38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:07

Weet je wat ik leuk vindt aan dit topic: dat heel veel bokkers die hier reageren ts opbeuren en fijne adviezen geven, top!
Natuurlijk weet ts dat er niet veel aan te doen is maar als je hard gespaard hebt en het is bloedheet in de caravan dan is dat net even een moment om er doorheen te zitten maar bokt helpt en praat Storm door de nacht heen :)
Waarschijnlijk zit ze nu te genieten van een fijn ontbijt in het zonnetje met Kids die heerlijk geslapen hebben en gaan er voor vanavond flessen in de diepvries die mee naar de slaapkamer gaan!!

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:09

Wij hebben net onze laatste nacht bij 30 graden geslapen, voordeel is wel dat het s ochtends weer aardig afgekoeld is, 23 graden. Sterkte, ik trek het ook slecht, hoop dat jullie toch van je vakantie kunnen genieten.

verootjoo

Re: 38 graden in de huurstacaravan, wat zijn mijn rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:13

Wat ik trouwens ook deed in onze veel te hete stacaravan was koelelementen onder het hoeslaken bij m’n voeten leggen.
Af en toe m’n voeten erop en ik koelde lekker af.

En de kinderen niet te vroeg naar bed. Normaal slapen ze hier van 7 tot 7, na een paar dagen hitte was dat gewoon van 10 tot 10 of nog later. Dat ging prima. Beetje zuid- Europees ritme genomen :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:19

:knuffel: Heel vervelend dit.
Maar dit is 1 van de redenen dat ik maar eens in de paar jaar op vakantie ga omdat ik dan dus naar een heel luxe hotel ga met airco en alles erop en eraan zodat ik dit soort dingen dus niet krijg. Camping is voor mij weggegooid geld.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 08:20

maras schreef:
Weet je wat ik leuk vindt aan dit topic: dat heel veel bokkers die hier reageren ts opbeuren en fijne adviezen geven, top!
Natuurlijk weet ts dat er niet veel aan te doen is maar als je hard gespaard hebt en het is bloedheet in de caravan dan is dat net even een moment om er doorheen te zitten maar bokt helpt en praat Storm door de nacht heen :)
Waarschijnlijk zit ze nu te genieten van een fijn ontbijt in het zonnetje met Kids die heerlijk geslapen hebben en gaan er voor vanavond flessen in de diepvries die mee naar de slaapkamer gaan!!

Je hebt grotendeels gelijk!
Ontbijtje wel binnen in de caravan maar het is vannacht heel erg afgekoeld zoals iedereen al zei. Nu 22 graden en dat is echt goed te doen.
Kinderen waren wel vroeg wakker, om 6 uur en half 7, maar dat zal hopelijk wel later zijn morgenochtend, eerste nacht op vakantie is nooit de beste nacht.

Ik ga kijken of er hier een action iod in de buurt zit om een aircooler aan te schaffen.

Nogmaals bedankt iedereen.
Naïef? Misschien wel, maar ach, ik ben ook maar een moeder die 4 dagen in de week hard werkt en haar best doet, en misschien waren mijn verwachtingen te hoog. Ik was gister gewoon even heel erg teleurgesteld.

Ik sta er vandaag in ieder geval al heel anders in met al jullie adviezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:22

Fijn! Maak er een mooie dag van! Veel plezier!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-22 08:23

Suzanne F. schreef:
Fijn! Maak er een mooie dag van! Veel plezier!

Dank je wel :*

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:26

Ik ben de eerste dag op vakantie ook nooit op mijn best hoor, dan speelt er vaak nog wat stress mee van het inpakken, de reis, je werk achter laten, je paardjes en dan kan er gauw wat tegenvallen maar ik denk dat je een paar top weken gaat krijgen hoor, geniet ervan!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:32

Veel plezier, Storm! Vandaag lekker naar een meertje/zwembad en je kunt er weer tegen aan :*

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:34

Probeer te vragen of ze evt een mobiele airco od koeler hebben staan
Kaart zeker de koelkast even aan, probeer toch te genieten
Haal evt bij de action voor een paar cent van die horregaas met klitteband en zo een magnetische hordeur
Kun je alles open laten staan savonds zonder muggen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 08:44

Heb je een tuinslang? Ik heb zelf jaren in een chalet gewoond en daar werd het zomers altijd erg warm. Wij besproeiden de daken in de avond zodat we lekker konden slapen, werkt perfect ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:26

Ik weet niet waar je zit, maar je mag mijn tentje wel lenen evt om in te slapen?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:30

Waar zit je? Ik heb wellicht voor vannacht wel een mobiele airco staan...

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:39

Ooh wat zuur zeg. Misschien gaat het vanavond beter. Kan mij voorstellen dat als het gisteren wisseldag was de vorige vakantiegangers niet hebben gelet om de boel overdag dicht te houden, alsmede de schoonmaak.
Mijn dochter slaapt nu thuis ook later door de warmte. Ben eergisteren gestopt met proberen en we zijn lekker dingen gaan doen die we normaal niet kunnen ivm haar bedtijd. Lekker nog een tijd fietsen, extra lang op een verjaardag blijven etc. Merkte dat ik er anders heel gefrustreerd van werd.

Gelukkig koelt het ‘s nachts wel af. Scheelt al iets. Hopelijk lukt het wat beter om van jullie vakantie te genieten!

