Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Flower033 schreef:Sunnda schreef:Het zijn altijd dezelfde types die irritant rechts blijven hangen en nergens in meedenken.
Ik mopper eerst en dan passeer ik ze en kijk naar binnen en dan worden al je vooroordelen weer bevestigd en moet ik er al weer om lachen.
Verkeersinzicht is niet iedereen gegeven.
+1
Overigens net als mensen die onnodig links rijden (met een slakkengang), waardoor er uiteindelijk niets anders op zit dan rechts inhalen
Hoevenkop schreef:@Nayomie Ik snap je, maar ik kijk natuurlijk altijd wel eerst of het veilig kan.
pillow schreef:Evi84 schreef:Ik heb neen geantwoord: als het rustig is en ik kan opschuiven: geen probleem, maar als het druk is en ik kan niet opschuiven heeft een invoeger geen voorrang en fa ik ook geen gevaarlijke manoevres uithalen.
Maar als iemand op de invoegstrook op snelheid is en jij houd de deur dicht, waar moet diegene dan heen. Vol in de remmen met als gevolg dat de invoegstrook vol komt te staan, want je kunt dan niet meer op snelheid komen. Niet heel handig dus.
Alvaron schreef:Citaat:Ik geef alleen ruimte als het heel druk is.
Maar als iemand vrij voor of achter me in kan voegen is het aan hun om te anticiperen op het verkeer wat er al rijdt.
Ik geef dus geen voorrang maar anticipeer op de situatie ter plekke.
Dit dus.
chanicha schreef:Als je moet stoppen omdat ze je er niet tussen laten vind ik veel linker.
Wat is er mis met een beetje sociaal handelen.
chanicha schreef:Als je moet stoppen omdat ze je er niet tussen laten vind ik veel linker.
Wat is er mis met een beetje sociaal handelen.
Sannens schreef:Ik heb een keer gehad dat ik in wilde voegen en dat er bij die korte invoegstrook daadwerkelijk 1 auto op de hele snelweg reed. Die bleef stoïcijns rechts rijden.
De strook was te kort om er voor langs te knallen en m’n snelheid was gelijk aan de andere auto. ‘Even het gas los’ kan ook niet op een korte oprit, dat is niet voldoende. Plus dat ik elektrisch rij, dus dan moet ik echt vol op de rem.
Anticiperen gaat volgens mij twee kanten op. Als ik aan de kant kan, ga ik aan de kant iig.
Nayomie schreef:chanicha schreef:Als je moet stoppen omdat ze je er niet tussen laten vind ik veel linker.
Wat is er mis met een beetje sociaal handelen.
Dit heb ik inderdaad wel eens zien gebeuren op een autoweg en schrok wel van het feit (gezien deze autoweg geen opschuifmogelijkheden heeft) dat niemand diegene er tussen liet.
Snelweg mag je gelukkig doorrijden op de vluchtstrook én je mag invoegen met 130 (zolang je daarna je snelheid weer aanpast) op een snelweg. Van 2 partijen anticiperen lijkt me altijd goed, zolang het veilig kan.
Wat LB ook zegt, heb vaak savonds gehad dat mensen met 90 onnodig naar links schuiven terwijl je dan 130 mag.
pillow schreef:Evi84 schreef:Ik heb neen geantwoord: als het rustig is en ik kan opschuiven: geen probleem, maar als het druk is en ik kan niet opschuiven heeft een invoeger geen voorrang en fa ik ook geen gevaarlijke manoevres uithalen.
Maar als iemand op de invoegstrook op snelheid is en jij houd de deur dicht, waar moet diegene dan heen. Vol in de remmen met als gevolg dat de invoegstrook vol komt te staan, want je kunt dan niet meer op snelheid komen. Niet heel handig dus.
Ineke2 schreef:Sannens schreef:Ik heb een keer gehad dat ik in wilde voegen en dat er bij die korte invoegstrook daadwerkelijk 1 auto op de hele snelweg reed. Die bleef stoïcijns rechts rijden.
De strook was te kort om er voor langs te knallen en m’n snelheid was gelijk aan de andere auto. ‘Even het gas los’ kan ook niet op een korte oprit, dat is niet voldoende. Plus dat ik elektrisch rij, dus dan moet ik echt vol op de rem.
Anticiperen gaat volgens mij twee kanten op. Als ik aan de kant kan, ga ik aan de kant iig.
Tja dan moet jij maar remmen dus, dat heet anticiperen. Als er maar 1 auto op de snelweg rijd zie ik ook de noodzaak niet om naar links te gaan.
SusanH schreef:Alleen is het niet op elke invoegstrook mogelijk, zeker als je van onder aan komt rijden en moet invoegen. Dan moet je al flink op snelheid zijn voordat je pas ziet wat de verkeerssituatie is, en 200m is vrij kort om nog je snelheid nog drastisch aan te passen als je zo'n 100 rijdt. Dan is het heel fijn als andere automobilisten ook een beetje anticiperen en ruimte maken waar nodig, helemaal als er ook nog eens veel vrachtverkeer is zoals in de Rijnmond.Ja dat, rechts naast je blijven hangen en kijken. Dan ga ik dus juist niet aan de kant. Je moet niet opzij kijken. Maar ver naar voor, achter en over je linkerschouder. Anders zie je toch niet waar je in kan voegen?