Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roodvos schreef:Shenavallie schreef:Wil je er persé een douche en/of toilet in? Wij hebben dat nooit gehad namelijk en vonden dat ook niet nodig/fris. Scheelt je in gewicht en je hebt meer slaap-/leef-/eet-/kookruimte.
Een toilet is wel heel erg fijn en praktisch. Als je onderweg bent of 's nachts.
Douche zit tegenwoordig wel vaker ingebouwd in caravans, maar dan in de toiletruimte. Ik ken niemand die dat gebruikt, want het is krap en het wordt een enorme natte knoeiboel.
Mijn broer heeft een nieuwe caravan, en die had het erover om de waterleiding door te laten trekken naar de buitenkant met een kraantje/tappunt (weet ik veel, ik zit altijd in hotels). Zodat je aan de buitenkant daaraan een campingdouche kan monteren en dan met zo'n camping douchecabine.
Nu zijn kinderen nog meegaan staat hij altijd op campings met sanitair, maar als die niet meer meegaan wil hij wel richting Scandinavië. En omdat daar niet altijd voorzieningen zijn is een eigen douche wel handig dan.
Hij heeft trouwens ook een ingebouwde watertank, geen gehannes meer jerrycans, pompjes ontluchten en andere ellende. Daar zou ik zeker naar kijken of dat mogelijk is.