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:56

Wat fijn dat dit topic je een beetje opgebeurd heeft Storm! Ik kan het me helemaal voorstellen hoor: hard voor gespaard, lang naar uitgekeken, dan wil je gewoon dat het perfect is (misschien nog wel het meest voor je kinderen). Bovendien is de eerste vakantiedag nu ook meestal niet de meest stress-loze :D .

Komt vast helemaal goed: ik wens je hele fijne vakantiedagen.

En voor de rest heeft het in ieder geval een hoop 'blijf koel in een hittegolf' tips opgeleverd. +:)+

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 09:57

Storm schreef:
Nogmaals bedankt iedereen. Ik zit er gewoon een beetje doorheen. Ik had er zo enorm naar uitgekeken en iedereen weet hoe duur een stacaravan is per week in de zomervakantie.
Wat ik zo jammer vind is dat juist onze caravan in de volle zon staat en de anderen onder de bomen. Ik sta aan de buitenrand en daar groeit dus net niks.
Ik woon hier 200 km vandaan, even terug naar huis is geen optie helaas, en dan zouden de kinderen ook erg teleurgesteld zijn.

Een aircooler, iemand ervaring mee?
Zelfs de koelkast trekt het hier namelijk niet, alles dat eruit komt is lauw.

Een aircooler is zonde van je geld, koop dan liever een ventilator, ga je meer plezier van hebben.
Wij hebben een aircooler gehad, vond het waardeloos, koelt haast niks.

Sterkte! En nee, rechten heb je in deze situatie niet...niemand weet van te voren hoe het weer zal zijn.

Ik zag wel dat er iemand hier een mobiele airco te leen aanbood, super lief!
Misschien is dat een idee? Als diegene een beetje in de buurt zit?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:10

Aircooler koelt inderdaad vrij weinig en mijn ervaring is dat het er ook nog eens heel benauwd van wordt in huis/caravan. Ik zou voor de dakbesproeitip gaan

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:17

Even inhakend op de dakbesproeitip... er geldt in meerdere delen van het land momenteel een verbod op het beregenen van gewassen vanwege angst voor een watertekort. Het bewateren van een dak vind ik persoonlijk dan echt not done. :n

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:48

En de vraag (vanuit de overheid?) om zuinig te doen met kraanwater.
En het zou me niets verbazen als de campingeigenaar dit niet toestaat.

(want dan mag iedereen zijn caravan koelen met de tuinslang)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:52

Dak besproeien lijkt me in tijden van deze waterschaarste ook echt not done.
Zou niet eens in me opkomen eerlijk gezegd.
Dan nog eerder de opties van flessen water in de vriezer, natte handdoeken, klein badje vullen met water en daarin gaan zitten, of desnoods je voeten koelen in een emmer met water.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 10:52

Storm schreef:
Nogmaals bedankt iedereen. Ik zit er gewoon een beetje doorheen. Ik had er zo enorm naar uitgekeken en iedereen weet hoe duur een stacaravan is per week in de zomervakantie.
Wat ik zo jammer vind is dat juist onze caravan in de volle zon staat en de anderen onder de bomen. Ik sta aan de buitenrand en daar groeit dus net niks.
Ik woon hier 200 km vandaan, even terug naar huis is geen optie helaas, en dan zouden de kinderen ook erg teleurgesteld zijn.

Een aircooler, iemand ervaring mee?
Zelfs de koelkast trekt het hier namelijk niet, alles dat eruit komt is lauw.
kan de beheerder niet een schaduwdoek voor je spannen?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:00

Ik snap TS haar reactie heel goed. Hard voor gewerkt en lang naar uitgekeken en dan valt zoiets gewoon heel zuur.
Fijn dat het wat is afgekoeld nu!

Ik zou terug gaan naar de receptie en het rustig nog eens voorleggen. Dat je hun begrijpt dat ze je niet om kunnen boeken maar misschien wel mee kunnen denken voor bv een schaduwdoek, spullen om de ramen af te dekken dat het koel blijft of een airco / extra ventilator.
Het staat me even niet bij of je via een reisorganisatie hebt geboekt? Dan kun je het ook via hun proberen.

Heel rustig en vriendelijk blijven werkt met zoiets vaak goed :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:07

Ik zou zeker geen aircooler kopen!

Die zorgt alleen maar voor een nog hogere luchtvochtigheid!! Dan heb je mogelijk 1 graad afkoeling als je al met koelelementen werkt maar dan krijg je een tropisch regenwoud in je caravan.

Beter nog een extra ventilator.
Laatst bijgewerkt door Iris82 op 13-08-22 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:07

Dat is het nadeel van stacaravans (en boten, trouwens :')), het wordt heel snel warm en koelt gelukkig ook vrij snel weer af.

Wat dat betreft hebben we geluk dat het in de nacht flink daalt qua temperatuur... Wij gingen wel eens slapen met 30 graden om wakker te worden met 30 graden :=.

Wat mij goed helpt zijn coolpacks bij m'n voeten en een vochtige theedoek uit de vriezer op m'n hoofd.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-22 11:42

Ik zat nog even te denken, maar is het geen optie om te vragen of je van stacaravan mag wisselen naar eentje in de schaduw zodra er een vrijkomt? Je zit er toch 2 weken, er zullen toch wel mensen weggaan.