Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nielojram schreef:Ik ben nu 47 en heb nog nooit van mijn leven gespaard..
Heel soms hou ik geld over aan het einde van de maand.
Zo nu en dan zijn er situaties dat ik even wat rustiger aan moet doen met mijn geld, dan doe ik dat.
Maar heb geen geld op mijn spaarrekening ' voor niets'.
Ik heb vanaf mijn 14de 3x een paard gehad, heb nu 4 katten, huurhuis, en geen nieuwe auto.
Ik zal jullie eerlijk zeggen, ik zou willen dat ik kon sparen... Het lukt niet, als het moet, apk of zoiets, soit. Maar doelloos geld opzij zetten... neuh...
Moet er wel bij zeggen dat ik een leuk netto bedrag vang, maandelijks.
lalala_20 schreef:Wat grappig om dit te lezen, mijn gedachtegang is namelijk totaal het tegenovergestelde van die van jou. Ik zie sparen niet als 'doelloos geld opzij zetten', maar juist als geld opzij zetten voor een doel wat je wilt bereiken. Een bepaalde hoeveelheid spaargeld achter de hand hebben, geeft mij een enorm gevoel van veiligheid en zekerheid. Want ik kan daardoor altijd geld uitgeven op het moment dat ik het echt nodig heb. Dierenartskosten, kapotte wasmachine, reparatie auto, noem het maar op. Maar ook leuke dingen, als ik op vakantie wil of eens een nieuwe bank wil kopen, dan kan dat gewoon. Kun jij dat soort dingen dan direct betalen van het geld wat maandelijks binnen komt?
Niet sparen en mijn hele salaris elke maand helemaal opmaken zou voor mij juist voelen als 'doelloos geld uitgeven'Maar dus wel interessant om te zien dat iedereen daar anders in staat.