCupid is ook leuk!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 22:06

Ik heb mijn man op het werk leren kennen. Het begon met over en weer e-mailen over films en nu enkele tientallen jaren verder zijn we getrouwd en geen collega’s meer.

Mijn idee is dat als je er naar op zoek gaat dat je niemand vind, je moet er bij toeval tegenaan lopen. Of in mijn geval overrijden met een bureau stoel tijdens een paaseitjes gevecht. :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-22 23:15

Tazzey schreef:
Of in mijn geval overrijden met een bureau stoel tijdens een paaseitjes gevecht. :')

_O- _O-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 00:05

Hier ook een Tinder situatie, 7 jaar samen inmiddels, 5 jaar getrouwd en 2 Kids.
Ik had Tinder eigenlijk tegen de verveling geïnstalleerd :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 03:11

29jr geleden mijn man ontmoet met uitgaan. Ik was 19 en hij 21. Pas 18jr later getrouwd. Toen zei de trouwmevrouw dat ze amper nog mensen trouwde die elkaar niet via internet hadden ontmoet......

Wij hadden allebei al meerdere kortere en iets langere vriendjes en vriendinnetjes gehad via school of uitgaan. We waren ook allebei niet uit op iets serieus, maar liep gelijk zo.

Onze zoon is nu 25 en woont samen. Heeft wel al meerdere vriendinnen gehad en meeste uit dorp of met uitgaan ontmoet. En het scheelt dat hij barman is :) Maar hoor ook niet dat vrienden via internet daten. Het is meestal wel met uitgaan, via via of school en studie.

20 is nog jong. Ik had mn man liever later ontmoet als ik eerlijk ben, want ik ben soms wel een moeilijke, nog te wilde vriendin geweest soms.

Sta open voor feestjes en via internet zou ik zelf alleen echt reageren op wie je echt iets lijkt en niet te gedwongen voelen dat je iemand moet vinden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 03:40

Ik heb mijn vriend leren kennen op vakantie op een cruise in de bahamas.

Fantastische ervaring maar raad het je niet aan als je niet over de hele wereld wilt verhuizen hahaha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 05:35

Tja ik was ruim 30 en opeens er aan toe. Datingsappen geprobeerd, verwijderd, geprobeerd, verwijderd. Toen lexa betaald en binnen 2 dagen 1 leuk contact wiens abonnement net af liep. Ik kon nog annuleren haha dus gedaan en per WhatsApp verder gegaan. Inmiddels 3 jaar samen en 2,5 jaar samen wonend

entless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:11

Via mijn paard :D

Een stalgenoot en haar vriend vonden mij en een vriend van hem zielig omdat wij beide vrijgezel waren (ik 22 en hij 23). Ze wilde ons met smoesjes koppelen. Ik had eerst niet zoveel interesse in hem of een relatie, maar mijn paard was weg van hem:D
Hun koppelpogingen waren niet meer nodig daarna :')

Hun relatie duurde niet lang, maar wij zijn 10 jaar samen, getrouwd en hebben 2 prachtige kinderen! <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 08:18

Gewoon door te doen wat je altijd doet :j. Ik heb mijn man op stal leren kennen, hij werd pensionklant op de stal waar mijn bijrijdpaard stond. Had ontmoeten via stappen, internet, clubs en verenigingen al geprobeerd en de hoop eigenlijk al een soort van opgegeven op mijn 26e. Maar toen het raak was, was het ook meteen de goede :j